BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 02:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 15 czerwca 2011, 23:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Zastanawiam się nad zmianą dyfra w swojej 330
Aktualnie jest dyfer 2.93 Chciałbym zmienić na dyfer z 330 ale automatu, czyli przełożenie 3.38
Z tego, co się orientowałem w temacie są inne flansze na przegubach, ale je bez problemu można przełożyć z dyfra przynajmniej tak mi się wydaje, co o tym sądzicie?
Ale głownie nasuwa mi się pytanie związane z mocowaniem flanszy od dyfra z wałem, czy tutaj będzie ładnie pasował, czy odległości między śrubkami są identyczne oraz czy długość tej flanszy jest identyczna?
Podobno dyfry z automatu są w lepszym stanie, a jak będzie z ich żywotnością, czy są równie wytrzymałe?
Będę wdzięczny za sugestie, Santino coś kiedyś nad tym myślałem może móglbys udzielić się?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Ostatnio edytowano 17 czerwca 2011, 12:18 przez kedzior001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.44 (z automatu)
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 08:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
kedzior001 napisał(a):
Z tego, co się orientowałem w temacie są inne flansze na przegubach, ale je bez problemu można przełożyć z dyfra przynajmniej tak mi się wydaje, co o tym sądzicie?

tak flansze przekladasz bezproblemowo z starego dyfra, gdzies widzialem taka operacje na e46fanatics.com w dziale DIY chyba
kedzior001 napisał(a):
Ale głownie nasuwa mi się pytanie związane z mocowaniem flanszy od dyfra z wałem, czy tutaj będzie ładnie pasował, czy odległości między śrubkami są identyczne oraz czy długość tej flanszy jest identyczna?

tutaj dyfry sie nie roznia wszystko jest ok.
kedzior001 napisał(a):
Podobno dyfry z automatu są w lepszym stanie, a jak będzie z ich żywotnością, czy są równie wytrzymałe?

wytrzymałosc musi byc taka sama, one sie w srodku nie roznia niczym oprocz koła zebatego talerzowego.
pozdro :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.44 (z automatu)
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 08:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
czyli wszystko bez problemu będzie pasować, a co do dyfra z automatu to są chyba lepszym stanie niż ten z manualu.

A powiedz mi co o tym sądzisz? Czy znaczaco polepszy sie przyśpieszenie 0-200?

Korzystając z poniższego kalkulatora, prędkość maksymalna po zalozeniu nowego dyfru powinna wynieść w granicach 240KM/h wieć nie jest tak żle zwłaszcza ze i tak poruszam sie maksymalnie do 200.

Poowiedz mi jeszcze czy przypadkiem nie będzie przekłamywań licznika?

http://www.bokchoys.com/differential/e4 ... ulator.htm

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.44 (z automatu)
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 11:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
tzn tak ja bym proponowal dyfer 3.38 od automata 330Ci
Obrazek
Obrazek
tutaj porownanie wał od 330stki manual jest jednak dluzszy real oem podaje 1550MM dla manuala i 1403MM dla automatu musze to jeszcze dokladnie rozkminic, bo wczesniej czytalem info ze z walem nie ma kombinacji, ale zawsze mozna kupic tez połówke wału od automatu montaż to pikuś.
Obrazek
pozniej przekladasz flansze boczne
Obrazek
tutaj akurat od X3 ale wszystkie inne w e46 sa podobne
tutaj info jakie byly dyferki w e46
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... =diff+swap
kedzior001 napisał(a):
A powiedz mi co o tym sądzisz? Czy znaczaco polepszy sie przyśpieszenie 0-200?

wg mnie bedzie duza roznica na plus, ja bym sie pokusil o przesuniecie odcinki na 7tys co troche wydluzy predkosci na biegach.
kedzior001 napisał(a):
Poowiedz mi jeszcze czy przypadkiem nie będzie przekłamywań licznika?

nie ma takiej opcji.

edit,
na allegro znalazlem takie foto
automat 3.38
Obrazek
manual 2.93
Obrazek
roznice widac na oko

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.44 (z automatu)
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 13:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Santino masz racje, pomyliłem się, co do przełożenia chodzi mi o przełożenie 3.38, czyli dyfer z 330 automat.
Co do odcinki mam całkiem nowy program z docinką na 7 tyś, więc wszystko powinno hulać a prędkość maksymalna powinna wynieść niespełna 250KM/h wiec będzie dobrze.

Co do zdjęć dyfra, które przedstawiłeś na końcu, jedno jest z automatu, 330 ale drugi to chyba jest z e46, ale 328 ponieważ ma inne mocowanie przy wale, ja mam taką samą flansze jak przy automacie łączącą wał.


tylko moja małą uwaga, ostatnio jakieś 2 miesiące temu zakupiłem dyfer do 330 2.93 z małego przebiegu zaledwie 80 tyś km, 0 luzów, w sumie ja miałem na swoim około 125 tyś przebiegu i również 0 luzów, ale zakupiłem, bo myślałem ze może kiedyś sie przyda. Więc będę go sprzedawał, a zakupie ten o przełożeniu 3.38, a jak by cos było nie tak to powrócę do oryginału. Wiec jak cos to jeden 2.93 mam na sprzedaż.

Ale nie do tego zmierzam, dyfer, który kupiłem miał inne flansze (łączące przeguby) a dokładniej takie jak przedstawiłeś na jednym ze zdjęć, u mnie są takie coś jak od strony wału. Ale bez problemu je przeżucilem, zmieniłem.
Więc jednak pokuszę się na ten z automatu jak bez najmniejszego problemu podejdzie.
Biorąc pod uwagę modyfikacje, jakie przeprowadziłem przy silniku i do tego nowy dyfer to M-ki będą miały problem. Tylko obawiam się jak to będzie z trakcją, mam oponki continentale 225
Dam znać jak już wszystko złoże, jakie są efekty.
Dzięki za obszerną odpowiedz.

Santino byłbym wdzięczny za telefon do Ciebie, proszę podaj mi na prv

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Ostatnio edytowano 16 czerwca 2011, 13:45 przez kedzior001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.44 (z automatu)
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 13:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Jeszcze moje jedno pytanie, orientujesz się jakie są odległości, dlugości dyfra w automacie.
Dokładniej chodzi mi o dlugości A i B zaznaczone na poniższym rysunku. Pozniej zmierze ja na dyfrze z manualu.

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.44 (z automatu)
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 14:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
kedzior001 napisał(a):
Co do zdjęć dyfra, które przedstawiłeś na końcu, jedno jest z automatu, 330 ale drugi to chyba jest z e46, ale 328 ponieważ ma inne mocowanie przy wale, ja mam taką samą flansze jak przy automacie łączącą wał.

no wlasnie cos informacje sa rozne na ten temat, ja tez bede wstawiac do swojej taki most ale wstrzymuje sie z tym bo nie wiem czy sie nie szarpnac i nie przerobic na taki ze szpera.
kedzior001 napisał(a):
Tylko obawiam się jak to będzie z trakcją, mam oponki continentale 225

to rzeczywiscie oponki jak w 318 ;) polecam toyo t1r akurat takie mam teraz u siebie i super kleją, 255 i takie toyki i bedzie gitara.
kedzior001 napisał(a):
Jeszcze moje jedno pytanie, orientujesz się jakie są odległości, dlugości dyfra w automacie.Dokładniej chodzi mi o dlugości A i B zaznaczone na poniższym rysunku. Pozniej zmierze ja na dyfrze z manualu.

własnie tutaj jest pies pogrzebany ;) nie mam pojecia trzeba kupic zeby sprawdzic, chyba ze jakis kolega z forum wskoczy pod auto z miarka i napisze.
kedzior001 napisał(a):
Santino byłbym wdzięczny za telefon do Ciebie, proszę podaj mi na prv

no spoko :)

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.44 (z automatu)
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 16:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
W manualu spraw odległości przedtswia się następująco
A- 105mm
B- 68mm

I do tego jeszcze odległosci na flanszy mocującej z wałem, może nie jest idealny rysunek ale wiadomo o co chodzi
(odległość między śrubkami po przekątnej liczona od srodka śrubki)

Czy mógłby ktoś wymienic te odległości ale w przypadku dyfra o przełożeniu 3.38 pochodzącego z automatu?

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 16:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Rozmawiałem z osobą co handluje dyframi, podobno wszystko jest to samo, nie ma różnicy jedynie jaka występuje to na flanszach mocujących przegłuby.

Ale dobrze by było jak by jakiś użytkownik potwierdził tą teorie.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.44 (z automatu)
PostNapisane: 16 czerwca 2011, 22:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Nie ma różnicy, tak jak handlarz mówił. Wrzucałem teraz dyfer z 325i do 328i (3.15 zamiast 2.93). Potrzebna była tylko wymiana flansz od półosi i wału. Szczerze, teraz sam szukam dyfra z automatu lub z turasa bo ten szału nie robi ;-) ewentualnie dyfer z X3... Na dole spis dyfrow do e46 i przełożenia. Ciekawa stronka.
http://www.bokchoys.com/differential/GearRatios_E46.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 12:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Wygląda na to ze wszystko będzie ładnie pasowało, więc w przyszlym tygodniu możliwe ze modyfikacja będzie dokonana.

O ile mogą polepszyć się czasy 0-100 , 0-200, wiem cieżko ocenić ale jeżeli ktoś coś tkiego dłubał to może się pochwalić.

PS. Jak by był ktoś zainteresowany mam do sprzednaia dufer do 330 ci i, 0 luzów z przebiegu niespełna 80 tys km.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 13:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
ja przekładałem u siebie w 328 róznica jest znaczna w przyspieszeniu, tyle ze predkość maksylamna ok 230 ale na 2 biegu jedzie 80

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 21:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Według kalkulatora prędkości (link na początku postu) po zmianie dyfra auto powinno osiągac prędkosci
1 - 59 km/h
2 - 99 km/h
3 - 150 km/h
4 - 200 km/h
5 - 249 km/h

Wiec takiej tragedi nie będzie, ale to za sprawą nowego programu z przesuniętą odcinka. Wazne ze polepsza się osiągi miedzy 0 a 200km/h, raczej szybciej nie jezdze, nie ma gdzie. Więc przełozenie jak dla mnie będzie w sam raz.

marcin1341 powiedz mi na jakie przełozenie zmieniłes u siebie w tym 328, oraz ile ile mniej wiecej polepszylo ci się przyspieszenie do 100 i do 200?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 17 czerwca 2011, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 47
Moje BMW: e34
Kod silnika: M30B30
nie chce się wtrącać ale jeśli dyfry są inne i mocowanie wału też, to przełuż sam środek dyfra czyli cały układ satelitarny z całą flanszą i kołem atakująncym, roboty dosłownie dwie godziny z przekładką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 18 czerwca 2011, 12:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Róznica jest tylko na flanszach od przegłubow, ale bez problemu mozna je przełozyc max 5 minut.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 18 czerwca 2011, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 47
Moje BMW: e34
Kod silnika: M30B30
pewnie że można przełożyć bo flansze są na frezie. a myślałeś nad szperą? bardzo fajna sprawa nawet nie chodzi o krencenie kółek tylko o jazdę w zimę, dużo lepiej samochód daje sobie rade na śliskim i w dużym śniegu wiem sam po sobie i polecam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 18 czerwca 2011, 21:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
3.38

3.46

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 19 czerwca 2011, 15:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Widzę że różnice są na +

Nurtuje mnie tylko jeszcze jedna rzecz, a mianowicie licznik.
Czy podane wartości nie będą przypadkiem zawyżone?
Skad dokladnie, z jakiego czujnika wyliczana jest prędkość?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 19 czerwca 2011, 18:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 47
Moje BMW: e34
Kod silnika: M30B30
prendkośc wylicza się z czujnika umieszczonego w tyfrze dokładnie czujnik jest umieczczony na tylnim deklu dyfra jak się położysz pod samochodem to go napewno zaóważysz. czujnik działa na tej zasadzie że zostaje przerwany impuls elektryczny przeż tak zwane słoneczko, a komputer robi reszte roboty obliczajonc to na km. a słoneczko znajduje się w środku dyfra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW e46 330ci przekładka dyfru z 2.93 na 3.38 (z automatu)
PostNapisane: 19 czerwca 2011, 22:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1199
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Szczeze to wątpię już 2 razy zdarzyło mi się wyciągac dufer w e46 miedzy innymi w swojej, nawet jeden taki dyfer mam luzem. No i nie widać w nim żadnego czujnika ani z zewnątrz ani w srodku, jak rowniez nie ma zadnego okablowania wokol niego.
Więc stawiam na czujnik w skrzyni lub w kole, jeżeli bylby w skrzyni to wydaje mi się że po zalozeniu dyfra o innym przełozeniu moglyby wystepować przekłamania, ale patrzac na wskazania licznika osob ktore dokonały zmiany dyfra to przekłamania nie wystepują wiec skrzynia odpada.

Pozostaje sie tylko i wyłacznie koło. Wydaje mi się że komp zlicza impulsy ale z czujnika ABS-u i przelicza je na km.
W zwiazku z tym błędny odczyt prędkości moze braś się tylko w przypadku zastosowaniu ogumnienia innych wymiarów niż wskazuje producent. Czyli zmiana przełozenia dyfra, skrzyni nie ma nic co do wiarygodności wskazan licznika prędkości.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL