BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 13:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Pozwolę sobie jeszcze odnieść się do wypowiedzi kolegi "Maniek8" napisał :[quote="Maniek8"]Chodzilo mi o rade - mzoe wieksza turbina[/quote] .
Wymiana turbiny na większą wiąże się ewidentnie z edycją map w ecu.

Większa turbina może ładować większe ciśnienie ale wtedy tylko kiedy "pozwoli " (ładne słowo )jej na to sterownik, czy komputer, jak kto woli.... na podstawie softu zawartego w nim.
Ponadto musimy pamiętać o "turbo lagu" najczęściej wzrasta . I wtedy naprawdę zaczyna się zabawa w strojenie długości cięgna wychodzącego z mieszka podciśnienia, Modyfikacja układu odprowadzającego spaliny ,w takich sytuacjach raczej nie ma mowy o katalizatorze.
Często wiąże się to z przeróbką kolektora wydechowego.
Wspomniałeś kolego o turbawce z 330d ...nie posiadam wiedzy dotyczącej parametrów twojej seryjnej turbiny i turbiny z 330d jak wiemy jest to 6 cylindrowa jednostka więc siłom rzeczy ( tak sądzę ) przy obrotach powiedzmy 1800 będzie produkować więcej spalin a co za tym idzie mniejszy będzie turbo lag.
I tak z tego co zdążyłem się zorientować w 320d cr turbo lag jest spory.
Zapewne można go zmniejszyć zwiększając dawkę na niskich obrotach (edycja mapy) ale pojawi pojawi się czarny "bąk " zanim turbawka się nie wkręci. Ten temat podejmują raczej tunerzy przez wielkieee T.
Czy tak czy inaczej w 150 konnej E46 320d jest znacznie większy turbo lag niż w 150 konnym seryjnie zrobionym pasacie z silnikiem „ARL” czy„ASZ”.Pokusił bym się o twierdzenie że jest nawet większy niż w mondeo 2 litrowym cr. 140ps.
Ale wspomniane autka nie mają za to najmniejszych szans w przedziale 3000 do 5000 tyś


Ostatnio edytowano 13 lipca 2009, 22:28 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bedzin
napisz prostymi slowami co bys zrobil :
Wg was : Zamontowal dobry chip - box najwidoczniej odpada
Dopasowal sobie wieksza turbinke ... napewno znajde gdzies na forum jaka by pasowala badz zaloze osobny temat

A co z malo znaczacymi zmianami ktore poniekad kilka koni dodaja . Filtry powietrza , doloty , czszczenie zaworow , no tego jest pelno a ja jestem zbyt zielony by wydac pieniadze z roizumem i nie stracic kasy na cos co wogole nie bylo potrzebne , myslalem nawet nad zmiana opon na zimowkach ktore mam 195 nie wiem dlaczego ale czulem jakby samochod byl bardziej zrywny i szybiej sie rozbujal niz na letnich 215


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Slask
Głowa od tego boli co sie tu wyprawia. 136PS na rotopompie. Wszystko co mozna z tego zrobic softem to max ~160PS/320Nm.. a boxem.. boxem to mozna zrobic to samo co rezystorem... :-) E46 320d 136PS to zadna cudowna technologia... to sierp i młot :-) Pozatym wiekszosc tych motorow i tak nie trzyma nawet serii.

pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2009, 23:24 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Powracając do tematu dziurki w przepływce.........
Zdaję sobie sprawę że wielu będzie przeciwko takiej modyfikacji, myślę że znajdzie się grono tych którzy spróbują w ten sposób poprawić pracę, tego często utrudniającego życie elementu.
Dziurkę zawsze można zakleić i powrócić do "standardu"
Wykresy zostały wygenerowane na podstawie logów dynamicznych dotyczą grupy VAG . Przypomnę że sterowanie turbiną , sam przepływomierz ,zawór sterujący N75 ,wszystko to jest niemal identyczne w BMW. A zasada działania jest taka sama.
Modyfikacja nie powoduje dymienia jednak niewątpliwie wpływa na zwiększenie dawki paliwa w górnym zakresie obrotów. Więc zanim zrobimy dziurkę musimy być pewni że turbina pracuje poprawnie ,osiąga i utrzymuje ciśnienie zadane przez sterownik.
Podkręcanie w ten sposób auta nie sprawnego od strony dolotu powietrza (dymiącego ) mija się z celem nie poprawi osiągów jedynie powiększy czarą chmurkę za naszym autkiem !!!!

Zdjęcie pierwsze przedstawia komorę silnika VW golfa z silnikiem tdi 115ps PD.
Widać wyciągnięty przedmiotowy przepływomierz BOSCH.

Obrazek

Kolejne zdjęcie pokazuje dziurkę którą wydłubałem nożem.


Obrazek

Kolejne zdjęcie to wykres wygenerowany z logów dynamicznych, przedstawia pracę przepływomierza nie pracującego właściwie .Taki stan nie powoduje zapisania błędu w pamięci ECU. Zamula auto i zabiera przyjemność jazdy.

Obrazek

Zdjęcie poniżej przedstawia wykres przepływki z dziurką.
Jak widać po wykresie mierzy więcej niż oczekuje sterownik w związku z tym ten zwiększa dawkę. .Szczyt pomiaru osiągnęła w tym przypadku na 3 biegu przy overboście na poziomie 1100 gdy komputer oczekiwał 850. Efekt więcej paliwa w momencie gdy turbina osiąga maksymalne dozwolone ciśnienie. Gdy sterownik koryguje ciśnienie po zakończonym chwilowym przeładowaniu naturalnie przepływka mierzy mniej co skutkuje mniejsza dawką paliwa.

Obrazek


Jako dodatek wykres z przeładowania ciśnienia przez turbo i wymuszenie trybu awaryjnego.
To często pojawiająca się usterka, na wskutek zapieczonych łopatek zmiennej geometrii, niesprawnego zaworka sterującego, lub zacinającej się samej „gruszki” z której wychodzi sztanga.
Obrazek

Ostatnie zdjęcie to zrzut ekranu podczas jazdy moją 320d cr Nie wiem jak u innych ale jak widać przepływa zmierzyła w moim przypadki 1048,9 auto w tym momencie posiadało spory zapas niestety małżonka nie chciała jechać szybciej.
Auto jest sprawne a sam zrzut może służyć jako odniesienie do pomiarów robionych przez innych właścicieli tego modeli . Wyraźnie widać ciśnienie w kolektorze dolotowym jak i pracę przepływki.
Obrazek
Stan przepływomierza ,poprawność pracy elementów wykonawczych ,pracę i ciśnienie dmuchane przez turbinę można ocenić nie otwierając maski.
Więc nie słuchajcie nigdy opowieści „mechaników” którzy chcą leczyć wasze cacka bez podpięcia do komputera.

Pozdrawiam wszystkich i czekam na ewentualny lincz ,krytykę lub inwektywy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 9 lipca 2009, 03:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 19
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
Maniek8 napisał(a):
Witam
136 koni to jednak za malo do tego modelu
Chcialbym podniesc moc do ok 170-180 koni


Zmien na 330d :rotfl: :rotfl:

A tak powaznie zadzwon do Ecusoft w Bielsku-Białej zajmuja sie profesjonalnie chiptuningiem równiez BMW

http://www.ecusoft.pl/new.swf

http://www.malyszomania.com/index.php?a ... 1&conid=86

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 16:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 185
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e46 330d touring
Kod silnika: M57
Zgadzam się z kanarem. Masz bardzo dużo racji w tej zmianie na 330d ;)
Sam zrobiłem to samo tydzień temu głównie z tego powodu. :hyhy:
Prawda jest taka, że 160 KM i 380Nm z silnika M47 to jest max i wszystko powyżej grozi poważnymi awariami np. stopienie denka tłoka itd. Nawet po wymianie turbiny na większą nadal pozostaje problem wytrzymałości silnika. Musisz się pogodzić z faktem, że M47 bez kutych gratów więcej nie da rady. A Twoje celowanie w 170 do 180 KM to niestety pobożne życzenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 22:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Całkowicie zgadzam się z kolegą "Paulik"
Jak wszystkim wiadomo jeśli turbina ma zapas i wtryskiwacze też to mamy potencjał do chipowania. Ale zawsze pozostaje problem chłodzenia oleju.

W każdym turbodoładowanym silniku z racji dużej ilości tlenu przy spalaniu mieszanki.
Przy detonacji powstaje bardzo wysoka temperatura która z jednej strony zwiększa sprawność energetyczną silnika z drugiej ma na niego destrukcyjny wpływ.

Rozwiązaniem ...oczywiście do pewnego stopnia jest modyfikacja układu chłodzenia oleju, to on w pierwszej kolejności chłodzi tłok od dołu. (natrysk oleju na denko tłoka)
Jeśli modyfikujemy wsad ECU warto pomyśleć o dodatkowej chłodnicy oleju, oporucz tego zwiększy to jego ilość w układzie
. Gorący olej jest mniej wydajny przy chłodzeniu silnika i ośki turbiny.
Efekt jak kolega napisał odkształcone od temperatury tłoki ,głowice, zatarte turbinki i inne...

Często gdy świadomy tuner wie że dla danej jednostki nie powinno się przekraczać ciśnienia ładowania przez turbo a ma na wtrysku zapas jeśli chodzi o porcję paliwa.
Tworzy tak program aby proporcja paliwo powietrze była na korzyść paliwa. Wtedy chipowant „potwór” puszcza lekki dymek przy bucie w podłodze. Ale w ten sposób ograniczona jest temperatura spalania..

Panowie przy naszych chipowanych !!!! ropniaczkach lepiej jak poleci mały dymek niż gdyby go nie było wcale.

Jeśli coś pomieszałem chętnie podejmę dyskusję.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 27 września 2014, 00:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 240
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 --> M57+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=qczy+e46
Czołem
Odświeżam kotleta - czy ktoś może dodać swoje nowe "2 grosze" ? Myślę, że od '09 mamy progres w tym temacie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 27 września 2014, 01:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 605
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: 316i
Qczy napisał(a):
Czołem
Odświeżam kotleta - czy ktoś może dodać swoje nowe "2 grosze" ? Myślę, że od '09 mamy progres w tym temacie :hyhy:

Kupić większy, lepszy silnik/samochód ;-)

PS. Nie ma za co ;-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 23 października 2014, 15:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Cześć, planuję zakup e46 coupe z silnikiem diesla, zależy mi na dobrym stanie motoru i udało mi się znaleźć kilka ciekawych egzemplarzy, zdrowych i z naprawdę niskim autentycznym przebiegiem. Pracuje i mieszkam we FR i tu będę kupował samochód.

Silnik jaki mnie interesuje to M47 D20TÜ o mocy 150HP. Moc dla mnie nie jest zadowalająca i chciałbym ją podnieść, myślałem nad kompletnym układem wydechowym, montażem intercoolera, program i wymiana turbiny, tylko tutaj pytanie na jaką ? Orientujecie się może czy jest możliwość montażu turbo od E90 ?

Proszę o pomoc. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 23 października 2014, 16:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 69
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
Kier3a napisał(a):
Cześć, planuję zakup e46 coupe z silnikiem diesla, zależy mi na dobrym stanie motoru i udało mi się znaleźć kilka ciekawych egzemplarzy, zdrowych i z naprawdę niskim autentycznym przebiegiem. Pracuje i mieszkam we FR i tu będę kupował samochód.

Silnik jaki mnie interesuje to M47 D20TÜ o mocy 150HP. Moc dla mnie nie jest zadowalająca i chciałbym ją podnieść, myślałem nad kompletnym układem wydechowym, montażem intercoolera, program i wymiana turbiny, tylko tutaj pytanie na jaką ? Orientujecie się może czy jest możliwość montażu turbo od E90 ?

Proszę o pomoc. :)

Nie lepiej kupic z m57?

_________________
M47N @ 185km/400Nm Powered by TC-Performance


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 24 października 2014, 15:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
1. Kup 3.0 ;)
2. Miłej lektury: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=71964 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 25 października 2014, 21:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
No tak, wolałbym 3.0 tylko problem w tym że większość tych które są na otomoto to dość wyeksploatowane wozidełka, a zakup za granicą wiąże się z dużą akcyzą. Samochód planuję zarejestrować w Polsce po pewnym czasie i tu byłby mały zgryz, bo nie mam zamiaru płacić prawie 19% akcyzy :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 26 października 2014, 08:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kier3a kolega Chycu podpowiada Ci co poczytać :hyhy: na forum odnośnie tego silnika masz bardzo wiele wiadomości aż po podzespoły które jest najlepiej użyć :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 26 października 2014, 09:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Do m47n wrzucasz ic, wydech, gtb1752v i robisz 210KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 5 listopada 2014, 00:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Moje BMW: E46 320D 185KM
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142894
Kunio napisał(a):
Do m47n wrzucasz ic, wydech


a spalanie o ile wzrasta tylko przy tych zabiegach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 5 listopada 2014, 17:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 649
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Moje BMW: E91 335D
Kod silnika: M57N2 306D5
Sporo wzrasta bo zapierdzielasz z bananem na mordzie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 5 listopada 2014, 17:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kunio napisał(a):
Sporo wzrasta bo zapierdzielasz z bananem na mordzie :D




Eee tam nie prawda bo nawet się zmniejsza :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 320D - jak zwiekszyc moc ....
PostNapisane: 5 listopada 2014, 17:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Moje BMW: CS
Po pierwsze zacznij od chipa http://www.44tuning.pl/chip-tuning-bmw- ... 0-d-150-km jeśli moc nadal byłaby niewystarczająca to IC + kolejno rzeczy, ktore wymieniał kolega. Myśle, ze najprostszym sposobem jest chip auta w TC czy innych firmach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [e46] 320d 150kM - tuning mechaniczny+chip
PostNapisane: 6 listopada 2014, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
Witam

Teraz moja kolej na podniesienie mocy auta.

Poczytałem troszkę na ten temat, niestety nie na wszystkie moje wątpliwości znalazłem odpowiedzi.

Ale, do rzeczy.

Elementy, które na pewno ulegną wymianie/czyszczeniu:
- IC na większy - FMIC dedykowany;
- klapki zawirowań w kolektorze zostaną usunięte;
- kolektor będzie wyczyszczony;
- nowy EGR z klapą gaszącą;
- nowe turbo gtb1752v - najmniej problemowe w wymianie;
- wydech przelotowy RM-motors dedykowany.

Elementy nad którymi się zastanawiam:
- instalacja schładzająca IC w zależności od temp. powietrza za IC - konstrukcja własna;
- wtryski od e60 535d - tu mam najwięcej wątpliwości;
1 - czy większe będą w ogóle potrzebne?
2 - czy można je zastąpić innymi wtryskami, jakimi?
3 - wg. realoem w 535d jest tylko jeden typ wtryskiwaczy nr. 7792096, więc zapewne jest to euro 4. Moje auto to euro 3. Czy bez problemu można to zgrać?
4 - czy jeśli zamontuje (mechaniczną część robię sam) te wtryskiwacze, będę mógł bez problemu uruchomić auto i dojechać do firmy na chip-a.? Czy będę to musiał zrobić u nich na miejscu?
- wyłączenie EGR z eliminacją tego tłoczka wewnątrz blokującego przepływ powietrza;
- filtr stożkowy - obecnie mam pourywane śruby mocujące obudowę filtra powietrza. Zamiast robić obudowę może zainstaluję stożek, tylko technicznie chyba będzie to trudne - osadzenie rury na przepływce owalnej.

Może coś jeszcze warto zrobić.

Z góry dzięki za odpowiedzi i uwagi.

PK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL