BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 06:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 20 lipca 2013, 07:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 219
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36/8
Kod silnika: M52b28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94843
Nie jest znowu taki cienki, rura ma 60 mm, myślę że nie będę nic kombinował skoro mam gotowy system. Tylko nie wiem jak będzie lepiej wypuścić rurę z boku wlotu czy lepiej z góry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 20 lipca 2013, 07:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Jezeli ma 60mm to spoko. Bez znaczenia czy z gory czy z boku , zeby byl dobry nadmuch powinien ten przewod wchodzic do tunelu zeby powietrze bezposrednio w niego wlatywalo , a nie byc tylko mocowany od gory

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 20 lipca 2013, 12:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 219
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36/8
Kod silnika: M52b28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94843
Dolot już zamontowany, pierwsze wrażenia no cóż, myślałem że będzie to trochę głośniejsze. Zmianę dźwięku słychać dopiero na wysokich obrotach, ale nie drze się tak jak typowy stożek. Co ciekawe w sumie po zrobieniu jakiś 10 km i otworzeniu maski puszka była nadal zimna. Dolny wlot zamontowałem na górze kanału do chłodzenia hamulców, żeby uniknąć zalania tego kanału wodą podczas dużej ulewy, choć z boku na pewno by lepiej "łapało" zimne powietrze. Więcej zdjęć z montażu w mojej galerii. zapomniałem dodać, że wszystkie uszczelki i pokrywa pasują idealnie (jak oryginał) - zero problemów z montażem.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 20 lipca 2013, 19:13 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7012
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
10 kilometrów to za mało zrób 30 jak na dworze będzie gorąco wtedy się nagrzeje dopiero

wyszło całkiem okej wg mnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 21 lipca 2013, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
jasiel, jaki tam jest filtr w środku ? coś w rodzaju wkładki k&n ?

edit: Juz sprawdzilem. Fajny ten dolot ale ciekawe czy jest sens zmieniać dobrą serie na coś takiego.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 22 lipca 2013, 07:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 197
jasiel napisał(a):
Dolny wlot zamontowałem na górze kanału do chłodzenia hamulców, żeby uniknąć zalania tego kanału wodą podczas dużej ulewy, choć z boku na pewno by lepiej "łapało" zimne powietrze.


Też myślałem nad tematem i rzeczywiście mógł by być problem przy dużym deszczu, kałużach itp, że ciągnęłoby wodę.

Możesz podrzucić w jakiej kasie zamknąłeś się z tym dolotem ?

Szczerze mówiąc puszka sząłu nie robi ale jest dyskretna.

Mimo, że mocno rozważałem Dinana myślę teraz bardziej o montaży zestawu AFE.
http://www.afepower.pl/magnum-force-sta ... -6412.html

Wydaje się być ciekawym rozwiązaniem.

_________________
Obrazek
ZAPRASZAM do galerii mojej 330Ci ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 22 lipca 2013, 19:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 219
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36/8
Kod silnika: M52b28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94843
Dolot kosztował 250$, podatek 16$ i 30$ paczka lotnicza. Myślałem nad tym afe bo fajnie wygląda, ale myślę że izolacja termiczna tego dolotu jest taka sama jak zestawu k&n - czyli żadna (po prostu stożek z obudową z blaszki).Z pewnością fajnie ryczy ale tu chyba nie o to chodzi. Kolejnym minusem afe jest chora cena w Polsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 12 września 2013, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Świndeminde
Moje BMW: e34 525i
Mogę dodać coś od siebie apropo dolotu do r6 i mistycznej zwężki , u siebie tzn m50b25 (seria) wyjąłem zwężkę wenturiego (przed puszką) . A żeby dopełnić obrazu całej sytuacji dodam żę w aucie mam sekwecje - prymitywną "sgi" i ecumastera 3 jako piggyback z podłączoną lambdą 1 v i map sensorem . Przechodząc do rzeczy wyjąłem tę zwężkę i zapomniałem o tym do półki nie zatankowałem lpg(nie zawsze śmigam na lpg) auto zaczęło mi falować gasnąć szarpać (na lpg - benzyna ok) , nie wiedziałem o co chodzi ! Moje wtryski i reduktor nie mają nawet 1.000 km ! No nic podłączam lapsa pod deta i od razu zauważyłem żę "zalewa" mi na jałowym - za bogato . Jak na mapie paliwa zmniejszyłem czas otwarcia wtryskiwaczy o -10 % (dla komórek mapy biegu jałowego) falowanie ustało i gaśniecie przy ruszaniu . A wiec można łopatologicznie przyjąć że bez zwężki jest ok 10% mniej powietrza zasysanego przez silnik przynajmniej na biegu jałowym. Reasumując benzyna i seryjny ecu potrafił się dostosować ale prosta sekwecja lpg już nie . Opisałem sytuacje jak najlepiej , może się komuś przyda :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 23 września 2013, 18:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
Ja sobie zmontowałem taki oto airbox pod stożek:

Po zdemontowaniu oryginalnej obudowy filtra budujemy sobie obudowę w wolnej przestrzeni, karton plus taśma klejaca daje rade ;)

Obrazek

Zamykamy górę

Obrazek

Gotową formę

Obrazek

Wypełniamy pianą montażową

Obrazek

Po zastygnięciu usuwamy karton i obrabiamy

Obrazek

Najlepsza do tego tarka do ziemniaków ale potem placków ziemniaczanych teściowej nie polecam :)

Dopasować

Obrazek

Obrazek

Okładamy włóknem szklanym i żywicą

Obrazek

Usuwamy pianę i obrabiamy powierzchnie

Obrazek

!!! Ubrać się przy tym po szyję i maska przeciwkurzowa bo szło spowoduje podrażnienia !!!

Otwór na oryginalny dolot powietrza

Obrazek

Dopasować

Obrazek

Pomalować

Obrazek

Zamontować

(wszystko montowane w oryginalne miejsca)

Obrazek

I cieszyć się ładnym rasowaym pomrukiem ;)

Mierzone na hamowni jeszcze na prowizorce z kartonu, porównanie z wkładką Simoty a stożkiem: 5KM a kolega Mess wmierzył ze zwykłego filtra na moją wkładkę uzyskał bodajże 4KM więc teoretycznie ze zwykłego na stożek +9KM

Obrazek

Już w przyszłym sezonie dopracuję powierzchnię widoczną by miało to ładniejszy wygląd :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 23 września 2013, 19:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
pomyslowa robota i efektowana. Dopracowac strone wizualna i bardzo ciekawa sprawa ;D

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 23 września 2013, 20:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1235
Lokalizacja: śląsk
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Landzior1 bardzo pomysłowe rozwiązanie, tylko powiedz mi jak Ty teraz wymienisz żarówke jak Ci się nie daj boże spali :P

graty za pomysłowość
ps. co Ty masz tam za stożek ? sam myśle nad układem dolotowym i narazie zbieram jak najwięcej informacji

_________________
...work in progres, stay tuned for final look...

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103307

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 23 września 2013, 20:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
z żarówką niema problemu zdejmuję tylko 3 kołki z doporowadzenia powietrza i odkręcam jedną 10mm srubę mocująca i już na tyle odchyle airboxa że ręke śmiało włoże aczkolwiek jak narazei nie musiałem zmeniać żarówki long life i spokój ;)

stożek Simota :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 23 września 2013, 21:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
za całokształt :ok: Jaki masz stożek simoty? ten uniwersalny do 240km? Ja na twoim miejscu tą puche całkiem bym zabudował. W sensie zamknął ją aby w ogóle się tam nie dostawało powietrze z komory. Tym bardziej jak masz zrobiony dolot z nerek to nie widze sensu, pozostawiania dziury w zabudowie.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 24 września 2013, 17:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
kszyhu napisał(a):
za całokształt :ok: Jaki masz stożek simoty? ten uniwersalny do 240km? Ja na twoim miejscu tą puche całkiem bym zabudował. W sensie zamknął ją aby w ogóle się tam nie dostawało powietrze z komory. Tym bardziej jak masz zrobiony dolot z nerek to nie widze sensu, pozostawiania dziury w zabudowie.



tak standardowy do 240KM

nie jest zamknięty tylko od przodu właśnie po to żeby podczas jazdy łapał sobie chłodne powietrze z przodu ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 25 września 2013, 09:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
jak tam chcesz. Ja bym wolał mieć zamkniętą puszke, żeby się robilo odpowiednie ciśnienie tylko na powietrzu ciągniętym z zewnątrz. Tym bardzie jak masz rozgrzane auto i stoisz na światłach - wtedy najwięcej ciągnie powietrza z komory.

ps. też mam ten stożek nowiutki. Może wstrzymam się z jego sprzedażą i coś podziałam.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 27 września 2013, 07:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Landzior1, a na postoju lapie Ci cieple powietrze od zbiorniczka wyrownawczego:)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 27 września 2013, 17:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
bez przesady no postoju mi nie potrzebne zimne powietrze :) miedzy filtrem a zbiorniczkiem też jest obudowa nie wiem czy zauważyłeś poza tym filtr jest głęboko w zabudowie powietrze idzie z dolotu z nerki z dołu z nad lampy halogenowej i tak jak mówie zbiornik jest odzielony ścianką więc powietrze bierze tylko z przodu ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 27 września 2013, 21:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Landzior1 napisał(a):
bez przesady no postoju mi nie potrzebne zimne powietrze

Ja sądze, że szczególnie podczas postoju airbox powinien spełniać swoje zadanie.
róbta co chceta. Dla mnie przesadą jest bawienie się i rzeźbienie pseudo airboxa, bo to co masz w tej chwili to po prostu zabudowany/osłonięty stożek. Airboxem tego nazwać nie można, bo po prostu nie spełnia podstawowego parametru - Szczelności ;) Startując z pod świateł - bez jakiegokolwiek nadmuchu i ciśnienia w tej niby puszcze - stożek zaciągać będzie powietrze z komory. Nie piszę, tego chcąc zrobić ci na złość. Parametry lecą wtedy w dół.
Po prostu jestem zdania, że z tego co dokonałęś, możesz zrobić jeszcze większy pożytek. Alee zależy to tylko od ciebie.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 28 września 2013, 09:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 205
Lokalizacja: 3-City
Moje BMW: E46 Coupe 323Ci
Kod silnika: M52TU B25
ale jakbym go miał zamknąć calkiem? jakbym go wtedy montował? takie zestawy K&N też nie sa zamknięte tylko osłaniają filter od komory silnika a w moim przypadku i tak jest bardziej osłonięty niż w tych zestawach. Wiem że to typowy airbox nie jest ale i tak przyrost 5KM jest wynikiem na spory plus a niejednokrotnie się słyszy iz założenia stożka daje odwrotny efekt ;) poza tym również przy zamknięciu całkowitym tracimy porządany efekt dzwiękowy ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Dolot do R6 ?? Co jak ? Który będzie lepszy?
PostNapisane: 13 września 2014, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1276
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: m52b28
Kod silnika: 227km 289nm
Landzior1,

dopracowałeś dolot ? czy między ITG a simotą jest jakaś różnica ?

_________________
Były-e36 320- e36 323-e36 323 Sz 25%-e39 523-e39 528 -e39 540 -e46 330ci - e46 323 -e46 330ci -e36 328 - e36 328 sz 25% - e36 328- e36 328-e36 328 sz25%-e39 528-e36 328 -e46 323-e46 330ci-(e46 323ci i e36 320 Kompresor )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Obrazek-


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 123 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL