BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 01:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Toruing - Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 16 września 2011, 17:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
Zebrałem się i postanowiłem w końcu zrobić foto instrukcje wymiany tylnich amortyzatorów i odbojów w BMW E46 Touring. Jest to bardzo dokładny przewodnik jak krok po kroku rozebrać tapicerkę i wymienić tylnie amortyzatory. Robiłem to drugi raz i czas, jaki mi ta operacja zajęła to ok. godziny i czterdziestu minut, ale jeszcze przy tym robiłem zdjęcia. Przed rozpoczęciem warto się zorientować, co musimy wymienić na nowe. Oprócz amortyzatorów, warto podnieść auto na lewarku i przyjrzeć się odboją, moje już zdecydowanie nadawały się do wymiany. Nowe kupiłem w ASO Bmw, za 135zł (Wer. M-pakiet). Zdecydowanie trzeba się zaopatrzyć w nowe podkładki na amortyzator, których nie ma w komplecie, koszt to 1,4zł/szt. ASO, oraz koniecznie nowe nakrętki na amortyzator (powinny być w komplecie). Jeżeli macie zamiar to robić pod blokiem na parkingu, to weźcie pod uwagę, że trzeba gdzieś odkładać tapicerkę bagażnika, a będzie tego sporo. Zdjęć jest dużo, ale dzięki temu nawet ktoś, kto ma dwie lewe ręce sobie poradzi ;]
Tagi dla wyszukiwarki: DIY Tutorial instrukcja jak wymienić wymiana zamiana amortyzator amortyzatorów bmw e46 touring kombi odboje zawieszenie rozebranie wyjęcie tapicerki wykładziny boczków bagażnika rear shocks coli suspension rear trailing arm bushes

1.
Obrazek
2. wyciągamy roletę i kładziemy siedzenia
Obrazek
3. wyciągamy podłogę i dostajemy się do koła zapasowego
Obrazek
4.
Obrazek
5. wyciągamy koło zapasowe
Obrazek
6. pozbywamy się boczków i osłony akumulatora
Obrazek
7.
Obrazek
8. klucz 10 I odkręcamy plastikowe nakrętki
Obrazek
9.
Obrazek
10.
Obrazek
11. boczki z drugiej strony
Obrazek
12. Spinki
Obrazek
13.
Obrazek
14. Odkręcamy śruby boczków przy szybie
Obrazek
15.
Obrazek
16. demontujemy uchwyty transportowe
Obrazek
17.
Obrazek
18. Z drugiej strony tak samo
Obrazek
19.
Obrazek
20. Palcami ściągamy plastikowe osłony
Obrazek
21.
Obrazek
22. Teraz, wypychamy tak jak na zdjęciu, palcem w górę osłony pasów, z dwóch stron tak samo
Obrazek
23.
Obrazek
24. Zsuwamy ją po pasie na dół
Obrazek
25.
Obrazek
26.
Obrazek
27. Odpinamy boczki oparcia, wystarczy je mocno pociągnąć w kierunku przodu samochodu. Zaczepione są na jednej dużej spince, ciężko coś uszkodzić
Obrazek
28.
Obrazek
29.
Obrazek
30. Spinki z boczków zostaną w zaczepach, należy je odczepić i zamontować do boczków
Obrazek
31. Wracamy do osłon pasów, ściągamy po jednej spince
Obrazek
32.
Obrazek
33. Odkręcamy nakrętkę 10, ale ostrożnie żeby nie porysować szyby
Obrazek
34.
Obrazek
35.
Obrazek
36. Odkręcamy mocowanie rolety, z dwóch stron tak samo
Obrazek
37.
Obrazek
38.
Obrazek
39.
Obrazek
40. teraz po jednej śrubie na strone
Obrazek
41.
Obrazek
42. Palcami ściągamy osłony słupków, jedna spinka u góry
Obrazek
43.
Obrazek
44. za osłonami po jednej śrubie na strone
Obrazek
45.
Obrazek
46. Wypychamy do góry, tak jak z osłonami pasów
Obrazek
47.
Obrazek
48.
Obrazek
49. Teraz zabieramy się za ściągnięcie boczków. Podnosimy z wyczuciem listwę pod szybą i ściągamy boczek ciągnąc od dołu
Obrazek
50.
Obrazek
51.
Obrazek
52. Z drugiej strony należy uważać na gniazdo zapalniczki
Obrazek
53. odłączamy wtyczkę
Obrazek
54. Bierzemy skalpel I tniemy mate wygłuszającą jak na zdjęciu, dzięki czemu zaoszczędzi nam to masę czasu I nerwów teraz I w przyszłości. Jeżeli się obawiacie czegokolwiek przy tej operacji to nie potrzebnie. Jak się okazało już kupiłem auto z takim nacięciem, które było wykonane co najmniej 3 lata temu. Absolutnie się nic nie dzieje z tego powodu.
Obrazek
55.
Obrazek
56.
Obrazek
57. Idealne dojście do górnego mocowania amortyzatora
Obrazek
58. Trochę tego jest
Obrazek
59. Lewarek i ściągamy koło.
Obrazek
60. Zanim odkręcimy górne mocowanie, luzujemy dolne. Nasadka 18 i duży klucz
Obrazek
61. Żeby odkręcić górę potrzebujemy zrobić kontrę na dwa klucze. Odkręcający to 17mm a kontra to 6mm
Obrazek
62. Poduszki się trzymają na 2x13mm
Obrazek
63. Odkręcone i zdjęty talerzyk
Obrazek
64. Odkręcamy wcześniej poluzowaną dolną śrubę i mamy amortyzator w ręce
Obrazek
65.
Obrazek
66. U góry jest uszczelka, którą ściągamy jeżeli została w nadkolu.
Obrazek
67.
Obrazek
68. Stary i nowy odbój, warto wymienić
Obrazek
69. Teraz kolejność złożenia osprzętu amortyzatora, która jest bardzo ważna. Goły amortyzator.
Obrazek
70. Osłona amortyzatora + odbój
Obrazek
71. Nowa podkładka, którą kupiliśmy w ASO. Te podkładki przeważnie rdzewieją tak że stają się jednorazowe.
Obrazek
72. Dolny talerzyk
Obrazek
73. Górne mocowanie
Obrazek
74. Uszczelka
Obrazek
75. Na dole najpierw podkładka potem śruba
Obrazek
76. Przykręcamy dolne mocowanie, potem np. lewarkiem podnosimy do góry cały wahacz aby móc przykręcić górne mocowanie amortyzatora w bagażniku.
Obrazek
77. Z drugim kołem postępujemy tak samo i składamy w odwrotnej kolejności. Przypuszczam że przy tak dokładnie opisanym przewodniku nie powinno być problemów ani pytań ;]
Pozdrawiam
prokot 


Ostatnio edytowano 17 września 2011, 14:29 przez prokot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów
PostNapisane: 16 września 2011, 20:04 
eh ci jebani niemcy nie mogli wymyślić tego inaczej, bo, żeby wymienić amortyzator to trzeba aż pół dupy rozebrać??


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów
PostNapisane: 17 września 2011, 14:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
No nie ma lekko ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów
PostNapisane: 17 września 2011, 14:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
heheh ale widac po wygluszenieu, jak nie bylo ciete tzn ze jeszcze ori amory byly, no chyba ze ktos rozbieral jeszcze bardziej i zdejmowal wszytsko i odklejal wygluszenie.

super fotorelacja , oby wszytskie DIY byly takie.krok po kroku . :super: :super: :super:

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów
PostNapisane: 1 października 2011, 10:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 254
Lokalizacja: Przemyśl
Moje BMW: Superb 346km/461nm
Nie potrzebnie przecinałeś wygłuszenie, mi się udało bez cięcia. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów
PostNapisane: 30 listopada 2011, 01:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 550
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: nice one!
Kod silnika: S65B40
To fajnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów
PostNapisane: 30 listopada 2011, 09:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
Bardzo dobra fotorelacja. Rzeczywiście w touringu trzeba sporo rzeczy porozkręcać, aby dobrać się do tylnych amortyzatorów, w sedanie jest o wiele szybciej. Warto byłoby dodać, że dolną śrubę dokręca się na założonym i obciążonym kole, np. na podnośniku do ustawiania geometrii zawieszenia. Na ziemi też można, ale mniej wygodna pozycja. W zamyśle chodzi o to, aby śruby były dokręcane zawsze w nominalnej pozycji pracy.

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów
PostNapisane: 1 grudnia 2011, 23:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2969
Lokalizacja: Warszawa/RAJ
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=320
a matko! pół samochodu trzeba rozkręcić żeby amory wymienić :przestraszony:

_________________
Jadę nisko o progi trę miską !!
https://www.facebook.com/JadeNiskoOProgiTreMiska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 10:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e91 330xd
Kod silnika: m57n2
trzeba robić geometrię z tylu po wymianie poduszek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów
PostNapisane: 3 stycznia 2012, 17:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
barman1234, po wymianie poduszek amortyzatora? Nie trzeba.

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
nie wiem jakie to ma znaczenie, ale dolne mocowanie amorkow ma sie ponoc przykrecac po obciazeniu auta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 4 stycznia 2012, 20:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 596
asc, zgadza się, wspomniałem o tym kilka postów wyżej, 30 listopada :) Napisałem też dlaczego.

Pozdrawiam
Emcebre


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 5 stycznia 2012, 13:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e91 330xd
Kod silnika: m57n2
napewno nie trzeba? po odkreceniu i wyjęciu amora pewnie trochę rozreguluja się kąty a pozatym nowa guma od poduszki będzie twardsza i nie zdeformowana jak stara poducha


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 11:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Czy wie ktoś czy w sedanie jest równie dużo zabawy z dostaniem się do tylnych amortyzatorów? I czy także trzeba będzie rozcinać wygłuszenie?

Z góry dzięki za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 16:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 241
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: M47
nie trzeba robic geometrii po wymianie poduszek ale jak chcesz to zrob.W sedanie dojscie do amorka jest b.dobre.Kilka koleczkow boczka i juz go widac a czy bedzie trzeba troche rozciac wygluszenie to zalerzy czy ktos juz tam zagladal :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 21 stycznia 2012, 08:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 204
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: f30 316i
Garaż: było:
e46 328
e39 528
w sedanie - przynajmniej przed liftem - wygluszenie mozna wyjac bez problemu i nie trzeba nic rozcinac
robota bardzo prosta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 4 kwietnia 2012, 10:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 165
Moje BMW: e46
taka podkladke to mozna kupic w zwyklym metalurgicznym? czy jest ona jakas specjalna np ma jakies wyciecie lub nietypowy rozmiar? i jaki jest jej rozmiar? pozdro.

_________________
moja "baśka" viewtopic.php?f=6&t=82026


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 11 kwietnia 2012, 08:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 165
Moje BMW: e46
witam jestem po wymianie wszystkich amorow. instrukcja byla nioceniona. jednak ja musialem dodatkowo zdjac tylne plastiki(prog i boczki tam gdzie sa lampki) z kolei nie bylo potrzeby zdejmowania materialowych slupkow miedzy dzwiami a boczna tylna szyba. dodatkowo gdybym nie pilnowal mechanikow to nie mialbym podkladki przy dolnym mocowaniu amora co skutkowalo by tym ze po jakims czasie sa by sie zeslizgnal. takze uczulam na ten fakt tych wszystkich ktorzy zleca wymiane "profesjonalnemu"mechanikowi...dodam tylko ze auto teraz prowadzi sie jak nowe. mega wypas.

_________________
moja "baśka" viewtopic.php?f=6&t=82026


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 12 kwietnia 2012, 08:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 touring] Wymiana tylnych amortyzatorów
PostNapisane: 14 lipca 2012, 08:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Wielki szacun dla kolegi Prokota za ten foto opis.Musiałem ostatnio wymontować amortyzator który mi po 3 miesiącach zaczął się pocić.Dzięki tej fotorelacji nie musiałem jechać do mechanika.Przy okazji okazało się że panowie mechanicy którzy mi wcześniej wymieniali amortyzatory nie założyli podkładki na górze i dole amortyzatora.Atak swoją drogą na filmie który zamieścił kolega Vis nie jest zakładana podkładka na górze amortyzatora.
Mam jeszcze takie pytanie .Czy amortyzator trzeba koniecznie wyjmować razem z górną poduszką czy można wyjąć tylko sam amortyzator? Ja wyjąłem sam i nie wiem czy to dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL