BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 09:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Te z B30 mają większą wydajność od tych b28. Niewiele ale większą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
kszyhu napisał(a):
Thrasher napisał(a):
a wtryski są różne w m52tu28b mam czarne nr: 1427240 a w kolektorze z m54b30 były fioletowe nr: 1439800


czytanie ze zrozumieniem. Pisalem ze wtryski mają te samą wydajnosc a nie ze są te same ;)

wg nr'ow to tylko b30 ma inne. Pozostale m52tu/m54 te same


No właśnie ja kupiłem kolektor kompletny z B30 i tam były wtryski fioletowe 1439800 :rotfl:
i pytanko czy je przekładać czy zostawić te co były ori w TU28B ?? i czy po takiej przekładce nie potrzeba zmieniać jakiś ustawień w kompie czy robić jakiś adaptacji itd.??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
SzatanCbr napisał(a):
Te z B30 mają większą wydajność od tych b28. Niewiele ale większą.

jakiechś źródła??, bo ja znalazłem że b30 ma 230cc, a nawet jeden koleś pisał, że b28 mają 236cc.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 13:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
b28 mają 208 cc/min@3.0 bar a b30 236cc/min@3.0 bar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 14:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
SzatanCbr napisał(a):
b28 mają 208 cc/min@3.0 bar a b30 236cc/min@3.0 bar


To co przekładać wtryski na te z B30 fioletowe nr: 1439800 czy zostawić te co były ori w mim silniku m52tu28b czarne nr: 1427240 :hyhy:
na razie poskładałem wszystko na cacy i dziś wyjechałem się kawałeczek przejechać najpierw rozgrzałem silnik na jałowym i potem zrobiłem może z 5km przy wyłączonej trakcji po kostce dość mocno ślizgał się , ale na kostce sporo luźnego piasku może jest lepiej niż było ale nie że jakaś mega różnica , generalnie opony letnie tył 255 bo Beti w zimie stoi w cieplutkim garażu i czeka na cieplutkie dni :hy :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 6 stycznia 2018, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 25
Lokalizacja: ~Lublin
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU B28+
Na fioletowych wtryskach będziesz miał korekty po -8% na paliwie bo to standardowa dolna granica dla sterownika, będzie lekko bogato.
Jak zmieniłem w sofcie DME zakres tej regulacji to korekty stabilizują się w okolicy -11% albo -12%.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 6 stycznia 2018, 13:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
1kilo napisał(a):
Na fioletowych wtryskach będziesz miał korekty po -8% na paliwie bo to standardowa dolna granica dla sterownika, będzie lekko bogato.
Jak zmieniłem w sofcie DME zakres tej regulacji to korekty stabilizują się w okolicy -11% albo -12%.


To co proponujesz zmienić czy zostawić ori ?? i czy odczułeś jakąś różnicę po zmianie na + ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 6 stycznia 2018, 14:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
a co da kolektor od b30 w b22, coś na plus się zmieni czy nie ma sensu się bawić??? mam na stanie takowy i się zastanawiam,

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 6 stycznia 2018, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 25
Lokalizacja: ~Lublin
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU B28+
Nie zauważyłem żadnych korzyści, aktualnie mam zamontowane czarne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 6 stycznia 2018, 15:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
1kilo napisał(a):
Nie zauważyłem żadnych korzyści, aktualnie mam zamontowane czarne.


To i ja zostanę przy czarnych ;) a hamowałeś się ile przybyło w twoim przypadku i co poza kolektorem modziłeś ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 12 stycznia 2018, 12:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TUB28
Panowie, wiecie może kto sprzedaje jeszcze adaptery z M52TUB28 na M54B30 ? Albo może ktoś ma na sprzedanie jakiś używany ? Jakby miał ktoś gotowy komplet z m54b30 do m52tub28 to byłbym chętny.

Duża różnica jest w mocy między kolektorem od m54b25, a m54b30 ? B30 daje w okolicach 14km, a b25 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 stycznia 2018, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
sebek2114 napisał(a):
Panowie, wiecie może kto sprzedaje jeszcze adaptery z M52TUB28 na M54B30 ? Albo może ktoś ma na sprzedanie jakiś używany ? Jakby miał ktoś gotowy komplet z m54b30 do m52tub28 to byłbym chętny.

Duża różnica jest w mocy między kolektorem od m54b25, a m54b30 ? B30 daje w okolicach 14km, a b25 ?


W sprawie adapterów pisz do " piotres " autora całego tego wątku lub do " Elvis90 " który miał też całe komplety adapter+kolektor ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 13 stycznia 2018, 15:00 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
sebek2114 napisał(a):
Panowie, wiecie może kto sprzedaje jeszcze adaptery z M52TUB28 na M54B30 ?

Bimmertune - sklep z Litwy, wysyłają do Polski.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 stycznia 2018, 00:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
E46 M52TUB25 po poniższych modyfikacjach:
- kolektor ssący M54B25,
- wlot powietrza zza zderzaka, czujnik temperatury przeniesiony do airboxa,
- kolektory wydechowe M52,
- wywalone tylne sondy i wyłączone programowo,
- wydech z anglika 330i z katalizatorami, klapka w końcowym wydechu cały czas otwarta,
- wyłączona programowo DISA powyżej 6000 rpm, przesunięte odcięcie do 6800, lekko przyspieszony zapłon.
Obrazek

Na dwóch różnych egzemplarzach 323i (auta moich kolegów) przekonałem się, że po usunięciu katalizatorów jest mocna zamułka na niskich obrotach. W praktyce nie było jazdy do 2500-3000 rpm, a logi przepływu to potwierdzały (mogę wrzucić wykres jeżeli ktoś będzie ciekawy). Oczywiście podejrzenia padały na Vanosy - tak samo stwierdziło kilku tunerów. No ale mi ta wersja nie do końca pasowała, bo na seryjnym wydechu wysoki moment było czuć z samego dołu mimo "uszkodzonych Vanosów / przestawionych wałków rozrządu". Do tego logi wskazywały, że wałki w miarę ładnie nadążają za wartościami zadanymi. Podpowiedziałem, żeby zaryzykować założenie wydechu z katalizatorami. Najwygodniejszą opcją okazał się wydech z anglika M54, który to seryjnie posiada po dwie pary katalizatorów - jedne przy silniku, a drugie w miejscu pierwszego tłumika. Po zamontowaniu osiągi na niskich obrotach wróciły i co ciekawe przepływ powietrza poprawił się również w średnim i górnym zakresie rpm. Wynik końcowy widać powyżej.
Co do nieszczęsnych Vanosów... na razie nie będą regenerowane. Nie upieram się, iż są w pełni sprawne, tak samo nie wiem w jakim stopni mogą być rozciągnięte łańcuchy rozrządu. Najważniejsze, że obydwa silniki trzymają moment od niskich rpm do samego odcięcia. Do tego pomruk jak w starych BMW... :)


Ostatnio edytowano 12 lutego 2018, 00:23 przez Elvis90, łącznie edytowano 8 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 stycznia 2018, 09:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Jakie wnioski z tego co opisales? Remap był wykonany? możliwe że po wywalonych katach się rozjezdza wszystko.
Ja u siebie mam to samo poczynione co Ty u siebie... Tyle, że w DME tylko eu2 wgrane. I faktycznie porównując czasy na drodze, poprawy nie widać, ale strat tez nie.

Ps. Nie wczytuje foty.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 stycznia 2018, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: Łomianki
Moje BMW: E46 328CI
Kod silnika: M52TUB28
Elvis 90 obrazek się nie wczytuje daj go bo jestem ciekaw jak to wygląda , a i jak masz fotkę wydechu to pokarz jak to poskładaliście ?? bo teraz też chcę coś zrobić z wydechem kupiłem już kolektory rurowe i połowę wydechu z katalizatorami w miejscu 1 tłumika z wcześniejszych wersji 328 i teraz chcę to jakoś poskładać ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 stycznia 2018, 19:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Walczę z tym obrazkiem i po jakimś czasie go wywala :/ A dziwne, bo linkuję z albumu Google również inne zdjęcia dokładnie w ten sam sposób i działają od kilku lat.

kszyhu, możliwe, że bez katów coś się rozjechało, jednak remap był robiony właśnie po ich usunięciu i nie było czuć żadnej poprawy z dołu. Niestety do średnich obrotów zwyczajnie brakowało powietrza.

Thrasher, nie posiadam żadnych zdjęć z prac, ale wydech jest dokładnie taki (zdjęcie z allegro):Obrazek
Natomiast kolektory wydechowe zwykłe M52 przedłużone rurkami + krótkie złącza elastyczne po drodze.
Pamiętać trzeba, że wydechy M54 mają w innym miejscu flansze i są obrócone względem tego co w M52TU.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 31 stycznia 2018, 20:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Elvis90 napisał(a):
kszyhu, możliwe, że bez katów coś się rozjechało, jednak remap był robiony właśnie po ich usunięciu i nie było czuć żadnej poprawy z dołu. Niestety do średnich obrotów zwyczajnie brakowało powietrza.

Z dołu..hmm a w pozostalym zakresie jest poprawa?
Mierzyles jak auto jechalo przed i po? Chodzi mi o czasy, bo wykresami sie nie jezdzi ;)

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 1 lutego 2018, 00:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
W pozostałym zakresie również było gorzej, ale tylko minimalnie.
Żadne czasy nie były mierzone. Dla porównywania efektów modyfikacji robię logi przepływu powietrza, ponieważ widzę co się dzieje od 1000 rpm do odcinki. Dla mnie ważny jest możliwie płaski przebieg momentu obrotowego w jak najszerszym zakresie. Czyli można powiedzieć że ja jeżdżę "wykresami" a Ty "czasami" :-D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Kolektor dolotowy z silnikow M54 w M52TU(+14KM u mnie)
PostNapisane: 1 lutego 2018, 09:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
A to nie jest tak, że wiecej powietrza nie zawsze znaczy wiecej powera, a co za tym idzie dawka paliwa sie rozjezdza. Tylko tak teoretyzuje bo wiem, że pisales ze mapa paliwa byla poprawiana, dziwne to jest. Czyli mozna powiedziec ze nie katalizatory są winne a słabe przeplywy oem kolektorów z katami. Zawsze
i wszedzie gdzie sie mowi o zwiekszaniu mocy w m52/m52tu/m54 to pierwsze co to wywala sie katy.
Musze u siebie te przeplywy obadac. Popraw hosting zdjec, ja wrzucam na ultraimg i hula

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 535 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 27  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL