BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 22:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Regeneracja maglownicy (wymian wszystkich uszczelek)
PostNapisane: 24 sierpnia 2007, 17:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Z racji tego ze jeszcze nikt nie napisał takiego artykułu a przynajmniej ja sie nie spotkałem, che zaprezentować jak można wymienić uszczelniacze maglownicy w bmw e36.

Opis będzie dotyczył dokładnie tej maglownicy
stosowanej w większości BMW e36 (podobno są 2 rodzaje mają innej wielkości uszczelniacze ale zasada wymiany jest identyczna )

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-32_0636/


I Etap

Dobranie uszczelek fotka później. Z kumplem rozebraliśmy maglownice którą miał luzem i dobraliśmy wszystkie uszczelki.
Ma on sklep z części do maszyn rolniczych wiec nie sprawiało nam to żadnego problemu
dodam ze uszczelniacze wyglądają niemal jak oryginały



Obrazek


II Etap



Najwyższy czas zabrać sie za wykręcenie przekładni
Zaczynamy od zdjęcia gum przeciw błotnych, a konkretnie od zdjęcia opaski nr 2 na foto
Potem odchylamy je i odginamy podkładki zabezpieczające nr 4 i odkręcany dkąki klucz nr 32 lub żabka ale trzeba uważać żeby ich nie pokiereszować (Odkręcamy drążki kierownicze nie ruszając końcówek drążków ( bez ich wybijania ze zwrotnic) aby nie ustawiać zbieżności kół po zamontowaniu już uszczelnionej przekładni)

Obrazek







Po odkręceniu drążków z obu stron zabieramy sie za spuszczenie oleju z układu wspomagania
Zdejmujemy opaske nr 9 oraz wężyk i spuszczamy olej ze zbiorniczka a potem z przekładni wkładamy ten weżyk do zbiornika i kręcimy kierownicą kilka razy w lewo i w prawo do oporu
Możemy na chwile zapalić silnik zeby z pompy stary olej został oddany do
Obrazek






Teraz bieżemy sie za odkręcenie
Odkręcamy najpierw śruby 6 i7 potem 10
Obrazek




oraz sruby mocujące przekładnie są dwie klucz 15 nr 2,3
I wyciągamy ją
Obrazek


c.d. niebawem

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Ostatnio edytowano 13 października 2009, 11:56 przez elektron85, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 11:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
ETAP III

Po wyjęciu przekładni odkręcamy wszystkie przewody
następnie odkręcamy wszystkie śruby strzałka nr 2 będzie śruba zabezpieczająca a pod spodem śruba trzymająca wałek
Pod spodem jest śruba (wszyscy ją znają jako śrubę do likwidacji luzów) odkręcamy i ją pod niż jest sprężyna i taki tłoczek który tez wyciągamy
Teraz delikatnie wybijamy wałek i go wyciągamy i ściągamy z niego plastik przeciw błotny oraz tuleje z łożyskiem.
Czas zabrać sie za listę nr 2 na focie po tej stronie jest tuleja zabezpieczona "drutem rozporowym demontujemy go (podważając i wyciągając )
Teraz ciągniemy listwę w kierunku 2 trzeba użyć sporo siły listwa wychodzi z tuleją
Ściągamy tuleje i wszystko odkładamy

UWAGA wszystko jest delikatne nie może sie porysować ani spać WIĘC OBCHODZIMY SIE DELIKATNIE!!!!!


Obrazek




ETAP IV

A wiec doszliśmy do momentu wymiany simeringów oraz wszystkich uszczelek itp.



[/size][/b]Obrazek

Zaczynamy od tulei nr 4 ( na foto widać ją jeszcze na listwie)
Po zewnętrznej jej części jest uszczelka a w środku simering, uszczelke prosto wymienić
a simering gorzej.
Ja użyłem klucza nasadowego który idealnie pasował i mieścił sie w tuleje a zahaczał rantem o simering 2 delikatne uderzenia i simering wypadł nowy zabiłem bez problemu wystarczyło delikatnie młotkiem małym młotkiem stukac po rantach simeringingu



Na listwie nr 3 znajduje sie tulejka plastikowa która zdejmujemy a pod nią uszczelka gumowa podważamy czymś ostrym i schodzi bez problemu nakładamy nowe i git !(Proste jak budowa cepa)


Obrazek
zabieramy sie za wałek nr5 wygląda to identycznie jak na listwie tylko takich uszczelweczek jest 4



Rysunek poglądowy
Obrazek


Najgorzej jest z simeringami w środku przekładni są 2 sztuki

nr 6 na rysunku na zielono zaznaczyłem łożysko
Bierzemy płaski długi śrubokręt i tak jak na rysunku wkładamy przez dziurę w łożysku i bijemy simering delikatnie po krawędziach (nie powinno być problemów simering nie siedzi mocno
Z góry wkładamy nowy i zabijamy go delikatnie kluczem nasadowym wchodzi jak po maśle


nr7 tu do wybicia użylem klucza nasadowego z dwoma przedłużkami zasada
wybicia i zabicia nowego taka sama jak wyżej

( na focie widać pozaznaczane grubiej krawędzie (przekładnia w tych miejscach jest węzsza (simeringi wychodzą tylko w jednym kierunku)


I to chyba na tyle z wymiany ( mogłem czegoś nie dopisać nie jestem w stanie spmietaż wszystkiego jak by co pytajcie)

Pozostał poskładać przekładnie poskręcać )


ETAPV

zakładmy przekładnie

Nie będę tu sie dużo pisał bo sprawa jest prosta (ale trzeb zwrócić uwagę na 2 istotne sprawy

Pierwsza ustawić dobrze kierownice

Druga wyregulować śrube dociskającą wałek przekładnie tak aby kierownica wracała na swoje miejsce

Najlepiej po zmontowaniu wsiąść w samochód przejechać sie ( jak nie wraca i układ kierowniczy jest za czuły poluzować o jakieś 1,5 mm na średnicy jak dalej to samo to o 1mm az do odpowiedniego wyregulowania


JAK BY CO PYTAJCIE



[b][size=24] ZESTAW USZCZELNIACZY BĘDZIE DOSTĘPNY U MNIE NIE WIEM JESZCZE JAKA CENA CHęTNYCH ZAPRASZAM NA PW

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Gniezno
Opis rewelacyjny. Zanim kupiłem auto, ktoś w tym grzebał, bo uszkodził to podczas wypadku (rów+kamienie). "To" mam na myśli fotkę z cyframi 1 i 2. Nic nie cieknie, ale mam taki efekt - 3 sekundy po ruszeniu (na 1 biegu) nie ważne, czy skręcam, czy nie, słychać przez pół sekundy taki dźwięk, jakby jakieś zębatki na siebie trafiały :kwasny: (jakby jedna kręcąca się wpadała w inną nie kręcącą się). Dodam tylko, że w kierownicy nic nie czuć. Natomiast kiedy odpalę silnik, ale nie ruszam, to nic się nie dzieje. Masz spore doświadczenie - wiesz co to może być. Czy ktoś w ogóle spotkał coś takiego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 20:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Wieszak, sprawdz najpierw poziom płynu wspomagania kierownicy

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2007, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Gniezno
Dzięki, looknę tam i powiem, czy to jest to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 06:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Gniezno
Otóż poziom płynu jest w normie (w połowie pomiędzy min i max).
Jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 listopada 2007, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Elblag
Masz może jakiś patent na zlikwidowanie luzów w przekładni kierowniczej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 marca 2008, 18:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 226
Lokalizacja: Krk NH
Moje BMW: E30 325 KJSedition
udalo mi sie zregernerowac samemu ta maglownice, uszczelnione i jak narazie tydzien nie cieknie, tylko ja mialem troche inna przekladnie i inne uszczelki, takie uszczelki ida do tego drugiego rodzaju przekladni jak w tej aukcji : http://moto.allegro.pl/item327477796_pr ... 3_e36.html
tylko ze koles chce troche duzo za ten zestaw naprawczy, jakby ktos byl chetny to zostaly mi tuleje teflonowe ktore dorabialem , zamiast 2 dorobilem 4, chodzi o ten taki bialy kolnierzyk po prawej na zdjeciu z aukcji, pytalem tego kolesia od tego zestawu i chcial mi sprzedac takie tefloniki po 50zl/szt, ja odsprzedam duzo taniej , jak cos to priv, pozdro

_________________
E30 325i KJS EditionObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 marca 2008, 20:54 
[b]elektron85[ dzieki mam ten sam problem teraz wiem co robic


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Czestochowa
a ja mam takie pytanie zaczeło mi pukac w maglownicy z lewej strony przy drążku ( drązek i koncówke kupiłem nowe ) i powiększył mi sie skręt na maglownicy trze mi od wewnatrz w drifcie wytarło mi plastikowe osłony az do podłużnicy i teraz trze o blache :zalamany: i moje pytanie jak kupie ten zestaw uszczelek to czy wszystko mi zniknie i luz z lewej manki i ten powiekszony skret ??

_________________
Pozdro Mateusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: WÂłocÂławek
mateusz790 napisał(a):
a ja mam takie pytanie zaczeło mi pukac w maglownicy z lewej strony przy drążku ( drązek i koncówke kupiłem nowe ) i powiększył mi sie skręt na maglownicy trze mi od wewnatrz w drifcie wytarło mi plastikowe osłony az do podłużnicy i teraz trze o blache :zalamany: i moje pytanie jak kupie ten zestaw uszczelek to czy wszystko mi zniknie i luz z lewej manki i ten powiekszony skret ??
witam bardzo fajny opis. mam kilka pytan do ciebie. mam bmw e30 325i i tam to wyglada podobnie. ten simering w sirodku w obudowie to u mnie byla tylko tuleja teflonowa to tak ma byc nie bedzie cieklo?? i jak zdjac te 4 uszczelniacze z drazka tego ze slimakiem i czy jak mam malutkie ryski bardzo plytkie na gladzi to bedzie trzymalo olej?? czekam na odpowiedz przyjacielu i z gory dzieki!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2008, 21:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
elektron jak zwykle, bardzo ciekawe i przydatne instrukcje daje :) dzieki Tobie za to.

Moj problem wyglada tak, ze jak skrece kola to..... samoczynnie mi nie odbija kierownica, gdzie szukac przyczyny??

Pompa wspomagania mi wyje i to coraz bardziej, plynu mam max a nawet ciut wiecej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2008, 17:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: d¹browice ³ódz
witam potrzebuje pomocy chodzi o 525 td a dokładnie auto nie jedzie przy uruchamianiu bardzo kopci na czarno i brak wolnych obrotów są ok 200 pali się kontrolka od wtrysku nie działał obrotomierz i podczas jazdy gaśnie lub dodaje sobie gazu początkowo myślałem że to wtrysk sterujący więc go odłączyłem nastąpiła zmiana auto normalnie odpala nie dymi niby ok ale po przejechaniu ok 60km wszystko wróciło postoi ok 4 godzin i jest ok proszę o radę

_________________
mario


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2008, 20:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
mario 18110, chyba nie ten temat

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2008, 14:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Ma ktos może namiar na komplet uszczelek potrzebnych do regeneracji maglownicy czy jakis zestaw naprawczy??

Swego czasu był taki komplet dostepny na allegro-> juz niestety nie ma. Dzis bylem w Inter Carsie--> też nie maja i od dluzszego czasu nie mieli.
W "Fota" krzycza sobie ponad 250zł za oryginał BMW.
Idac dalej zadzwonilem do serwisu BMW i okazalo sie ze nie maja czegos takiego jak zestaw naprawczy do maglownicy e36!!

Takze czekam z niecierpliwoscia na jakis namiar na taki zestaw w mnijszej niz 250zł cenie.

pzdr

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
To dziwne, że nie mają w serwisie BMW. Ja kupiłem na początku roku oryginalne właśnie w serwisie BMW. Komplet potrzebny do regeneracji to dwa zestawy. Zapłaciłem coś ok 230-240zł. Znalazłem też febi'ego w intercars'ie w katalogu na stronie ale nie mają w sprzedaży.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: MilanĂłwek
witam!!
zabrałem się za regeneracje przekładni bo ciekło z niej jak ze świni.... i teraz mam takie pytanko.
jeśli dobrze mi sie wydaje to olej nie dociera na tą część wałka gdzie jest tryb, tak ? więc moje pytanie jest takie, czym to nasmarować ?? czy tylko nakapać tam troche tej czerwonej oliwy ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2008, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Witam.
Mam E39 i przekładnię ZF (bardzo podobną do tej ze zdjęcia).
Mam pytanko. Czy oprócz nakrętki na wałku idącym od krzyżaka, jest jeszcze jakieś zabezpieczenie? Po odkręceniu nakrętki przy łożysku i wybijaniu wałka, wychodzi ok 0.5cm i dalej nie chce iść. Wałek obraca się normalnie, listwa się przesuwa ale nie mogę go wybić. Przy plastikowej osłonie błotnej jest otwór i w nim jakby seger. Da się go wcisnąć ale nadal nie wychodzi wałek. Jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Regeneracja maglownicy (wymian wszystkich uszczelek)
PostNapisane: 3 marca 2010, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 34
Lokalizacja: WrocÂław
heja w sumie mam ten sam problem co kolega wczesniej :)

tez cieknie mi z maglownicy jak ze swini :/

powodem zaistnialego problemu bylo pewnie to ze mialem moja bunia czolowke, auto wyklepalem i naprawilem i chodzi jak ta lala ale od tamtej pory coraz bardziej mi olej wyciekla z tej przekladnie
no i pytanie do tych co sie znaja, lepiej uzywana przekladnia z innego nieklepanego auta czy bawic sie z regeneracja ( w firmie zajmujacej sie naprawa hydrauliki samochodowej za 600 zeta) czy zakupic na allegro zestaw uszczelnien i naprawic to sam?!
rozmaiwalem z paroma mechanikami niektorzy mowia ze podczas wypadku moglo dojsc do minimalnego jej skrzywienia i ze nawet po zalozeniu nowych uszczelnien moze dalej z niej wyciekac...

co o tym myslicie ?!

_________________
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Powered by The Force, Drum'n'Bass & YK42B PULSE RIFLE/M44 Engine :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Regeneracja maglownicy (wymian wszystkich uszczelek)
PostNapisane: 5 kwietnia 2010, 07:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
Witam, i pozdrawiam w odniesieniu do regeneracjii maglownicy w e36 to regeneracja maglownicy w e39 jest taka sama tylko poza małym wyjatkiem do wymiany simmeringu w obudowie maglownicy.Simmering te poprzedza łozysko które jest wielkosci simmeringa i aby go wymienic trzeba delekatnie wypukac łozysko (simmering w górnej czesci przekładni wałek łaczacy z krzyzakiem) gdyz nie ma tam zadnej dziurki.
Reperaturki mozna kupic na Allegro ok 200 zł, albo na www.czescidoaut.pl za 270 zł(firma z krakowa) i trzecia obcja to dorobienie w zakładzie produkujacym uszczelnienia.
tylko ze moze byc problem z wszystkimi czesciami.
A jeszcze jedno przewodów przy maglownicy nie trzeba odkrecac jak nie leja,tłoczek pod sróba mozna wyjac po wyciagnieciu listwy jesli bedzie problem przed.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL