BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 12:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 16 grudnia 2017, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
Po wymianie kolektora ssacego z m54b25 wraz calym dolotem i wkladka simoty wynik na hamowni 202 km. Acha silnik to m52b28tu. Teraz pytanie chcialbym isc za cioseam i zrovic cos z wydechem. Mam oe z katalizatorami przy kolektorze wydechowym. Zastanawiam sie co teraz. Myslalem nad zastapieniem ich kolektorami wydechowymi (krotkimi) ze starszej wersji czyli bez katalizatorow i reszte zlaczyc do seryjnego wydechu. Czy np zrobic to samo ale na podwojnym wydechu z m54 b25/30. Oczywiscie tylne sondy zostana wylaczone. Co najlepiej zrobic nie wydajac od groma pieniedzy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 08:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
czytanie to klucz do wiedzy! Tak, że miłego czytania ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 08:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52TUB28
Bubo328 napisał(a):
Po wymianie kolektora ssacego z m54b25 wraz calym dolotem i wkladka simoty wynik na hamowni 202 km. Acha silnik to m52b28tu. Teraz pytanie chciałbym isc za cioseam i zrovic cos z wydechem. Mam oe z katalizatorami przy kolektorze wydechowym. Zastanawiam sie co teraz. Myslalem nad zastapieniem ich kolektorami wydechowymi (krotkimi) ze starszej wersji czyli bez katalizatorow i reszte zlaczyc do seryjnego wydechu. Czy np zrobic to samo ale na podwojnym wydechu z m54 b25/30. Oczywiscie tylne sondy zostana wylaczone. Co najlepiej zrobic nie wydajac od groma pieniedzy...



Czyli w teorii doszło 9koni a ile Nm jest ? Mierzyłeś ja przed ? Program pod to zrobiony ?
na olx sa dostępne wydechowe bez katów z M52 od adamo ,podobno maja dać okolice 10koni :) A koszt niewielki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 09:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
Przed zmiana kolektora 185 km i 266 nm
Po zmianie 202 km i 281 nm
Kolektory widzialem. Bardziej zastanawia mnie czy nie zrobic kpl wydechu z m54 ma teoretycznie eieksza srednice bo podwojna rura... Oczywiscie z kolektorami bez katalizatorow. Cz zy zostawic swoj wydech wraz z tymi kolektorami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 16:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
185/266 w serii , to od nominału 193/280 troche uleciało. Może warto zrobić przegląd osprzętu, w celu odzyskania powera. A jak jedzie auto? mierzyles 100-200? pewnie nie, bo wykres jest wyrocznią ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
Mysle ze ten wynik byl spowodowany swiecami zaplonowymi. Byly wlozone zwykle 2 elektrodowe ngk zamiast irydowek. Po zmianie ssacego wpadly irydowki. Jezeli chodzi o pomiary 100-200 nie robilem. A jak juz jestesmy przy tym to jakiego czasu sie spodziweac. Sedan manual oczywiscie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 18 grudnia 2017, 00:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
Bubo328 napisał(a):
Mysle ze ten wynik byl spowodowany swiecami zaplonowymi. Byly wlozone zwykle 2 elektrodowe ngk zamiast irydowek. Po zmianie ssacego wpadly irydowki. Jezeli chodzi o pomiary 100-200 nie robilem. A jak juz jestesmy przy tym to jakiego czasu sie spodziweac. Sedan manual oczywiscie.

Co do świec to albo 4 elektrodowe ngk lub 1 elektrodowe bosh lub denso. Skoro troche km i nm uciekło to oprócz osprzętowi czyli przepływka sondy czujniki wałków, czujnikowi temp na wylocie chłodnicy ,zasysanego powietrza,wtryski chodz rzadko one szwankują, to wypadało by ciśnienie na listwie paliwa sprawdzić czy jest odpowiednie czy pompa jest ok no i najważniejsze pytanie jeśli chodzi o utrate mocy i momentu to czy vanos był robiony i skorygowany rozrząd bo to głównie jest problem w utracie mocy i momentu :) ;)

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 18 grudnia 2017, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
Vanos robiony. Parametry czujnikow w normie. Sondy pracuja elegancko przednie. Tylne leza ale to nie powinno miec wplywu. A co do czujnika temp powietrza on jest na ssacym. Czy jest sens przekladac go np w puche od filtra gdzie temperatura napewno bedzie nizsza niz na glowicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 18 grudnia 2017, 17:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Bubo328 napisał(a):
jakiego czasu sie spodziweac. Sedan manual oczywiscie.

W sumie nie wiem, Zawsze jak kogos z tub28+ pytam o czasy 100-200, żeby porównać to nikt nie mierzył abo nie ma czasu wolnego, abo nie ma gdzie sprawdzić, pogoda nie taka, a kolo mnie same fotoradary, albo żona wrzeszczy... tylko te wykresy :oczami: Wiec nie wiem jaki powinien być wlasciwy czas

Bubo328 napisał(a):
jest sens przekladac go np w puche od filtra gdzie temperatura napewno bedzie nizsza niz na glowicy

Rózńe źródła podają rózne info, ja jestem w trakcie takiej zmiany. Będę potownywał.

Bubo328 napisał(a):
wynik byl spowodowany swiecami zaplonowymi. Byly wlozone zwykle 2 elektrodowe ngk zamiast irydowek

fakt jest taki, że kolektor sam , bez remapu 17km na pewno by nie dał. Czy swieczki były winne? nie dowiemy się bo jak zawsze przypominam... wykresem sie nie jezdzi,

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 18 grudnia 2017, 17:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
Ok. A traz pytanie. Jak wrzucic tu wykres z hamowni. Jak dolaczyc plik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 18 grudnia 2017, 17:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
viewtopic.php?f=6&t=160931

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 18 grudnia 2017, 18:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52tub28
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 3 stycznia 2018, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
Panowie pomocy nie mogę zdjąć kolektora , coś trzyma go od strony przegrody , wykręciłem filtr pow, przepływomierz z rurami , przepustnicę , bagnet i rurki od separatora , tą nakrętkę 16", wykręciłem 9 nakrętek kolektora , okręciłem listwę wtryskową z wiązką , kolektor się rusza od przodu wychodzi w całości ze szpilek , a od strony przegrody unosi się na jakieś 2-3cm i nie chce zejść co go może jeszcze trzymać ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 3 stycznia 2018, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: 328
Kod silnika: M52B28TU
Masz tutorial tutaj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 3 stycznia 2018, 21:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
OK udało się , wyjąłem go i teraz pytanko czy wkładać wtryski te co były ori M52TU28B czy wstawić od M54b30 te co kupiłem razem z całym kompletnym kolektorem ssącym ?? i czy wkładać cały złożony w całości kolektor razem z przepustnicą itd. , czy przepustnicę dokręcić później po włożeniu kolektora generalnie dajcie jak najwięcej info jak to poskładać bo jutro chcę składać ...

a i przy okazji które świece zapłonowe kupić , które będą lepsze do BMW E46 328 Bosch FGR7DQP+ czy NGK BKR6EQUP ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 4 stycznia 2018, 18:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
wszystkie znaki na niebie mówią że wtryski b28/b30 maja te samą wydajnosc. Z reszta i tak nie są w pelni wykorzystywane, tak ze wlożysz jakie chcesz. Co do montażu , jasne że mozesz sprobować od razu przykrecic przepustnice z adapterem do kolektora. Zawsze to mniej gimnastyki.
Swieczki wedle uznania. Ja mam FR5DP

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 4 stycznia 2018, 19:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
bez adaptera i przepustnicy będzie więcej miejsca, żeby przykręcić kolektor od spodu do mocowania i połapać te wszystkie pierdoły wokół. przykręcenie przepustnicy to 5 min

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 4 stycznia 2018, 20:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
od spodu kolektora jest tylko 1 sruba ,wlasnie pod przepustnicą, jesli bez jego sciagania da rade do niej dojsc nawet bym się nie zastanawiał. Nie zliczę ile razy już wyciągałem i wkladałem przepustnice przez problemy z EML. wyciągnięcie to pikuś ale montaz na miejscu to nie 5 min, (teraz faktycznie mam już obcykane). Najwiekszy problem stwarza adapter ktory pasuje, lecz aby trafic w otwory trzeba wyrobionejj reki i precyzji aby trafić za 1 strzalem. Srub jest 4 a zazwyczaj ktoraś zawsze nie chce trafić w dziure i pierdzielisz się z obracaniem calej przepustnicy i robisz na czuja bo nic nie widać. Kazdy ma swoje sposoby pracy.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 4 stycznia 2018, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
Panowie poskładałem , odpaliłem i działa :szok: ale przez dodanie adaptera zrobiło się ciaśniej bagnet ledwo można dokręcić przez tą plastykową puchę pod przepustnicą z której wychodzą kable z wtyczkami , musiałem dać dystanse z większych nakrętek żeby ją przykręcić tam gdzie była , ale złapałem ją na 2 z 3 miejsc , całą wymianę robiłem sam w garażu bez kanału i troszkę mi się zeszło ...
a wtryski są różne w m52tu28b mam czarne nr: 1427240 a w kolektorze z m54b30 były fioletowe nr: 1439800 założyłem te co były ori m52tu28b , składałem bez założonej przepustnicy i gum, bez wtrysków , disy ...jeszcze profilaktycznie zmienię świeczki bo jeszcze nie zmieniałem raz tylko wykręcałem i czyściłem je , teraz mam NGK BKR6EQUP ale polecają albo właśnie te NGK albo Bosch FGR7DQP+ bosch wychdzą taniej o jakieś 44zł na komplecie ale nie o cenę mi chodzi tylko o to które są lepsze....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 09:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Thrasher napisał(a):
a wtryski są różne w m52tu28b mam czarne nr: 1427240 a w kolektorze z m54b30 były fioletowe nr: 1439800


czytanie ze zrozumieniem. Pisalem ze wtryski mają te samą wydajnosc a nie ze są te same ;)

wg nr'ow to tylko b30 ma inne. Pozostale m52tu/m54 te same

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL