BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 maja 2024, 10:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
Nie znam tej konstrukcji zawieszenia, nie wiem jak ta część pracuje, na schemacie też tego nie widzę. Nigdy nie miałem czegoś takiego w ręce, ale wydaje mi się że najlepszy byłby tutaj uniball osłonięty gumą i nie wiadomo (a w każdym razie nie można ocenić ze zdjęcia) czy tutaj tak właśnie nie jest. Jesteś pewny że to jest sama guma?


Tak wyglada wnetrze

Obrazek

w srodku jest tylko guma. W tuningowych czesciach guma, aby zapobiedz jej starzeniu jest oslonieta wlasnie nakladkami z plastiku (niekoniecznie PU)

kostek_ja napisał(a):
W ogóle mówi się że uniballe to rozwiązanie typowo torowe, a w e46 jest to rozwiązanie seryjne:


Pokazalem Ci wlasnie podobne rozwiazanie w tak tanim samochodzie jak Honda Civic :) Wystepuje oczywiscie w bardziej wyrafinowanych konstrukcjach takich jak Impreza czy Forester.

kostek_ja napisał(a):
Znawcą nie jestem i nie próbuje za niego uchodzić, ale uważam że to iż tak rzadko używa się PU jest związane tylko z ekonomią. Dlaczego?
Elementy elastyczne (czyt. gumowe) skutkują gorszym prowadzeniem i wyczuciem samochodu (samochód jest bardziej rozlazły, taki mercedes :) ), ale za to przenoszą mniej naprężeń na karoserię i sprawiają że kierowca mniej odczuwa to co się dzieje na drodze. Dobre w samochodach których głównym zadaniem jest komfort.


Nie, tak jak napisalem Ci wczesniej, guma jest stosowana dlatego, ze eliminuje problemy zwiazane z codziennym uzytkowaniem w kazdych warunkach pogodowych - nic nie skrzypi, nie jest twarda, itd. to glowny powod. Cena oczywiscie tez jest wazna.

kostek_ja napisał(a):
Znowu elementy nieelastyczne (uniballe) sprawiają że samochód jest bardziej precyzyjny i lepiej się prowadzi, ale przenoszą też więcej naprężeń na karoserię, która przez to będzie krócej żyła, a kierowca będzie odczuwał więcej nierówności. Jest to dobre w samochodzie sportowym gdzie kierowca potrzebuje jak najwięcej informacji o tym co się dzieje z samochodem, a nie potrzebuje komfortu.


Uniballe eliminuje wlasnie ekonomia, to najlepsze rozwiazanie.

kostek_ja napisał(a):
PU pracuje jak guma, tylko żyje dużo dłużej. Klienci rzadziej je zmieniają, producent mniej zarabia (i nie istotne czy mówimy tutaj o producencie samochodu czy części tuningowych). Z drugiej strony jeżeli potrzebujemy czegoś "lepszego" niż guma, czegoś bardziej sportowego, dzięki czwmu samochód będzie precyzyjniejszy to lepszym rozwiązaniem będzie uniball. Pracuje lepiej od PU, a żyje tyle co guma. Producent robi lepszy produkt a nie traci zysków.


PU jest zawsze sztywniejsze od gumy (nie da rady wyprodukowac miekkiego elementu z PU o tak zwartej konstrukcji), ma swoje zalety, ale ma tez wady. Zreszta sa lepsze materialy od PU, producenci ciagle eksperymentuja z nowymi polimerami, sadze, ze z czasem wady PU zostana wyeliminowane.

Nie uwazam sie w tej kwestii za znawce, nie mam wogole zadnego doswiadczenia zwiazanego z projektowaniem elementow zawieszenia i roznymi niuansami z tym zwiazanymi, powtarzam Ci tylko to, co mialem okazje uslyszec od producentow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 00:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Vermilion napisał(a):
Tak wyglada wnetrze

Obrazek

w srodku jest tylko guma.

Mi to wygląda na uniball. Guma została użyta tylko jako osłona uniballa od syfu. Do takiego zastosowania szkoda pieniędzy na PU.

Vermilion napisał(a):
Nie, tak jak napisalem Ci wczesniej, guma jest stosowana dlatego, ze eliminuje problemy zwiazane z codziennym uzytkowaniem w kazdych warunkach pogodowych - nic nie skrzypi, nie jest twarda, itd. to glowny powod.

Vermilion napisał(a):
powtarzam Ci tylko to, co mialem okazje uslyszec od producentow.

Nie wiem jaki zakres twardości ma PU. Może jest dobry tylko tam gdzie gumy są seryjnie dosyć twarde jak w M3. W każdym razie z praktyki w moim M3 Powerflex na przedni wahacz jest zrobiony z czarnego i fioletowego PU. Jeżeli dobrze pamiętam to czerwony jest najmiększy, żółty trochę twardszy a czarny najtwardszy. Fioletowy musi być gdzieś w środku. Więc jest to raczej twarda tuleja, a mimo wszystko praktycznie niewyczuwalnie twardsza od serii z gumy. Podobno czerwony ma taką twardość jak guma używana w tulejach w normalnych samochodach. Na podstawie tego wnioskuje że PU może śmiało zastąpić każdą tuleję gumową, a przy tym będzie dużo trwalszy. Ale oczywiście jestem w tym temacie laikiem, więc jak najbardziej mogę się mylić.

Jeżeli chodzi o hałas to mam PU na stabilizatorach. Zaczęło skrzypieć po 200km, ale to tylko dlatego że geniusze w ASO wiedzieli lepiej i nie użyli dołączonej pasty miedzianej a smaru do zwykłych tulei. Po porządnym przesmarowaniu pastą miedzianą skrzypienie ustąpiło i do dziś nie wróciło a minęło już ponad 2 lata i ok 40k km w każdą pogodę :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 00:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Warte zastanowienia jest zachowanie PU przy mrozach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 06:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
stayer, mógłbyś napisać coś więcej? Ja jeździłem przy temp. poniżej -20 stopni i nic nie zauważyłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 07:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
stayer, mógłbyś napisać coś więcej? Ja jeździłem przy temp. poniżej -20 stopni i nic nie zauważyłem.


PU zreszta tak jak guma twardnieje na mrozie i jest podatne na pokruszenie (bardziej niz guma). Nie kieruj sie tylko swoimi subiektywnymi doswiadczeniami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 07:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
I kolejna lekcja zaliczona :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 08:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Vermilion napisał(a):
Zreszta sa lepsze materialy od PU, producenci ciagle eksperymentuja z nowymi polimerami, sadze, ze z czasem wady PU zostana wyeliminowane.

Np nowy typ materiału stosowany przez Deutera czyli popularne PU z Olkusza, z opisu wychodzi na to ze to jest bardziej ekstremalna wersja
Obrazek

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 08:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Vermilion napisał(a):
PU zreszta tak jak guma twardnieje na mrozie i jest podatne na pokruszenie (bardziej niz guma).

Pytanie tylko brzmi na ile on faktycznie niszczą się podczas mrozów. Raczej nie bardzo gdyż chłopaki w EVO i STI mają sporo tulei z PU i jakoś nie wymieniają co sezon, a samochody nie stoją w garażu. Na logikę powinny być bardziej podatne na pokruszenie i tego nie neguje. Pytanie tylko przy jak niskich temp. ma to znaczenie. Co do twardości, to cały zawias łączne z amorkami i sprężynami w zimę robi się twardszy. Moja eMka na gwincie w lato jest dla mnie idealna a w zimę już trochę za twarda, wolałbym jakby była trochę miększa.

Vermilion napisał(a):
Nie kieruj sie tylko swoimi subiektywnymi doswiadczeniami.


Kieruję się praktyką i własnym doświadczeniem, które moim zdaniem więcej znaczą niż wiedza zaczerpnięta z internetu. Mimo wszystko niczego nie neguję, po prostu się pytam gdyż może nie zwróciłem na coś uwagi :)

Ja w praktyce jak na razie nie zauważyłem żadnych problemów z Powerflexami poza tym że są bardzo wrażliwe na zły montaż i uważam że tylko stąd bierze się ich zła opinia. Świetnym przykładem są moje Powerflexy na przednie wahacze które popękały po 200km spokojnej jazdy po drodze i 3km jazdy torowej:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
Aktualne przeżyły już 300km torowych i wciąż żyją.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 12:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
kostek_ja, Widocznie zrobiłeś wszystko z głową.Tuleje PU dobrej jakości,precyzyjnie wykonane na wymiar,wystarczająco elastyczne.Wśród znajomych mam jednak wiele przypadków gdzie opinie są zdecydowanie negatywne.Znam też takie które są pozytywne.W każdym razie należy mocno zbadać temat przed doborem tulei bo sprawa nie jest do końca banalna.Ja natomiast mam ori tuleje ,które satysfakcjonują mnie w 100% działaniem i trwałością.Nie mam wiec żadnego motywu do zmian.Zdaję sobie jednak sprawe że jak ktoś jest fanem wielkiego koła,niskiego profilu i gleby to na PL shit`cie standardowe tuleje mogą sie okazać niewystarczająco kuloodporne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 12:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
Pytanie tylko brzmi na ile on faktycznie niszczą się podczas mrozów. Raczej nie bardzo gdyż chłopaki w EVO i STI mają sporo tulei z PU i jakoś nie wymieniają co sezon, a samochody nie stoją w garażu. Na logikę powinny być bardziej podatne na pokruszenie i tego nie neguje. Pytanie tylko przy jak niskich temp. ma to znaczenie. Co do twardości, to cały zawias łączne z amorkami i sprężynami w zimę robi się twardszy. Moja eMka na gwincie w lato jest dla mnie idealna a w zimę już trochę za twarda, wolałbym jakby była trochę miększa.


Testujesz swoj samochod w skrajnych warunkach pogodowych tak jak producenci? Po montazu PU wyslales rozumiem samochod do Doliny Smierci i na kolo podbiegunowe? Zrozum, ze element fabryczny to potezny kompromis, musi byc dobry w kazdych warunkach, to, ze Tobie one sie nie sypia w Polsce kompletnie nic nie znaczy, napisalem Ci, ze jest to Twoje subiektywne zdanie, przetestowane w jednym modelu samochodu i jednym egzemplarzu, w jednej strefie klimatycznej.

kostek_ja napisał(a):
Kieruję się praktyką i własnym doświadczeniem, które moim zdaniem więcej znaczą niż wiedza zaczerpnięta z internetu. Mimo wszystko niczego nie neguję, po prostu się pytam gdyż może nie zwróciłem na coś uwagi :)


Podchodzisz do tego tematu, tak jak ludzie spawajacy popekane felgi... po spawaniu nie popekaly ponownie (jeszcze) wiec mozna spawac. Tak jak Ci napisalem, kierujesz sie swoim subiektywnym doswiadczeniem, ja mam kontakt z producentami tego typu czesci i znam ich podejscie i watpliwosci co do wykorzystania PU, to dobry material, ale ma swoje wady i ograniczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 15:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Vermilion, częściowo się z tobą zgadzam. Jednak nie tylko ja używam PU. Zauważ że sam też kiedyś ostrzegałem żeby ich nie zakładać bo mi się kiedyś rozpadły. Rozpadły się też Marosowi w taki sam sposób. A mimo wszystko okazało się że był to błąd w montażu.

Nie twierdzę że PU będzie się dobrze sprawowało na kole podbiegunowym, gdyż po prostu nie mogę tego wiedzieć. Oczywiście że PU ma swoje wady i ograniczenia, jak każdy materiał. Jednak na nasze Polskie warunki uważam to za dobry pomysł. W każdym razie u mnie działa. Działa u chłopaków którzy jeżdżą na Track Daye (inni raczej się w takie rzeczy nie bawią). Przynajmniej w naszej strefie klimatycznej i o ile dobrze się je założy.

stayer napisał(a):
kostek_ja, Widocznie zrobiłeś wszystko z głową.

Pilnowałem żeby zostały założone na 100% dobrze, na spokojnie, zgodnie z instrukcją, porządnie nasmarowane, dokręcone na opuszczonym samochodzie kluczem dynamometrycznym dokładnie takim momentem jaki podaje BMW.

Myślę że temat można zakończyć. Wszystko co trzeba zostało powiedziane i teraz każdy może podjąć w miarę świadomą decyzje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 17:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
Vermilion, częściowo się z tobą zgadzam. Jednak nie tylko ja używam PU. Zauważ że sam też kiedyś ostrzegałem żeby ich nie zakładać bo mi się kiedyś rozpadły. Rozpadły się też Marosowi w taki sam sposób. A mimo wszystko okazało się że był to błąd w montażu.

Nie twierdzę że PU będzie się dobrze sprawowało na kole podbiegunowym, gdyż po prostu nie mogę tego wiedzieć. Oczywiście że PU ma swoje wady i ograniczenia, jak każdy materiał. Jednak na nasze Polskie warunki uważam to za dobry pomysł. W każdym razie u mnie działa. Działa u chłopaków którzy jeżdżą na Track Daye (inni raczej się w takie rzeczy nie bawią). Przynajmniej w naszej strefie klimatycznej i o ile dobrze się je założy.


Odszedles bardzo mocno od punktu, z ktorego wynikla ta dyskusja, ja nie neguje uzywania PU do samochodow robionych na Track Daye, itd (to o czym piszesz powyzej) - w takim wypadku to dobre rozwiazanie i ja go nie kwestionuje, napisalem Ci wyjasnienie dlaczego PU nie jest uzywany fabrycznie zamiast elementow gumowych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 20:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
To co można stwierdzić na 100%, że podstawowym warunkiem właściwego działania tulei jest jej odpowiednie spasowanie.Dlatego jak juz brać PU to od producenta który wykonuje je precyzyjnie.Tak samo jak tuleje gumowo metalowe ori chodzą 200kkm i jest ok a zamiennik potrafi sie wysypać w 10kkm,mozna domniemywać że wśród tulei PU sytuacja jest podobna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 10:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Vermilion napisał(a):
ja nie neguje uzywania PU do samochodow robionych na Track Daye, itd (to o czym piszesz powyzej)

Pisałem o samochodach które jeżdżą na track daye, gdyż to w nich się z reguły montuje PU. Niemniej jednak w większości są to samochody do jazdy na co dzień, podobnie jak moje M3.
Vermilion napisał(a):
napisalem Ci wyjasnienie dlaczego PU nie jest uzywany fabrycznie zamiast elementow gumowych.

Pokusiłbym się o stwierdzenie że napisałeś dlaczego prawdopodobnie ich nie używają, gdyż pewni być w tym temacie nie możemy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 12:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
kostek_ja napisał(a):
Pokusiłbym się o stwierdzenie że napisałeś dlaczego prawdopodobnie ich nie używają, gdyż pewni być w tym temacie nie możemy :)


Napisalem Ci dlaczego nie uzywaja, a nie dlaczego prawdopodobnie nie uzywaja, tak jak Ci wspomnialem wczesniej bazuje tutaj na tym czego dowiedzialem sie od producentow elementow tego typu, ktorzy maja jednak troche szersze doswiadczenie niz to zdobyte po zamontowaniu PU do kilka samochodow w Polsce, producent zawsze musi rozpatrywac produkcje takiej czesci globalnie, musi sie sprawdzic w kazdych warunkach klimatycznych, podczas wielu roznych warunkow eksploatacji - nie mam powodow aby negowac ilosc informacji zdobytych przez lata w roznorodnych, miarodajnych testach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 07:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: KrakĂłw
już ktoś napisał wyraźnie ale widzę że wszyscy to ignorują - np w wahaczach tuleja gumowa pracuje w zakresie rozciagania - ściskania gumy a poliuretan (czyli plastyk poprostu) pracuje ciernie -czyli rdzeń metalowy obraca sie wzgledem poliuretanowego elementu. Takie rozwiązanie wymaga precyzji przy wykonaniu i smarowania i jest z racji tego że to połączenie łożyskowane otwarte podatny np na warunki zewnetrzne. Oczywiście tak pracuja tuleje np w wahaczach a poduszki pod np most czy inne elementy gdzie nie ma ruchu obrotowego nie musza byc smarowane.

Główna zaletą jest mniejsza podatność na ugiecia wiec wspomniany feedback no i prowadzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 09:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
Tuleje PU poza tym w wiekszosci (poza najwiekszymi cukierkami) sa wykonane zamiast jak normalnie pierścień-guma-pierścień , wewnątrz pierścień a na zewnatrz tylko PU bez zewnetrznego pierścienią.Kiedy rdzeń metalowy sie obraca wzgledem PU to jeszcze pół biedy.Często metalowy rdzeń obraca sie razem z otaczającym go tworzywem wzgledem wahacza. Wahacz powinien byc w tym miejscu wykonany w materiału który do takiej współpracy został przewidziany.Oczywiscie da sie wykonac tuleje PU by działała tak seryjna , ale wielu producentów o tym chyba nie wie,albo robią jak im taniej licząc na czyjąś nieświadomość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 12:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Vermilion, wybacz dopiero zauważyłem tego posta :)

Firmy tuningowe mają z założenia robić rzeczy najlepsze do samochodów. W końcu chyba po to tuningujemy nasze samochody i nie mogą otwarcie powiedzieć że nie używają materiału X który jest lepszy od Y, tylko dlatego że im to się nie opłaca. To samo tyczy się producentów samochodów. Dlatego uważam że to co piszesz nie jest pewne, a prawdopodobne, co nie znaczy że w jakikolwiek sposób neguje twoje argumenty, po prostu nie mogę ich przyjąć za pewnik z powodu który właśnie opisałem.

ww296, wybacz ale są seryjne tuleje które również pracują ciernie. Jednym z przykładów będą gumy od stabilizatora i jakoś specjalnie się nie zużywają.

Co do smarowania to akurat PU skrzypi jak nie jest nasmarowany, więc od razu wiadomo kiedy trzeba go nasmarować. Jednak bazując na swoich tulejach od stabilizatora mogę stwierdzić że nie trzeba tego robić za często.

stayer napisał(a):
Oczywiscie da sie wykonac tuleje PU by działała tak seryjna , ale wielu producentów o tym chyba nie wie,albo robią jak im taniej licząc na czyjąś nieświadomość.


Tuleje Powerflexa są inaczej zbudowane niż seria. Nie wiem czy tak jak powinny, ale nie jest to kopia seryjnych tylko z PU.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 12:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
kostek_ja, u siebie które tuleje masz z PU.Najlepiej posłużmy sie numerkami z obrazka dla jasności
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... front_axle
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... uspension/
Trzeba zauwazyć że zawias E46 jest dosc malo skomplikowanym zawiasem i to mu tez pomaga nie trzeszczeć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Guma czy poliuretan?
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 15:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Jeżeli chodzi o skrzypienie to wystarczająco długo, aby się na ten temat wypowiedzieć mam jedynie gumy stabilizatora:
Obrazek
Obrazek
Nr.2 na jednym i drugim.
ponad 2lata i 40k km bez skrzypienia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL