BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 12:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Cabrio podsterowna w zakrętach
PostNapisane: 5 sierpnia 2020, 18:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Moje BMW: e36 cabrio
Kod silnika: m52b28
Witam. Na początek może opisze moje autko.
E36 Cabrio 328i ( + LPG)
Zawias przód:
Amory PK coilovers dość mocno stłumione pod pneumatyke
zamiast sprezyny poduszki rubena 130/2 - cisnienie do jazdy 4bar
Wachacze meyle hd,
tuleje acentryczne poli
cambery silver project ( pewnie zmienie bo nowe a juz zaczynaja pukać na dołkach :mur: )
felgi 17 8,5 szer. opona 205/40 toyo TR1 - cisnienie 2,3bar na zimnej oponie
stabilizator ori (nie Mpak)
Xbrace pod spodem i rozpórka u góry

Po tych zabiegach fenomenalnie reaguje na ruchy kierownicą :super: :super: ale kosztem trochę cięższego kręcenia

Zawias tył:
amory bilstein b8
poducha rubena 130/2 - cisnienie do jazdy 6bar
felga 17 10j szer. opona 215/40 toyo TR1 - cisnienie 3,0 bar na zimniej oponie
reszta zawiasu wszystko ori seria, nic nie wybite w dobrym stanie
( ale i tak palnuje wyciagnac w zimie wózek i wszystko zregenerować )

Wszystkie czesci o których pisze są nowe, maja ok. 1/1,5 tys przebiegu


na zbieżności wyszło, że przód jest 3 stopnie negatywu a tył 2,5 stopnia


Problem w tym, że w zakrętach za bardzo mi przód wynosi i mi to przeszkadza w jeździe, w szybkiej jezdzie bo w normalnej nie ma różnicy :)
Próbowałem własnie oposcic troszke przod podnieść tył, dobić powietrza z tyłu w oponach ale nadal to nie to co bym chciał.

Jak dohamuje w zakretach to sie trzyma przód ale czuje sie troche nie pewnie, wolałbym żeby tył wyjeżdzał pierwszy jak wchodze w zakręt na pełnym bucie.

A i jeden łacznik stabilizatora przód zakończył żywot gumowa tulejka lata luzno w tym metalu, może to o to chodzi ?


Jakieś rady ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Cabrio podsterowna w zakrętach
PostNapisane: 7 sierpnia 2020, 20:35 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
SoCraZy napisał(a):
A i jeden łacznik stabilizatora przód zakończył żywot gumowa tulejka lata luzno w tym metalu, może to o to chodzi ?

Zdecydowanie zacząłbym od tego.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Cabrio podsterowna w zakrętach
PostNapisane: 7 sierpnia 2020, 22:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Cała geometria do dupy. Na codzień nie wiecej jak 1.5st negatywu. Jaki masz kwsz? Masz air raid? To nadal do dupy. Nie zrozum mnie źle, nie hejtuje. Masz negatywu jak do średniego auta na dobrym sliku. Do tego air ride. To się nie będzie prowadzic.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Cabrio podsterowna w zakrętach
PostNapisane: 9 sierpnia 2020, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Moje BMW: e36 cabrio
Kod silnika: m52b28
łącznik w tygodniu bede zamawiał, co do negatywu niestety musi zostać bo chodzi o mieszczenie się koła pod błotniki przy spuszczaniu powietrza.
Co do air to jest o niebo lepiej teraz niż jak wczesniej miałem gwint supersporta.

No ale rozumiem, lepiej nie bedzie :) jeszcze w zimie dam z tyłu grubszy stabilizator i na tym zakończę, nie jest to auto do wyścigów, tylko do niedzielnych przejażdzek, ale lubie jak wszystko sie "trzyma kupy"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Cabrio podsterowna w zakrętach
PostNapisane: 9 sierpnia 2020, 10:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
ja bym do tego dorzucił opony przód- jaki model/marka? Indeks nośności pewnie też sporo poniżej wymaganego do e36 z r6 pod maską..

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Cabrio podsterowna w zakrętach
PostNapisane: 9 sierpnia 2020, 12:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
zapewne autko masz zrobione że smakiem... stąd niestety komfort prowadzenia nie będzie szedł w parze z fajnym wyglądem :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Cabrio podsterowna w zakrętach
PostNapisane: 13 sierpnia 2020, 09:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
205/40 na przodzie to nie jest opona dobra do szybkiej jazdy :) ot co. Negatywy tez nie ułatwiają życia oponie pod katem przyczepności

ale trop ze stabilizatorem dobry

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Cabrio podsterowna w zakrętach
PostNapisane: 15 sierpnia 2020, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Moje BMW: e36 cabrio
Kod silnika: m52b28
pisałem o oponach przód- toyo Tr1 205/40 .

Co do autka to dokładnie, głownie chodziło o "wygląd" spasy przy spuszczeniu powietrza do zera.. chciałem coś poprawić, wiadomo, że nie bedzie sie trzymać jak na kleju.

Łączniki staba wymienione oba, przy okazji piasty przód bo wolałem już przód zmienić, teraz wszystko z przodu jest nowe :) zostaje tył porobić w zimie

niestety nie zdązyłem sprawdzić przyczepności bo walczę z cieknacym olejem z podstawy filtra, okazało się, że wyrwany jest gwint jednej szpilki i dlatego ciagle sie poci.. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 Cabrio podsterowna w zakrętach
PostNapisane: 16 sierpnia 2020, 08:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
SoCraZy, i chyba musisz się z tym pogodzić że jeśli fura fajnie wygląda, dobrze się prezentuje to musi to być kosztem komfortu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL