BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 20 maja 2011, 09:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
mam takie pytanko,wiem ze aby wrzucić dyfer na mała głowę do e36 328i muszę wymienić półosie i wał napędowy na te z małej głowy.ale podobno wystarczy wymienić same półosie a wał może zostać od dużej głowy,wystarczy go podobno poluzować na podporze i trochę wyciągnąć.przerabiał ktoś temat?bo nie jestem pewien co do tego rozwiązania...

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 21 maja 2011, 21:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
siema. ja zmieniałem w drugą stronę. z małej na dużą i wał oraz pół oski musiałem wymienić bo nie pasowały. półośki z malej głowy mają inne przeguby nie pasują do flansz z mostu a wał. nie wiem czy na podporze jest aż tyle regulacji żeby do przesunąć o 30 mm. wątpie. i wieloklin może się wyrobić. z tego co wiem i przeczytałem na forach to trzeba wszystko swapować. ja miałem 320 i swapowałem na 325 tak żeby było z jednego zestawu albo na małej albo na dużej głowie + do tego kwestia manual czy automat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 21 maja 2011, 21:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
reza jest sens takiej przekladki ? :zdziwko: dyfer moze skonczyc sie szybciej niz myslisz przy 2.8 jest mozliwosc poluzowania go i nieco rozciagnac ale czy wystarczy na tyle by siegnal do dyfra to nie wiem

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 22 maja 2011, 08:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
kolega chce chyba "darmowe konie" poprzez zmianę przełożenia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 22 maja 2011, 11:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
chyba ze bo w 2.8 jest bodajze 2.93 a w 2.0 3.45 ale juz bym proponowal znalesc wieksze przelozenie na duzej glowie niz upychac mala glowe do 2.8 np od 2.5 >3.15

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 22 maja 2011, 13:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
DaRo25 napisał(a):
reza jest sens takiej przekladki ? :zdziwko: dyfer moze skonczyc sie szybciej niz myslisz przy 2.8 jest mozliwosc poluzowania go i nieco rozciagnac ale czy wystarczy na tyle by siegnal do dyfra to nie wiem


tommo21 napisał(a):
kolega chce chyba "darmowe konie" poprzez zmianę przełożenia


DaRo25 napisał(a):
chyba ze bo w 2.8 jest bodajze 2.93 a w 2.0 3.45 ale juz bym proponowal znalesc wieksze przelozenie na duzej glowie niz upychac mala glowe do 2.8 np od 2.5 >3.15



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 22 maja 2011, 14:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
ANDREW E36 napisał(a):
DaRo25 napisał(a):
reza jest sens takiej przekladki ? :zdziwko: dyfer moze skonczyc sie szybciej niz myslisz przy 2.8 jest mozliwosc poluzowania go i nieco rozciagnac ale czy wystarczy na tyle by siegnal do dyfra to nie wiem


tommo21 napisał(a):
kolega chce chyba "darmowe konie" poprzez zmianę przełożenia


DaRo25 napisał(a):
chyba ze bo w 2.8 jest bodajze 2.93 a w 2.0 3.45 ale juz bym proponowal znalesc wieksze przelozenie na duzej glowie niz upychac mala glowe do 2.8 np od 2.5 >3.15



Obrazek



bo ?

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 22 maja 2011, 14:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
znam wielu ludzi którzy w amatorskjich rajdach jezdzą na małej głowie w 325i,328i jest nawet jeden co jeździł w m3 :rotfl:
i dyfry bez problemu dają sobie rade.nie jedna mała głowa w dobrym stanie wytrzyma dłużej niz zajechana duza głowa. bardzo czesto w drifcie(amatorskim) wsadza sie zaspawany most z automatu na małą głowe 4.45 i lata bez problemu,znam pare osób co lata na 4.45 w 325i lub 328i i bez problemu daje rade.

ale nie pytam sie czy to ma sens,co jest lepsze itd.pytam sie czy ktos sprawdzał to rozwiazanie z wyciaganiem wału bo dotarłem do kilku takich informacji.ja startuje w amatorskich rajdach,sam serwisuje auto i wiem troche na temat różnego rodzaju rozwiązań.np. sam sobie złożyłem dyfer 4.45 ze szperą 25% :)

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 22 maja 2011, 16:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
a czy ja powiedziałem coś nie tak od siebie? chodzi zapewne zmianę przełożenia tak jak pisałem więc wypraszam sobie :cisza:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 15 czerwca 2016, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Witam,

I jak panowie przerabiał już ktoś temat włożenia półosi z małej głowy do dużej? Mam Compacta w E36 2.5, dorwałem dużą głowę natomiast z półosiami już o wiele ciężej... Myślałem żeby przełożyć flansze z małej głowy wraz z półosiami, ale czy to zda egzamin?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 6 sierpnia 2016, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Witam. Odkopię temat :)
Chcemy z bratem zyskać na przyspieszeniu w 325i e36 i obecnie jest seria dyfer 3.15 ... Jakie przełożenia miały duże głowy ? Co trzeba zrobić żeby wstawić tzw małą głowę ?

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] dyfer na małą głowe w e36 328i
PostNapisane: 11 września 2016, 22:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Ja przerabiałem u siebie to kilka razy w 328i i 330i.
A więc wał składa się z dwóch części, przednia i tylna. Wyciągamy tylną część razem z dyfrem. Półosie zostają stare od dużej głowy. Flansze też zostają od dużej głowy które trzeba wbić do dyfra z małą głową. Tylną połówkę wału od małej głowy wsadzamy do przedniej części wału która została nam w aucie. No i wkładamy dyfer mała głowa z flanszami od gużej głowy i skręcamy. Flansze nie wejdą całkiem tak jak to fabryka przewidziała dlatego z cm będą wystawać szerzej ale sprawdzone u mnie i zdaje to egzamin, dodatkowo proponuje zespawać go na 100% szpery to znacznie dłużej wytrzyma.
(żeby rozdzielić wał trzeba opuścić lekko wydech ale nie trzeba go rozkręcać, a pamiętajcie by przy składaniu wału ustawić go na znaki (białe chyba kropki))

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL