BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 06:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 maja 2010, 11:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 66
Lokalizacja: slask
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Garaż: domowy
ROGER
Ja rowniez pod wielkim wrazeniem tego co dokonales. Twoja bunia ma lepsza moc niz seria 3.0d.
Ale czy osiagi rowniez, moze napiszesz cos o twoich osiagach no i jak to wszystko wplynelo na spalanie.
Przed jak i po modyfikacjach. Penie duzo grono osob tez to ciekawi bo nie sama moc sie liczy ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 maja 2010, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
kedzior001 napisał(a):
Widzisz Roger, kiedyś pisałeś w jednym temacie że nie reklamujesz działalnosci kolegi zajującego się chiptuningiem, a patrząc na ten temat to nic innego jak tylko reklama, czyste działania PR.

przestań się czepiać jednego nikomu to nie przeszkadza!
w pewnym sensie oczywiście ze jest to reklama mojego zakładu ponieważ zostało opisane ze usługa została przeprowadzona u mnie!
Ale priorytetem było uświadomienie forumowiczom jak taka usługa przebiega i czego mogą się spodziewać czyli wszystko czysto informacyjnie!
wiec nie wciskaj nie potrzebnych postów zaśmiecających wątek!

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 maja 2010, 19:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
A ja mam do Was pytanie troszkę z innej beczki, czy ktoś z Was ma możliwość wgrania oryginalnego softu do sterownika silnika? Chodzi mi najbardziej aktualny soft, bo jak wiadomo wychodziły aktualizacje, dodatkowo mając soft do silnika 184KM chciałbym wgrać najnowszy soft od silnika 193KM, silniki te same więc różnica tylko w sofcie, czy ktoś z Was robił coś takiego? Zaznaczam, że nie chodzi mi o chipowanie auta do 210/220KM tylko o wgranie oryginalnego najbardziej aktualnego softu BMW.

mam nadzieję że jasno się wyraziłem :)

pzdr
podol

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 maja 2010, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 320d 136ps
Kod silnika: ???????
Witam!
Mam kilka pytań odnośnie mojej 320d rocznik 98.

1. Czy gdzieś na silniku jest napisany model? Bo nie wiem czy mam M47 czy M47N. Poprzedni właściciel wymieniał silnik i nie jestem pewien co włożył, a zmartwiły mnie te klapki w kolektorze w przypadku M47N.

2. Mam wrażenie że autko jest zamulone- jeździłem Passatem 131ps i zdecydowanie lepiej cisnoł do przodu niż moja 320d. Czy jeżdził ktoś z Was Paskiem 131ps i 320d 136ps? Który według Was lepiej wciskał w fotel??

3. Gdzie znajduje się przepływomierz? Bo zastanawiam się nad "dziurką" :)
Może ten zabieg odmuli autko.

4. Od wczoraj poszukuję programu INPA, czy wiecie skąd mogę poprać ten program za free?? Może mógłby ktoś z Was podesłać ten program?
(email: kriskopec@tlen.pl) Czy będzie działał z tym programem kabel OBD2 pod USB z przelotką OBD2 na wtyk okrągły do BMW??

Dziękuję za wszelkiej maści odpowiedzi, sorry za ortografię i Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 6 maja 2010, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
nottin napisał(a):
Od wczoraj poszukuję programu INPA, czy wiecie skąd mogę poprać ten program za free??
jest na rapidzie na pewno

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 16 maja 2010, 23:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Ja się wybieram do ADT w piątek lub sobotę ( musze jeszcze dokładnie potwierdzić termin) postaram się też zdać jakąs małą foto-relacje z pobytu :) Niestety moja nawet po chipie nie osiągnie takich wyników jak autko Rogera a bardzo żałuję, u mnie przewidywane jest wycisniecie 175km i jakies 360nm :(

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 maja 2010, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
ROGER-NYSA napisał(a):
[...]Tąpnięcie jest spowodowane przez pracę zaworka turbiny (N75-nazwa VAG). W BMW na wyjściu wyrównującym podciśnienie w układzie (zawór mieszek turbiny) jest filterek.
Moduł filterka jest nasunięty na trzecie wyjście zaworu. W VW zamiast filterka jest nasunięta rurka idąca do komory filtra powietrza.[...]

Witam,
Krzychu zaintrygowałeś mnie tą informacją, a jednocześnie zainspirowałeś! :ok: Jeżeli byłoby to "zbawienne" dla wyrównania podciśnienia, to może warto spróbować wykonać podobny numer w naszych motorach?? Poszukując nieco rozwiązania natknąłem się na taki towar, króćce dolotowe:
http://www.allegro.pl/item1028310244_kr ... imbus.html
Lub coś takiego [lepszy "kit"]:
http://www.allegro.pl/item1042525173_dy ... ociec.html

Następnie kwestia kilku minut na wkręcenie króćca w dolot, wężyk i dysponujemy VAGowskim wyrównaniem podciśnienia. Poniżej "szybka" fotka jakby to mogło wyglądać i czy poprawnie by było gdyby owy króciec wmontować ZA przepływką [ze względu na ssanie sprężarki]??
Obrazek
Pozdrawiam! Łuki

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 maja 2010, 22:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
yoshimura01,
Gdyby mój zawór nie działał poprawnie a na rynku nie można by było kopić go albo kosztował by z 1000zł Bez zastanowienia wstawił bym zawór z VAG (N75) Dzieła identycznie jak ten w BMW.Podłączył bym go tak jak Ty przedstawiłeś na zdjęciu, z małą poprawką.

Króciec zainstalował bym przed przepławką nie za ! Oddalił bym się od "śmiecącej olejem odmy" i Było by naprawdę OK
Z tego co pamiętam zdjęcie twojego motorku............. a gdzie zaślepki? Muszą tam być koniecznie! Niedopuszczalne jest śmiganie bez nich! Pogorszysz osiągi ! :kwasny:
Obrazek

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 23 maja 2010, 00:47 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 maja 2010, 23:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
janekk12 napisał(a):
Gratuluję pomysłu z tymi klapkami, katalizatorem i tą dziurką :D jeśli naprawdę dało to taki wynik, czyli 10% przyrostu mocy to super :ok:


Przeglądając forum trafiłem na temat w tym dziale........ Udzieliłem się kiedyś było to niemal rok temu.
Jest powiązanie z tym tematem , pisałem tam również o swoim aucie i o modyfikacjach szykujących auto do chiptuningu.
Jest tam parę zrzutów z diagnostyki VAG to samo robi się w BMW. Podobne wykresy jak w Vag-scope możemy robić dla BMW programem Bavariantechnic
Moim zdaniem ciekawy temat szkoda że umarł... polecam http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=51878

Z innej beczki ;) Dodam od razu że nie mam nic wspólnego z firmami do których podałem linki. Korzystam z ich oprogramowania uważam je za ŚWIETNE. Nie jest to reklama. ;)

Dostałem swego czasu cynk że Adrian zainstalował stacjonarną hamownię. Umawialiśmy się kilka razy. Niestety mamy powódź, więc znowu czekam aż "ciśnienie zejdzie " bo wylało niecałe 6 km od Adriana firmy i ewakuacja była. :/ :kwasny:

Po wszystkim będzie diagnostyka BMW - oprogramowaniem http://www.bavariantechnic.com/ i VW- oprogramowaniem firmy http://www.ross-tech.com/

Mamy w planie również przetestować auto TDI z zainstalowanym generatorem HHO Pod kątem przyrostu lub utraty mocy. Chcemy sprawdzić czy HHO to mit czy prawda? Czy powoduje oszczędności i jak wpływa na parametry i prace silnika (temp. oleju ,temp spalin ,tem kolektora itd..)

CZY jest ktoś na forum kto wie coś więcej na temat HHO ? Jakieś doświadczenia , wiedza itd...

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 maja 2010, 18:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
ROGER-NYSA napisał(a):
Z tego co pamiętam zdjęcie twojego motorku............. a gdzie zaślepki? Muszą tam być koniecznie! Niedopuszczalne jest śmiganie bez nich! Pogorszysz osiągi ! :kwasny:

Jest to "stara" fotka jeszcze z demontażu turbawki do zabiegu czyszczenia, musiałem zdemontować zaślepki aby się dostać do śrub mocujących turbo do kolektora. Po zabiegu są na swoim miejscu :ok: Niebawem wybieram się zbadać moją "Bawarię" na rolkach, zatem mam nadzieję że dodatkowe wykresy wzbogacą wartość Twojego wątku :)
Pytanie odnośnie VAGowskiego dodatkowego podciśnienia zadałem z tego powodu iż właśnie pod tym kątem chcę wykonać pomiar na hamowni. Firma w której wykonam zabieg daje możliwość 4 pomiarów, dlatego zastanawiam się nad opcjami:
1. SERIA
2. SERIA + dodatkowe podciśnienie w dolocie.
3. Bez EGR
4. Bez EGR + dodatkowe podciśnienie w dolocie.

Uważam, ze taka konfiguracja byłaby fajnym źródłem wiedzy dla dalszym poszukiwań/ rozważań.
Pozdrawiam! Łuki

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 maja 2010, 12:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
yoshimura01, bez problemu dałeś radę z rozkręceniem turbiny czy może wspomagałeś się jakimiś super-penetratorami ?? bo ja swego czasu próbowałem swoją rozkręcić, ale była tak zapieczona że nie dałem rady jej rozebrać (walenie gumowym młotkiem nie pomogło) to odpuściłem....

co do twoich pomiarów to zamiast zabawy egr'em lepiej byś się pobawił z wycięciem katalizatora :P i zdał relację na forum z wykresami ile to momentu ci przybyło :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 maja 2010, 17:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
marcin87k napisał(a):
yoshimura01, bez problemu dałeś radę z rozkręceniem turbiny czy może wspomagałeś się jakimiś super-penetratorami ??

Ja też miałem problem z ropołowieniem turbawki. Zalewałem co 2 godziny pokaźną ilością WD40 i na drugi dzień rano puściło :ok:
marcin87k napisał(a):
co do twoich pomiarów to zamiast zabawy egr'em lepiej byś się pobawił z wycięciem katalizatora :P i zdał relację na forum z wykresami ile to momentu ci przybyło :)

Heh! ;) Tak się składa że katy już dawno wycięte więc pierwszy pomiar "SERIA" odnosiłby się do pomiaru bez katów i z podłączonym EGR - czyli tak jak Bawaria przykazała :luka:
Pozdrawiam! Łuki

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 12 czerwca 2010, 12:00 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
Roger a jak u Ciebie z EGR ? jest na miejscu? i co o nim sądzisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 16 czerwca 2010, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
trzeba troszkę odświeżyć temacik:)
zgodnie z zapowiedziami od paru tygodni w naszym warsztacie znalazła się Hamownia podwoziowa
niestety wcześniej nie było czasu na wrzucenie fotki ale już jest:)
Obrazek

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Adrian ADT napisał(a):
w naszym warsztacie znalazła się Hamownia podwoziowa


A nadmuch dla tylnonapędowych macie? ;)

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 czerwca 2010, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
tak Nadmuch jest ruchomy i odciąg też mamy sądy szerokopasmowe i kontroler boost pod Hamownię:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 11:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
Widze ROGER, że jak zwykle post wart uwagi.
Od siebie moge napisać jedynie tyle, że polecam wszystkim wykonanie czynności o jakich napisał Roger. Każdy włąściciel 150konnej wersji musi wywalić blaszki, dla dobra auta! Katalizzator i tak każdy wycina w pewnym momencie, bo albo mu sie zapycha albo syfi EGR. Z dziurką patentu nie znałem. :)

Są to czynności które usprawnią autro nie tylko pod względem mocy, ale je poprostu ulepszą. Jest to lepszy i tańszy sposób niż czip tuning.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 czerwca 2010, 13:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Adrian ADT, ............

Ja mam ładniejsze zdjęcia :rotfl:

Obrazek

Moja maszynka na rolkach. :ok:

Obrazek

Laserowy termometr ... I ja :hyhy: Pomiar temperatury na IC i w paru innych miejscach.

Obrazek

Tutaj Adrian z kolegą mocują mojego aniołka taśmami (dobry docisk musi być )

Obrazek

A do dodałem bo............ bo piękny znaczek zniewala.

Trochę zabawy wtedy było ,nie mogę się zebrać do napisania czegoś konkretnego.
Nie było jednak tak jak planowałem o ile doładowany diesel z małą mocą nie potrzebuje hamowania pod obciążeniem.(wystarcza bezwładność rolek i wysoki bieg)

To mocniejsze furki jak się okazało trzeba hamować pod obciążeniem, Pomiary nie wychodziły ciekawie ....(Nie odzwierciedlał idealnie prawdy) teraz Adrian czeka na hamulce elektrowirowe.
Po ich montażu będzie można powiedzieć że jest komplet do naprawdę profesjonalnej zabawy na sporych mocach i wysokich niutonometrach.

Znowu czekam............ ;)
Jak na razie na programie zrobiłem kilka tysięcy, nie zauważyłem niczego niepokojącego. Jestem bardzo szczęśliwym użytkownikiem zwykłej czarnej E46 320d :kwasny:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 00:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
zdjęcia zdjęciami a może jakiś dynoday? ;)zrobimy kilka pomiarów i foteczek jeszcze:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 czerwca 2010, 09:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 210
Lokalizacja: Radom/LPU
Moje BMW: E91 335d
Kod silnika: M57Y
Witam,

sledze temat od samego początku, a ze od dawna zbieralem się już do sprawdzenia parametrów mojego autka to wrzucam wykres z hamowni obciążeniowej, gdzie w sobotę był dynoday:)

czy ktoś może fachowym okiem rzucić i powiedzieć czy jest to możliwe żebym w seryjnym aucie miał takie parametry, czy to tylko zbieg okolicznosci? Chłodny dzien, błedy hamowni? Bo zastanawiam się co tu dalej można by zrobić.

Obrazek

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL