BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 07:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D - jak zwiększyć moc ....
PostNapisane: 6 lipca 2009, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bedzin
Witam
136 koni to jednak za malo do tego modelu
Chcialbym podniesc moc do ok 170-180 koni bez znacznego podnoszenia spalania
Czyli ... jak mam caly bak i w chwilach kiedy potrzebna mi moc potrzebuje ok 180 koni by poprostu sie pobawic a gdy paliwa jest mniej chcialbym zachowac to spalanie w granicach 6l

Myslalem nad chipem ale przewaznie poleca ktos chip kto ma jakis zwiazek ze sprzedawca takich chipow - zazwyczaj to jest sprzedawca a chodzi mi o zwyklych uzytkownikow
Badz firmy sa 300km dalej odemnie
Nie wie ktos gdzie moge w okolicach Bedzina (blisko Katowic) zamontowac chip ktorego nie wymienie bo podniesie mi o 15 koni moc ?

Myslalem nad wlozeniem wiekszego turbo - lecz ciezko jest znalezc w 100% sprawna , zmienialem w poprzedniej 3-ce turbine na wieksza i siadla mi po 2 tys km
Myslalem nad turbina z 330d za granica na placach jest pelno robitych a turbiny chodza jak nowe tylko nie wiem czy z przelozeniem nie bedzie problemow


Ogolnie prosilbym o rade jak podniesc moc i zachowac spalanie kiedy tej mocy nie potrzebuje - kobieta jezdzi jak zolw a nie na reke mi by spalala mi 10-12l bo tylko ja tankuje a ona rzadko przekracza 2 k obrotow

Dodam ze na podciagniecie mocy mam zamiar wydac ok 2-3 tys zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 15:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 710
Lokalizacja: Znienadzka
Kod silnika: M50 M52 aa i M20
Pomyśl o power boxie :
Wiem że zmienia znacząco parametry 2.0 136ps 280Nm na 167ps i coś koło 330Nm
firma to chyba Kms Power Box.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=2230 >> 318i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=1771 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=10133 >> 325i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=45445 >> 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=76576 >>320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 16:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Tylko chip, ale nie taki z allegro tylko w renomowanym zakładzie, np tu:

http://tdituning.pl/

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 17:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
A wiec od poczatku zeby wsyztsko ogranac. Jesli kobieta nie przekracza 2tys RPM to wkrotce czekaja cie zapieczone kierowniczki w turbinie. Od czasu do czasu auto musi dostac po 3,14zdzie. Kolejno z chipowaniem tego silnika jest pewien problem bo zawzwyczaj modfikacja programu doprowadza silnik do serii czyli cos w granicach 140KM. Te silniki w stock'u maja miedzy 110-120KM i nie ma za duzych mozliwosci dlubniecia tego programem. 180KM dla tego silnika jest czesto nieosiaglne samy programem. Przejedz sie do katowic na styczniowa 2 tam ci Pan wyszystko wyjasni. Moja rada skoro chcesz wydac 2-3tys to dozbieraj jeszcze troche i kup auto z mocniejszym silnikiem albo przyzwyczaj sie do tego, ze do nie jest TDI i tu nie ma zbyt duzego pola manewru.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 20:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
180KM to faktycznie może i sporo ale w granice 160 bez problemu.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bedzin
Poczytam o Power Boxie i o tym jak sprawuje sie w tym modelu

Co do tego jak moja kobieta jezdzi to jak pisano co jakis czas silnik musi dostac po pi... dostaje odemnie :)

Na mocniejszy silnik mnie stac ale nie na jego utrzymanie - dodatkowe oplaty OC i AC mnie zabija - chce wydac raz i miec z tego jakis pozytek

Czekam na inne propozycje

160km to tez zawsze cos wiec prosilbym o przekierowanie mnie do stron gdzie moge kupic dane chipy badz inne zabawki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
W tym linku co podałem jest adres tej firmy. Mają filie gdzieś w obrębie aglomeracji katowickiej to przedzwoń tam ;)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 11:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Power box sobie odpuść. Jedz do katowic na styczniową 2. Zapłacisz 1500zl ale masz gwarancję mastersa.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 13:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cześć zanim zaczniesz modyfikować program sterujący pracą silnika.

Sugerował bym mniej kosztowne zabiegi :

Wstawienie zamiast katalizatora zwykłej rurki o tej samej średnicy-
Spowoduje swobodny wylot spalin ,zlikwiduje ich spiętrzanie i pozwoli zmniejszyć bezwładność (minimalnie ) turbiny . Czy tak czy inaczej turbinka zacznie się troszkę szybciej wkręcać od dołu .(Autko staje się zrywniejsze)
Po tym zabiegu zabrał bym się za modyfikację AGR często opisywana czynność czyszczenia na forum. Ja jednak polecam całkowite zaślepienie dolotu spalin i wycięcie ( przepustnicy-jeśli można to tak nazwać) chodzi o ten element który jest przesuwany cięgnem idącym od mieszka sterowanego podciśnieniowo . Mówiąc w prost czyścimy wlot powietrza do kolektora wycinając z modułu AGR wszystko co znajduje się w przelotce i zmniejsza światło przelotu i zaburza wlot.W BMW w znacznym stopniu (ustrojstwo w przelocie powietrza) zmniejsza przekrój w danym miejscu i utrudnia swobodny wlot powietrza do kolektora.
Do tego drobna modyfikacja przepływomierza (bosch) Bardziej wtajemniczeni wiedzą że od ilości zmierzonego powietrza zależna jest dawka wtryskiwanego paliwa.
BEZ POWIETRZA I PALIWA NIE MA TUNINGU

W przepływomierzu w odpowiednim miejscu robi się odpowiedniej średnicy dziurkę. Dzięki niej z tunelu pomiarowego swobodniej wylatuje powietrze zasysane przez turbo.
Efektem tego jest lekkie zawyżanie pomiaru przy wyższych obrotach a w efekcie końcowym większe dawkowanie paliwa.

A jeśli mamy troszkę więcej paliwa i troszkę więcej powietrza zapewniam że przybywa i koników i niutków.
Powyższe modyfikacje wykonałem w swoim aucie. Według posiadanej mi wiedzy nie wpływają one w żaden sposób na bezpieczeństwo pracy silnika.


Ostatnio edytowano 14 lipca 2009, 12:34 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 13:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Myślę że tak przygotowane auto zakładając że turbinka i jej sterowanie jest nienaganne nadaje się do edycji wsadu ECU. Pompa w tym silniku ma spory potencjał wiec 170ps idzie zrobić lekko.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 15:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bedzin
Czyli stosujac twoja metode i dorzucajac jakis box (choc duzo przeczytalem na ''nie'') badz poprostu wrzucic jakis dobry chip , dorzucic ewentualnie ciut wieksza turbine .. hmm to takim sposobem wydaje mi sie ze 200 KM da sie wyciagnac z tego bez problemow .

Tylko problem w tym czy bede w stanie sam wszystko zrobic i jak duzo mi to podniesie spalanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 18:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Powracając do tematyki „BOX” czy Chipowanie
Co lepiej Box czy edycja map zdania są podzielone.............
Ci co „chipują” mówią że Box to kaszana
Ci co sprzedają Boxy mówią że są lepsze bo nie ma ingerencji i łatwo zdemontować.
I w jednym i drugim przypadku mocy i momentu obrotowego przybywa.

Pisząc „Box” nie mam na myśli chip rezystora z allegro!!!!!!!!!!!!!!

Więc skąd się bierze ta moc?

Na podstawie informacji jakie dostaje sterownik silnika od czujników rozmieszczonych w całym aucie.- Mówiąc prostym językiem podejmuje decyzje :

Jakie utrzymać ciśnienie w kolektorze dolotowym .
Jaką podać w danym momencie dawkę paliwa.
O ile przestawić kont wtrysku.

Wykonanie chiptuningu polega głównie na modyfikacji w programie dawki paliwa ,zwiększa się również górną granice ładowania przez turbinę ,co skutkuje oczywiście większym ciśnieniem w kolektorze ssącym. Przyśpiesza się również kąt dynamiczny wtrysku w zależności od ilości podawanego w danym monecie paliwa. Ponieważ większa ilość paliwa musi się spalać dłużej aby proces ten nie powodował dymienia. W silnikach z CommonRaily zwiększa się również ciśnienie na głównej szynie.
Poniżej pokaże Wam jak przedstawia się ta sytuacja w co prawda silnikach TDI PD.
Ale pamiętajmy zasada jest ta sama.

1.9PD ATD/AVB(100hp), AJM/ATJ/AUY(115hp), AVF/AWX(130hp), ARL(150hp)
Do podanych symboli silników w grupie VAG i ich mocy poniżej w takiej samej kolejności
Podam dawki ,ciśnienia, i kąty

8,0,Injected Quantity(IQ) limitation (3rd gear - 3000rpm - full load)
8,1,Engine speed,2850-3150
8,2,IQ driver's req,mg/H
DAWKI PALIWA OD DO.
42-50/dla 100ps 50-55/dla 115ps 65-70/dla 130ps 65-75 dla 150ps

Ciśnienie

11,0,Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)
11,1,Engine speed,2850-3150
11,2,Spec. intake press.,
;1900-2150//2000-2150//2200-2400//2300-2600
11,3,Actual intake press.,
;1900-2150/dla 100ps /2000-2200/dla 115 ps /2100-2600/dla 130ps /2200-2800dla 150ps.
11,4,D.cycle MAP,
;55-75%//40-95%//35-80%//35-80%

REASUMUJĄC SILNIK 1,9 TDI PD
115ps dostaje na ful 55mg/h dawki paliwa i w tym czasie powinien mieć w kolektorze max 2,2 bara.
150ps dostaje na ful 75mg/h dawki paliwa i w tym czasie powinien mieć w kolektorze max 2,8 bara.
Ciśnienia podawane w overboście nie powodujące wymuszenia trybu awaryjnego (notlauf).

Więc co robi Box ?

Jak wiemy box wpina się w konkretną wiązkę przewodów dokładnie pomiędzy czujnikami w silniku a komputerem (sterownikiem).
Box mówiąc wprost okłamuje komputer (:

Zmienia wartości mierzone np. czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zmierzył że w danej chwili jest 2,2 bara ciśnienia ,powietrze w kolektorze ma 35stopni C.
Ale ta informacja zanim doleci do komputera musi przejść przez wpięty przez nas box .
Box podmienia te dane podstawiając w tym czasie 2,1 bara i temperaturę 10stopni C.
NA PRZYKŁAD !!!!

Więc komputer otrzymując takie informacje pozwala turbinie dmuchać dalej czekając na 2,2 bara a sam nie wie że w kolektorze mamy już 2,3bara. Dostając informacje że powietrze ma 10 stopni zwiększa dawkę paliwa bo wie że czym chłodniejsze powietrze tym większa jego ilość objętościowo, przy danym ciśnieniu wpada nad tłok.

Oczywiście podmienia jeszcze inne parametry w zależności od boxa podmianie podlega temperatura paliwa ,płynu chłodzącego itp.
Efekt końcowy Więcej powietrza więcej paliwa---więcej mocy.
Jeśli coś pomieszałem chętnie podejme dyskusję.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 23:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Kolego ROGER-NYSA ogarnij sie troche bo takie pierdoly piszesz ze glowa mnie boli. Checesz jakis otwor w przeplywce robic? A jaka ma byc ta dziura niby? jak to zmierzyles?
A zanim cos skopjujesz i wklejsz z innego froum to dobrze byloby, zebys jeszcze wiedzial co tam pisze. Moze jeszcze logi dynamiczne powklejasz co?

Nie sluchaj pierdol! Jedz zrob program jezeli chcesz zeby to dzialalo
Druga rzecz wyciecie kata. Faktycznie w silnikach turbo wyciecie kata moze byc dobrym zabiegiem, ale nie mozesz zapominac , ze kat nie tylko chroni zagrozone gatunki ptakow, ale i odbiera cieplo, ktorego w 320d pewnie nie brakuje. Dobrze, zeby cie ktos do tego ustosunkowal. Zapytaj w mgmotorsport w siemianowicach sl. tam sie chlopaki znaja na wydchu.
EGR/AGR zaslep-pomoze, ale nie oczekuj wzrostu mocy.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 00:01 
no trochę to sensu ma, co wkleił ROGER-NYSA, aczkolwiek robienie dziurki w przepływce to podobna metoda do wkładania boxa.

aaa i cały czas się zastanawiam, co to są te konta wtrysku i do czego służą :-k

:rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 07:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cytuj:
no trochę to sensu ma, co wkleił ROGER-NYSA, aczkolwiek robienie dziurki w przepływce to podobna metoda do wkładania boxa.

Ja bym raczej przyrownal ta metode do rezystorow z allegro podnoszacych moc :rotfl:

Maniek8, caly czas mowisz ze wieksze spalanie Cie zabije... takze nie wiem w ogole po co temat? Wieksza moc, musi isc wiecej paliwa. Pozatym czy pomyslales o konsekwencjach takiego tunningu? Wieksza moc = szybsze zuzycie czesci - turbina, przeniesienie napedu...
Wydac 2-3tys jest latwo ale co potem?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 08:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Fryderyk napisał(a):
aaa i cały czas się zastanawiam, co to są te konta wtrysku i do czego służą :-k
Muszę się bronić :kwasny: Dysortografia .No tak konta to mamy w banku.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 10:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Cytuj:
Kolego ROGER-NYSA ogarnij sie troche bo takie pierdoly piszesz ze glowa mnie boli.
Witam Tyle złości i agresji a w zasadzie nie wiem o co.
W dniu w którym zalogowałem się na tym forum ,pisałem że zajmuje się na co dzień diagnostyką w grupie VAG. W profilu zadeklarowałem się jako elektronik, jako że kręci mnie mechanika dłubie sobie czasem w autkach. Zapewniam Cię że nie przykleiłem niczego z innego forum a logi podczas jazdy to dla mnie codzienność. Nie będę polemizował z tobą na temat mojej wiedzy, dołączał na tym forum wykresów z jazdy, nie będę Ci udowadniał tego na czym się znam a na czym nie. Ale z wielka przyjemnością pokazał bym Ci jak się robi porządną diagnostykę VAG-COMem. Myślę również że jeśli czyjeś "wypociny "zawierające poniekąd trochę wiedzy uważasz za cytuję :"Nie sluchaj pierdol!" właśnie pierdoły to ciężko będzie podjąć mi z Tobą polemikę na właściwym poziomie.

Powracając do katalizatora .Bez apelacyjne powinniśmy dbać o środowisko .I wycięcie katalizatora nie jest na pewno promowane przez Greenpeace. A sprawy ekologi pozostawiam ocenie indywidualnej każdego użytkownika auta i jego sumieniu.
Więc jestem za montowaniem w każdej kosiarce spalinowej katalizatora. Bo jak to ?dbając nią o zieleń......... niszczymy zieleń. Ale to może zostawmy na całkiem nowy post.
Kolega "Maniek zadał pytanie -Jak zwiększyć moc ? "
A ja sądzę że modyfikacja układu wydechowego w celu ułatwienia wylot spalin jest powszechnie stosowana w tuningu a w takim dziale chyba się udzieliłem? Pierwszym krokiem może być właśnie wycięcie katalizatora.

Co do norm emisji spalin . 320d przed liftem euro 3 po lifcie euro 4.
Poszedł bym o zakład że jeśli chodzi o emisję CO to nawet bez katalizatora mają mniejszą od twojej benzynki z nowym katem.

I jeszcze jedna sprawa bardzo mnie znurtowała ...zastanawiam się w jaki sposób katalizator zabiera ciepło od 320d ? CYTUJĘ : "ale i odbiera cieplo, ktorego w 320d pewnie nie brakuje." Bo z tego co mi wiadomo to spiętrzanie się spalin nad katem podczas ostrej jazdy powoduje wzrost temperatury w turbinie a to nie jest OK.
I co do ciepła w nowoczesnych dieslach .Posiadają wysoką sprawność energetyczną nawet o 20 % większą od benzynki. Na wolnych obrotach przy niskich temperaturach bez wspomagania trudno im uzyskkać temp. 90 stopni. Nie wiem jak w BMW ale w grupie VAG od dawna stosuje się przepływowe podgrzewanie wody sterowane przez ecu i załączane w konkretnych warunkach. Więc nie rozumiem twierdzenia że 320 d nie brakuje ciepła.....

Jeśli chodzi o przepływomierz i dziurkę zapewniam że robiłem pomiary na wiele sposobów.Przekłamanie w widoczny sposób pojawia się dopiero powyżej 3000obr. I jest ono rzędu 50-150 jednostek zależnie od wielkości dziurki. Seryjny soft w grupie Vag żąda przy pełnym bucie 850 jednostek. Niestety większość przepławek z przebiegiem 50 tyś nie mierzy przy 3 tyś obrotów nawet 800jednostek (przy sprawnym układzie sterownia turbiną ) Dziurka często pomaga przywrócić serię zmęczonej przepływce. A pomiar rzędu 1000-nawet 1200 jednostek przy żądaniu 850 przez ecu NIE POWODUJE DYMIENIA!! Naturalnie zwiększa zużycie paliwa przy ostrym śmiganiu ale zapewniam daje też radość z jazdy. Zainteresowanym wnikliwymi i nie wiadomo dlaczego agresywnym podeślę na priw. foto story z takiego zabiegu dołączę wykresy z vag scope
w 115 konnej borze.

Rezystory z allegro przekłamują temperaturę powietrza w dolocie , lub paliwa w pompie -działają liniowo. Nie widziałem rezystora modyfikującego pomiar przepływki.


Ostatnio edytowano 14 lipca 2009, 12:53 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 11:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bedzin
Maniek8, caly czas mowisz ze wieksze spalanie Cie zabije... takze nie wiem w ogole po co temat? Wieksza moc, musi isc wiecej paliwa. Pozatym czy pomyslales o konsekwencjach takiego tunningu? Wieksza moc = szybsze zuzycie czesci - turbina, przeniesienie napedu...
Wydac 2-3tys jest latwo ale co potem?[/quote]

Bo nie wczytaes sie w pierwszy post .
Zalezy mi na dodaniu mocy kiedy jej bede potrzebowac a nie na stale - tak bym kupil za granica silnik za grosze i wrzucil do swojego zrobilbym to raz a mialbym 250 koni a nie 136

Chodzilo mi o rade - mzoe wieksza turbina - z ktorego samochodu najlepiej - zmiana filtrow , modyfikacja wydechu itp
Poprostu kiedy wbije pedal w podloge chce by bylo czuc ze cos pod ta maska jest a nie zwykly silnik . A kiedy samochod spokojnie jezdzi jezdzi na niskich obrotach nie uzywajac prawie wogole turbiny zachowal naprawde male spalanie . Nie zalezy mi naprawde na sporej modyfikacji samochodu bo wolalbym kupic silnik badz mocniejszy samochod - chodzi mi o metode ktora jestem w stanie sam zrobic , czyli zamontowac chip , wymienic filtry , jak kolega wspomnial wyciac katalizator ... jakbym chcial srednie spoalanie 15/100 to bym sobie kupil Mke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 11:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
ROGER-NYSA napisał(a):
Powracając do katalizatora .Bez apelacyjne powinniśmy dbać o środowisko .I wycięcie katalizatora nie jest na pewno promowane przez Greenpeace. A sprawy ekologi pozostawiam ocenie indywidualnej każdego użytkownika auta i jego sumieniu.
Więc jestem za montowaniem w każdej kosiarce spalinowej katalizatora. Bo jak to dbając nią o zieleń......... niszczymy zieleń. Ale to może zostawmy.na całkiem nowy post.
Kolega "Maniek zadał pytanie -Jak zwiększyć moc ? "
A ja sądzę że modyfikacja układu wydechowego w celu ułatwienia wylot spalin jest powszechnie stosowana w tuningu a w takim dziale chyba się udzieliłem? Pierwszym krokiem może być właśnie wycięcie katalizatora.

Co do norm emisji spalin . 320d przed liftem euro 3 po lifcie euro 4.
Poszedł bym o zakład że jeśli chodzi o emisję CO to nawet bez katalizatora mają mniejszą od twojej benzynki z nowym katem.


W zasadzie to zgadzam sie z tym co napisales wczesniej, oprocz tego patentu z przeplywomierzem, chcialem tylko uscislic pare rzeczy.

Wyciecie katalizatora - zamiast bawic sie w takie ekstremalne rozwiazania, najpierw zdjalbym caly wydech az do miejsca gdzie sa zamontowane sondy (duzo zalezy od konstrukcji calego ukladu, pisze tutaj ogolnie). Dla silnika turbodoladowanego czy to benzyna czy diesel uklad wydechowy sluzy tylko do wyciszenia, wiec im mniej restrykcyjny tym lepiej (inaczej niz w przypadku silnikow wolnossacych). Po zdjeciu wydechu sprawdzilbym jaki jest przyrost mocy na hamownii i te wartosci przyjal jako cel do, ktorego daze z dalszymi modyfikacjami. A pozniej kolejno montowal, podmienial rozne elementy ukladu tak aby przyblizyc sie jak najblizej maksimum, ktore wczesniej znalazlem.

Druga sprawa to zasada dzialania katalizatora - katalizator nie sluzy redukcji CO2, lecz przeksztalceniu CO w CO2 i eliminacji NOx.

Maniek8 napisał(a):
Chodzilo mi o rade - mzoe wieksza turbina - z ktorego samochodu najlepiej - zmiana filtrow , modyfikacja wydechu itp
Poprostu kiedy wbije pedal w podloge chce by bylo czuc ze cos pod ta maska jest a nie zwykly silnik . A kiedy samochod spokojnie jezdzi jezdzi na niskich obrotach nie uzywajac prawie wogole turbiny zachowal naprawde male spalanie . Nie zalezy mi naprawde na sporej modyfikacji samochodu bo wolalbym kupic silnik badz mocniejszy samochod - chodzi mi o metode ktora jestem w stanie sam zrobic , czyli zamontowac chip , wymienic filtry , jak kolega wspomnial wyciac katalizator ... jakbym chcial srednie spoalanie 15/100 to bym sobie kupil Mke


Czytajac to co napisales wydaje mi sie, ze najrozsadniejszy bedzie chip. Wzrostu spalania nie zauwazysz (przy spokojnej jezdzie spalanie moze sie nawet poprawic), a bedziesz mial troche wieksza moc na zyczenie. Jezeli gdzies spotkasz sie ze zdaniem, ze po chipie spalanie w turbodieslu wzroslo to dlatego, ze wiecej mocy motywuje do bardziej dynamicznej jazdy ;) Z turbina narazie moim zdaniem poczekaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 12:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam kolegę "Vermilion "
Vermilion napisał(a):
Druga sprawa to zasada dzialania katalizatora - katalizator nie sluzy redukcji CO2, lecz przeksztalceniu CO w CO2 i eliminacji NOx.

Faktem jest że nie znam się specjalnie na katalizatorach jak również nie posiadam doktoratu z wiedzy o przepływkach.

Pisząc o normach posiłkowałem się naturalnie wiedzą zawartą na www. Pozwolę sobie wkleić:
Europejskie normy emisji spalin

W Europie wszystkie nowe modele samochodów są poddawane szeregowi prób technicznych wymaganych prawem w celu zapewnienia, że przyczynią się do czystszego środowiska poprzez ograniczenie poziomu zanieczyszczeń. Próby te obejmują normy emisji spalin, które od początku lat 90. ubiegłego stulecia stają się coraz bardziej rygorystyczne. Normy emisji znane są jako Euro I (od 1992 r.), Euro II (od 1996 r.), Euro III (od 2000 r.) i Euro IV (od 2005 r.). Wszystkie samochody Toyoty spełniają wymagania normy Euro IV.

W poniższej tabeli przedstawiono dozwolone poziomy zanieczyszczeń:
Europejskie standardy emisji, dla pojazdów osobowych, g/km
Year CO HC HC+NOx NOx PM
Diesel
Euro 3 2000.01 0,64 - 0,56 0,50 0,05
Euro 4 2005.01 0,50 - 0,30 0,25 0,0025

Benzyna
Euro 3 2000.01 2,30 0,20 - 0,15 -
Euro 4 2005.01 1,0 0,10 - 0,08 -

Z tabelki wynika że diesel euro3 dla CO w 2000 roku miał 0,64
benzynka euro 4 w 2005 roku miała 1,0
Logicznie analizując ........i dlatego napisałem że poszedł bym o zakład że moja 320d cr bez kata wypluwa z siebie mniej CO niż poniekąd piękny 6 cylindrowy silnik kolegi "moteq"
Wiem faktycznie robienie dziurki w przepływce u niektórych może wywołać szok.
Nie chciał bym również uchodzić tutaj za jakiegoś destruktora ,niszczyciela głoszącego "herezje" czy brednie. Dlatego zamieszczę w tym wątku logi dynamiczne i wykresy z nich + jak i gdzie to zrobiłem :przestraszony: mojej przepływce.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL