BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 15:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 kwietnia 2010, 19:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 32
Posty: 3149
Gratulacje udanej operacji ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 kwietnia 2010, 18:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
ROGER-NYSA napisał(a):
Autko śmiga cudownie , 433Nm nie stanowią zagrożenia dla sprzęgła siedzi tam tarcza taka jak w 330d 184ps czyli 400Nm spokojnie łyka


Padło parę pytań na PW dotyczących sprzęgła i dwumasu, czy sam wymieniałem i czy są kłopoty z podmianą z 3 litry do 2litrowego silnika ?

Widzicie patent w tym, że nic nie trzeba robić!!!! Sprzęgła te same są w 320d m47n i 330 m57 .
Proszę zwrócić uwagę na RealOEM

Zrzuty dla ułatwienia :
Obrazek

Obrazek

Więc jeśli chodzi o ten element to wielki bonus od producenta :ok: :padam:

Zresztą ten model ma parę innych bonusów. Np. wtryskiwacze dla wersji 330d 204 ps idą te same co do 320d 150ps. Tłoki również te same :ok: M47N jest "best" :ok:

UWAGA ! MOWA O 320D 150PS WERSJE 136PS MAJĄ ZNACZNIE MNIEJSZE SPRZĘGŁO 228mm które szły do e46 318d !!! Wnioski w 318 sprzęgło ma zapas w 320d 136ps raczej zapasik. :/

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2010, 23:19 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 11:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
bierute napisał(a):
zaworek odślepiony :) znów jazda stała sie przyjemnością... :)


nie do końca... wczoraj - dym z rury aż wstrzymałem ruch na całej al.Krakowskiej, auto wyje, nie chce sie zgasić (ruszenie z 1 pomogło - zgasł) i olej z wydechu... :przestraszony: :przestraszony: mam nadzieje, ze to jakaś obejma olejąca turbinę... :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 12:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
mialem takie cuś w ibizie-padla turbina ,wpadl w samozaplon ,zadymilem batorego,pare zlotych mnie to kosztowalo

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 13:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Bierute

Czytając twojego posta przeszywał mnie dreszcz, ja również stałem się kiedyś kierowcą diesla który wpadł w zapętlenie. Cała sytuacja trwała kilka sekund i również zadusiłem silnik tyle że piątym biegiem.

Widzę parę rozbieżności w twojej wypowiedzi …......mogłeś coś pogmatwać bo emocje w takiej sytuacji są ogromne.

Do zapętlenia dochodzi gdy turbina puszcza spore ilości oleju do dolotu. Wtedy wraz z tłoczonym przez nią powietrzem wlatuje do cylindrów olej ( mieszanka olejowo powietrzna) Następuje samozapłon tej mieszanki i do pracy silnika nie jest już potrzebny ON . W takiej sytuacji nie mamy wpływu na obroty i silnik się wysoko wkręca , nie jest wtedy możliwe zapięcie pierwszego biegu jak piszesz. Bo synchronizator nie zadziała poprawnie dla jedynki przy tak wysokich obrotach, najzwyczajniej w takim działaniu zjechał byś zębatkę jedynki w skrzyni a biegu i tak nie zapiął.

Dziwi mnie fakt że napisałeś o oleju z wydechu. Olej może wyciec z wydechu ,gdy olej puszcza uszczelniacz turbiny na stronę gorącą. Jednak zazwyczaj olej ten zostaje spalony w turbinie na wskutek kontaktu tego oleju z spalinami o bardzo wysokiej temperaturze. Mało kiedy turbina "sra" tak mocno olejem aby ten wyciekał z tłumika. Zdarza się przy zmęczeniu materiału gdy ukręci się ośka a wirnik strony gorącej zatrzyma się na katalizatorze. Jednak wtedy nie dochodzi do zapętlenia .

Czy tak czy inaczej po tym co przeczytałem nie rokuję nadziei......... wszystko wskazuje na turbinę.

Nie wspominałeś wcześniej o jakichś problemach z turbiną , ubytku oleju itd. rozumiem że nie ma o czym pisać w takiej sytuacji. Jednak do takich akcji nie dochodzi z dnia na dzień... Upuszczanie oleju przez turbinę stopniowo się nasila w czasie i każdy świadomy kierowca zauważa coraz to więcej siwego dymu za swoim autem ( i ten smród palonego oleju)

Więc sytuację traktuję jako nadzwyczajną.

Nie wiem co o tym sądzić.............. mam nadzieję że robisz sobie jaja i opisana sytuacja nie jest prawdziwa. Bo jeśli jest, to wielu z nas jest światkiem śmierci twojej turbawki.

Problem w tym że wcześniej twoi mechanicy grzebali przy zaworku ,podobno ! zgodnie z moim opisem. Co mogło by świadczyć o tym że turbina skończyła się właśnie przez to.

Nie chcę abyś tej sytuacji wiązał z moja poradą. Która moim zdaniem nie została wykonana poprawnie . Na celu miała wydłużenie nieznacznie owrboosta i wyprostowanie wykresu.

Jednak opisywany skutek był całkiem odwrotny ...musieli coś pomieszać ! bo auto nie jechało, więc turbina miała całkiem pokićkane sterowanie i nie dmuchała.
Boję się że mechanicy grzebiąc w układzie poskładali go niewłaściwie i turbina działała bez kontroli..............sam nie wiem gdybać można. A może to niezbyt ciekawy zbieg okoliczności i turbina najzwyczajniej w świecie się skończyła jak w każdym aucie wcześniej czy później .


Czekam na szczegóły ,pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 kwietnia 2010, 14:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
ROGER-NYSA napisał(a):
Nie wspominałeś wcześniej o jakichś problemach z turbiną , ubytku oleju itd. rozumiem że nie ma o czym pisać w takiej sytuacji. Jednak do takich akcji nie dochodzi z dnia na dzień... Upuszczanie oleju przez turbinę stopniowo się nasila w czasie i każdy świadomy kierowca zauważa coraz to więcej siwego dymu za swoim autem ( i ten smród palonego oleju)

zle myslisz
mialem 3 letnia ibize po virusie,wczesniej wszystko bylo cacy, dalem bardzo ostro w palnik i...stalo sie
mechanik powiedzial na koniec ,ze turbiny tak maja ,moga zdechnac jak kazda mechaniczna czesc

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 00:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Widzisz Roger, kiedyś pisałeś w jednym temacie że nie reklamujesz działalnosci kolegi zajującego się chiptuningiem, a patrząc na ten temat to nic innego jak tylko reklama, czyste działania PR.

Zadziwiające masz oryginalne parametry mocy silnika 14 KM więcej niż podaje producent, no cóż tak to jest jak korzysta się z hamowni drogowej. Błędne podanie masy samochodu, czy też rozmiarów ogumnienia żutuje na błędne dane końcowe czyli KM i NM.

następna rzecz o ile pamietam wypowiadałeś równiez przy innym temacie o przeprowadzeniu diagnostyki pojazdu przed przeprowadzeniej jakiejkolwiek modyfikacji elektronicznej. nie zawuważyłem ani w tekscie abyś coś pisał na ten temat ani żadnych zdjęć z tym związanych, aby ta osoba coś takiego robiła, a pisałeś o tym dużo.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 08:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

kedzior001 napisał(a):
Widzisz Roger, kiedyś pisałeś w jednym temacie że nie reklamujesz działalnosci kolegi zajującego się chiptuningiem, a patrząc na ten temat to nic innego jak tylko reklama, czyste działania PR.


Kendzior001 ja myślałem że ufo cię porwało bo nie pisałeś trochę czasu.
Widzę jednak że jesteś :hurra:
Super bo jakieś urozmaicenie od razu się pojawiło. :ok:

Nie mogę się z Tobą nie zgodzić. Temat jest specyficzny może wyglądać jak reklama .Jednak jest to swego rodzaju tutorial z rekomendacją i opisem tego co zobaczyłem. Mam nadzieje że zawiera sporo przydatnych informacji... również dla Ciebie.
Widzę że nie czytasz dokładnie lub masz problemy ze zrozumieniem tekstu.
Kiedyś pisałem wiele rzeczy.......... kiedyś nie miałem innego wsadu i nie znałem Adriana.
Dzisiaj mogę z czystym sumieniem powiedzieć że jeśli zrobi swoją robotę każdemu tak jak mi POLECAM GO.

Żeby nie było niejasności zacytuję swoje wypowiedzi z wcześniejszego okresu.

ROGER-NYSA napisał(a):
Gość z ADT właściciel firmy ,okazał się komunikatywny i rzeczowy , nadzwyczaj skromny co wśród „tjunerów” jest rzadkością .Większość uważa się za bogów motoryzacji.
Nie będę się rozpisywał o firmie i Adrianie reklamy kolącej w oczy będzie jeszcze wiele..............

Przyjechałem pod Wrocław , nie było łatwo trafić bo warsztat trochę na uboczu mój „igo – navi” nie widział numeru posesji.


W „dyskusji” z Tobą sporo czasu temu napisałem :[/b]

ROGER-NYSA napisał(a):
Wypowiadam się w tematach w których mogę coś powiedzieć ,podejmuję dyskusję jeśli coś wiem i mogę merytorycznie powalczyć. Nie zajmuje się chiptuningiem i modyfikacjami. Owszem mam znajomych którzy świadczą wspomniane usługi ,myślę że nie jest to nic złego. Nie bronię ich interesów, również nie mam w tym sam żadnego. Nikogo nigdy nie zachwalałem............ gdyby tak było ,moja wypowiedź zawierała by uzasadnienie. Słowo "polecam" może świadczyć o tym że jestem zadowolonym klientem , może być również zaproszeniem do rozmowy i zadawania pytań. Jeśli mi już zarzucono zachwalanie powiem : "Jaki człowiek taka stronka" A stronka moim zdaniem jest jedną z ciekawszych stron w flashu o tematyce tuning/remap/naprawa.



Po tej dyskusji powstał ten temat........... Byłeś inspiracją więc dziękuję Ci bardzo bo masz swój istotny udział.

Dalej odnosząc się do tego co napisałeś w tym temacie cytuję

kedzior001 napisał(a):
Zadziwiające masz oryginalne parametry mocy silnika 14 KM więcej niż podaje producent, no cóż tak to jest jak korzysta się z hamowni drogowej. Błędne podanie masy samochodu, czy też rozmiarów ogumnienia żutuje na błędne dane końcowe czyli KM i NM.


Cieszę się że udało mi się Ciebie zadziwić..... dziwię się jednak że jako osoba z branży motoryzacyjnej znająca poniekąd temat widzi w tym coś nadzwyczajnego. Usprawnienie wydechu i dolotu nie jest jakimś kosmicznym wyczynem ,wszyscy jednak wiedzą jak to działa . Dziwne że Ty tego nie wiesz.
Z racji wspomnianych modów ,pomiar dla mnie miał istotne znaczenie. Dokładnie wiem co i kiedy ma wpływ na wynik (wykres) Dlatego dołożyłem starań aby dane podane przed pomiarem były prawidłowe. Nie czytasz dokładnie i siejesz zamęt.!!!
[b]
Proszę dla przypomnienia :[/b]

ROGER-NYSA napisał(a):
(DYNOMET dla tych co nie wiedzą , hamownia na koło mierząca podczas jazdy )
Chwilę później było całkiem ciekawie :

Ważenie (masa auta) na wadze wyszła moja niunia 1510kg + Adrian 95kg + ja 85= 1690kg.
Ustalanie ciśnienia atmosferycznego (sczytane z auta)1007 mb
Temperatur zewnętrznej (sczytane z auta) 12st.
Wpisanie przełożenia całkowitego
Itd. Itp.


Zwróć uwagę na wklejone wykres …. dla mnie wykres który generuje dynomet może mieć wartość tylko wtedy kiedy w stopce widoczne są wpisane dane i parametry pomiaru. Gdy tego nie ma wykres śmierdzi kłamstwem, może być sztucznie wygenerowany!
[b]Nie posądzaj mnie o to bo zażądam satysfakcji :mad: ;) :piwo: .


Ten wykres moim zdaniem jest nic nie wart :
Obrazek

Następna sprawa.

kedzior001 napisał(a):
następna rzecz o ile pamietam wypowiadałeś równiez przy innym temacie o przeprowadzeniu diagnostyki pojazdu przed przeprowadzeniej jakiejkolwiek modyfikacji elektronicznej. nie zawuważyłem ani w tekscie abyś coś pisał na ten temat ani żadnych zdjęć z tym związanych, aby ta osoba coś takiego robiła, a pisałeś o tym dużo.


Wiesz... setki razy pisałem o diagnostyce, namawiam do mądrej ,logicznej analizy. Wiele razy pisałem co gdzie jak i kiedy. Diagnostyką zajmuje się na co dzień więc wybacz ale dokładnie wiem co w moim aucie piszczy. W tym temacie nie napisał bym nic nowego bo zostało napisane w różnych postach wszystko. Moje auto nie potrzebowało diagnostyki bo ma ją na co dzień .
Parametry pracy znałem na pamięć...........auto potrzebowało dokładnego pomiaru na hamowni nic więcej.

Gdybyś czytał dokładnie temat wiedział byś że jest rozmowa o analizie i diagnostyce którą chcę pokazać na forum. Nie bywam często w Wrocławiu praca i tona innych obowiązków trochę odsuwa te plany. Zapewniam że nie jestem gołosłowny pojadę do Wrocławia gdy będzie na warsztacie stacjonarna hamownia. Nie ukrywam że znacząco ułatwi to sprawę i zaoszczędzi sporo czasu. Czekam tak jak wielu..........




10 KWIETNA 2010r Napisałem do Ciebie



ROGER-NYSA napisał(a):
Mieszkamy 100km od siebie poznałem Go przez internet jak Ciebie , napisałem posta, wkleiłem adres bo warto promować dobrych.Sam często szukasz informacji.
Nie mam racji ?
A Ty jedziesz mi po bandzie ..........
Po co ta dyskusja nie życzę Ci źle! Pomogę gdy będzie potrzeba , ale nie obrażaj mnie PROSZĘ.

Klepię tu trochę czasu , staram się przekazać trochę wiedzy, pomagać kolegom ...... cel jest jeden ma z tego satysfakcje , coś się dzieje hobby i pasja.

Nikogo nie namawiam , nikomu nie odradzam. Jestem obiektywny i staram się być neutralny.
Wolę mieć przyjaciół nie wrogów ............ a ty mi "jedziesz" szkoda, mogło być inaczej.
Pozdrawiam Cię PEACE :ok:


Widzę jednak że masz jakieś ograniczenia.Uczepiłeś się i robisz hałas jak kundelek biegnący za autem.
Temat został zaśmiecony,nic kompletnie nie wniosłeś!
Jeśli jednak czujesz potrzebę dyskusji zemną zapraszam na PW. Jeśli nie masz nic sensownego w temacie proszę daruj sobie.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 kwietnia 2010, 18:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
No tak zgadzam się znasz swoje auto, ale jezeli ktoś przystępuje do chiptuningu powinien sam wcześniej zdiagnozować auto, a nie brać zdanie Klienta pod uwagę. W póżniejszym czasie będziesz obwiniał Tunera a nie siebie jak coś zacznie szwankować.

uzupełnij temat o diagnostyke pojazdu przed dokonaniem jakichkolwiek czynnosci, jak również po całej modyfikacji i reklama będzie git

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 11:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
kedzior001,

Dziękuję Ci za rady.
Sugestie trafne ............. :ok: Jak pisałem ,zanim rozwinę temat według swojej wizji minie trochę czasu.
Więc może Ty jako znawca tematu , osoba zajmująca się edycją wsadów i tuningiem w całym tego słowa znaczeniu napiszesz coś w tej kwestii.

1.Jak i czym zrobić diagnostykę.
2.Na co zwrócić uwagę
3. Może parę słów jak Ty to robisz bo oferujesz na forum takie usługi.

I miał bym jeszcze jedną prośbę , zamieściłem w temacie zdjęcia z widocznymi mapami... a nie podpisałem od czego która jest. Bądź tak miły i pomóż mi uzupełnić te dane.Z tego co wiem również pracujesz z "winolsem" więc wzrokowo jako praktyk szybko ogarniasz ja nie mam wiedzy w tym zakresie.

Z góry dzięki za uzupełnienie tematu i współpracę . :super:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 11:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 14:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 108
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28
Panowie uspokojcie sie... Kazdy wie swoje, nie robmy reklamy swojego badz czyjegos warsztatu bo wlasnie takie cyrki wychodzą jak teraz. Pewnie jak byscie sie spotkali to rzucicie sie do gardel tylko po to by odowodnic swoją racje. Forum jest po to by pomagac i jednac ludzi a nie rozdzielac ich na lepszych i gorszych.Zawsze znajda sie krytycy ktorym zawsze cos nie bedzie pasowac ale ja mam na to wyje***e i mam niebieskie felgi i biale zaciski i mi sie to bardzo podoba. wiem ze to taki maly offtop ale temat ciekawy a zmierza w zlą strone. Prosilbym o zamkniecie tematu

_________________
Moja bunia ----> http://www.youtube.com/watch?v=Cgh9SVh1N6U


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 17:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
W sumie Janek ma racje, temat ciekawy, wsyzstko można powiedzieć dobrze przedstawione, dla żółtodioba dobra lektura, ale jak by nie było reklama. Nie czepiałby sie tak tego gdy by Roger nie kpił ze mnie, a zarazem przyznał sie do tego że reklamuje kumpla, gdzie ciągle w wypowiedziach pisze że tak nie jest.

Moim zdaniem temat do zamknięcia. Niech pozostanie dobrą lekturą.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 58
Lokalizacja: Horsens/Dania-Żywiec/Polska
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
Przymierzam sie do chipa i powiem wam ze ten temat to dla mnie zbawienie. poniewaz z nie wiedzy pewnie pojechal bym do byle chiptjunera i dopiero wtedy stal bym sie madry :hyhy: reklama czy nie... po prostu nie wazne. jest tutaj wiele informacji!!! zagladam w ten temat codziennie i licze na to ze moze pojawi sie jeszcze ktos ze swoja historia chip tuningu u Adriana lub kogos innego, ale nie dla reklamy lecz dla potwierdzenia fachowego podejscia do sprawy. bo ten kto poczytal choc troche ten temat pewnie sra w gacie na mysl czy w dobre rece odda swoje auto!!! moje zdanie jest takie ze jesli ktos jest fachowcem to trzeba dac mu zarobic!!!

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
JanekLWC napisał(a):
Prosilbym o zamkniecie tematu


kedzior001 napisał(a):
Moim zdaniem temat do zamknięcia.


no na pewno :zabawa:


informacja o tym co należy w aucie sprawdzić przed chiptuningiem byłaby świetnym uzupełnieniem tego tematu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 23:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 393
Lokalizacja: POLSKA
Witam.
Ja również podobnie jak kolega powyżej myślę że temat bardzo pomocny, dający troche do myślenia szczególnie tym którym przez myśl przeszło zakładanie chipa u Pana wiesława w stodole tudzież co gorsza wynalazku z allegro...ja praktycznie od samego początku śledzę rózne wątki kolegi ROGERA .posiadam takie własnie auto i również usunąłem katy i wywaliłem klapki...cóz zawsze byłem za programem...ale w granichach rozsądku i zeby to była robota profi.. jesli chodzi o kupowanie auta to wolałbym osobiscie auto po chipie ale od kogos kto o nie dbał... przed kupnem sprawdzenie auta i wtedy wszystko jasne. temat ten jak i inny zakładane przez ROGERA sa moim zdaniem jednymi z lepszych jakie mozna znaleźc w sieci.. to czy jest to swego rodzaju reklama czy polecenie to akurat dla przecietnego czytelnika chcącego sie czegos dowiedziec to nieważne...wazne ze zawiera informacje podane na talerzu i przy okazji wiadomo do kogo sie udać zeby było wszystko cacy... pozdrawiam. tematu prosze nie zamykać


Ostatnio edytowano 30 kwietnia 2010, 12:11 przez Vince Maniana, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 kwietnia 2010, 23:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Temat super - Nie jednemu pomógł/Pomoże, Może i nawet mi w przyszłości...

Alee Panowie, Panowie :zabawa: Bez bojkotu.

Co do tematu - Również proszę go nie zamykać, gdyż kolega ROGER-NYSA, doskonale wymienia się z nami swoim doświadczeniem :)

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 30 kwietnia 2010, 09:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Tak sobie czytam... i czytam...
I podziwiam Ciebie ROGER że jeszcze Ci się "chce" i z takim zapałem i bądź co bądź poświęceniem swojego prywatnego czasu starasz się przekazać swoją wiedzę , obserwacje i pomóc innym :padam:
Wielu już sobie odpuściło bo jak widać " gdzie kucharek sześć tam cycek dwanaście ".
Szacun dla takich co tak gruntownie zagłębiają się w temat i chcą przekazać swoje spostrzeżenia.
Niby po to jest forum - żeby pytać i się uczyć.
Czasem na błędach ale niestety nawet serwisy nie są nieomylne.
Do tego sam zrobiłem sobie na własną odpowiedzialność " dziurkę " w przepływce opisaną przez autora wątku w innym temacie.

Co do " reklamy " - ja osobiście ciesze się że ktoś zwrócił uwagę na " jakiegoś " tunera z opisem jego prac. Dzięki temu wiem że firma X robi swoją prace dobrze.
Co nie znaczy ze firma Y nie.
Ale mi jest bliżej do X i prawdopodobnie to właśnie z X skorzystam.

Osobiście po swoim doświadczeniu nasuwam propozycję pytającym na forum gdzie i jakie kupić części bo znam te miejsca i ufam sprzedawcom.
Tak jak kiedyś reklamowałem bardzo dobrego mechanika z Głogowa który robił swoje prace dobrze , sumiennie i za rozsądne pieniądze a teraz gdy się już " nachapał " i " wali " sztukę robię mu w środowisku antyreklamę.

I chyba na tym to polega - ktoś dobry - to go reklamować. Jak zrobi babola - opisać

Ps. Jak komuś coś nie odpowiada nie musi czytać a może założyć sobie " swój temat ".
I niech to będzie temat o firmie Y do której innym forumowiczom będzie bliżej.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 30 kwietnia 2010, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 58
Lokalizacja: Horsens/Dania-Żywiec/Polska
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: m47
marcin87k napisał(a):


informacja o tym co należy w aucie sprawdzić przed chiptuningiem byłaby świetnym uzupełnieniem tego tematu


z tego co wiem to firma ktora zajmuje sie chip tuningiem potrafi na 99% zdiagnozowac czy auto nadaje sie do tego zabiegu... tylko teraz nasuwa sie pytanie czy oddasz auto w dobre rece, bo moze okazac sie ze za wszelka cene wcisna Ci tego wirusa :] jesli sie myle to mnie poprawcie bo nie jestem znawca tematu.



zrobilem u siebie dziurke w przeplywce :D pojechalem na diagnostyke i okazalo sie ze... przeplywka daje zawsze(w kazdym zakresie obr silnika) o 200(jakis tam jednostek) wiecej niz oczekuje komp a turbinka o 100 :D . to chyba dobrze nie?? :hyhy:

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 1 maja 2010, 19:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1868
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: www.sjnet.pl
przeczytałem cały wątek i jestem pod wrażeniem dla mnie bomba rewelacja i w ogole nie ma się do czego przyczepić

myślę że ROGER-NYSA tak się zna na swoim samochodzie jak żaden inny i kontroluje wszystko za co wielki respekt

chciałbym mieć taką wiedzę jak ty szacunek

ja mam 204 konie w automacie i z tego co wiem to moja skrzynie nie wytrzyma już nawet 205 koni tak więc jak odpuszczam


ps

w pierwszym poście widzę fotkę na której widzę chyba światła do jazdy dziennej ? mylę się?

_________________
Oceń :)
Obrazek
www.sjnet.pl usługi informatyczne dla sektora prywatnego i dla firm
www.sjbud.pl Remonty domów mieszkań od A do Z
www.ania.sjnet.pl Biżuteria na każdą okazję
Mapy 2017, Softy do nawi , programy,
hasło: bmw
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL