BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 14:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 19:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Obrazek
akurat w przypadku tych gumek to ciezko byc niezadowolonym.Interesują mnie opinie użytkowników,którzy mają PU 2,3,4,6,14


Ostatnio edytowano 25 kwietnia 2011, 19:40 przez stayer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 19:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
Firmy tuningowe mają z założenia robić rzeczy najlepsze do samochodów. W końcu chyba po to tuningujemy nasze samochody i nie mogą otwarcie powiedzieć że nie używają materiału X który jest lepszy od Y, tylko dlatego że im to się nie opłaca.


Chyba zbyt optymistycznie podchodzisz do tego tematu, firmy tuningowe tez musza rozpatrywac to co produkuja w kwestii potencjalnego zysku, wyobraz sobie sytuacje gdy ktos opracowuje polimer 15% wytrzymalszy od PU, ale koszt badan i wdrozenia powoduje, ze produkcja bedzie 5-krotnie drozsza, uwazasz, ze cos takiego sie sprzeda?

kostek_ja napisał(a):
To samo tyczy się producentów samochodów. Dlatego uważam że to co piszesz nie jest pewne, a prawdopodobne, co nie znaczy że w jakikolwiek sposób neguje twoje argumenty, po prostu nie mogę ich przyjąć za pewnik z powodu który właśnie opisałem.


Dobrze, podsumuje Ci w takim razie roznice jeszcze raz oraz wymienie najwazniejsze czynnikim, ktorym kieruja sie koncerny samochodowe i firmy tuningowe

koncern samochodowy i produkcja tulei gumowych:
- jak najnizszy koszt produkcji przy akceptowalnej jakosci i wytrzymalosci
- szerokie spektrum zastosowan - od niskich temperatur ujemnych do wysokich dodatnich, rozna wilgotnosc, wysoka odpornosc na sol (czy inne srodki chemiczne), roznica obciazen samochodu.
- brak problemow podczas codziennego uzytkowania - nalezy zapewnic miekkosc dzialania oraz wyeliminowac potencjalne skrzypienie i stuki - tego typu rozwiazanie musi byc bezobslugowe (do czasu wymiany tulei)
- "latwosc" wymiany tulei w ASO przez pracownika o mozliwie niskich kwalifikacjach

firma tuningowa i produkcja tulei PU:
- jak najnizszy koszt produkcji, oferujac jednoczesnie wieksza sztywnosc i wytrzymalosc od elementow fabrycznych
- waskie spektrum zastosowan - nikt nie bada jak dany element zachowa sie w roznych warunkach klimatycznych lub pod roznym obciazeniem
- sporadyczne testy na torze, wiekszosc firm wogole nie testuje i nie poprawia swoich produktow bazujac na informacjach zdobytych podczas wymagajacej jazdy na torze
- bezproblemowe codzienne uzytkowanie nie obchodzi z reguly firmy tuningowej, decydujac sie na dany element wybierasz kompromis pomiedzy wytrzymaloscia, a np. twardoscia czy glosnoscia pracy zawieszenia.

i to tyle, wydaje mi sie, ze juz lepiej nie jestem w stanie rozpisac Ci roznic. Nadal nie twierdze, ze uzywanie PU to blad, rozpisalem to tylko dlatego, aby pokazac dlaczego koncernom samochodowym sie to nie oplaca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 19:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Cytat zaciągnięty z Wikipedii: Wadą poliuretanów jest ich stosunkowo niska trwałość - wynikająca z wrażliwości wiązań uretanowych na czynniki środowiskowe - takie jak światło słoneczne i kwaśne środowisko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 20:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Vermilion, zgadzam się z tobą ale tylko częściowo.
-guma również parcieje i wytraca swoje właściwości. To głównie dlatego stare samochody są takie rozlazłe, a nowe zwarte.
Vermilion napisał(a):
- "latwosc" wymiany tulei w ASO przez pracownika o mozliwie niskich kwalifikacjach

- zgadzam się w 100%, ale jako użytkownicy możemy sobie z tym problemem poradzić.
Vermilion napisał(a):
- waskie spektrum zastosowan - nikt nie bada jak dany element zachowa sie w roznych warunkach klimatycznych lub pod roznym obciazeniem
- sporadyczne testy na torze, wiekszosc firm wogole nie testuje i nie poprawia swoich produktow bazujac na informacjach zdobytych podczas wymagajacej jazdy na torze
- bezproblemowe codzienne uzytkowanie nie obchodzi z reguly firmy tuningowej, decydujac sie na dany element wybierasz kompromis pomiedzy wytrzymaloscia, a np. twardoscia czy glosnoscia pracy zawieszenia.

Tutaj się nie zgodzę. Zależy o jakiego typu produkcie mówimy. Chyba mi nie wmówisz że np. Gwint KW street comfort jest robiony wyłącznie pod tor. Albo ESS testuje swoje produkty wyłącznie na hamowni i torze. Wówczas chodziłoby to niepłynnie i mniej ludzi by to kupowało.
Wracając do PU to Powerflex do niektórych samochodów robi wersji uliczne i torowe.
Przykład:
http://www.powerflex.co.uk/products/Lan ... 221/1.html
I chyba najlepszy przykład samochodu nietorowego:
http://www.powerflex.co.uk/products/Tra ... 837/1.html
stayer napisał(a):
akurat w przypadku tych gumek to ciezko byc niezadowolonym.Interesują mnie opinie użytkowników,którzy mają PU 2,3,4,6,14

2,3 - uniballe zabezpieczone gumą. PU będzie gorsze, nie ma sensu zmieniać.
4 - miałem zamontowane jakiś czas, zdjąłem po tym jak mi się rozpadała 7 z przedniego zawiasu (błąd w montażu). Niedługo znowu zakładam.
6 - bez sensu produkować 6 skoro wahacz jest bardzo słaby i i tak trzeba go wymienić. Jak chcemy coś lepszego to są na uniballach
14 - nie widziałem PU, są na uniballu, ale bez osłony i są N-Grupowe (zamawiam w przyszłym tygodniu)
7 z przedniego zawiasu - Kiedyś mi się rozpadły na pierwszym kółku w Ułężu. Zły montaż. Aktualne przeżyły 300km torowych i jakoś 5-10k km drogowych. Na razie mają się świetnie.

stayer napisał(a):
Cytat zaciągnięty z Wikipedii: Wadą poliuretanów jest ich stosunkowo niska trwałość - wynikająca z wrażliwości wiązań uretanowych na czynniki środowiskowe - takie jak światło słoneczne i kwaśne środowisko.

Światło słoneczne tulejom zawieszenia chyba nie grozi :)
Gumy też parcieją i wytracają swoje właściwości, a z tego co czytałem robią to znacznie szybciej niż PU. Największą wadą PU jest podatność na pękanie. Trochę niedokładny montaż je zabija.

Jeżdżę dosyć dużo i w każdych warunkach. Niedługo będę miał prawie wszystko na PU albo uniballach. Pojeżdżę rok i zdam relację :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 20:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
Tutaj się nie zgodzę. Zależy o jakiego typu produkcie mówimy. Chyba mi nie wmówisz że np. Gwint KW street comfort jest robiony wyłącznie pod tor. Albo ESS testuje swoje produkty wyłącznie na hamowni i torze. Wówczas chodziłoby to niepłynnie i mniej ludzi by to kupowało.


Temat dotyczy tulei wiec tego sie trzymalem, masz racje z KW czy ESS, ale kompletnie nie o to mi chodzilo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 21:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Vermilion, są rzeczy z przeznaczeniem torowym i przeznaczeniem ulicznym. Jeżeli chodzi o PU to chyba najlepszym przykładem tulei ullicznych są Powerflexy do tego Volkswagen'a.

Chociaż nie mam pojęcia jak je testowali i czy w ogolę to robili, ale na pewno ich zamiarem nie była jazda torowa :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 27 lipca 2011, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: KrakĂłw
wydaje mi się że produkcja PU byłaby przy skali takiej jak tuleje gumowe tańsza - to w końcu tańszy materiał.
PU nawet tak miękki jak guma ma inne właściwości - nie jest tak rozciągliwy - dlatego poliuretan aby pracować w miejscu obrotu np wahacza musi działać jak łożysko - tuleje metalowo gumowe ruch elementów wykonują dzięki ściśliwości/rozciągliwości gumy.

Wydaje mi się że dobraj jakości tuleja metalowo gumowa, przy seryjnej eksploatacji, prawidłowo zamontowana wytrzyma więcej niz łożysko Poliuretanowe.
elementy które nie musza przenosic ruchu obrotowego będą lepsze pod względem trwałości z PU, równiez bedą jesli chodzi o precyzje prowadzenia lepsze.

Reasumując jesli szukamy max precyzji kosztem komfortu i trwałości poliutretan jest ok. Jesli chcemy tanio i precyzyjnie - nic nie przebije PU. Do seryjnego samochodu gdzie kierowca rozróżnia komfort i dobre prowadzenie tylko guma Jeśli nierozróżnia niepracującego (sztywnego) zawieezenia od sportowego - i tak mu wszystko jedno ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 21:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Panowie jaką firmę, sklepy czy sprzedawcę polecicie z poliuretanami ? Chcę kupić gumki pod drążek stabilizatora.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 15 stycznia 2013, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Bobby Vintage napisał(a):
Panowie jaką firmę, sklepy czy sprzedawcę polecicie z poliuretanami ? Chcę kupić gumki pod drążek stabilizatora
To gumki czy poli .? kostek_ja, z tego co czytałem miał problemy z poli,wyrywało mocowanie to chyba przez twarda mieszankę i brak pracy stabilizatora (chyba tak to mozna nazwać ) ale kostek pewnie sam sie wypowie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 16 stycznia 2013, 19:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Nightfox, trochę pokręciłeś :) U mnie problemem był dużo grubszy stabilizator przez który seryjna obejma pękała. W CSLu był grubszy stabilizator (dalej cieńszy od mojego) i dostał zdecydowanie mocniejsze obejmy. Teraz u mnie siedzą obejmy od CSL'a.

Gumki do stabilizatora robiłem tutaj:
http://poliuretan.olkusz.pl

Bardzo profesjonalne podejście. Na siłę mógłbym mieć uwagę :) Z drugiej strony temat był prosty :)

Poza tym mam powerflexy i nie narzekam. Jakby nie było przy tulejach z PU trzeba się przyłożyć do montażu. Jak ktoś zrobi byle jak to zaraz popękają.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 5 maja 2013, 13:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Zakupiłem komplet poliuretanów z Olkusza pod drążki stabilizatora i muszę powiedzieć że to rewelacyjny mod ! Prowadzenie samochodu poprawiło się bardziej niż po założeniu rozpórek, samochód jest zdecydowanie bardziej stabilny podczas szybkich zmian pasów i czuć że lepiej się klei w zakrętach.

Polecam wszystkim, Bobby Vintage.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 11 maja 2013, 02:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 84
Lokalizacja: Nie powiem
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Jeżdżę na poliuretanach na stabilizatorach i łącznikach już od hmm 2 lat (dzisiaj założyłem je z tyłu w progi) zero skrzypień autko prowadzi się dobrze wytrzymały -24, dziurawy dojazd do mojego domku, dla mnie PU jest bardzo dobrym materiałem, teraz jeszcze jedno, ich montaż zrobi to prawie każdy bez zbędnych pras itp... dokładamy do zakupu kilka zł i jak nie mamy dwóch lewych rąk zaoszczędzamy na mechanikach.

Ps. Są Tuleje wahliwe z PU do e36 ?? i jak tak to prosił bym o linka jakiegoś bo szukałem i nie znalazłem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 11 maja 2013, 08:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 136
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36
Podpisuję się pod tym co napisał Homik. Ja założyłem we wrześniu zeszłego roku cały zestaw z olkusza. Póki co super, nic się nie dzieje, nie skrzypi, odpukać. :cisza: Wersje mam standard czerwoną/miększą z zółtymi twardszymi w próg.

Co do wahliwych, wg. mnie nie istnieją takie jak standardowe tuleje. Ja z olkusza mam je założone z kompletu, ale jest to zwykła tuleja.
Nie wiem czy ma sens tutaj wymiana na poliuretan zauważyłem to masakrując stare tuleje przy wybijaniu.
Oryginalnie jest to tuleja zewnętrzna metalowa plus tuleja wewnętrzna przez która przewlekamy śrubę, ale różnica polega na tym, że w pozostałych mamy między nimi gumę. A w wahliwej jest tam przegub kulowy, bez gumy. Gumą jest tylko zabezpieczony, żeby się kurz nie dostał. Ale sama guma nie pracuje. Coś jakby uniball.
Jeśli ktoś ma w dobrym stanie to zmiana na poliuretan, nawet w ogóle chyba jest bezzasadna. Wahliwa wg. mnie lepiej zostawić. Ja u siebie będę monitorował czy się z nimi nic nie dzieje i w razie czego będzie trzeba wyłożyć na nowe standardowe.

_________________
Stowarzyszenie Moto Sport Gliwice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 11 maja 2013, 18:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
PU to dobry materiał ale nie wszędzie i nie zawsze. Trzeba przeanalizować kinematykę zawieszenia i się zastanowić jak każda tuleja pracuje. W e36/e46 PU ma sens jedynie w stabilizatorach, przednim wahaczu i w belce. Gdzie indziej to zły pomysł.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 11 maja 2013, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Zabrze&londyn
Moje BMW: e34 M///
Kod silnika: SSS
mam zalozony caly kit Powerflexa i jest ok jezeli chodzi o trwalosc i prowadzenie.Tylko te skrzynienie :kwasny: jaka rada na to ?smar miedziany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 11 maja 2013, 22:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 84
Lokalizacja: Nie powiem
Moje BMW: E38
Kod silnika: M60B40
Ktoś dał ciała przy montażu bo smaru nie wolno żałować :rotfl: Ktoś pisał o smarze miedzianym że śmiga już drugi rok i zero piskania, czeka cię rozbebeszenie zawieszki jedź do tego co to montował i :zabawa: ja dawałem smar taki jak dostałem do tulei strongflex i jak narazie stabilizatory się nie odzywają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 11 maja 2013, 23:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
kris///, ewidentnie zły montaż. Ktoś był mądrzejszy tak jak u mnie na dzień dobry przy stabilizatorach i zamiast pasty miedzianej dał jakiś zwykły smar do zwykłej tulei. Zaczęło trzeszczeć po jakimś 1-2k km i to naprawdę strasznie.

Ewentualnie chłopaki z Olkusza polecają smar sylikonowy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 maja 2013, 08:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 136
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e36
Ja montowałem na miedzianym.
Ale zauważyłem kiedyś w necie jakiś smar, który z opisu wydaje się bardziej dedykowany - Millers: http://sklep.millersoils.pl/smary/362-m ... -500g.html

Jak koledzy radzą rozbierz lepiej i nasmaruj solidnie. Bo jak skrzypi to znaczy, że go boli. :rotfl: A potem jest płacz, że PU jest be, nietrwałe, itp.

kostek_ja: Możesz więcej coś napisać, o tym że nigdzie indziej się PU nie nadaje? Bo rozumiem te tuleje wahliwe, tam konstrukcja jest inna (jest dodatkowo lekki ruch skrętny wzg. osi śruby na której jest zamocowana). I to głównie górna, która jak wcześniej pisałem jest łożyskiem kulowym ze smarem, natomiast dolna również kulista, ale zalana jest gumą, co oznaczało by, że jeśli jest nawet ruch skrętny, to niewielki.
Ale czemu ta tuleja progowa (tzw. RTAB), bo tam z tego co zauważyłem to i za granicą wrzucają przede wszystkim do sportu PU.
Mam nadzieję, że nie zamotałem, bo technicznie wykształcony nie jestem. :)

_________________
Stowarzyszenie Moto Sport Gliwice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 maja 2013, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 54
Lokalizacja: Zabrze&londyn
Moje BMW: e34 M///
Kod silnika: SSS
dodam tylko ze mam zolozone od jakis 4 lat a jezdze bardzo rzadko(max 3 tys km na rok)) W kicie byl dedykowany smar ale czy go nalozyli tego nikt niewie i sie nie dowie :zly:
Kostek myslisz ze czarne powerflexy nadaja sie do codziennego uzytku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 maja 2013, 13:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Simon623, w M3 w zwrotnicy są 2 takie same tuleje, które są uniballem osłoniętym gumą. Ogólnie chodzi mi o pracę konkretnej tulei. Z przodu ta tylna tuleja ma pozwalać wahaczowi obracać się w jednej osi bez problemu, a nie pozwalać na jakikolwiek inny ruch i PU tutaj będzie dobre. Tak samo pracują stabilizatory i tutaj PU też będzie dobre. Tuleje w tylnej belce mają trzymać belkę w jednym miejscu i nie pozwalać jej się ruszać i tutaj PU też się sprawdzi bardzo dobrze. To samo z tulejami od dyferencjału (nowość w Powerflexie). Oczywiście są to elementy gumowe a nie aluminiowe żeby amortyzować uderzenia i żeby zmniejszyć zużycie tych elementów. Jednak cała reszta zawieszenia pracuje w więcej niż jednej osi i tutaj PU nie ma kompletnie żadnego sensu. W przypadku tulei która idzie w próg to proponuje to sobie wyobrazić. Mamy 3 wahacze. 2 łączą belkę ze zwrotnicą. Zakładamy że belka się nie rusza. Wówczas owe 2 wahacze w związku ze swoją pracą będą koło wypychać lekko na zewnątrz, albo wciągać do środka. Taki ruch koła będzie wymuszał na tulei w belce obrót w 2 osi. Mały to mały ale zawsze i tutaj PU zwyczajnie nie zda egzaminu ani pod kątem trwałości ani prawidłowej pracy zawieszenia.

kris///, myślę że to nie ma sensu. Mądre głowy dobierały twardość elementów gumowych i zmienianie tych parametrów nie ma sensu jeżeli nie zmieniasz sposobu użytkowania auta. Przejście na PU tam gdzie będą dobrze pracować jest dobrym pomysłem nie dlatego że PU jest twardsze a dlatego że dłużej zachowuje swoje właściwości. A Powerflexy są i tak z założenia jeżeli dobrze pamiętam 25% twardsze od seryjnych tulei więc nie widzę sensu iść dalej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL