BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 411 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Montaż Klimatyzacji Automatycznej +(Przewietrzanie)
PostNapisane: 20 kwietnia 2012, 10:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Witam kolegów. Zrobiłem to jakiś czas temu i nie miałem aparatu pod ręką by cykać focisze podczas zakładania klimatyzacji.
Chciałem krótko opisać (w sumie w kilku częściach) Co jest nam potrzebne, jak rozebrać i założyć.??
Cytuj:
Czy ja mogę mieć klimatyzację??

Do praktycznie każdego e36 można zamontować klimę, zależy to od wersji wyposażenia i instalacji elektrycznej- nie ma rzeczy nie możliwych.

Cytuj:
Jaką klimę mogę wsadzić??

Zarówno manualną jak i w pełni automatyczną- ta druga opcja jest najlepszym wyborem bo ładnie wypełnia wnętrze kolejne 10 klawiszy i dodatkowy wyświetlaczy no i jest AUTOMATYCZNA więc sama będzie regulowała siłę nawiewu, zamykanie klap i zapewni dobrą recyrkulację powietrza wewnątrz.

Cytuj:
Jaki jest koszt??

Kompletny Climatronik kosztuje 800-1200 zł.<-Kupując od handlarza a od osoby prywatnej która ma rozbitka i chce się pozbyć gratów można wychaczyć za maks 500zł:)
Nowe Oringi-35zł
Nabicie R134a, odgrzybienie, sprawdzenie szczelności- 100-150 zł
trochę wolnego czasu ;)


Cytuj:
Ile to mniej więcej zajmuje czasu??

Robiąc samemu:
W 12 godzin zrobimy wszystko w środku, zdemontujemy wnętrze, wyjmiemy starą nagrzewnice, wsadzimy nową, podłączymy elektrozawór, zalejemy płynem i odpowietrzymy.
8-10 godzin zajmuje zamontowanie przewodów,skraplacza/osuszacza, chłodnicy, kółka pasowego,łapy i kompresora, wentylatora,pasa przedniego(demontaż zderzaka).
3-4 godzin zrobienie i schludne ułożenie instalacji elektrycznej do kompresora i wentylatora jak i osuszacza.

Robiąc z kimś dzielimy się pracą, ja w środku ty z przodu. Wtedy dzielimy czas na pół.

Cytuj:
Co Potrzebujemy??
:
-Kompletną nagrzewnice z panelem sterowania
-Kratkę środkową
-Tunele nawiewowe na nogi+łączniki na tył.
-Elektrozawór 2 strefowy
-3 rurkowy króciec nagrzewnicy
-Chłodnica klimy
-Osuszacz+czujnik
-Wentylator+czujnik w chłodnice
-wzmocnienie czołowe na podłużnice (na tym wisi chłodnica)
-3 przekaźniki+podstawki i kable
-Łapa kompresora+kompresor
-Przewody aluminiowe (nagrzewnica-skraplacz-kompresor-chłodnica)
-Czujnik AUC(jeżeli nasza klima obsługuje tą funkcję)(automatyczne zamykanie klap po wykryciu zanieczyszczonego powietrza)
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ok.Zaczynamy od zdemontowania deki rozdzielczej/pulpitu czy jak to tam nazywacie:) Instruowanie JAK pominę bo od czego jest forum:
Przyda się. można się wspomóc:)
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=76054
I osobne elementy z foto niżej:)
Obrazek
Następnie demontujemy tunel powietrza pod maską:4 śrubki na klucz 6mm oraz 2 wkręci ki trzymające wiązkę silnika


OBRAZEK

odkręcamy 4 nakrętki na klucz 10mm, odkręcamy węże wodne do nagrzewnicy i elektrozaworu
następnie możemy uwolnić autko od starej nagrzewnicy wypychając ją do środka auta.

Uwaga: Starą nagrzewnice wyciągniemy bez problemu lecz wsadzenie nagrzewnicy z klimą jest trudniejsze dlatego należy odkręcić wspornik/rurę kierownicy (klucz 13mm przy lewym słupku, przy kolumnie kierowniczej i przy samej nagrzewnicy)

Ok. wsadzamy nową nagrzewnice podpinamy 2 wtyczki Białą i czarną (niektóre auta w sumie większość ma rozszerzoną wiązkę i ma te dwie wtyczki od zawsze.)
Obrazek
po tej operacji można podłączyć na próbę panel i zobaczyć czy wsio działa.
Instalacja jest przewidziana więc nie musimy dorabiać żadnych kabli aby nagrzewnica funkcjonowała tak jak powinna, nie musimy dokładać kabla do dodatkowego elektrozaworu bo już jest.

Wkładamy nagrzewnice, skręcamy wspornik, WYBIJAMY OTWÓR ODWADNIAJĄCY/ODPŁYWOWY w tunelu środkowym Przed lewarkiem biegów, dokładamy kolanko aluminiowe i to by było na tyle w środku, spokojnie możemy zmontować deskę.
tunele na nogi sa inne i trzeba wyciąć w osłonach na nogi otwory.

Przechodzimy do operacji pod maską dla mnie najgorsze było zamontowanie nowego elektrozaworu ([cenzura]. mało miejsca) (Autka z R4- luzik pełna swoboda R6- M50 ... mało miejsca na rękę i manewry M52 już ma inny ssący więc jest trochę więcej miejsca.)

Po podłączeniu wszystkich węży zalewamy płynem chłodniczym załączamy silnik i odpowietrzamy.

to było by na tyle na razie reszta w części 2.

Zdjęcia będą, postaram się edytować post i pokazać co I jak:)

Pozdrawiam:)


Czas na CZ II.:)

A więc zaczynamy robotę z przodu, Musimy zdemontować zderzak przedni i prawą lampę.
Obrazek
Demontujemy odboje zderzaka i pomiędzy nie montujemy ten pas
Obrazek
Od dołu wsuwamy chłodnice i przykręcamy ją od góry w pasie przednim
Obrazek
A następnie przykręcamy do wcześniej zamontowanego wzmocnienia
Obrazek[/url]
Następnie demontujemy prawą lampę i za nią montujemy osuszacz klimatyzacji, jest na niego miejsce i otwory w jeden otwór należy wsadzić kołeczek plastikowy.
Obrazek

Obrazek


Obrazek
Składamy wsio na sztywno i tak powinno wyglądać. Do tego jeszcze dochodzi wentylator klimy ale nie zrobiłem mu fotki bo bateria w kalkulatorze padła:D
Obrazek

Niżej przedstawiona wtyczka ułatwia znacznie proces montażu klimy ale o niej w kolejnej części.
Obrazek
[/url]

Do silnika M50/M52 stosujemy taki kompresor i taka łapę. Do kompresora pasuje idealnie wtyczka od elektrozaworu ogrzewania. (2zł na szrocie a wtyczka do kompresora 15.... więc jest różnica... Bo to do klimy to musi kosztować.... ) Na zdjęciu poniżej pokazałem ja sprawdzić czy elektromagnes działa. Po podaniu +12V na kabelek z wtyczki i masy na obudowę całe kółko powinno się ciężej kręcić.
Obrazek
Obrazek

CDN:D


Cz3:)

W kolejnej części zakładamy kompresor klimy.

Warto z dzień, dwa wcześniej zapsikać otwory w bloku WD40,CX10 czy nawet płynem hamulcowym:D
Obrazek

Gdy otwory na śróby są już drożne i można w nie swobodnie wkręcać śróby to można przystąpić do montażu łapy.
Obrazek

Łapa jest zamocowana na 6 śrób 2 za kołem pasowym, 4 od strony bloku.
Obrazek
Kompresor wsadzamy razem z śróbami które go trzymają ze względu na to że jest tam mało miejsca. Przykręcamy kompresor do łapy
Obrazek
W skrócie:
Należy zdemontować koło pasowe, założyć łapę od lewej przykręcić na 2 czołowe śróby i 4 z boku. Założyć koło pasowe, następnie założyć mniejsze kółko pasowe klimy następnie pasek i wsio:)


Ostatnim etapem jest elektryka, może to co każdy lubi najbardziej albo i nie;)

Ja tam wole polutować tone kabli niż taplać się w oleju i wyklinać na zapieczone śróbki:)

Ok:) do Rzeczy. Jak wspominałem wcześniej:
Obrazek
Gdy mamy tą wtyczkę w skrzynce bezpieczników mamy połowę sukcesu bo nie musimy ciagnąc
kabli z panelu klimy do skrzynki następnie do DME. Wtyczka ma kable;
Czarno/Niebieski
Niebiesko/czarny
czarno/szary

Kabel czarno/niebieski jest to sygnał masowy z DME na przekaźnik kompresora podłączamy
go pod pin 85 przekaźnika, pod 86 dajemy +przez bezpiecznik 5A(najlepiej pozycja zapłonu)
Pod pin 30 stały PLUS przez bezpiecznik 7.5A A pod pin 87 kabel do kompresora.

Kable Niebiesko/czarny i czarno/szary odcinamy od białej wtyczki i przedłużamy.
aż do czujnika ciśnienia klimatyzacji który jest w osuszaczu.

Kabel Czarno/szary podłączamy do pinu 4 owego czujnika.
Kabel Niebiesko/czarny podłączamy do pinu 1 czujnika.

Jeżeli ktoś nie ma tych kabli należy je podłączyć:

Kabel niebiesko czarny wychodzi z panelu klimy pin11 przez czarną wtyczkę nagrzewnicy
i prosto do czujnika.
Kabel Czarno/szary idzie z DME pin (silniki R6-16 M3 65)(silniki R4 82) (Diesel 24)
idzie do gniazda diagnostycznego, przez okrągłe złącze X20 przy skrzynce bezpieczników, do przekaźnika
1 biegu wentylatora następnie z supla B do czujnika ciśnienia klimy. W silnikach R4 idzie prosto z DME do czujnika ciśnienia
Diesel tak samo.

Kabel czarno niebieski:
idzie z DME (318is- pin 36)(316,318,M3-pin 48) (320,323,328- pin 74)
Kabel fioletowo/szary z panela Klimatyzacji- Opcja dla osób które tego kabla nie mają!!!
IDZIE:
z panelu klimy pin 10 do DME (M3-64)(318is-69)(316,318-83)(320,323,328-19)

Kompletne schematy macie w linku niżej.
Od strony: 432 Sterowanie kompresorem
strona 433 sterowanie biegami wentylatora 6Cyl
strona 434 sterowanie biegami wyntylatora 4Cyl
strona 435 =============================== Diesel


Wszystkie schematy są bardziej przejrzyste po zassaniu ich stąd:

....

[center]2 przekaźniki:
jeden jest 2 stykowy a drugi jedno stykowy.

Po kolei:

K22-Przekaźnik 2 biegu wentylatora
K21-Przekaźnik 1 biegu wentylatora
M9- Wentylator klimy
836-Czujnik temperatury w chłodnicy.
CC- czujnik ciśnienia

K22 Z bezpiecznika 5A idzie plus na pin 86 przekaźnika. na pin 85 idzie sygnał z czujnika
ciśnienia pin 2. Pod pin 3o podłączamy stały plus przez przekaźnik 30A, pod pin 87 podłączamy
do pinu 30 przekaźnika K21 pin 87a podłączamy do silnika wentylatora klimy pin 3 kabel niebieski

K21 z bezpiecznika 5A J.W na pin 85 idzie sygnał z czujnika temperatury pinu 3 kabel czarno zielony
z pinu 87 idzie do wentylatora klimy pin 2 kabel czarno niebieski.Pod pin 85b podłączamy wyżej wspomniany kabel
z czujnika ciśnienia klimy pin 4:)


Pod pin 1 wentylatora dajemy Mase
Pod pin 2 czujnika temperatury dajemy mase
Pod pin 3 czujnika ciśnienia dajemy masę



To było by na tyle elektryki:) Jeżeli chcemy sprawdzić czy wsio trybi to możemy zewrzeć kable z czujnika ciśnienia
czarno/niebieski z czarno/szarym DME zobaczy że JEST ciśnienie i zapnie kompresor, NIE ZALECA SIĘ PRACY KOMPRESORA NA SUCHO@!!!! ANI PRACY NA ZMOSTKOWANYM CZUJNIKU CIŚNIENIA BO GROZI TO NAPOMPOWANIEM UKŁADU ZBYT DUŻYM CIŚNIENIEM I COŚ JEB[Cenzura]e :)

Ostatnio klient przyjechał bumą i poprosił o zamontowanie klimy, założyłem wsio tylko że przyniósł klimatronica na R134a a kompresor na R12. Powiedziałem mu żeby lepiej kupił taki jak ma być bo to tylko roboty dodaje w późnijeszym czasie. Ale nie. Zamontowałem go zalałem syntetykiem do R134a i nabiłem czynnikiem. Podziałała mu klima.... z 3 miesiące i NAGLE zdziwienie bo nie wieje chłodem:( OSTRZEGAŁEM:).


W internecie dużo jest opini że można że nie że tak.... i co wyszło na moje... Lepiej nie kombinować. Ok, jednemu pochodzi 3 lata a innemu 3 dni a jeszcze innemu miesiąc. Zależy ile nie pracował i jak był eksploatowany.

Cytuj:
Objaw padającego kompresora??


Na niskich obrotach nie daje ciśnienia czynnika, przez co zawór rozprężny dłuuugo się rozpręża i nie powoduje chłodu, dopiero przy wyższych obrotach czuć chłód, lecz nie taki jak ma być. No i najważniejszy element... po chwili pracy zaczyna wyć i skomleć.


Cytuj:
Na co uważać??


Trzeba uważać by nie przegrzać kompresora. Jak?? Np: poprzez niesprawny wentylator klimatyzacji. Przegrzany kompresor "ma ciężej" przez co silnik ma ciężej i czuć to przy ruszaniu.:)


Myślę że wsio:0
Pozdrawiam:)



SIEMANKO Edycja postu po raz 11:)

Kolejnym etapem będzie podłączenie przewietrzania na postoju:)
Aby móc to podłączyć musimy mieć Pełne OBC.

Roboty jest nie wele, wystarczy podłączyć jeden przekaźnik jak na zdjęciu niżej.

Obrazek

Przekaźnik najzwyklejszy pomarańczowy jak do świateł itp.
Obrazek

Na pin 2(30) i 8 (86) dajemy stałego plusa. (Numery w nawiasach odpowiadają numerką stóp w przekaźniku)
Z pinu 4(85) ciągniemy kabel do białej wtyczki nagrzewnicy w pin 11(kolor Czarno/biały w żółte paski) i pod ten sam kabel podpinamy kabel do OBC pin 14 białej wtyczki OBC.
Obrazek

Jeżeli montowaliśmy klimę to mamy starą instalację od starej nagrzewnicy tam kable w czarnej wtyczce od
panelu sterującego nawiewem są takie same jak do OBC.
Obrazek

Następnie z pinu 6(87) ciągniemy kabel do białej wtyczki nagrzewnicy pod pin 12.(kabel zielono brązowy po stronie żeńskiej)
TE DWA KABLE NA PIN 11 i 12 po stronie instalacji auta TRZEBA DOŁOŻYĆ!!!
Jak widać na schemacie w ten kabel jest wpięty Odnośnik ""A"" który idzie do przekaźnika ogrzewania
w skrzynce bezpieczników.
Obrazek

Z racji tego że taki przekaźnik do wentylacji postojowej jest CIĘŻKO osiągalny możemy z pinu 6 dokładanego przekaźnika
dać kabel przez osobną diodę prostowniczą pod pin 8(86) przekaźnika wentylatora.

Następnie gdy mamy już to wsio podłaczone możemy umieścić przekaźnik na swoim miescu
Wsuwając go od góry:
Obrazek

Obrazek

Jeżeli w pinie 14 białej wtyczki obc mamy już zamontowany pin i nadal widzimy:
Obrazek

To są dwa rozwiązania:
Albo wejść w ukryte opcje "1000 i 10" opcja 21- RESET
Lub odłączyć obc na 10 minut by się zresetowało, chwilę później po naciśnieciu TIMER Stoper zniknie i Ukażą się nam napisy:

Obrazek
Kolejny raz wciskamy TIMER i mamy pierwszy czas startu przewietrzania

Obrazek
i drugi.
Obrazek


Gdy ustawimy na:

Obrazek
i wciśniemy SET/RES to włączy się wentylator i pojawi się:

Obrazek
I analogicznie wyłączamy.

Gdy ustawimy czas w Timer1 i przyjdzie ta godzina to wentylator się włączy.
Obrazek


Przewietrzanie zostanie uaktywnione gdy wewnątrz autka jest temperatura POW 16'C
KAŻDE OBC MA MOŻLIWOŚĆ PRZEWIETRZANIA:)
CDN :)


Kolejna część o uszczelnieniu kompresora, jeżeli nabiliśmy klimę czynnikiem a ten "gdzieś" ucieka to proponuje sprawdzić kompresor. U jednego z moich klientów doszedłem do tego przez przypadek świecąc UV po kompresorze.

Jest to kompresor SEIKO na R12.
Obrazek

Odkręcamy te 6 śrub na Imbus 5.

Obrazek
Obrazek

Rozłączamy czujnik temperatury od 2 części (jest na wsówkę) i ściągamy z uchwytu gniazdko.

Obrazek

Pukamy młoteczkiem w dolną krawędź i schodzi.
Obrazek

Na pół:
Obrazek

Wymieniamy:
Obrazek
I tego mniejszego:
Obrazek

Obrazek


Ten kompresor niestety na śmietnik bo rozwinął się filtr stalowy.
Obrazek

I druciki się wsypały do środka...
Obrazek

Jeżeli jest wsio OK to składamy go spowrotem do kupy na nowych o-ringach i montujemy.:)

KOPIOWANIE, ROZPOWSZECHNIANIE BEZ MOJEJ WIEDZY POWYŻSZEGO PORADNIKA SUROWO ZAKAZANE!!!! JA JESTEM JEGO AUTOREM I NIE WYRAŻAM ZGODY NA KOPIOWANIE ZGODNIE Z:
(art. 23. ust.1. ustawy)art. 78 ust. 1 ustawy o prawie autorskim
Edycja

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Ostatnio edytowano 13 lipca 2013, 09:28 przez timi-91, łącznie edytowano 21 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 22 kwietnia 2012, 16:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 466
Lokalizacja: Radzimex/TRW-AUTOMOTIVE-Czechy
Moje BMW: e36 touring tds
Garaż: Mam
po zdemontowaniu dechy i ponownym sklejeniu wszystko będzie skrzeczeć jak w drewutni podejrzewam :P ale umiejętności manualne pomysł i chęć na 6+ :piwo:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 2 maja 2012, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 55
Lokalizacja: Gozdnica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Witam. Co potrzebne jest żeby zamontować sam panel klimatronink? W sensie żeby nie było klimy. Panel, nagrzewnica, czujniki temperatury?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 2 maja 2012, 22:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Nagrzewnica, Kompletna tak jak na zdjęciu. I w niej już są wszystkie czujniki:)
Panel sterowania,Elektrozawór wody, kratkę środkową nawiewu. Nowy krucieć do elektrozaworu,

Podłączyć i działa;)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Ostatnio edytowano 23 maja 2012, 22:55 przez timi-91, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 2 maja 2012, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 55
Lokalizacja: Gozdnica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
timi-91 napisał(a):
Nagrzewnica:Obrazek
Kompletna tak jak na zdjęciu. I w niej już są wszystkie czujniki:)
Panel sterowania
Obrazek
Elektrozawór wody i kratkę środkową nawiewu. Nowy krucieć do elektrozaworu, Podłączyć i działa;)


Mógłbyś podać zdjęcia tych pozostałych rzeczy? Żebym gafy nie zrobił :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 14 maja 2012, 19:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
mam zwykła klimatyzacje i chce włozys klimatronik czy wystarczy tylko zmienic całą nagrzewnice z puszką i panel sterowania czy jeszcze trzeba cos zmieniac i czy jak podłącze pod te kostki to wszystko bedzie działac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 14 maja 2012, 20:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Wystarczy zmienić kompletną nagrzewnice wewnątrz autka i podłączyć wtyczki i nowy panel sterowania.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 20 maja 2012, 20:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Obrazek

nie chce zakładać nowego posta :D

wiecie może czy ten osuszacz cy skraplacz podlega wymianom czy to się czyści czy coś w tym stylu czy są w instalacji klimy w e36
jakieś filtry? Wiem że trochę odbiegam od tematu :P

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 20 maja 2012, 21:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Po iluś tam latach zaleca się wymiane osuszacza. Najlepiej nowy. Zaleca się wymiane w tedy gdy czujnik ciśnienia zaczyna szwankować(zabija go syf)
Cena nie duża: http://allegro.pl/bmw-3-e-36-z3-coupe-c ... 13188.html

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 21 maja 2012, 09:14 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 543
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 320i
Kod silnika: M52B20
Co do osuszacza to powiem wam tak, po paru godzinach nadaje się on do śmieci jeśli jest otwarty układ, gdyż zbiera wilgoć i w środku robi się beton. Tak samo nie kupujcie używek, bo nie będzie to spełniać swojej funkcji

_________________
zobacz moje e36
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=69377


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 22 maja 2012, 09:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
timi-91 bardzo dobra robota , wiesz ze i ja skorzystam z tego :ok: graty kompletuje wiec kiedys napewno podjade po ''poradnik'' :rotfl:

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 23 maja 2012, 22:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Totalny szacunek za chęci ,skompletowanie wszystkiego ,robociznę i wstawienie tego na forum :!: :ok: :super: :piwo:

Jesteś Wielki Kolego! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 24 maja 2012, 09:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E36
Opis bardzo ładny i przejrzysty, aż nabrałem chęci do roboty :)
Tylko mam dwa pytania.
1. Czy jeżeli mam już manualną klimę dam radę przerobić ją na climatronic ? Jezeli tak to jakie elementy musze dokupić ? Tylko panel przedni i nagrzewnica?
2. Mam Compacta z 2000 roku, a jak wiadomo deska rozdzielcza w Compact'ach pochodzi z modelu E30. Czy znajdę taki panel przedni climatronica, żeby bez większej ingerencji umieścić go w desce rozdzielczej ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 14 czerwca 2012, 05:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: BIELSKO BIAÂŁA
siemanko
takie pytanka... jest roznica miedzy klimą zamontowaną z silnikiem m50 i m52? kupiłem tanio z m50 i własnie pojawił sie zonk...mówie o klimie manualnej w e36 sedan,nie wiem jak podłaczyc elektryke :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 14 czerwca 2012, 06:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
bartolini napisał(a):
jest roznica miedzy klimą zamontowaną z silnikiem m50 i m52?


O ile dobrze kojarzę to raczej nie.

Jest tylko różnica jak jest od r4 a masz r6 bo przewody od nagrzewnicy do kompresora i od kompresora do chłodnicy są inne.

W którym miejscu masz problem z elektryką? Pod maską czy w środku ?? Czego nie wiesz??

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 14 czerwca 2012, 12:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: BIELSKO BIAÂŁA
tam,była klima,tylko ktos zdemontował elementy,pewnie po dzwonie,brakowało mi 1 przewodu długiego do osuszacza ,2 krótkich ,chłodnicy z wentylatorem,i osuszacza,kupiłem to od kogos z forum nie zwracajac uwagi na model silnika,problem jest w tym ze np. kostka z wentylatora jest z prawej strony a nie mam tam zadnych kabli..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 19 czerwca 2012, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 55
Lokalizacja: Gozdnica
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Kiedy kolejna część poradnika? Chciałbym zacząć montować klimatronik u siebie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 20 czerwca 2012, 21:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
W sobotę zaktualizuje:) Nie będzie podświetlone bo zedytuje więc w niedziele możesz poczytać:)

Pozdrawiam

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 23 czerwca 2012, 16:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 295
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18
Garaż: m42b18 x2
Witam
w koncu ktos kto ladnie opowiedzial co jest potrzebne do zalozenia klimy :)
teraz zmieniam zdanie i jest to chyba dosc proste
najlepsze jest to ze nie trzeba nic dokladac w srodku o ile prawda to ze obie wtyczki od nagrzewnicy pokrywaja sie z instalacja w budzie :)
a tak sie sklada ze mam obie wiec chyba problemu nie bedzie
piszesz ze nic dokladac nie trzeba ale jednak mnie zastanawia kilka rzeczy
sygnal do wlaczenia kompresora +12 idzie ze srodka - skad lapiesz sygnal? powinien chyba byc sterowany przekaznikiem?
wentylator tez zalaczany jest odpowiednim impulsem? ale wiatrak chyba ma chodzic zawsze po wlaczeniu? wiec impuls zalaczajacy bedzie ten sam co do kompresora.
najgorsze to chyba ilosc przewodow przy osuszaczu ... do czego to sluzy? :)
akurat zaczelem rozbierac wiazke kabli z 2,8 i wypruje sobie wszytkie przewody :) ale wolal bym wiedziec czy to nie jest na marne

pewnie niebawem kolejna odslona poradnika i wiekszosc moich pytan zostanie rozwiazana

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Montaż Klimatyzacji Automatycznej od 0 do fula
PostNapisane: 23 czerwca 2012, 23:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
OSKI napisał(a):
sygnal do wlaczenia kompresora +12 idzie ze srodka - skad lapiesz sygnal?


Z Panela klimy idzie sygnał do DME następnie DME w zależności czy dostaje sygnał z czujnika ciśnienia czy nie albo włącza kompresor albo nie. W 3 części opiszę o montażu łapy i zlepieniu instalacji elektrycznej pod maską. Trzeba tylko 3 przekaźniki dorobić i troszku kabla:) Dziś po południu uzupełnię post do końca:)

Pozdrawiam:)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 411 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL