BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 18 września 2011, 08:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Moje BMW: 320d 2002r
Pewnego dnia postanowiłem ponownie rozgrzebać temat elektrozaworów w moim BMW. Auto niby sprawne itd, lecz czasami brakowało mu mocy. Jako , że w aucie mam zamontowane nowe elektrozawory i przy turbo i przy egr (zamienniki pierburg za 120zł) postanowiłem rozebrać i naprawić stare, leżące od pół roku (niesprawne) elektrozawory.

Zaczynamy od przecięcie/nacięcia metalowej blaszki trzymającej kopułę elektrozaworu

Obrazek


Następnie energicznym ruchem pociągamy słynny już filterek, który montowany jest na zatrzask.


Obrazek


Naszym oczom ukazuje się całe wnętrze elektrozaworu, wraz z dodatkowym filterkiem powietrza (taka sama siatka jak na zewnętrznym )

Obrazek


Obrazek


Obrazek


No to czyścimy: :)

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Najbardziej zabrudzonym elementem była membrana, która pokryta była dziwnym kleistym osadem jak olej. Mocno zatkana była siateczka wewnątrz filtra, którą podobnie jak zewnętrzną czyściłem acetonem i patyczkami do uszu. Resztę elementów czyściłem dostępnymi w domu narzędziami i szmateczkami. Z trzpienia elektrozaworu usunąłem nagar z rdzy delikatnie papierem ściernym. Dolot podciśnienia był ostrooooo zapchany. przetkałem go igłą, i poprzez podłączenie wężyka podciśnienia, dmuchałem w niego powietrzem. Rezultat natychmiastowy. Wyleciało z niego sporo czarnego nagaru. (nie wiem skąd)

No to składamy:

Obrazek


Obrazek


Niestety metalowej obręczy nie dało się już założyć, więc zastosowałem magiczny klej , który klei w 10 sekund :)
Trzeba niestety uważać , i robić to strasznie delikatnie, by nawet odrobina kleju nie dostała się do membrany. Smarować klejem trzeba tylko cieńki rant/łączenie
.

Obrazek


Podsumowanie:

Na naprawie elektrozaworu mi nie zależało, gdyż jak już pisałem wcześniej, w aucie zamontowane są nowe elektrozawory z allegro za 120pln. Posiadałem jednak w domu 2 stare , które wymieniałem krótko po zakupie auta. Robiłem to z nudów i dla zabawy....ALE...

Po zamontowaniu obu naprawionych i wyczyszczonych przeze mnie elektrozaworów okazało się , że działają, i to spoooooooro lepiej niż nowe zamienniki. (oryginał 340zł, zamiennik 120) Auto reaguje na pedał gazu natychmiast, niczym benzyna. Chodzi sporo ciszej, prawdopodobnie przez właściwą prace zaworu egr. Wrażenia z jazdy są bez porównania. Jazda teraz to bajka. Skrzynia dużo płynniej zmienia biegi, a przyspieszenie z zakresie 1500-2300rpm zmieniło się 2-krotnie na plus. Wcześniej auto z tych granicach było zamulone, a kopa dostawało powyżej 2800rpm. Teraz ciągnie jak szalone od 1800rpm. Słychać mocniej piękny świst turbinki. ( Może przez to że mam zastosowane Downpipe zamiast katalizatora ,wtryski od 320d (e90) i słynną dziurkę w przepływce. (klapki również usunięte)

Wiem, że takie rozbieranie to druciarstwo, ale działa i to w 100%. Proszę , aby chętni zrobili test swojego elektrozaworu:

Odpinamy wszystkie wężyki od elektrozaworu i podpinamy 1 krótki pod wyjście OUT i dmuchamy i ciągniemy. Zauważyłem , że zamienniki elektrozaworów podczas ciągnięcia powietrza lekko je przepuszczają, natomiast wyczyszczone przeze mnie NIE. Świadczy to o tym, że membrana wewnątrz elektrozaworu przepuszcza i jest już nie sprawna. Po czyszczeniu tych drobnych siateczek (na zewnątrz ) proszę sprawdzić, w jakim stopniu przepływa przez nie powietrze. Ja miałem punkt odniesienia , gdyż mam w domu nowy elektrozawór z aso za 340zł i tam powietrze przepływa swobodnie, a w czyszczonej przeze mnie wielokrotnie acetonem i różnym środkami niestety z dużym oporem. ( pomogło zanurzenie w rozpuszczalniku na 20 min) Potem czyszczenie patyczkami do uszu, i dopiero puściło brud!! Powietrze przepływa swobodnie.

Podsumowując , istnieje możliwość naprawy starych elektrozaworów, mi się udało i jestem z tego zadowolony, gdyż sprawują się dużo lepiej niż nowe. Trzeba poświęcić trochę czasu, ale koszty są zerowe. Czekam na komentarze i opinie na temat tego DRUTU :D Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 18 września 2011, 21:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Napisz jeszcze jakim klejem sklejałeś zaworek? Bo szkoda by było żeby się rozpadł podczas jazdy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 22 września 2011, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Moje BMW: 320d 2002r
Witam. Najpierw super glue, a z zewnątrz LOCTITE plus- gumowa uszczelka. Dla zabezpieczenia i pewności. Jeżdze już miesiąc i wszystko z zaworkami ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 30 września 2011, 08:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 63
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E46 320d
czyli jak ciągne powietrze z OUT i przepuszcza to znaczy że mam niesprawny zaworek? Wyczyściłem go, nie był tak zasyfiały a i tak nie działa. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 2 października 2011, 19:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Mam do Was pytanie, bo w ASO mnie zmylili troszkę...
Elektrozawór EGR to część nr 1 opisana jako przetwornik ciśnienia na rysunku poniżej w linku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 45&lang=pl

czy część nr 11 z rysunku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 40&lang=pl

?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 2 października 2011, 22:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 6
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
cześć koledzy
Elektrozawór EGR to częśc nr 1 z pierwszego schematu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 3 października 2011, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 6
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Dzieki Gocek za ładnie opisany temat. Postępiłem wg instrukcji i zaworek chodzi jak trzeba. 200zł w kieszeni :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 3 października 2011, 21:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Też myślałem jakiś czas temu nad rozebraniem zaworka i próbie naprawy ale odpuściłem bo cena nowego nie jest aż taka straszna, mi również 2 sztuki zalegają na półce a nowy właśnie się zepsuł po miesiącu jazdy.
Pytanie jaka jest różnica miedzy zaworkiem za 120zł z allegro a nowym oryginalnym z ASO za 340, czyżby wykonanie oryginału było inne? Niedługo porównam to dam znać.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 6 października 2011, 18:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
damo napisał(a):
cześć koledzy
Elektrozawór EGR to częśc nr 1 z pierwszego schematu


Czyli to nie elektrozawór tylko przetwornik ciśnienia ;)

Bynajmniej w dwóch ASSO mechanicy tak mówią... Elektrozawór to część nr11 z rys nr2 (sam ten filterek, który kosztuje ok.124zł) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 6 października 2011, 23:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Wyczyściłem dziś swój stary zleżały "przetwornik ciśnienia" ;) i zamontowałem, stary buczał po zgaszeniu silnika i turbo nie pracowało poprawnie. Ku mojemu zdziwieniu na regenerowanym zaworze jest wszystko ok, lepiej przyśpiesza itp, sprawdzałem i na wyjściu OUT delikatnie mi przepuszcza ale i tak lepszy taki zawór niż ten co miałem. :)

Ja u siebie ściągnąłem tą metalową obejmę a później ją ponownie nałożyłem i zagniotłem tak jak było fabrycznie, żadnego kleju nie używałem.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 7 października 2011, 17:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
piotrek200411 napisał(a):
Też myślałem jakiś czas temu nad rozebraniem zaworka i próbie naprawy ale odpuściłem bo cena nowego nie jest aż taka straszna, mi również 2 sztuki zalegają na półce a nowy właśnie się zepsuł po miesiącu jazdy.
Pytanie jaka jest różnica miedzy zaworkiem za 120zł z allegro a nowym oryginalnym z ASO za 340, czyżby wykonanie oryginału było inne? Niedługo porównam to dam znać.



różnicy niema żadnej.... te na allegro po 99zł to właśnie są pierburga, jeden typek sprzedaje po tyle orginalne dokładnie takie same jak ori. Więc jeżeli ktoś płaci 340zł w aso za elektrozawór to nastepnym razem mi możecie zrobić taki prezent i dać 250zł więcej a ja wam zaworek na allegro zamówie :)

druga sprawa, żę nawet jak są jakieś zamienniki elektrozaworków to nieodczuje się żadnej różnicy... no może w żywotnośći. To zwykły przetwornik ciśnienia, czyli tam elektronika niema za wielkiego znaczenia jak np w przypadku przepływomierzy, gdzie trzeba montowac tylko bosch.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 14 października 2011, 11:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 6
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Elektrozawór elektrozaworowi nie równy.
W BMW sa dwa identyczne - do sterowania EGR i turbem. Ten od turba był zabrudzony i nie sterował turbinką. Wyjąłem go i wyczyściłem. Po zamontowaniu rzeczywiście ładnie chodzi.
Na tym nie koniec. Dla eksperymentu zamieniłem zaworki (EGR z turbem) i ku memu zdziwieniu chodzi jeszcze lepiej. Na początku myślałem, że to moje subiektywne odczucie więc wziąłem żonę. Ona stwierdziła to samo. Różnicę da sie wyczuć miedzy 1800-2400obr/min. Na drugim zaworku lepiej sie zbiera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 48
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 525D
Kod silnika: M57
Dziś dzięki tej instrukcji zrobiłem czyszczenie. Otworzyłem real oem i tam chyba źle pokazali lokalizację elektrozaworu od egr. Musiałem sciągać kolektor ssący (drugi raz w tym tygodniu :/) aby się do niego dostać. Powiem że były dosyć czyste i zamieniłem je miejscami i na początku była tragedia. W ogóle auto się nie zbierało. Nawet już chciałem wracać i przekładać te elektrozawory ( oba po przeczyszczeniu) W drodze powrotnej chyba się odmuliły bo e36 325i (że szpojleramy ji widłamy ji znaczkamy em ji dziurawymy tłymykamy ) wziąłem jak trzeba mimo że nie chciał się dresik dać ;) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 4 grudnia 2011, 23:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Też kupiłem zamiennik. Stary leży to zaraz go wyczyszczę, nic do stracenia nie ma :P Może będzie lepszy, tak jak pisze autor.


Ogólnie to ogromny pozytyw, takie poradniki to skarb!!! :)



Gocek, :25: :39:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 10:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
biały_wilk napisał(a):
Tomek jak elektronika nie ma nic wspólnego co ty piszesz? Wiesz wogóle jak taki elektrozaworek pracuje?


tam niema elektroniki, tylko podciśnienie :wstyd: elektroinke to masz w przepływomierzu...
jeżeli chodzi Tobie o tą wtyczke do elektrozaworka to niema ona żadnego znaczenia, sprawny elektrozawór ma dawać napięcie 15-17 V i tyle w temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 13:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Tomek-E46 napisał(a):
sprawny elektrozawór ma dawać napięcie 15-17 V i tyle w temacie.



On ma dawać napięcie? :zdziwko:

Przecież to jest tak - ECU daję sygnał do ELEKTROZAWORU który w zależności od napięcia otwiera się... Zresztą sama nazwa mówi wiele.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 14:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Tomek-E46 napisał(a):
sprawny elektrozawór ma dawać napięcie 15-17 V i tyle w temacie


O czym ty mówisz ? Zawór nie podaje napięcia, jest nim sterowany, ECU podaje sygnał kiedy i na jak długo ma się zawór otworzyć. Na zawór jest podawane napięcie takie jak masz w instalacji samochodu, aby zadziałał trzeba podłączyć + i - , to tyle w temacie.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 5 grudnia 2011, 14:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
no, na odwrót miało być.... sory za głupi błąd... :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 6 lutego 2012, 16:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: 330D
Kod silnika: M57
cesares napisał(a):
Dziś dzięki tej instrukcji zrobiłem czyszczenie. Otworzyłem real oem i tam chyba źle pokazali lokalizację elektrozaworu od egr. Musiałem sciągać kolektor ssący (drugi raz w tym tygodniu :/) aby się do niego dostać. Powiem że były dosyć czyste i zamieniłem je miejscami i na początku była tragedia. W ogóle auto się nie zbierało. Nawet już chciałem wracać i przekładać te elektrozawory ( oba po przeczyszczeniu) W drodze powrotnej chyba się odmuliły bo e36 325i (że szpojleramy ji widłamy ji znaczkamy em ji dziurawymy tłymykamy ) wziąłem jak trzeba mimo że nie chciał się dresik dać ;) .

i jak to sie ma na dluzsza mete z zamienonym elektrozaworami????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Czyszczenia i naprawa elektrozaworu sterowania turbo.
PostNapisane: 3 marca 2012, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Witam,
w moim przypadku obydwa elektrozaworki przy ciągnięciu powietrza w wyjściu OUT przepuszczały. Wydaje mi się, że nie odpowiada za to gumowa membrana umieszczona na trzpieniu (którą można ściągnąć do czyszczenia) tylko membranka znajdująca się w górnej części metalowego trzpienia tam gdzie są dziurki u mnie czyszczenie do końca nie pomogło.

Kolego GromiX1 nie wiem jak w m57 ale w m47 te elektrozawory (przetworniki ciśnienia) są identyczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL