BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 09:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 20:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
ROGER-NYSA napisał(a):
W inpie podczas jazdy można podglądnąć jakie jest zadane ciśnienie przez program i jakie osiągnięte i utrzymywane. W prosty sposób można stwierdzić czy auto kopci bo ma zbyt mało powietrza (niedoładowanie ) czy ciśnienie w kolektorze jest ok a na szynie cr jest dowalone zbyt wysokie ciśnienie i jest zbyd dużo paliwa.



A mógłbyś napisać które to parametry? I jakie powinny być [zawsze o to pytam ale nie dostaję odpowiedzi], przy jakich obrotach testować, w weekend to zrobię,a do "tjunera" prowadzę za ok tydzień.

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
Piotrk napisał(a):
w automacie momentu nie zmierzysz dobrze, bo po jeździe np. na 3cim biegu było wrzucane na D, na N nie ma smarowania.

citizen napisał(a):
Czytałem, róże opinie jak to jest z hamowaniem auta ze skrzynią automatyczną ??

citizen napisał(a):
To jak to robią z automatem ?

ROGER-NYSA napisał(a):
Nie mam wiedzy co do hamowania auta z automatyczną skrzynia.
Mam nadzieję że w tym zakresie oświeci nas wszystkich Adrian.

pomiar auta ze skrzynia automatyczną przebiega prawie tak samo jak w manualnej a wiec przy przerzuceniu na N jest smarowanie ponieważ jeżeli silnik pracuje trolik się obraca skrzynia jest normalnie sparowana i nie ma możliwości zatarcia jej. trolik jest zespolony z pompą oleju na stałe wiec cały czas podaje ciśnienie w 4x4 np. Audi (Quattro) jest jeszcze dodatkowa komora z olejem przekładniowym do smarowania Torsena, wyposażona w pompkę oleju czerpiącą napęd z wałka zdawczego. Pompa ta zapewnia smarowanie sprzęgła między osiowego Torsen oraz przedniego mechanizmu różnicowego.Poza tym nie ma żadnych zastrzeżeń ze strony wybranych producentów aut oraz producentów Hamowni aby dokonywać pomiarów na aucie ze skrzynią automatyczną. Jeżeli przełączenie dzwigni zmiany biegów było by niebezpieczne to producent skrzyni biegów zabezpieczył by tą opcję zapadką ja w przypadku P i R.

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
Piotrk napisał(a):
ROGER-NYSA napisał(a):
W inpie podczas jazdy można podglądnąć jakie jest zadane ciśnienie przez program i jakie osiągnięte i utrzymywane. W prosty sposób można stwierdzić czy auto kopci bo ma zbyt mało powietrza (niedoładowanie ) czy ciśnienie w kolektorze jest ok a na szynie cr jest dowalone zbyt wysokie ciśnienie i jest zbyd dużo paliwa.

Piotrk napisał(a):
mógłbyś napisać które to parametry? I jakie powinny być [zawsze o to pytam ale nie dostaję odpowiedzi]

doładowanie przy 1750 rpm program żąda niecałe 1.1bar od 2000rpm do 3500 niecałe 1.2bar ciśnienie na CR to 1350 w max te dane są dla orginalnego softu a Ty masz program a wiec będą napawano wyższe jeszcze może być problem z ciśnieniem na zaworku zwrotnym na szynie.

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
ROGER-NYSA, I Twój temat umiera śmiercią naturalną a szkoda tak się napracowałeś aby przedstawić kolegom co i jak jest robione!

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 14 kwietnia 2010, 08:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Adrian ADT, nie umiera ;p, w weekend będę w domu i sprawdzę jakie wartości pokazuję ;)

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 16 kwietnia 2010, 16:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
zaworek odślepiony :) znów jazda stała sie przyjemnością... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 31
Lokalizacja: Gdańsk, Olsztyn, teraz i Warszawa
Moje BMW: E46 Compact
Kod silnika: M47 D20TU
tak sobie czytam Wasz temat z zaciekawieniem bo sam myślę o podniesieniu wartości mocy i momentu w moim aucie. stąd kilka pytań do doświadczonych kolegów. moje autko to E46 318td Compact z 2003r (wersja po lifcie, kwiecień 2003). w serii :cool: 115KM oraz 265Nm (lub 280Nm, spotkałem różne dane o moim silniku). chciałem spytać na ile można podnieść parametry tego silnika tak aby mu nie zaszkodzić? dodam iż przebieg auta to niemal 170tys. kilometrów, może być prawdziwy po czym wskazywałby stan auta. silnik nie dymi i nie kopci. poza odpalaniem w zimie (np ostatniej) i chwilowym zachwianiem obrotów, wszystko przebiega normalnie. na trasie, komputer wskazuje mi spalanie na poziomie 4,1 do 4,3l/100km. jeżdżę głównie w trasie, zależy mi na tym aby moment był wyższy już od dołu, nie chodzi mi o katowanie auta do odcinki. zmiana ma mieć na celu bezpieczniejsze wyprzedzanie i generalnie poprawić komfort tego manewru. jak zmieni się spalanie po takiej modyfikacji? czy w ogóle się zmieni? czy możliwe jest powiedzmy uzyskanie takich parametrów jakie ma auto w specyfikacji 320D z CR (bez negatywnych konsekwencji dla silnika)? ja tak rozumuję, że nie powinno ale może jestem w błędzie. pomożecie laikowi z CR? do tej pory były VTEC-i a to zupełnie co innego:) pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 23:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
co do Twojego auta to spokojnie możesz osiągnąć parametry 320d CR bez szkody dla silnika:) spalanie pozostanie na tym samym poziome lub odrobinę spadnie;) wszystko jest zależne od stylu jazdy jaki będziesz preferował po modyfikacji!:) :super:

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 11:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

bierute napisał(a):
zaworek odślepiony :) znów jazda stała sie przyjemnością... :)


Wiesz........ generalnie talkie zaklejanie to trochę drut........ nie powinienem był o tym pisać. Napisałem bo swoje wiem ;) Jednak okazało się że że w twoim przypadku skutek był odwrotny od oczekiwanego.

Zaszokowało mnie to co napisałeś i zaprzecza nie tylko teorii ale i testom praktycznym które wykonałem.
Nie lubię zostawiać niedociągnięć,ponadto w tej sytuacji poczułem się niezbyt komfortowo.
Więc poczułem wielką chęć sprawdzenia tego i potrzebę wyjaśnienia.

Jako że mam w niedługim czasie jechać do Wrocławia zhamuję u Adriana auto i zrobię materiał.

Załadujemy mój seryjny program , zakleję dziurkę w przepławce. Ciachniemy wykres.
Następnie zrobimy pomiar z dziurką i znowu ciachniemy wykres.
Następnie włożę drugi zaworek przygotowany jak na zdjęciu i zrobimy pomiar.
Na wykresie będzie widać co się dzieje z momentem obrotowym.

O ile wystarczy czasu i chęci zrobimy diagnostykę krok po kroku .Programem BMW - http://www.bavariantechnic.pl/livedata.html

Który jest na stanie warsztatu i moim zdaniem jest przełomem w diagnostyce samochodów BMW . Dedykowany specjalnie dla BMW umożliwia nie tylko podgląd LIVE DATA ale przede wszystkim generowanie wykresów dla większości czujników podczas jazdy. Więc będzie można dokładnie udokumentować zachowanie auta z dziurką w przepływomierzu i bez.Jak również z zaklejonym filterkiem- (symulacja brudnego filterka przy zaworku turbiny) jak i czystego.



Piotrk napisał(a):
ROGER-NYSA napisał(a):
W inpie podczas jazdy można podglądnąć jakie jest zadane ciśnienie przez program i jakie osiągnięte i utrzymywane. W prosty sposób można stwierdzić czy auto kopci bo ma zbyt mało powietrza (niedoładowanie ) czy ciśnienie w kolektorze jest ok a na szynie cr jest dowalone zbyt wysokie ciśnienie i jest zbyd dużo paliwa.



A mógłbyś napisać które to parametry? I jakie powinny być [zawsze o to pytam ale nie dostaję odpowiedzi], przy jakich obrotach testować, w weekend to zrobię,a do "tjunera" prowadzę za ok tydzień.


Tak na szybko zrobiłem zrzut ekranu zaraz po overboscie ,ciśnienie CR spadało jak również ciśnienie w kolektorze. Proszę wrócić uwagę na pomiar przepływomierza. :ok:
W podpisie zrzut zrobiony przed programem można porównać.

Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 kwietnia 2010, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
ROGER-NYSA napisał(a):
Jako że mam w niedługim czasie jechać do Wrocławia zhamuję u Adriana auto i zrobię materiał.

Załadujemy mój seryjny program , zakleję dziurkę w przepławce. Ciachniemy wykres.
Następnie zrobimy pomiar z dziurką i znowu ciachniemy wykres.
Następnie włożę drugi zaworek przygotowany jak na zdjęciu i zrobimy pomiar.
Na wykresie będzie widać co się dzieje z momentem obrotowym.

O ile wystarczy czasu i chęci zrobimy diagnostykę krok po kroku .Programem BMW - http://www.bavariantechnic.pl/livedata.html

Który jest na stanie warsztatu i moim zdaniem jest przełomem w diagnostyce samochodów BMW . Dedykowany specjalnie dla BMW umożliwia nie tylko podgląd LIVE DATA ale przede wszystkim generowanie wykresów dla większości czujników podczas jazdy. Więc będzie można dokładnie udokumentować zachowanie auta z dziurką w przepływomierzu i bez.Jak również z zaklejonym filterkiem- (symulacja brudnego filterka przy zaworku turbiny) jak i czystego.

bardzo dobry pomysł zrobimy tak i zobaczymy jak to się ma do przebiegu mocy i momentu obrotowego będzie wiadomo co i jak dokładnie! Potwierdzimy to na LIVE DATA i też wrzucimy dane z próby dynamicznej, ale założymy nowy temat bezpośredni o tym, tak aby nikt nie musiał za dużo szukać :hurra: :)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 08:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
świetny temat, jeden z najbardziej profesjonalnych z jakimi się spotkałem na forach BMW.
Bardzo mi się przyda przy kupnie 320d e46, więc dziękuję :super:
Z ciekawości gdzie tankujecie swoje diesle i co polecacie?? BP, SHELL czy może STATOIL?? - to przecież bardzo ważna sprawa, 90% osób jeżdżących dobrymi dieslami które znam tankuje tylko BP.

Adrian ADT, ROGER-NYSA - wiecie od czego mogę mieć pofalowany wykres w beznynie bez doładowania?? przepływka?? ciśnienie paliwa??
Posiałem już gdzieś ten wykres, ale był mocno pofalowany prawie cały, pomimo świetnych osiągów auta. Silnik to dziadek :niepewny: M20B25

Sorry za zaśmiecanie tematu, ale na hamowni na mineralnej w warszawie nie powiedziano mi nic na temat a widze że Wy ogarniacie te sprawy PROFI

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 14:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Witam,
jak wcześnie pisałem nie mam chipa, ale patrząc na pomiary Rogera, postanowiłem zrobić pomiary INPĄ także u siebie, zrobiłem screeny przy obrotach 750, 1500 i 3000 wszystkie pomiary na biegu jałowym, nie chcę teraz wszystkich screenów wklejać do tematu bo wyjdzie tego z 15 zdjęć, więc pytanie które tu wkleić? analog values 1, 2, 3, 4, 5? chodzi mi tylko o to żeby sprawdzić czy wszystko jest ok, na podstawie tych pomiarów.

pzdr
podol

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 15:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
podol napisał(a):
zrobiłem screeny przy obrotach 750, 1500 i 3000 wszystkie pomiary na biegu jałowym


Podol.........zrzut zrób pod obciążeniem podczas jazdy, 3 bieg minimum 3200 obr. Na jałowym kiszka wychodzi.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 15:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
ROGER-NYSA napisał(a):
Podol.........zrzut zrób pod obciążeniem podczas jazdy, 3 bieg minimum 3200 obr. Na jałowym kiszka wychodzi.
no to dupa :/ nie mam złącza w kabinie tylko pod maską, a nie zamknę maski z kablem :/ zostaje zrobić pomiar na hamowni. Dzięki Roger

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 15:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Kurcze przerób wtyczkę na bardziej płaską (takie własne rzeźbiarstwo artystyczne) kup przedłużacz USB i po problemie.
Przejściówki to straszne krowy i do tego krótkie. Jak ją przytniesz na płasko obkleisz poksyliną i będzie OK

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 15:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
kolega może mieć też ADSa.... tak czy owak to kwestia przedłużacza, czy to na COMa czy USB

a jak nie chcesz przycinać kabla maską to zawsze można go poprowadzić przez ten grill/osłonę od wentylacji na masce (wystarczy tylko uszczelkę wyciągnąć i kabel spokojnie wejdzie, nie będzie przytrzaśnięty) - dla chcącego nic trudnego :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 16:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
marcin87k napisał(a):
kolega może mieć też ADSa.... tak czy owak to kwestia przedłużacza, czy to na COMa czy USB


marcin87k, ..................... Podol ma taki sam kabel jak ja :ok: Sam mu doradzałem :hyhy: :hyhy: :hyhy:


marcin87k napisał(a):
można go poprowadzić przez ten grill/osłonę od wentylacji na masce (wystarczy tylko uszczelkę wyciągnąć i kabel spokojnie wejdzie, nie będzie przytrzaśnięty)


Dlaczego na to nie wpadłem ,faktycznie :ok: Dzieki ! Ja mam w aucie ale jak ktos będzie u mnie z złączem w pod maską przetestuję. Dzięki.


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 16:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
ROGER-NYSA napisał(a):
Podol ma taki sam kabel jak ja Sam mu doradzałem
dokładnie :) no nic pokombinuję z tym płaskim złączem

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2010, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
Pablo325i napisał(a):
Adrian ADT, ROGER-NYSA - wiecie od czego mogę mieć pofalowany wykres w beznynie bez doładowania?? przepływka?? ciśnienie paliwa??

trzeba zdiagnozować z informacji o poszarpanym wykresie nic nie wywnioskujemy:(

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, 19:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
3,0d 204km w manualu też będzie miało klapy wirowe???


klapy wirowe to nie tylko problem bmw. opel ma to samo, a najbardziej ten 1.9 150KM. co lepsze to identyczny silnik jest w alfie romeo. tylko tam nie ma klap wirowych i moc jest mniejsza. 140 coś tam

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL