BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 22:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 1 lutego 2016, 23:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Nie mam kasy!, po za tym silnik by się chyba rozpadł. Czopy korbowe są w złym stanie. Cylindry i tłoki też dogorywają. Na przegubach półosi luzy. Łożyska w skrzyni do wymiany-czyli lepiej całą skrzynię. Nieeee :rozpacz: , szkoda już pchać pieniądze w tego klekota. To, o czym myślałem, to w dobrym stanie słupek m52tu z 328/528, ale znajdź taki i oprócz tego sam, zupełnie sam musiałbym go wymienić.
Obecnie to mnie kusi dyfer 3.64(oryginalnie mam 3.23). Wystarczy mi, żeby te 200km/godz. przekroczył, bo i tak gdzie u nas w Polsce można sobie pozwolić na duże prędkości. Dla mnie ważne jest żeby „szedł” dobrze prawie z każdej prędkości obrotowej na każdym biegu. Dobre przyśpieszenie dla mnie, to podstawa. Gdzie ja tu będę śmigał powyżej tych 180-200 km/godz.. Refleks już nie ten, co 20 lat temu.
Gdy wstawiłem dane swojego klekota, z dyfrem właśnie 3.64, tutaj:
http://www.bokchoys.com/differential/e4 ... ulator.htm
to akurat przy odcince na V biegu będzie jak pamiętam chyba coś ok. 220km/godz., czyli myślę, że te 200 km/godz. przekroczy na V-ce :luka: .
Czujnik temp. zasysanego powietrza wsadziłem w obudowę filtra powietrza. Na zdjęciu zaznaczone jest gdzie był rok temu:
http://zapodaj.net/c5168f776ab22.jpg.html
W m54 w e60 przełożyli ten czujnik z kolektora do przepływki. W kolektorze jest jedynie zaślepka:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=11_2879
Widać gdzie nawet jest on w przepływce tego rozwiązania:
https://www.ecstuning.com/BMW-E60-530i- ... ES2602712/
Myli się ten co pisze, że to nic nie daje itd. i że piszą, że służy ten czujnik tylko do podaniu temp. powietrza do dme przy odpalaniu silnika.
Sam się o tym przekonałem, bo wpakowałem/przełożyłem sam termistor z matiza do wypatroszonej obudowy oryginalnego czujnika BMW. Silnik skapciał i miał osiągi niewiele lepsze od vectry b 1.6 16V. Teraz ten zmodyfikowany czujnik służy mi jako zaślepka :wstyd: :hyhy: .
Obudowę filtra, jej wnętrze troszkę zmodyfikowaną. Element z wnętrza(zaznaczony górną strzałką) jest zupełnie wyjęty:
http://zapodaj.net/36d7ddaef7d2e.jpg.html
Robiłem różne próby z długością tego elementu. Dokupiłem nawet na motoallegro drugą obudowę za 20zł, w kiepskim stanie, ale mi chodziło tylko o elementy wewnętrzne.
Na następnym zdjęciu zaznaczyłem gdzie rozciąć ten "półkróciec" ssawny cienkim brzeszczotem gdy znajduje się on jeszcze w obudowie, ale wysunięty ze swego „gniazda”. Po rozcięciu dopiero da się go wysmyknąć z obudowy. W kazdej chwili można go z powrotem włożyć. Pierwszej „rury”(czegoś w rodzaju dyszy de lavala) radzę nie wyciągać, bo oprócz większego buczenia, to raczej nie za wiele daje.
http://zapodaj.net/7ae65cd49616a.jpg.html
http://zapodaj.net/8a46b80e817b0.jpg.html
Tutaj zaznaczyłem gdzie trzeba podważyć, żeby wysunąć z gniazda(aparat był włożony do wnętrza obudowy):
http://zapodaj.net/86df0d9710f31.jpg.html
Następna sprawa: rama chłodnicy w e39. Na przykładzie mojego autka:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=17_0113
Zdjęcia z rosyjskiej strony:
http://zapodaj.net/b08eb4b2c5dfb.jpg.html
http://zapodaj.net/fe97407dbcfe5.jpg.html
Widać róznicę?
Ta, nazwę to „przesłona” ma być założona!!!. Zdjęcie/wyjęcie jej nie pomoże tyle w chłodzeniu co zaszkodzi w zasilaniu w powietrze tzw. rękawa, poprzez który zasysane jest powietrze do obudowy filtra powietrza. Podczas jazdy powietrze jest nawet napychane do tego rękawa dzięki tej „przesłonie”. Gdy jej nie ma, to robi się nawet swego rodzaju przeciąg wysysający powietrze z tego „rękawa” podczas jazdy i w trakcie pracy wisko na postoju. Powstaje dławienie podczas ruszania ze skrzyżowania np. w gorący dzień, bo śmigło dobrze ssie w tym miejscu-ma tylko chłodnicę płynu jako opór.
Ja sam kapnąłem się dopiero w lecie ubiegłego roku(samochód kupiłem "bity" i myślałem, że tak ma być skoro tak go zrobili przed oddaniem do komisu), gdy zacząłem szukać tej ramy chłodnicy w internecie. Myślałem, że jak tego nie ma(tej przesłony), to Niemcy chyba wiedzieli co robią, ale dziwiło mnie, że to takie głupie rozwiązanie, bo dym z papierosa pięknie zasysało śmigło przez chłodnicę i tym samym wysysało z rękawa powietrznego nr 14:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=13_0414
Ja wyciąłem z gumy grubości 4mm prostokąt odpowiednich rozmiarów i powoli, z mękami wsunąłem go poprzez dolny wlot w zderzaku:
http://zapodaj.net/b74914fc34767.jpg.html
http://zapodaj.net/a9eb3f606a1db.jpg.html
http://zapodaj.net/18797180c4fa4.jpg.html
http://zapodaj.net/836b934f0a892.jpg.html
Jeżeli ktoś widzi w tamtym miejscu od razu chłodnicę płynu-czyli popularnie wody, to radzę coś z tym zrobić. W zimie nie jest to może tak odczuwalne, ale gdy się zrobi cieplej, to powietrze będzie rzadsze i w dodatku śmigło będzie je często kraść silnikowi.
No.... dobra, bo ja pieprzę właściwie o kosmetyce i drobnych szczegółach, a nie o prawdziwym tuningu. To co zmieniam, to po prostu staram się żeby była możliwość powrotu do stanu poprzedniego w razie jakiegoś niepowodzenia.
Nara! i Pozdro!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 3 lutego 2016, 22:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Zmierzyłem(po 2 razy) przyśpieszenie między 80-120 km/godz. na IV i V-tym biegu.
Na IV-tym wyszło raz 8.85 sek., drugi raz 8.28 sek.. Na V-tym raz 11.56 sek., drugi raz 11.29 sek.. Badałem to starając się utrzymać równe 80km/godz. i wtedy deptałem do podłogi. Nie próbowałem jakichś delikatnych, czy średnich naciśnięć-żeby lepiej czy gorzej się zbierał, tylko przy 80 pedał do oporu i gdy przechodzi przez 120 to stoper stop.
Wskazówka prędkościomierza pokazuje raczej dosyć dobrze, bo dopasowywałem, ustawiałem w zegarach wskazówki prędkościomierza i obrotomierza do wskazań cyfrowych w OBC. Wcześniej prędkościomierz zawyżał o ok. 5km/godz. przy ok. 100km/godz., a obrotomierz zaniżał o ok. 200 obr. przy ok. 1000obr./min.. Teraz na II-gim biegu ma odcinkę przy ok. 98km/godz., co by się zgadzało z danymi podanymi w adresie poniżej. GPS-a nie mam, także nie mam do czego się odnieść.
Teraz nie wiem czy się cieszyć, śmiać czy płakać. Nigdzie nie mogę znaleźć dokładnych danych badanych przyśpieszeń dla mojego typu samochodu.
BMW e39 523i(m52tub25) touring, manual, skrzynia S5D 250G, dyfer 3.23. Data produkcji: 24 kwietnia 1999r. Obecnie zimówki 205/60/15
Nie badałem tego wcześniej i nie mam do niczego tych moich wyników po swapie kolektora porównać. W instrukcji, która była z autkiem, jest tylko że 80-120 na IV-tym biegu= 9.0 sekund.
Tutaj, przykładowo jest w "Full performance" (prawy słupek danych, to chyba dane testowe, nie fabryczne):
http://www.automobile-catalog.com/car/1 ... uring.html
Poniżej gostek przyśpiesza chyba bmw 523i z jednym vanosem i robi pomiar "z rozpędu":
http://www.resolvedq.com/tube/2GU_s43rR ... celeration.

Całkowite wyjęcie z obudowy filtra elementu, o którym wspominałem, powoduje w moim delikatne osłabienie/oklapnięcie silnika u góry, tzn. powyżej ok 4500 obr./min.
Ostatecznie, moja druciarska rzeźba :rotfl: jest minimalnie jeszcze skrócona i pozostanie taka:
http://zapodaj.net/ac4412f19b095.jpg.html
http://zapodaj.net/7b13002eac4c1.jpg.html
http://zapodaj.net/2e7fac52fd211.jpg.html
http://zapodaj.net/4f23681d7d0c4.jpg.html
Taka długość pasuje akurat mojemu silnikowi najlepiej, tzn. idzie najlepiej z dołu i nie traci góry.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 7 lutego 2016, 21:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Tak wyglądały moje próby przyśpieszeń 80-120km/godz. w piątkowy wieczór:
https://www.youtube.com/watch?v=dio0CFS ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=vESqJ8a ... e=youtu.be
Nie było to robione z wiatrem, ani pod wiatr. Prędkość wiatru zachodniego w moich okolicach wynosiła ok.9km/godz.(wg prognozy pogody :D ). Ja jechałem z południa na północ. No, ale to szczegóły. Wskazówkowy nie pokazuje jednak tak dokładnie jak po regulacji wczesną zimą ubiegłego roku. Na IV-ce to ok. 8.3 sek., a na V-ce ok. 10.4-5 sek..
Badanie było przeprowadzone po ok. 17 km jazdy od odpalenia "zimnego" samochodu. Nie mam do czego tego porównać, ale i tak jestem zadowolony :rotfl: ;) .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 17 lutego 2016, 13:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36,e39
Kod silnika: m52tu, m60
Czy ktoś może polecić miejsce lub osobę która zrobi program po modzie kolektora od m54? Z góry dziękuję za info.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 27 lutego 2016, 11:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
lockdiff, Nie wiem czy aktualne ale ja mogę zrobić :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 3 marca 2016, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: elw
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tu28
po 3 miesiacach testów kolektora od 3.0, ustawieniu rozrządu, regeneracji vanosa i aktualizacji sterownika silnika moge powiedziec ze fajnie sie jezdzi :) chce w przeciągu tyg udać się na hamownie i nie omieszkam sie tu pochwalić. punisher będę zakładał sportowy kolektor wydechowy turboworks zamiast od 330. no i oczywiscie chciałbym nową mape paliwa od Bagora no chyba ze Ty Adamo M. tez takie robisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 marca 2016, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: elw
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tu28
no i mam ;) mialem nadzieję na wiecej ale i tak nie jest źle. na hamowni powiedzieli ze dziwne jest to załamanie na górze.


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 marca 2016, 10:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Załamanie nie tyle dziwne co niedopuszczalne ;) Coś jest nie tak, samej mocy też za wiele nie ma, seryjne b28 czasami pokazują takie wyniki.
BartekFC, Tak, stroję te silniki :) W zasadzie to wszystkie jakie występowały w e36, e39, e46 włącznie z emkami i dieslami :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 marca 2016, 10:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Momentu to masz jak w 2.5 :-)

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 marca 2016, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: elw
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tu28
to może przesadziłem z dolotem i za dużo powietrza dostaje? Adamo M. a na czym polega to strojenie? chce jeszcze załozyc barany , zrobić znowu pomiar , zrobić strojenie i znowu hamownia zeby zobaczyc czy to strojenie cokolwiek daje. na hamowni teraz powiedzieli mi, że teraz jakis typ był ktory zrobil pomiar przed i po mapie od Bagora i nic sie nie zmienilo poza przeniesieniem odcinki... tak wiec nie ufam temu do konca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 marca 2016, 16:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Po różnych modach afr potrafi się rozjechać i trzeba zrobić korekty ilości wtryskiwanego paliwa raz trzeba dolać a czasami odjąć bo niewielkie odchyły od normy powodują spadki mocy i tu pytanie czy da się to zrobić na odległość... Jeśli nie wsiądzie się do auta i nie przejedzie to nie ma takiej możliwość. Do tego korekty zapłonu, wałków, wzbogacenia przy wdepnięciu gazu aby poprawić reakcję na gaz, odcięcie w zależności dokąd mamy moc itd. Też pamiętajmy, że to tylko wolnossący silnik więc cudów się nie zdziała...
Mało prawdopodobne aby to była wina zbyt dużej ilości powietrza, jeśli rzeczywiście byłoby go za dużo bo jest to możliwe to świeciłby się check z błędem przepływomierza i w ogóle nie miałbyś mocy ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 marca 2016, 23:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: elw
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tu28
no dobra, to gdzie Cie znajdę Adamo M. ? z checią do ciebie podjade ale to po zalozeniu baranów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 6 marca 2016, 11:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Lipsko. Jak coś pisz PW :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 19 marca 2016, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Kod silnika: M52TUB28+
Najpierw co u mnie w M52TUB28 było robione: kolektor ssący od M54B30, kolektory wydechowe + downpipe od M52, wkładka Pipercross (plus jeszcze dyfer 3.07 ale to raczej na pomiar nie wpływa?). Wszystko made by Leo

Wykres przed:
Obrazek

wykres po (starym pomiarem się nie przejmować, bo coś się rozjechało):
Obrazek

te dołki w momencie obrotowym na 100% są, bo i sam na drodze to czuję. Teraz rozważam mocno strojenie. Z tym, że chciałem też montować LPG. Nie wiem teraz ja te 2 rzeczy pogodzić ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 19 marca 2016, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 43
Lokalizacja: elw
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tu28
bardzo fajny wynik ;) co to jest ten downpipe z m52? dyfer z jakiego auta fabrycznie jest taki? inna mapa i jeszcze lepiej bedzie ;) jak masz jakieś zdjęcia wydechu to podrzuć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 20 marca 2016, 01:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
W dolocie tylko wkładka zamontowana czy coś więcej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 20 marca 2016, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Kod silnika: M52TUB28+
z tym downpipe to chodziło mi o portki wydechu. Są konkretnie od E36 M52. Dodatkowo wyleciały katalizatory (w sumie i tak się kończyły i to był powód modyfikacji wydechu :P ). W dolocie sama wkładka (plus jeszcze ten kolektor od M54B30 jak wspominałem).
Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 20 marca 2016, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 25
Lokalizacja: ~Lublin
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU B28+
Czy przy ostatnim pomiarze na hamowni zostało uwzględnione inne niż standardowe przełożenie dyfra? Bo wynik jest raczej bardzo optymistyczny jak na tą pojemność.
Sam posiadam taki silnik i po prostu jestem strasznie ciekaw tej kwestii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 20 marca 2016, 14:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
yab, Na którym biegu było hamowane auto?

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 20 marca 2016, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Kod silnika: M52TUB28+
bodajże na 4 biegu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL