BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 12 listopada 2013, 17:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
koko2403 napisał(a):
a hamulce w n42 szły już takie jak w 2,8 czyli 300mm a nie 286 o ile się nie mylę...

w 2.0 r4 N42 compact na pewno hamulec z przodu byl 286mm więc w sedanie i coupe pewnie to samo.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e46 318Ci 2004r.
Przepraszam za odgrzanie kotleta.. ja również jestem na etapie, na chwile obecną etap teoretyczny, swapa. Mam zamiar przejść z silnika N46b20 na jakiś konkretniejszy, m54b30? m54b28? No nie wiem, fajnie byłoby, gdyby kolega który zrobił taki swap, pochwalił się jak mu auto się sprawuje po takim zabiegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 7 stycznia 2014, 16:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
już z 5 tys km przejechane, bez problemów spowodowanych swapem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 8 stycznia 2014, 00:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Raiven wertuj forum jest o tym wiele a nawet bardzo wiele informacji ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 10 marca 2014, 12:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
jako, że dość często dostaje prywatne wiadomości w tej sprawie postaram się nakreślić ją bardziej:
oto 2 kostki które nie były plug & play, i trzeba było je dolutować
Obrazek
wycinam pasujące kostki z budy
Obrazek
i lutujemy do kabla, niestety ja już mam ucięte i po izolowane ale myślę że widać jakie kolory.
Obrazek

Obrazek
następnie łaczymy
sprawa banalna bo kabel z budy ma identycznie te same kolory tylko inne lekko odcienie
powinny być 4 ale potrzebne nam są tylko 3
zielono/biały
czerwono/biały
żółto/niebieski
oraz zielono/fioletowy (w już 3 przypadkach spotkałem się, że ten kabel jest zbędny dochodzi do wtyczki, i tam się kończy)

teraz kolejna końcówka
Obrazek
zlutowałem ja z takimi kablami
Obrazek

Obrazek
tutaj widać końcówkę jaką trzeba było odciąć z budy bo nie pasowała wykorzystałem z niej tylko 2 kable

sugerowałem się wszędzie kolorami,

dodam że zabieg ten jest potrzebny tylko w przypadku silników przed lift-owych w budach po liftcie
n42-m52tu

w przypadku
n42-m54
lub
m43-m52tu
wydaję mi się że końcówki będą pasować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 12 marca 2014, 11:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Gratuluje prac:)i wytrwałości, mam pytanie gdyż jestesm posiadaczen polifta z silnikiem n42 w bdb kondycji ale mnie to nie rajcuje zawsze wolałem 6cyl i chciałbym zrobić swapa na 2,8 lub 2,5 ostatecznie. Powiedz mi czy zostawiłes ori skrzynie z n42 i most co z klimą i przewodami chłodnicą??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 12 marca 2014, 11:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
skrzynie zakładałem od m52, najpierw teraz mam od n42 nie widzę róznicy
most zostawiłem z przełożeniami od n42 (lepsze przyśpieszenie kosztem v-max)
chłodnice (cieczy i klimy) n42 pasują (są takie same) , przewody od klimy potrzeba od 6 cylindrowego auta
wszystkie szlauchy potrzebne są od 6cyl
klima nie działa bo nie ma sygnału na kompresor bo w n42 sygnał jest w wiązce silnika a w autach z silnikami przedlifotwymi, sygnał jest na kablu z budy
jako że zbliża się lato, rozkminiłem już ten problem, i na dniach będę dokładał kabel sygnałowy kompresora klimy
zamieszczę foty co i jak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 12 marca 2014, 12:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
kurcze to mi dużo wyjaśniło, bo juz miałem darować sobie swap ze wzgledu ze usłyszałem ze skrzynia wał most tylny wózek do przekładki, chciałem kupić silnik z wiazką od polifta więć myslisz ze temat klimy miałbym rozwiązany??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 12 marca 2014, 12:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
Jak m54 to myśle ze nie ma problemu jeśli nawet by był to jest kwestia przelutowania jednego kabla


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 12 marca 2014, 16:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Powiedz mi wał też zostaje ?? Moze zrobiłbys listę taką dla potomnych co trzeba mięć do swapa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 12 marca 2014, 17:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
kolego stronę wcześniej wszystko wypisałem ...
przeczytaj cały temat ma tylko 3 strony gdzie ja udzielam się od 2giej, opisywałem wszystko co mi stworzyło problemy,
Cytuj:
kompletny silnik ze wszystkimi gratami i wiązką
EWS
Komputer
kluczyk
cięgna lewarka skrzyni biegów
skrzynia biegów (od n42 pasuje ale rożni się końcówką numerów, nie wiem co to dokładnie znaczy ale zmienię :P)
wał (6cyl jest krótszy)
dyfer (różnica w przełożeniach )
plastik który łapie powietrze do filtra powietrza
cały wydech
przewód klimy (buda silnik)
stabilizator przedni w 6cyl jest grubszy i ma wybrzuszenie żeby przejść pod silnikiem
recyrkulator spalin? (to z napisem piterburg, koło zbiorniczka spryskiwaczy) (nie wszystkie siliki to miały w zależności od normy spalin jaką musiał spełniać)
przewody paliwowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 15 marca 2014, 22:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
dzięki za kabelkologię mile, z klimą, to tak jak ci pisałem wcześniej, cienki niebieski kabel który we wtyczce zamienia się w czarno szary. pozostaje nadal kwestia dwóch kabli które pozostaną bez podłączenia. kolorów nie pamiętam już.. ktoś może jest obcykany w WDSie? i pomógłby odnaleźć właściwy schemat?

no i pozostaje kwestia jeszcze zaworu, i mechanizmu sterowania, klapką w układzie wydechowym. nie powinno być problemu... ale wywala błąd w inpie ;)
od silnika idzie przewód podciśnieniowy aż na tył auta, tam jest ten mechanizm i od niego idzie przewód podciśnieniowy do klapki w tłumoku.

moje pytanie brzmi: gdzie pociągnąć kable i gdzie je podpiąć? <-- to na wypadek gdyby miało być jak w serii w 1000%

bo kwestia podłubania w programie pewnie załatwiłaby sprawę.

swap jako taki, nie jest trudny, nawet dałoby się sprawę załatwic bez otwierania kluczyka ;)


pozdrawiam.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 20 marca 2014, 22:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
nasze auto odpalone jeździ i ma się dobrze.

i mała podpowiedź dla zapominalskich- czyli takich jak ja XD

w wypadku gdy swap dobiega końca, odpalacie próbnie auto, i nie chce wkręcać się na obroty powyżej 2000, nie pali np 4 i 6 cylinder, świeci się kontrolka asc, inpa sra błędami typu:
169 mdk output stage control after diagnostic
172 signal PWG-potenciometer 1 and 2 short cicuit
ba! nawet 124 actiwate solenoid valve intake tube disa

to trzeba zrobić jedną rzecz. odłączyć elektroniczny pedał gazu!

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 21 marca 2014, 08:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
powiedz mi co swapowałeś czy silnik z polifta do przed lifta czy na odwrót, czy problem z klima jest w kazdym przypadku po swapie z 4 na 6cyl mowa oczywiście o e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 21 marca 2014, 18:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
my mieliśmy pacjenta z 2003 roku z zarżniętym n42.

kupiliśmy dawcę 323i z '99. klimy jeszcze nie sprawdzaliśmy bo nie nabita.

co do reszty to nie wiem. to jest pierwszy taki swap który robiłem.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 08:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
mile_end napisał(a):
skrzynie zakładałem od m52, najpierw teraz mam od n42 nie widzę róznicy
most zostawiłem z przełożeniami od n42 (lepsze przyśpieszenie kosztem v-max)
chłodnice (cieczy i klimy) n42 pasują (są takie same) , przewody od klimy potrzeba od 6 cylindrowego auta
wszystkie szlauchy potrzebne są od 6cyl
klima nie działa bo nie ma sygnału na kompresor bo w n42 sygnał jest w wiązce silnika a w autach z silnikami przedlifotwymi, sygnał jest na kablu z budy
jako że zbliża się lato, rozkminiłem już ten problem, i na dniach będę dokładał kabel sygnałowy kompresora klimy
zamieszczę foty co i jak

Witam Cie kolego ponownie :)
Nastał w końcu dzień w którym wywalam N42 i mam kilka pytań i prośby o pomoc, szukam w necie ale wiadomo nikt nie napisze oficjalnie bo... (wiemy o co chodzi). Potrzebuje informacje jak zakodować EWS chciałbym zostawić swój żeby nie rozcinać kluczyka i przekładac pestki. Druga sprawa to kropka w zegarach bo zapewne pojawi się. Przekodowanie zegarów na 6 cyl spokojnie zrobię ale nie wiem jak zgrać DME z resztą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 10:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Zegary zostaw swoje. Pasują, kropek nie ma. Ews taniej i prościej przełożyć. A kluczyk dorobić pod ews i twojbstary grot.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 11:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
a co rozumiesz pod pojeciem "dorobic kluczyk pod ews" jedna pestke bede miał od ori kluczyka a co dalej, gdzie i dla czego tak drogo :)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 12:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Idziesz np do takiego mister minit czy innego dorabiacza kluczy samochodowych, i programujesz nowy kluczyk pod ews z kluczyka od swapowanego silnika. A grot rzeźbią ci z kluczyka od twojego auta. Do mojej e46 dorobienie kluczyka ok 500 zaśpiewali.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP z 4 Cylindrowca na 6 - Jakies problemy ?
PostNapisane: 5 grudnia 2014, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
A właśnie propo EWS jest do tego nie jako oddzielny system czyli moduł czytnik sygnału i wzmacniacz sygnału czy jak to się nazywa, to jeszcze kod EWS zapisany jest w ECU czyli DME czy to moduł EWS jak odczyta błędny kod z kluczyka to blokuje DME czy jak bo wtedy jak w DME nie ma kodu zapisanego który nie jest z niczym porównywany to powinno działać na starym zestawie EWS?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL