BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 15:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] tłumik po swapie na m54b30
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 09:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Witam Wszystkich.Jaki tłumik końcowy można zasotosować w E30 z M54B30 by był jak najbardziej konstrukcyjnie zbliżony do 330i E46 , a gabarytowo pasował do E30


Ostatnio edytowano 6 kwietnia 2011, 10:14 przez stayer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Kup serię i nie rób wiochy z E30 :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 10:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Milcz, jeśli nie zamierzasz wnieść nic wartościowego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 10:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
a ma być głośny czy cichy ?

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 10:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Ma być cichy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 14:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
z tego co wiem to proex robią na seryjnych gabarytach a skoro robią na zamówienie to podejrzewam że wnętrze mogą zrobić z e46 (też mają w ofercie - kumpel zamawiał)

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 15:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
stayer napisał(a):
Milcz, jeśli nie zamierzasz wnieść nic wartościowego

:rotfl:
Pozdrowienia dla całego Izabelina.



Oczywiście mój tekst był wartościowy. Kupno serii to wg. mnie najlepsza droga, np. Bosal... Chyba że ma się kasę to do Grabowskiego :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 15:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
jnx, chyba nie zczaiłeś że moje BMW jest po swapie więc wsadzenie serii nie jest dobrym rozwiazaniem ponieważ (jak zreszta wie kazdy kto na poczytanie o właściwościach układów wydechowych poswiecił kilka minut) układ wydechowy powinien mieć pojemność odpowiednią dla silnika z którym ma współpracować.Seryjny układ wydechowy E30 320i na mniejsza średnice rur niż układ z 330i E46.Wiec twoje teksty o robieniu wsi zostaw dla siebie.Puszka z E46 natomiast z tego co wiem nie pasuje dlatego trzeba zastosować wydech z innego BMW lub robić custom.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 15:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
morsik napisał(a):
z tego co wiem to proex robią na seryjnych gabarytach a skoro robią na zamówienie to podejrzewam że wnętrze mogą zrobić z e46 (też mają w ofercie - kumpel zamawiał)

Szczerze Panie Morsik, to żygać mi się chce już od twojego reklamowania PROEX (nie żebym miał coś do firmy, bo jej nie znam). Zawsze ludzie, koledzy, ktos opowiadał - zmienia się tylko śpiewka.

Powiem tak: przestań :cenzura:

Taki mały wyciąg z historii (z niepełnych 30 postów):
Cytuj:
po wydech udałbym się do PROEX - chodzą słuchy że ostatnimi czasy jest lepszy od innych i tańszy. Lepszy niepotwierdzone a że tańszy to już pewna informacja


Cytuj:
morsik , jak Ci sie sprawuje tłumik proex ?? podpinam się pod to pytanie jako że jestem Polakiem chciałbym ponarzekać na ten wydech :) ale nie mam się do czego przyczepić więc polecam. Kilka osób "z podwórka" też zamawiało i nie zawiedli się - dobry towar za rozsądne siano. Ja sam użytkuj...


Cytuj:
Supersprint jest :ok: ale końcówki mi sie nie podobają chociaż do e36 pasują morsik , ma wydech od http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=13137266 i ludzie go zachwalają bo robi Ci taki dzwięk jaki mu opiszesz a wykonanie jest ok zgadza się. Nie trzeba mieć worka siana aby miec fajny dźwięk i...


Cytuj:
proex


Cytuj:
kwestia zdjęcia raczej; pozatym ten na fotce to zajeżdża nierdzewką a w proex masz alumniowaną + dwie farby wg opisu z strony o mnie na allekicha.pl

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 19:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
chyba się czepiasz i to za mocno bo
1. na felgach się nie znam - to się nie wypowiadam bo mam to co od momentu kupna czyli ronal 16cal (szczerze mówiąc nie wiem nawet jaki to model) i żadnych innych więc wiedza jest co najmniej skromna
2. zawieszenie robił poprzedni właściciel i ja nie eksperymentowałem
3. kupiłem auto z ulterem który po pół roku od kupna się rozleciał i zaczęło się eksperymentowanie z wydechem na kilka możliwych sposobów z różnymi tłumikami; byłem na "swoim podwórku" królikiem doświadczalnym, koledzy widzieli co i jak chodzi, jak się zbiera itp a że najlepszy z porównywanych okazał się proex to źle?

dlatego też piszę o tym na czym się znam i co sam przechodziłem a nie na zasadzie gówno wiem ale napiszę żeby było że jestem aktywny. Piszę także dlatego żeby ustrzec innych forumowiczów przed błądzeniem , kombinowaniem i wydaniem kasy.

CZY TO JEST ŹLE?

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 21:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Ze wydech można sobie zrobić na zamówienie ,to wiem.Tutaj chodzi o to czy podejdzie z innego modelu wydech taki by wszedł we wnęke E30 a jednoczesnie średnica rur była jak w 330i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 23:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Ktoś gdzieś się bawił z E36 328i... Ale P&P to raczej nie było.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E30 M54B30 Tłumik końcowy
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 07:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
morsik napisał(a):
chyba się czepiasz i to za mocno bo
1. na felgach się nie znam - to się nie wypowiadam bo mam to co od momentu kupna czyli ronal 16cal (szczerze mówiąc nie wiem nawet jaki to model) i żadnych innych więc wiedza jest co najmniej skromna
2. zawieszenie robił poprzedni właściciel i ja nie eksperymentowałem
3. kupiłem auto z ulterem który po pół roku od kupna się rozleciał i zaczęło się eksperymentowanie z wydechem na kilka możliwych sposobów z różnymi tłumikami; byłem na "swoim podwórku" królikiem doświadczalnym, koledzy widzieli co i jak chodzi, jak się zbiera itp a że najlepszy z porównywanych okazał się proex to źle?

dlatego też piszę o tym na czym się znam i co sam przechodziłem a nie na zasadzie gówno wiem ale napiszę żeby było że jestem aktywny. Piszę także dlatego żeby ustrzec innych forumowiczów przed błądzeniem , kombinowaniem i wydaniem kasy.

CZY TO JEST ŹLE?

Morsik,
Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Co dokładnie napisałem? Że wk :cenzura: mnie twoje kręcenie przy dawaniu opini o proex. Jak założyłeś do siebie to nie pierdziel, że ktoś coś zakładał i to poleca. Napisz jak wyglądają twoje doświadczenia.

BTW patrząc na twoje wypowiedzi nie jestem jakoś przekonany, że nie jesteś powiązany z proex. Zresztą jeżeli jesteś to myślę, że dużo lepiej iść drogą Vermilliona, który jasno mówi gdzie jest jego interes, ale zawsze ludziom pomaga we wszystkich tematach związanych z felgami. To wzbudza zaufanie do osoby, a przez to do marki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] tłumik po swapie na m54b30
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 10:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Tłumik końcowy od E46 330i jednak wchodzi we wnęke.Jest dość ciasno ale wchodzi , wiec problem rozwiazany.
Przy okazji szukania wyedchu dla siebie trafiłem na bardzo przydatny wykład na temat zjawisk zachodzących w wydechach.
Gorąco polecam lekture każdemu kto ma w planach zespuć swoją Bumę wielką rurą.
http://www.forum.alfaholicy.org/145_146 ... owego.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] tłumik po swapie na m54b30
PostNapisane: 7 kwietnia 2011, 21:14 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nie napiszę Ci, co wrzucić, ale napiszę, czego nie wpychać - odpuść sobie wydech z m20, nawet z b25 - potrafi nieźle stłumić ten motor.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] tłumik po swapie na m54b30
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 01:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Co do wydechu to zamów z firmy Magnaflow
Wykonują na zamówienie.
Koszta wysokie ale sam wybierasz co i jak ma być.
Ostatnio robili użytkownikowi Korona z TurboBMW.pl do jego e36 3,2 turbo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] tłumik po swapie na m54b30
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 02:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Tak,jak napisalem bedzie kompletny seryjny uklad wydechowy z 330


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] tłumik po swapie na m54b30
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 08:51 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
tommo21 napisał(a):
Co do wydechu to zamów z firmy MagnaflowWykonują na zamówienie.

Na zamówienie to Magnaflow są sprowadzane z US&A. Koszt - ponad 1000 zł za sam tłumik kończowy (pytałem u dystrybutora), aczkolwiek do pewnych modeli pewnie mają na miejscu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] tłumik po swapie na m54b30
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 11:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
lepiej dołożyć 2500 do swapa na V8 zamiast M54, niz 1000 do wydechu który da tyle co kot napłakał,tymbardziej ze aby w ogole cos dał to musiałby być komplet a to juz fortuna.BTW wydechów badał ktos temat pozbycia sie katów w M54B30 i swoje doświadczenia ma poparte pomiarami, a nie tylko subiektywnymi odczuciami?


Ostatnio edytowano 8 kwietnia 2011, 18:55 przez stayer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] tłumik po swapie na m54b30
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 14:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
jeśli kolega robi drut-projekt :wstyd: :wstyd: :wstyd: to ultera od 3,5 mam gdzieś przewracającego się w garażu
za 150zł oddam
ale silnik fajny w lekkiej budzie a wydech druciarski to chyba mija się z celem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL