BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 16:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Witam,
Przymierzam się do wymiany tulei wahacza u siebie (i tak już muszę to zrobić) i mam pytanie. Czy opłaca się dołożyć do poliuretanowych czy przy 1.6 nie ma to znaczenia. Zachowanie w zakrętach mi się podobało (dopóki się nie wyrobiło) i pytanie czy różnica będzie znaczna. Na komforcie mi aż tak nie zależy, bo i tak już go nie ma (i nigdy nie było na sportowym zawiasie). Do tego mam koła 17''.

Jak jest z trwałością takich elementów? Czy w takich samych warunkach słaby poliuretan pojeździ dłużej niż dobra guma, czy porównywalnie, a może w ogóle nie pchać się w tańsze poliuretany i kupić porządne gumy (Lemforder?)?

Za wszystkie porady serdecznie dziękuję.

Przy okazji, co należałoby dodać do tej listy, żeby zrobić przednie zawieszenie raz a kompletnie (oprócz sprężyn i amorków, bo to oczywiste)?

Tuleje wahacza
Przegub wahacza, zwrotnicy
Gniazdo amortyzatora przód
Podkładka sprężyny góra/dół
Łącznik stabilizatora
Drążek kierowniczy prawy/lewy z końcówką
Poduszka gumowa stabilizatora


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 11 kwietnia 2011, 22:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Seryjne tuleje metalowo gumowe sa wykonane tak by to guma sie uginała miedzy dwoma tulejami.Przy tulejach poliuretanowych występuje tarcie miedzy elementami mocowania a tuleją.Częstym mankamentem jest trzeszczenie i duże napręzenia ze wzgledu na sztywność poliuretanu.Sensowane zastosowanie to tor.Do codziennego wozu bez sensu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 07:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
mixer_mr, odpuść jeśli śmigasz tym na codzień :| będziesz jeździł jak taczką, wszystko będzie walić

jak chcesz poprawić coś w układzie kierowniczym/zawieszeniu to zmień tuleje wahacza na pełne acentryczne, daj rozpórkę na kielichy i na bank poczujesz różnicę i będzie sztywniej, lepiej a nie męcząco

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 08:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
sam ostatnio szukalem informacji na ten temat do swojej e46, i user respect, ma w swojej 330Ci poliueratany z olkusza, pytalem go o opinie i mowil ze teraz wklada te poliuretany w kazde swoje auto łacznie z dupowozami, twardosc mozna wybrac sobie przy zamowieniu, i moga wykonac najbardziej miekkie ktore beda zapewniac ok komfort, wazna sprawa to poprawny montaż na specjalny smar, bez tego beda skrzypiec i szybko sie zużyją.
Cena jak za komplet jest calkiem ok, a trwałoscia napewno przewyższaja seryjne gumowe elementy.
http://polibusze.istore.pl/pl,product,4 ... zenia.html
jak by kupowac pojedyncze czesti ukladanki wyjdzie duzo drozej.

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 10:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
a ile km na tym zrobił?Smar po pewnym czasie stamtąd zniknie a pozniej by nasmarować nie wystarczy czymś psiknąć.Aby został spenetrowany cały obszar roboczy trzeba rozebrac całkowicie zawieszenie.Nie wiem czy to takie fajne.Tuleje metalowo gumowe dobrej jakości jezdza spokojnie 200kkm,wiec aspekt trwalosciowy mozna pominąć.Feedback bedzie lepszy na poli.Reszta to wady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 12:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pozostane przy standardowych rozwiązaniach. Kupię Meyle, albo Lemfordera i powinno być w porządku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 13:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stayer napisał(a):
Częstym mankamentem jest trzeszczenie i duże napręzenia ze wzgledu na sztywność poliuretanu.Sensowane zastosowanie to tor.Do codziennego wozu bez sensu

bzdura
Sylwek_ch napisał(a):
będziesz jeździł jak taczką, wszystko będzie walić

koleina bzdura
Santino napisał(a):
user respect, ma w swojej 330Ci poliueratany z olkusza, pytalem go o opinie i mowil ze teraz wklada te poliuretany w kazde swoje auto łacznie z dupowozami,

W końcu coś sensownego. Też mam taki zamiar. Dlaczego? Za komfort powinny być odpowiedzialne amortyzatory i sprężyny, a wszelakie inny rzeczy typu ugięcie karoserii powinny zostać wyeliminowane. Najchętniej jeździłbym na uniballach, problemem jest tylko osłonięcie ich od syfu.

Mam u siebie Powerflexy na przedich wahaczach i nie widzę żadnej różnicy poza tym że podasz ostrej jazdy w zakrętach do moich rąk dociera więcej informacji.
Polituriany też podobno wytrzymują dużo dłużej, więc trafią do mnie także do 7er która jest i pozostanie bardzo komfortowym samochodem.
stayer napisał(a):
Smar po pewnym czasie stamtąd zniknie a pozniej by nasmarować nie wystarczy czymś psiknąć.Aby został spenetrowany cały obszar roboczy trzeba rozebrac całkowicie zawieszenie.Nie wiem czy to takie fajne

I koleina bzdura. Ja mam gumy od stabilizatorów z Poleturianu i jak mi panowie w ASO posmarowali normalnym smarem to po 200km zaczęło to skrzypieć i trzeba było rozbierać. Po posmarowaniu pastą miedzianą, tak jak się to powinno zrobić na początku od jakichś 2 lat jest cisza.

Jedyną wadą Politurianów jest to że przenoszą większe naprężenie na karoserię, ale przynajmniej Powerflexy są tak dobrane iż nie są dużo twardsze od nowych standardowych gum, więc naprężenia na karoserii pozostaną podobne. Po prostu żyją dużo dłużej i się cały czas cieszymy zwartym zawieszeniem. Jakby ktoś przejżał np. ofertę Powerflexa do EVO zobaczyłby że są tam gumy na ulicę (o podobnej sztywności do serii) i gumy na tor (dużo twardsze). Do beemek są to gumy uliczne i moim zdaniem warto je zakupić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 15:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
kostek_ja napisał(a):
problemem jest tylko osłonięcie ich od syfu.

No i jak rozwiązałeś ten problem?

Zrozumcie zasadę działania tulei metalowo gumowej.Ona ma sie uginać miedzy dwoma tulejami metalowymi poprzeż swoją spręzystość w pewnym zakresie ruchu.Poliureten będzie natomiast ślizgał sie na elemencie mocującym,dodajmy do tego piasek + smar i mamy rewelacyjną "papke ścierną" ktora niszczy nam mocowanie.
Jest to dobre na małe przebiegi,jeśli ktoś chce sobie poprawić odpowiedź na skręt.Jasne że może sie na tym jeździć może i fajnie z punktu widzenia kierowcy.Mieszkamy poza tym w burdelu PL -wielkie koło , niski profil i gleba w tych warunkach dostarcza wystarczająco dużo złych przeżyć wg mnie ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 15:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stayer napisał(a):
Ona ma sie uginać miedzy dwoma tulejami metalowymi poprzeż swoją spręzystość w pewnym zakresie ruchu.Poliureten będzie natomiast ślizgał sie na elemencie mocującym,dodajmy do tego piasek + smar i mamy rewelacyjną "papke ścierną" ktora niszczy nam mocowanie.

Wybacz ale nie widzę różnicy. Piach wejdzie też do gumowej tulei i będzie taki sam efekt. Politurian wutrzymuje dłużej niż guma takie są fakty. Ważne tylko żeby dobrać odpowiednią twardość.

stayer napisał(a):
No i jak rozwiązałeś ten problem?

Przednie łącznik mają na tyle prostą budowę że wystarczy gumowy wężyk + tertytki. Reszty wciąż nie założyłem. Mam już pomysł brakuje mi tylko czasu na jego realizację.

Ogólnie chchiałbym coś takiego:
http://www.ca-automotive.co.uk/single_p ... kPTg=.html
Ale doszedłem do wniosku że więcej z tym zachodu niż to warte :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 20:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Inżynierowie BMW nie mają pojęcia o swojej robocie i dlatego ori tuleje z BMW to nie poliuretany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 20:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Może inaczej.Poli jeśli stosować to do zawieszeń o bardzo małym skoku bądź w te miejsca zawiasu które wykonują obrót o mały kąt(poduszki stabilizatora,tuleje mocowania stabilizatora do wahacza,tuleja wahacz-amortyzator).W przypadku dużych kątów zakresu pracy,takiej tulei po przekroczeniu pewnego progu zabraknie zdolności do "skręcenia się"
Jeśli ktoś chce jeździć szybko po zakretach to na pewno innymi sposobami jest w stanie bardziej to osiągnąć niz tulejami.Opony,spręzyny,amory,kąty pochylenia kół.Tuleje gówno dają wzgledem tych czynników.W naszym przypadku ich najwieksza zaleta jest to że mamy w polsce producenta i mozna je tanio kupic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 20:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stayer napisał(a):
Inżynierowie BMW nie mają pojęcia o swojej robocie i dlatego ori tuleje z BMW to nie poliuretany.

Inżynierowie BMW mają wiele ograniczeń. Jakoś seryjne BMW nie mają zawieszeń gwintowanych a np. M3 GTS już ma. Bardzo duże znaczenie ma tutaj ekonomia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 16:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
A czy używał ktoś pliuretanów tego producenta?
http://polibusze.istore.pl/pl,category,107819,bmw.html
Cenowo wygląda lepiej od Powerflexa a jak z trwałoscią?

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 16:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Mi się nie podoba konstrukcja tulei do przedniego wahacza. Powerflex robi 2 częściową która pozwala poruszać wahaczowi bez żadnych oporów w kierunkach w których powinien się poruszać. Tutaj będzie bardziej przeszkadzała co moim zdaniem nie jest za dobre.

Do tego robią polieturianowe odpowiedniki tulei które seryjne są uniballami osłoniętymi gumą (przynajmniej w M3). Jedyną zaletą takiej zmiany może być dłuższa żywotność, ale seria będzie jednak pracować lepiej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 17:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
stayer napisał(a):
Inżynierowie BMW nie mają pojęcia o swojej robocie i dlatego ori tuleje z BMW to nie poliuretany.

Inżynierowie BMW mają wiele ograniczeń. Jakoś seryjne BMW nie mają zawieszeń gwintowanych a np. M3 GTS już ma. Bardzo duże znaczenie ma tutaj ekonomia.


To nawet nie wynika z dostepnosci zawieszen gwintowanych. Gumy uzywa sie zamiast poliuretanow, bo sa mieksze, cichsze i tansze w produkcji, jak najbardziej jest to swiadomy wybor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 19:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Vermilion, wydaje mi się że mnie nie zrozumiałeś. Zawieszenie gwintowane podałem jako przykład iż modyfikowanie samochodów to nie wymysł domorosłych mechaników którym wydaje się że wiedzą lepiej. Gdyby inżynierowie BMW mieli zaprojektować samochód dla siebie kompletnie nie patrząc na ekonomie to te samochody wyglądałyby inaczej.

Vermilion napisał(a):
Gumy uzywa sie zamiast poliuretanow, bo sa mieksze, cichsze i tansze w produkcji, jak najbardziej jest to swiadomy wybor.

Oczywiście że jest to świadomy wybór. Tylko wątpię żeby czynnikiem którym się sugerowali była jakość. Dobrze nasmarowane poleturiany nie wydają żadnych dźwięków (przynajmniej u mnie). Miękkość też nie ma tutaj znaczenia gdyż poleturiany mają różny stopień twardości, więc można dobrać odpowiednią. Do tego żyją dużo dłużej. Z punktu widzenia klienta nie ma lepszego wyboru, natomiast z punktu widzenia producenta już się pojawia dużo minusów:
- wyższy koszt produkcji = niższy zysk (cena musi być konkurencyjna)
- łatwo zepsuć montaż (moje powerflexy mogą służyć za przykład) = straty na reklamacjach
- większa trwałość = rzadsze wymiany = mniejszy zysk z produkcji tulei oraz z serwisu

Jak widzimy gumy poleturianowe mają niemalże same plusy po stronie klienta i same minusy po stronie producenta. Nic dziwnego że nie produkuje się seryjnych samochodów na takich gumach. Tym bardziej że zwykle gumy będą działać tak samo, tylko że się szybciej zużyją, a to jest przecież korzystne dla producenta :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
Vermilion, wydaje mi się że mnie nie zrozumiałeś.


To byl bardziej komentarz do tego co napisal stayer rozwinelem tylko to co napisales.

kostek_ja napisał(a):
Jak widzimy gumy poleturianowe mają niemalże same plusy po stronie klienta i same minusy po stronie producenta. Nic dziwnego że nie produkuje się seryjnych samochodów na takich gumach. Tym bardziej że zwykle gumy będą działać tak samo, tylko że się szybciej zużyją, a to jest przecież korzystne dla producenta :)


Z PU nie da rady wyprodukowac kazdego laczenia uzywanego w zawieszeniu, jak sam zauwazyles na przykladzie uniballi, jest wiele takich przykladow. To nie jest tak, ze gum uzywa sie tylko dlatego, aby naciagac klientow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 20:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Vermilion napisał(a):
PU nie da rady wyprodukowac kazdego laczenia uzywanego w zawieszeniu, jak sam zauwazyles na przykladzie uniballi, jest wiele takich przykladow.

Mógłbyś mi podać przykład połączenia które można zrobić z gumy a nie można z PU? Jakoś nic nie przychodzi mi do głowy, ale fakt, faktem znawcą nie jestem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
Mógłbyś mi podać przykład połączenia które można zrobić z gumy a nie można z PU? Jakoś nic nie przychodzi mi do głowy, ale fakt, faktem znawcą nie jestem.


Prosze, przyklad pierwszy z brzega z Civica, nie znam producenta, ktory zastapilby elementy gumowe PU w tym Camber Kicie

Obrazek

w przypadku tego typu polaczen BuddyClub, Whiteline i inni producenci zawsze stosuja gume, wzmocniona, ale gume. Zeby nie bylo, ze to jakis tuningowy wymysl, tutaj masz schemat oryginalnego, tylnego zawieszenia Civica EK

Obrazek

czesc ze zdjecia zastepuje 17 lub 20 ze schematu. Popularne rozwiazanie w zawieszeniach japonskich samochodow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Nie znam tej konstrukcji zawieszenia, nie wiem jak ta część pracuje, na schemacie też tego nie widzę. Nigdy nie miałem czegoś takiego w ręce, ale wydaje mi się że najlepszy byłby tutaj uniball osłonięty gumą i nie wiadomo (a w każdym razie nie można ocenić ze zdjęcia) czy tutaj tak właśnie nie jest. Jesteś pewny że to jest sama guma?

Tutaj np. mamy 3 typy wahacza firmy Ground Control:
- guma - http://www.ground-control-store.com/pro ... 699/CA=267 - długa żywotność, średnio pracuje
- uniball - http://www.ground-control-store.com/pro ... 655/CA=267 - pracuje świetnie, krótko żyje
- uniball osonięty gumą - http://www.ground-control-store.com/pro ... 879/CA=267 - łączy zalety powyższych, ale jest najdroższy :)

W ogóle mówi się że uniballe to rozwiązanie typowo torowe, a w e46 jest to rozwiązanie seryjne:
Obrazek
W M3 część 2 i 3 to właśnie uniball osłoniety gumą.
W 330i natomiast tylko część nr. 2 jest uniballem a 3 jest juz tuleją gumową.

Znawcą nie jestem i nie próbuje za niego uchodzić, ale uważam że to iż tak rzadko używa się PU jest związane tylko z ekonomią. Dlaczego?
Elementy elastyczne (czyt. gumowe) skutkują gorszym prowadzeniem i wyczuciem samochodu (samochód jest bardziej rozlazły, taki mercedes :) ), ale za to przenoszą mniej naprężeń na karoserię i sprawiają że kierowca mniej odczuwa to co się dzieje na drodze. Dobre w samochodach których głównym zadaniem jest komfort.

Znowu elementy nieelastyczne (uniballe) sprawiają że samochód jest bardziej precyzyjny i lepiej się prowadzi, ale przenoszą też więcej naprężeń na karoserię, która przez to będzie krócej żyła, a kierowca będzie odczuwał więcej nierówności. Jest to dobre w samochodzie sportowym gdzie kierowca potrzebuje jak najwięcej informacji o tym co się dzieje z samochodem, a nie potrzebuje komfortu.

PU pracuje jak guma, tylko żyje dużo dłużej. Klienci rzadziej je zmieniają, producent mniej zarabia (i nie istotne czy mówimy tutaj o producencie samochodu czy części tuningowych). Z drugiej strony jeżeli potrzebujemy czegoś "lepszego" niż guma, czegoś bardziej sportowego, dzięki czwmu samochód będzie precyzyjniejszy to lepszym rozwiązaniem będzie uniball. Pracuje lepiej od PU, a żyje tyle co guma. Producent robi lepszy produkt a nie traci zysków.

Dlatego uważam że w samochodzie sporotwym powinny być uniballe, a w samochodzie drogowym PU (oczywiście o odpowiedniej twardości) :)
Natomiast w samochodach pokroju M3 trzeba iść na kompromis :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL