BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 12 grudnia 2018, 19:06


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [M50/M52] Naprawa podstawy filtra i usterek olejowych
PostNapisane: 23 marca 2017, 02:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Niestety podstawy filtra to dosyć udana konstrukcja, lecz wieczna nie jest.
Przedstawie jak zdiagnozować usterki i ew jak je usunąć.

Pierwszy problem to taki, że zaworek zwrotny wypracowuje się i nie trzyma oleju w filtrze, co powoduje 2 problemy:
1. przy odpalaniu silnika po dłuższym postoju, kontrolka smarowania gaśnie znacznie dłużej niż w przypadku odpalenia zaraz po zgaszeniu auta;
2. zaświeca się kontrolka niskiego poziomu oleju (np podczas jazdy) pomimo tego że poziom oleju waha się na poziomie połowy stanu (sprawdzany na chłodnym silniku)

Dzieje się tak z uwagi na to że pełny filtr mieści w sobie ok 500ml oleju, więc co do powyższego pompa oleju musi nabić 0,5l oleju zanim zacznie smarowanie silnika, a druga rzecz to taka że po odpaleniu znika nam z misy 0,5l oleju z uwagi na co czujnik poziomu oleju może wykazywać niski jego poziom.

Powodem tego mogą być 2 rzeczy,
1. uszkodzone/nieodpowiednie oringi na plastikowym deklu filtra
2. nie trzymający zaworek zwrotny w podstawie filtra
Obrazek

Aby dobrać odpowiednie oringi należy odkręcić dekiel, oddzielić "koszyk -1" (pociągnąć, jest na wcisk) od dekla zdjąć oba oringi, założyć jeden nowy np dolny i wsunąć koszyk do podstawy, ma wejść z lekkim wciskiem, następnie zdejmujemy dolny oring i zakładamy górny i ponownie wsuwamy i sprawdzając czy wchodzi z lekkim oporem. Wtedy jesteśmy pewni że oringi będą trzymały jak należy.
Podaje wymiary oringów ale dla pewności lepiej sprawdzić ww metodą, z uwagi na to, że Realoem podaje oba takie same a są dwa różne.

Obrazek

Ten trzpień z oringami spełnia 2 funkcje: Zatyka kanał spływowy z podstawy filtra kiedy dekiel jest wkręcony, i odtyka go podczas wykręcania dekla, dzięki czemu olej z filtra nie wylewa się nam na silnik, tylko spływa do misy.
Jeśli już oringi mamy sprawdzone, możemy przystąpić do sprawdzenia zaworu zwrotnego.
W podstawę wkładamy koszyk- 1 i zalewamy olej, (filtr oleju nie jest potrzeby, jeśli został w podstawie to ok, jeśli wyszedł razem z deklem nie trzeba go zakładać do próby)

Obrazek

I tak, zalany pozostawiamy na "noc" i rano sprawdzamy czy poziom się nie zmienił, jeśli "rano" w podstawie nie ma oleju, zaworek odszedł już na emeryturę i trzeba go wymienić.
Jest lekko wprasowany w podstawę i można go łatwo wyjąć podważając np śrubokrętami:

Obrazek

Należy się zaopatrzyć w zaworek olejowy z modelu M40/M42/M43/M44 (koszt ~30pln) i trochę go zmodyfikować, tj stoczyć, skrócić i pogłębić otwór w podstawie.

Obrazek

Odciętą część zaworka, zostawiamy, nie jest niezbędna, ale się przyda.
Można toczenie zaworka i pogłębienie otworu zlecić tokarzowi, ale można to zrobić również garażowo, wiertarką, trochę zabawy ale da radę.

Obrazek

Otwór można pogłębić np takim wiertłem, jest do drewna, ale z alu również sobie radzi. Higiena podczas wiercenia konieczna !

Obrazek

I finał, ja zaworek wklejałem na Autoweld, jest stabilny przy wyższych temperaturach.

Obrazek

Dlaczego ? Cena nowej podstawy, kupowanie używki mija się z celem, zapewne również nie będą trzymały oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M50/M52] Naprawa podstawy filtra i usterek olejowych
PostNapisane: 24 marca 2017, 23:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Posty: 8629
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=77118
Niezłe, może wypróbuję :)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M50/M52] Naprawa podstawy filtra i usterek olejowych
PostNapisane: 27 marca 2017, 14:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 653
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e36 qp
Kod silnika: M52B28
Ja wrzuciłem podstawę z m50 i mam spokój. Musiałem dorobić tuleje do mocowania pompy wspomagania ale tę też można wstawić z m50, są podobno lepsze niż m52.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M50/M52] Naprawa podstawy filtra i usterek olejowych
PostNapisane: 12 czerwca 2017, 19:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Prawdopodobnie u siebie mam uwalony zaworek, albo oringi, jeszcze nie sprawdzałem organoleptycznie. Zamawiając oringi po numerach dostane odpowiednich rozmiarów, błąd jest tylko opisówki w realoem? Druga sprawa co sie zużywa w tym zaworku? Nie da sie we własnym zakresie zregenerować bez rzeźby?
Ewentualnie stąd brać tylko drogo wychodzi z wysyłką.
https://vanos-bmw.com/product/oil-valve ... 1421713838


EDIT
Kupiłem drugą podstawę, zaworek standardowo był wytarty, wprowadziłem małe modyfikacje, początkowo miała być kulka, ale stwierdziłem że skracanie sprężynki nie będzie dobrym pomysłem. Został dorobiony grzybek z mosiądzu z dłuższym trzpieniem. Wzorowałem się na https://www.drive2.ru/l/2422171/

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M50/M52] Naprawa podstawy filtra i usterek olejowych
PostNapisane: 20 września 2018, 00:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 318i 143KM
Kod silnika: N42B20
I na prawdę nie ma innej opcji? Nie ma nikogo w Polsce co by produkował te zaworki? Jest ktoś jeszcze kto poradził sobie z problemem? Mam to samo w N42 :( auto dopiero kupione miesiąc temu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M50/M52] Naprawa podstawy filtra i usterek olejowych
PostNapisane: 18 października 2018, 17:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39
Kod silnika: M54B30
Czy kontrolka oleju w m54 na zimnym powinna zgasnąć odrazu? Czy 4-5s jest ok?
Zaworek mam wymieniony (od ruskich) , wcześniej trzeba było czekać ok 8s do zgaśnięcia.
Ponowne odpalenie po zgaszeniu (np po 5-10min) gaśnie odrazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M50/M52] Naprawa podstawy filtra i usterek olejowych
PostNapisane: 5 listopada 2018, 11:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1673
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d 2003 I 328i
Kod silnika: M47N 210/433
Sprawdzałeś o-ringi? 5 sekund to zdecydowanie za długo, ma gasnąć praktycznie od razu.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL