BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 maja 2024, 21:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zmiana kolektora 320 na 325/ MOC?
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 09:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 223
Lokalizacja: google
Moje BMW: e36 turbo
Kod silnika: m50 nv
siema wszystkim. Slyszalem od kumpla ktory mial 328 i wlozyl kolektor z 325 bo bardziej wydajniejszy i niby od razu zmiana widoczna ... polecil mi zebym sobie zalatwil z 325 i wlozyl do mojego 320. Ma ktos moze jakies doswiadczenia w tym? Czy podejdzie? Czy cos da? Mowa o kolektorze SSĄCYM nie wydechowym . pozdrowka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
podobno ten myk działa tylko w silniku M52B28 z kolektorem (i przepustnicą) od M50B25, podobno do silników M50B20 nie da się zrobić takiej sztuki (a szkoda, bo też bym z chęcią skorzystał :) )

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 768
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M54b25
A jak się sprawa ma w M52b25 170KM,czy kolektor z M50 podkręci auto?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 12:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
tak... tzn moc powinna wzrosnąć, ale czy wpłynie to znacząco na osiągi to nie wiem bo może to trochę osłabić "dół".

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2007, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
zarówno ukł. dolotowy jak i wylotowy jest bardzo skomplikowaną konstrukcją i nie każdy od tak sobie może to zmieniać. Zmiana kolektora w silniku M52B28 od M50B25 jest sprawdzona, ale wg mnie szkoda silnika by eksperymentować na własnym przypadku (silniku) takie rzeczy.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2007, 10:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Krosno
a jak by do 320 zalozyc przepustnice z 325 lub 328 ? o ile sie w ogole roznia ?

_________________
Obrazek
----------
Moja E36 fotki:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=571872#571872


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2007, 10:39 
rorafalki napisał(a):
podobno ten myk działa tylko w silniku M52B28 z kolektorem (i przepustnicą) od M50B25, podobno do silników M50B20 nie da się zrobić takiej sztuki (a szkoda, bo też bym z chęcią skorzystał :) )


Ale przecież 2.0 ma mniejszy kolektor niż 2.5i, wiec może to coś da :niepewny:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2007, 22:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 324
Lokalizacja: z MOKOTOWSKICH
z tego co wiem to można zamontowac kolektor od b25 do b20 bo sam mam zamiar taki wsadzic plus przepływke generalnie da wiecej powietrza i mocy ale ile to nie wiem?

_________________
BMW E39 M52 B25
GG 5058154
UNLIMITED STREET MACHINE
DEVIL-CAR MOTORSPORT-specjalizacja BMW serwis BMW TEL 600-832-790
USŁUGI TRANSPORTOWE PRZEPROWADZKI CAŁY KRAJ DO 3,5T IVECO DAILY KONTENER


Ostatnio edytowano 9 lipca 2007, 06:51 przez SPEKTER', łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 15:23 
SPEKTER` napisał(a):
z tego co wiem to morzna zamontowac kolektor od b25 do b20 bo sam mam zamiar taki wsadzic plus przepływke generalnie da wiecej powietrza i mocy ale ile to nie wiem?


Warto spróbować, i moze jeszcze komputer z 2.5i,
podobno jak sie wsadzi te bajery z 2.5i M50 do 2.8i moc może wzrosnąć do 220-230koni, tak słyszałem ale nie wiem ile w tym prawdy, wiec w 2.0 tez moc pójdzie w górę, na pewno nie w dół ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2007, 15:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3023
Lokalizacja: zachodniopomorskie
DAREX napisał(a):
na pewno nie w dół
ja bym w pełni nie był pewien ;)

_________________
[you] zobacz moje qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=26102#26102 - nowe zdjĂŞcia w galeri



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 06:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dlaczego myślicie, że ukł. dolotowy to wiadro, im większe tym więcej wody się przeniesie, to naprawdę zaawansowana konstrukcja
przyrosty mocy mogą sie pojwić np. w górnym rejestrze (ok. 6000) to kto z tego będzie czerpał radość> a w codziennym uzytkowaniu spadnie o 20%
jak ktoś mam możliwość to prosze zhamować auto przed i po takiej modyfikacji i wówczas rozwieje wszelkie watpliwości (mam na myśli montaż kolektora od M50B25 do M50B20)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 13:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Nie lepiej zainwestować w lepszy kolektor wydechowy? Dajmy na to - dedykowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 13:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
oczywiście że tak, tzw. barany (dedykowane) poprawią osiągi w aucie o ok. 8%

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 13:44 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
I to jest w 100% pewne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 15:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 342
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
Powiem cos od siebie.
Zmiana koelktora jak najbardziej powinna dac wzrost mocy, choc nie wiem jaki (ja powiem na przykladzie M20) zamienilem b27 na b25 (b25 jest bardziej barankowaty i ma wieksze kanaly), ale rowniez zmienilem pzrepustnice z b27 na b25 widac, ze ma wieksza
srednice (nie wiem jak to sie ma w M50 trzeba pomierzyc).

Co do barankow... Same baranki duzo nie dadza może 1-2KM, trzeba odetkac dolot, caly wydech zrobic najlepiej przelotowy... wtedy odczujemy powazny przyrost mocy

_________________
Walka z bezprawiem fotoradarowym i ręcznych mierników prędkości typu Ultralyte 20-20 100LR i Iskra-1


Ostatnio edytowano 10 lipca 2007, 06:39 przez Enzo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL