BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 21:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 15:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
Czarny_simr napisał(a):
ten, kto konstruował te silniki, nie zakładał, że ktoś będzie chciał je kręcić tak wysoko.
nie znam sie ale skoro tak to po co zostawil rezerwe prawie 1000 obrotow?to raczej nie pabieda ze po przekroczeniu odcinki sie rozsypie, silnik jest wytrzymaly chociaz kazdy ma wytrzymalosc do pewnego stopnia i jak spod kazdych swiatel ktos go piłuje na max to zabrac mu kluczyki i na wytrzezwiałke. swoja droga szukam kogos na drobny test z serią 318i bo mnie ciekawi czy bym go odstawil czy on mnie ale nie znam nikogo a szkoda :znudzony:

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2007, 16:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 342
Lokalizacja: Nysa
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
Czarny_simr napisał(a):
szebart napisał(a):
a czego tu sie bac przeciez nikt nie kaze Ci cisnac na maxa :P


chyba sam nie wierzysz w to co piszesz :hyhy: :hyhy: :hyhy:

a tak na poważnie.
ten, kto konstruował te silniki, nie zakładał, że ktoś będzie chciał je kręcić tak wysoko. Więc tak naprawde gwarancja, że nic złego się nie stanie jest zerował.
to tak samo, jakby przenieść bolidy F1 na polskie drogi... inżynierowie nie zakładają, że będzie jeżdzić po polskich drogach...

no ale jest gdzieś na forum wykresik z m40 z seria i chipem? nie chce mi sie szukac :P


do 7000tys jeszcze mozna, wyzej juz mozna wygai walek

_________________
Walka z bezprawiem fotoradarowym i ręcznych mierników prędkości typu Ultralyte 20-20 100LR i Iskra-1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 00:09 
Enzo napisał(a):

do 7000tys jeszcze mozna, wyzej juz mozna wygai walek


to zależy od silnika i jego stanu, ale drodzy koledzy, studiuję mechanikę i budowę maszyn i wiem, że odcięcie to nie elektroniczny bajer.
jest coś takiego, jak współczynnik bezpieczeństwa, który wynosi załóżmy x (zależnie od przeznaczenia, materiału itd. np. w sporcie napewno będzie mniejszy).
Oznacza to, że wytrzymałość danego elementu (granica plastyczności)powinna być x razy większa niż obciążenia jakie będzie musiał wytrzymać w ciągu eksploatacji.
po prostu konstruktor nie bierze pod uwagę, że silnik będzie pracował na takich obrotach, tak samo jak w autach powypadkowych, gdzie się coś spawa itd. proste.

to, że się kręci do 7rpm i nic się nie dzieje, to nic nie znaczy. może być tak do czasu. np. zmęczenie materiału, spowodowane napewno większym obciążeniem udarnym i innymi rzeczami może swoje zrobić.

mimo wszystko chyba jednak inżynierowie z monachium nie odwalili lipy i taki czarny scenariusz mam nadzieje to abstrakcja, no ale jednak nie jest wskazane osiągać takich prędkości obrotowych.

zwłaszcza, że m40 rajdowcem i tak nie będzie :] szału nie ma :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 00:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
Czarny_simr napisał(a):
zmęczenie materiału, spowodowane napewno większym obciążeniem udarnym i innymi rzeczami może swoje zrobić.
no dokladnie tak jak napisalem. ale brak odcinki czasem moze sie przydac jak zajdzie np potrzeba pociagniecia kawalek dalej ponad stan np przy wyprzedzaniu na 5-tce przy obr 5900/min gdy nagle z przeciwka wyskoczy nam jakis podobny do nas świr jadacy z podobną predkoscią :rotfl: zarcik oczywiscie :hyhy: nigdy nie przekraczam 50-tki na miescie - nawet gorzkiej żołądkowej :zdziwko: drugi zarcik :hyhy: :cool: a tak serio - nie ma potrzeby korzystania z braku odcinki przeciez powyzej 6000 auto muli i noga samoczynnie schodzi z gazu . :medit: dobrej nocki

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 08:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
szebart napisał(a):
nie ma potrzeby korzystania z braku odcinki przeciez powyzej 6000 auto muli


to po co zdejmuje sie odcinke?

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 09:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Nakło
Moje BMW: e92
Kod silnika: N52K
wg mnie głownie po to aby jechać szybciej na 5 biegu - np. 320tka ma odciecie przy 214km/h

poza tym jesli ktos koniecznie chce sie sprawdzać od 0-100km/h to przy odcince ok 7000obr mozna łatwo przekroczyc 100km/h na 2 biegu, bedzie szybciej niż zmieniac bieg na 3.

ale w normalnej jezdzie wg mnie nie ma zadnych korzysci

_________________
zobacz moje bimmery:
była e36 coupe http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=22594&hilit=DAY+NIGHT
była e39 528i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=473108#473108
była e46 330i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=36924
była e92 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 09:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 263
Lokalizacja: Neverland
wachu napisał(a):
wg mnie głownie po to aby jechać szybciej na 5 biegu - np. 320tka ma odciecie przy 214km/h

poza tym jesli ktos koniecznie chce sie sprawdzać od 0-100km/h to przy odcince ok 7000obr mozna łatwo przekroczyc 100km/h na 2 biegu, bedzie szybciej niż zmieniac bieg na 3.

ale w normalnej jezdzie wg mnie nie ma zadnych korzysci
dokladnie.

_________________
do licha them new model cars, we ridin' old school ;p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 09:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
najlepsi są goście co pala gume na odcince, tylko po co? przecież to strata mocy bo max moment maja 1,5tyś w dół :rotfl:

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
jasne ten tysiąc obr/min więcej niektóre silniki w dobrym stanie zniosa bez problemu bo jest tolerancja obliczona żeby to wszystko wytrzymało ale po latach silnik nie jest już tak ciasno spasowany , zwiększają się luzy na układzie korbowo tłokowym , na łożyskach , panewkach więc silnik nie jest już tak wyważony jak powinien być ... Więc w takim 10-cio letnim np silniku po przebiegu z 300tyś wkręcenie wyżej o jeden tysiąc ponad czerwone pole może spowodowac że korba wyjdzie bokiem :]
Pamiętajcie, że obciążenia w układzie korbowo tłokowym rosną z kwadratem prędkości obrotowej silnika :!: Przykładowo podniesienie obrotów z 5000 obr/min do 7000 obr/min prawie dwukrotnie zwiększa naprężenia w korbowodach związane z bezwładnością tłoków.

może to komuś coś zobrazuje :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 12:59 
lolek1 dobrze gada!! masz u mnie flachę :ok:
właśnie o to się rozchodzi.... zwłaszcza, że w poście mówimy o m40 :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2007, 21:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: stalowa wola
a co sądzcie o m44 w is-ie????????

_________________
Brzmienie Moc WraÂżenia!!!!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL