BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 20:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 14 listopada 2011, 15:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 241
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
sciagnij wezyk z gruszki sterujacego zaluzjami i zobacz czy zasysane jest powietrze.Jezeli tak to ok.Moze byc tez uszkodzona sama gruszka t.j peknieta membrama w srodku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 listopada 2011, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Witam ponownie.
Właśnie jestem po wymianie elektrozaworów i wszystkich wężyków.
Okazuje się że żaluzje od chłodnicy zamykają się ale niestety nie wiem jak długo powinien pracować silnik aby się rozgrzał do odpowiedniej temp. Następnym razem sprawdzę po 10 min. czy wskazówka wzrośnie, chyba że proponujecie diagnozować problem w innym obrębie silnika.
Co do ERG to niestety nie otwiera się w ogóle na postoju.
Pozwoliłem sobie sprawdzić przepływke i okazuje się że jest "klejona" żywicą. Moje pytanie.
Czy przepływka ma wpływ na otwieranie się zaworu ERG?
Co ciekawe, to po odłączeniu przepływki nie wyskakuje błąd na kompie.
Podejrzewam uszkodzoną przepływkę, ale upewnię się po waszej opinii sytuacji.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 25 listopada 2011, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47
Znalazłem przyczynę niskiej temp. silnika. Przed czujnikiem temp. wody/oleju poprzedni właściciel zamontował opornik, pewnie myślał że zwiększy dawkę paliwa by zwiększyć ilość mocy a przecież w diesel-u to nie możliwe.
A zwiększyć chciał bo na prawdę moja bunia muli.
Jestem po wymianie przepływki starej (z końcówką 314)na nową (BOSCH 0 928 400 527) i dalej nie ma różnicy w mocy.
Nie robiłem "adaptacji" przepływki , ale z tego co wy mówicie to powinno się czuć różnicę nawet bez adaptacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 26 listopada 2011, 18:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 116
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115233
Kolego zrób przeprogramowanie sterownika ecu pod nową przepływkę i odczujesz bardzo dużą różnice :) Sama wymiana bez "adaptacji" nie daje pożądanego wyniku.... Sam to przerabiałem tyle, że w M57

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 15:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 318d+
Kod silnika: M47N
Witam,

Czy ktoś mógłby zamieścić jakieś zdjęcia pokazujące jak rozebrać owe zaworki?
Jak je czyścić?

Jest opis ale zdjęcie już dawnooo nie istnieje. Niestety.

Jak ktoś ma ten manual, wspominany przez yoshimura01 to prosiłbym o podesłanie.
Może być na olbu@poczta.onet.pl

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 21:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E46 320d lift
Także chciałbym się za te zaworki zabrać, ale byłoby łatwiej wg zdjęć.
Jeżeli ktoś miałby ten foto manual również poproszę na impet@poczta.fm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 6 lutego 2012, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: 330D
Kod silnika: M57
Witam wszystkich:) tyle co sie zarejestrowalem:)po przeczytaniu zaczalem sam sie bawic w czyszczenie:)
ale mam kilka pytan
1. jezeli sciagne kolektor ssacy to musze kupowac nowe uszczelki??
2. potrzeba przeczyscic mi wlasnie ten owy kolektor a;e czy go nie rozszczelnie i jak go wyczyscic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 6 lutego 2012, 19:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
GromiX1 napisał(a):
1. jezeli sciagne kolektor ssacy to musze kupowac nowe uszczelki??
Lepiej tak, może nie być konieczna ich wymiana, ale jak masz ściągnięty już kolektor to wymień za jednym zamachem od razu.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 marca 2012, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
Witam
W moim bmw elektrozawory (od egr i od łopatek turbiny) nie popychają tłoczków. Przy dodawaniu gazu tłoczek przy turbinie nie rusza się podobnie jak ten od egru. Sprawdzałem te elektrozawory podpinając je zamiast tego który otwiera i zamyka klapę wlotu powietrza przy chłodnicy i sobie z tym radziły. Z tego wnioskuje że są raczej sprawne. Sprawdzałem też tłoczki podpinając bezpośrednio przewody z podciśnieniem do zaworu egr i gruszki przy turbinie. Czy te elektroawory mają wspólny moduł sterowania i czy to on jest padnięty czy może być jakaś inna usterka ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 marca 2012, 20:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
a moze wezyki podcisnienia przetarte i stad brak reakcji

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 marca 2012, 20:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 162
Lokalizacja: Malechówko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Konfrontacja yoshimura01 vs Bynek :D
yoshimura01 napisał(a):
a moze wezyki podcisnienia przetarte i stad brak reakcji

Bynek napisał(a):
Sprawdzałem też tłoczki podpinając bezpośrednio przewody z podciśnieniem do zaworu egr i gruszki przy turbinie

I dogadali sie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 marca 2012, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
Wężyki wymieniłem na nowe. Czyściłem zawór EGR i kolektor. Podciśnienie które idzie bezpośrednio z przewodu podciśnienia idącego od silnika (Vacum czy jakoś tak) radzi sobie z obydwoma tłokami. Wydaje mi się że do elektrozaworów nie dochodzi napięcie. Niestety nie znam się na elektryce. Wiązka przewodów biegnie od tych zaworów do puszki z modułami pod masa z prawej stronie przy szybie. Jakie napięcie powinno dochodzić do tych elektrozaworów i kiedy(czy do tego od turbiny przy obrotach pow. 2500)? Jaki moduł steruje tymi zaworami i czy można naprawiać takie moduły czy lepiej kupić nowy??
Proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 marca 2012, 21:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 162
Lokalizacja: Malechówko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Bynek napisał(a):
Jaki moduł steruje tymi zaworami

Komputer sterujący pracą silnika DDE 3.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 marca 2012, 21:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
Jeżeli ten sterownik był by padnięty to chyba nie mógł bym odpalić auta? Jutro posprawdzam napięcia, może gdzieś jest wiązka przerwana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 marca 2012, 21:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 162
Lokalizacja: Malechówko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Nie twierdze że padł, pytasz co nimi steruje- steruje sterownik silnika.
Można sprawdzić je oscyloskopem podczas pracy silnika. Można też miernikiem na wtyczce ale wykres z oscyloskopu więdzej powie, np: ten od turbo miernikiem
-zapłon wyłączony 0V
-zapłon włączony 0,8V
-silnik na biegu jałowym 1,2V

w czasie jazdy napięcie się zmienia w zależności od danych które zbierze sterownik ze wszystkich czujników


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 marca 2012, 23:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Bynek sprawdź multimetrem rezystancje cewki elektrozaworu sterujacego VTG. Musi utrzymywać się w granicach 15-20 Ohm. Moze u Ciebie jest problem z uszkodzona gruszka turbiny albo VTG zapieczone.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 23 marca 2012, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
Sprawdziłem napięcia płynące w gniazdach elektrozaworów i przy włączonym zapłonie pokazuje mi 7 V a przy włączonym silniku 8,3 V tak samo dla obydwu gniazd, więc napięcia są sporo za duże. Rezystancja dla tych elektrozaworów wynosi 16,5 Ohma.Dla porównania napięcie w gnieździe tego elektrozaworu od żaluzji przy chłodnicy przy włączonym zapłonie 12 V a przy uruchomionym silniku 14,2 V(Jak już wcześniej pisałem ten zaworek działa ok i po podpięciu pod to gniazdo tych dwóch nieszczęsnych zaworów zamykają żaluzje poprawnie, dopiero po uruchomieniu silnika).

Może jest jakiś czujnik padnięty? Ma ktoś jakąś hipotezę ? Dodam jeszcze że kolektor jest zdjęty wraz z czujnikiem ciśnienia, czy to ma wpływ na działanie tych elektrozaworów? Oczywiście przed zdjęciem kolektora one także nie działały.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 23 marca 2012, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
Te napięcia dokładnie wyglądają tak:
Wszystkie 3 zawory na 1 pinie(tym od którego idzie czerwony przewód) mają przy zapłonie 13,3 V a przy włączonym silniku 14,8 V, a na 2 pinie(tym od którego idzie brązowy przewód) te 2 niedziałające elektrozawory mają 6,5 V przy włączonym silniku i 5,8 V przy zapłonie, ten działający od żaluzji ma przy włączonym 0,9 V przy zapłonie 0,7 V. Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 23 marca 2012, 18:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 162
Lokalizacja: Malechówko
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Bynek napisał(a):
przy włączonym zapłonie pokazuje mi 7 V a przy włączonym silniku 8,3 V tak samo dla obydwu gniazd

Bynek napisał(a):
mają przy zapłonie 13,3 V a przy włączonym silniku 14,8 V

Bynek napisał(a):
te 2 niedziałające elektrozawory mają 6,5 V przy włączonym silniku i 5,8 V przy zapłonie


Bynek napisał(a):
od żaluzji przy chłodnicy przy włączonym zapłonie 12 V a przy uruchomionym silniku 14,2 V

Bynek napisał(a):
ten działający od żaluzji ma przy włączonym 0,9 V przy zapłonie 0,7 V


Niezły kocioł, zostaw już ten miernik bo jeszcze więcej bałaganu. A tym bardziej że sterownik silnika napewno ci się ot tak nie zepsół i wartościami rzuca prawidłowymi. Oblukaj dokładnie wiązki, czy nie przetarte, przyszczypane, yoshimura01, dobrze mówi,może sama grucha,albo układ zmiennej geometrii

A najlepiej kup nowy elektrozawór i załóż na ster vtg :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 25 maja 2012, 07:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 161
Lokalizacja: Kozienice
Moje BMW: e90 320i
Kod silnika: n46
Opłaca się czyścić elektrozawory w przypadku kiedy INPA pokazuję prawidłowe wskazania?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105373


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL