BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 19 października 2013, 09:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 703
Lokalizacja: wlkp
Moduł ews jest nad podstopnicą. Komputer w tej czarnej skrzynce. A kluczyki są rozbieralne w e46, bez problemów powinieneś wymienić pastylkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 19 października 2013, 13:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
dzięki jeszcze pytanie mam jedno co to za sterownik pod akumulatorem?

narazie jestem na takim etapie
Obrazek

jak uda mi się przełożyć to zrobię poradni w zrób to sam :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 19 października 2013, 15:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
znalazłem odpowiedź na swoje pytanie sterownik pod aku to sterownik valvetronica nie mylić z DME które jest na swoim miejscu też


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 21 października 2013, 21:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
Obrazek
jest progres, z auta wyciągnięte wszystko co potrzebne jest do wymiany, z rzeczy które są potrzebne a się różnią od R6
kompletny silnik ze wszystkimi gratami i wiązką
EWS
Komputer
kluczyk
cięgna lewarka skrzyni biegów
skrzynia biegów (od n42 pasuje ale rożni się końcówką numerów, nie wiem co to dokładnie znaczy ale zmienię :P)
wał (6cyl jest krótszy)
dyfer (różnica w przełożeniach )
plastik który łapie powietrze do filtra powietrza
cały wydech
przewód klimy (buda silnik)
stabilizator przedni w 6cyl jest grubszy i ma wybrzuszenie żeby przejść pod silnikiem
recyrkulator spalin? (to z napisem piterburg, koło zbiorniczka spryskiwaczy)
przewody paliwowe

ogólnie bez całego drugiego auta na części nie ma co się pchać w takie zabawy bo skompletowanie tego z pojedynczych źródeł może być czasochłonne
wyjecie wszystkich, potrzebnych rzeczy, zajeło mi 3 godziny w 2 osoby wszystko demontowane ze sztuką
w pro warsztacie
hamulców nie ruszam, co wg wielu osób jest nie do przyjęcia, ale realoem pokazuje, że to są te same tarcze,
286x22
w środę wkładam w swoją budę :cwaniak:
jak narazie stopień trudności uważam, za żenująco niski, odkręcanie odpowiednich elementów, jak ktoś miał klocki lego w dzieciństwie i nie ma dwóch lewych rąk, to da radę to zrobić
zobaczymy jak z włożeniem silnika
Pzdro!

zdjęcie dawcy już w trakcie rozbiórki
Obrazek

P.S.
Wiem, że piszę sam ze sobą, ale może kiedyś, komuś się przyda, tak jak mi by się przydała taka wiedza dziś


Ostatnio edytowano 12 marca 2014, 17:51 przez mile_end, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 22 października 2013, 11:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
:ok: w koncu ktos zrobil to co chcialem zrobic od zawsze tylko nigdy nie bylo aparatu pod reka na wstepie, a potem jakos sie nie chcialo :wstyd:

Masz racje ze to proscizna, mozna nawet wrzucic w miejsce tego zasranego valvetronica jakies m52tu, tak zrobilismy u mojego znajomka. Troche wiecej zabawy, ale i tak do ogarniecia dla kogos z podstawowa wiedza mechaniczna, miejscem i narzedziami.


///edit: :szok: a ten silnik z dawcy to napewno m54??? Dla mnie to m52tu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 22 października 2013, 14:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
No niestety dałem sie zrobić i zaufalem znawcy
Po rozkodowaniu vinu wyszło ze to m52tub25 z 323
No ale trudno palił jak złoto zbierał sie jak żadne moje inne auto
Bedzie dobrze
Z roboty doszła jeszcze przekładka pedału gazu :/
Dzisiaj w nocy albo jutro wkładam silnik :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 22 października 2013, 15:03 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 38
Posty: 5113
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Ford S-Max 2.0
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
dawaj relację bo ciekaw jestem jak to wygląda pod względem pracy i kosztów :) pewnie to samo będzie mnie czekać bo u mnie mocy zdecydowanie za mało ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 22 października 2013, 16:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
mile_end napisał(a):
No niestety dałem sie zrobić i zaufalem znawcy
Po rozkodowaniu vinu wyszło ze to m52tub25 z 323
No ale trudno palił jak złoto zbierał sie jak żadne moje inne auto
Bedzie dobrze
Z roboty doszła jeszcze przekładka pedału gazu :/
Dzisiaj w nocy albo jutro wkładam silnik :D

Z pedalem latwizna ;)
Zapytam mojego kabel majstra co dorabial, bo wiazka z n42 jest wybiedzona i czegos brakowalo z tego co pamietam.

Zostaw sobie dyfer z 4-ro cylindrowca ;) Nie bedzie az takiej roznicy w spalaniu, a przyspieszenie troche sie polepszy i bedzie lepiej wstawal. Bo jak wiadomo m52tub25 jest troche zmulony fabrycznie i budzi sie dopiero w wyzszych partiach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 22 października 2013, 20:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
z kosztów
komplet gratów 3000zł ( musiałem oddać wydech z mojego n42 i przepływkę z filtrem) inaczej cena 4000 zł
robocizna własna 0zł
komplet płynów olej do wspomagania, płyn chłodniczy, nabicie klimy to wszystko to mus liczę że koło 250zł
z rzeczy nie koniecznych do jeżdżenia ale warto zrobić, olej, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza, pasek wielorowkowy
żadnych uszczelek nie wymieniałem bo silnik suchy jak pieprz :)

w dodatku mam praktycznie cały osprzęt z n42 do sprzedania więc coś się zwróci
najbardziej obawiam się rozcinania kluczyka do wymiany środka, i potem kombinowania jak zgrać to z centralnym zamkiem zeby otwierało z pilota
niby drobnostka ale jednak trochę rzeźba, bo kluczyki w e46 są nierozbieralne :/
kluczyk dawcy juz rozebrałem ale to jakiś hardcore, nad swoim kluczykiem bardziej sie przyłoże
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 24 października 2013, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 3490
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: ///Z3
Kod silnika: M43TUB19
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=173199
Barzini napisał(a):
Zostaw sobie dyfer z 4-ro cylindrowca ;)

Dokładnie ;) Hamulce są te same co w 323, większe były chyba tylko w 330

_________________
BMW ///Z3
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 24 października 2013, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Mogłeś udeżyć do mnie tak jak gadaliśmy za 3 tys dałbym Ci komplet 2,8 :P
a hamulce w n42 szły już takie jak w 2,8 czyli 300mm a nie 286 o ile się nie mylę...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 24 października 2013, 22:12 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
wolał bym twoją ofertę, lecz ponad 400 km w jedną stronę, to stanowczo za dużo, na takie zabawy
ofertę znalazłem pod nosem, może nie ofertę życia, ale chciałem jak najszybciej uruchomić auto
jak narazie swap, przestał iść tak kolorowo jak powinien
pedał gazu z anglika nie pasuje...
auto nie kręci :zdegustowany: ews, po przekręceniu stacyjki wydaje ciche pyknięcie więc załącza
w dodatku pojawiły się mi na uczelni kolokwia i kontrole postępu prac projektowych wiec z czasem lipa, w weekend trochę posiedzę
Zamówiłem kabel do diagnostyki będę badał co jest nie tak - dlaczego to nawet nie chce zakręcić
wszelkie pomysły i sugestie mile widziane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 26 października 2013, 18:07 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
można?
można!



Z rzeczy które doszły
- przewody paliwowe
- filtr paliwa jest inny (n42 ma wyrównanie ciśnienia na filtrze i od silnika nie ma powrotu paliwa )
- wiazka budy po lifcie jest do lekkiej przeróbki, dwie kostki do przelutowania
Obrazek
kolory się zgadzają wiec odcinamy i lutujemy zgodnie z kolorami

tak to wszytko plug & play
jak by ktoś miał, jakieś pytania to służę pomocą !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 26 października 2013, 18:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1197
Moje BMW: POLO 9N
Kod silnika: Wesołe TDI
graty :super: ile czasu Ci to końcowo zajęło ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 26 października 2013, 18:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
ciężko to zliczyć
w dobrym warsztacie myślę, że na spokojnie to dwa dni po 8h
tak jak u mnie na ogrodzie wszystko robiłem, zabawy z lewarkami, kombinacje z żurawiem (po kostce nie chciał jeździć)
było to może ze 4 popołudnia po 3-4h (szybko ciemno się robi)
satysfakcja ogromna, :super: jak widać po forum, mało jest chętnych do pomocy, wszyscy trzymają tajemniczą wiedzę swapów dla siebie, więc musiałem sporo rzeczy rozgryzać sam, miałem o tyle ułatwione zadanie, że 30 km ode mnie było auto dawca, więc porównywałem różnice w budowie
jutro skręcam auto do kupy i rozpoczyna proces rejestracji furki :D
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 października 2013, 14:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
mile_end dobra robota :ok: i odpowiednia relacja :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 27 października 2013, 15:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
ostanie chwile bez tłumika :hyhy: strasznie dużo z pomruku zabiera ten tłumik :/

jak widać ekonomizer mi chyba nie działa bo z tego co pamietam to na postoju wskazuje maxa, bynajmniej w e36
tutaj jest tak samo? czy podczas jazdy dopiero zaczyna działać ?

a tak wyszło to pod maską
akumulator pod maską nie daje mi spokoju :/ ale prucie całego wnętrza, żeby zrobić to profi, narazie mi się nie widzi
Obrazek
czekam na pedał gazu od jakiegoś auta z kierownicą po normalnej stronie, i wyruszam na ulice :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 28 października 2013, 06:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Wskaźnik ekonomizera leży na zero czyli tak jak powinien.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 3 listopada 2013, 14:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 455
Lokalizacja: Ino
Moje BMW: Brak
super robota :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 12 listopada 2013, 08:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Jestem po przekladce z N42-->M54 i kable pasuja wystarczy wpinac, hamulce tylne w m54 byly wentylowane ja mialem zwykle w n42 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL