BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 14 kwietnia 2010, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 194
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam.

Chciałbym przedstawić wam sposób na naprawę elektrycznej szyby w E36 coupe. Podejrzewam ze w sedanie i compakcie bedzie podobnie. Chodzi o przypadek w którym szyba przestaje reagować na przycisk, jedynie słychać pojedyńcze puknięcie w drzwiach po naciśnięciu przycisku.

O dziwo operacja, którą przeprowadziłem rozwiązała również problem nie podnoszącej się automatycznie szyby po głębszym wciśnieciu guzika do pozycji drugiej. :super: W internecie znalazłem dwa rozwiązania tego problemu ten jest trzeci. Pierwszym była wymiana uszczelek z powłoką misiową, drugim zdjęcie metalowej obudowy silniczka i obrocenie jej o 180 stopni tak aby zamienić bieguny w silniczku - w ten sposób silniczek działał na odwrót a że przy opuszczaniu szyby nie ma zabezpieczenia przed włożeniem ręki to po takiej zamianie szyba idzie do góry aż do zamkniecia, równocześnie tracimy to zabezpiecznie bo działa tak jakby przy opuszczaniu szyby. No ale nie o tym miał być ten temat. :cwaniak:

Potrzebny nam będzie nowy silniczek, ja zakupiłem używany z allegro za 29zł. Raczej nie opłaca się kupować nowego. Najpierw rozebrałem swój i rozruszałem, przez chwile działał a potem znowu stanał więc raczej trzeba kupić. Na końcu napiszę jak rozebrać i ruszyć silniczek. NIE POTRZEBA KUPOWAĆ CAŁEGO MECHANIZMU PODNOSZENIA SZYBY STARATA KASY!!!

Zaczynamy oczywiście od zdjęcia boczku ale tego opisywać nie będe bo już było na forum na pewno, a to nie jest wielka filozofia. Po zdjęciu ukazuje nam się taki widok:

Obrazek

Niestety nie miałem jak zrobić zdjęcia wiec fotka jest z neta pod kiepskim kątem.

Odłączamy wtyczki od silniczka. Odkręcamy metalową osłonę silniczka na 4x torx. delikatnie ją ściągamy przytrzymując miejsca na wtyczki. Ukazuje nam się rotor silniczka ze zwojami. Kręcąc nim możemy poruszać szybą. Jest to dosyć monotonne, więc skoro silniczek i tak idzie do zastąpienia nowym radze wyjąć całą ośkę z rotorem, jak nie chce iść to kręcimy i wyjdzie. W jedną stronę działa jak śruba i wychodzi na zewnątrz. Po wyjęciu szybę można normalnie opuścic rękami. Spuszczamy ją tak aby wystawała 10cm z drzwi i przechodzimy do rozwiercenia czterech nitów trzymających cały mechanizm zaznaczonych na foto czerwonymi strzałkami. Potem te nity zastąpimy śrubkami z łebkiem na klucz nr 10, chyba że ktoś jest w posiadaniu nitownicy do tak dużych nitów to może potem spowrotem zanitować, ale śrubki doskonale pasują.

Musimy odchylić mechanizm od drzwi tak aby dostać się do trzech śrub torx trzymających silniczek. Umożliwia nam to opuszczona szyba. Odchylamy tylko tyle, aby włożyc klucz i odkręcić 3x torx trzymające silniczek w mechaniźmie. Następnie wyjmujemy pozostałość silniczka i teraz musimy podnieść szybę do góry, trzeba się z tym chwile pobawić bo z odkręconym pająkiem od drzwi nie jest łatwo, najlepiej jak go druga osoba nam potrzyma. Następnie wkładamy nowy silniczek na swoje miejsce, nie martwimy się o to że bedzie źle działał bo ruszaliśmy szybą, ponieważ potem się go przyucza do minimalnego i maxymalnego położenia szyby. Skręcamy 3x torx. Następnie przykręcamy mechanizm w miejsce nitów dajemy śrubki. Podłączamy wtyczki i gotowe! :ok:

Teraz zamykamy drzwi i opuszczamy szybę używając opcji auto czyli głębsze naciśnięcie przycisku. Szyba schodzi na dól i czekamy 10 sec. Następnie używamy opcji auto ale podnosząc szybę z tym że cały czas trzymamy przycisk wciśnięty do drugiej pozycji i nie puszczamy przez 10 sec po podniesieniu się szyby. W ten właśnie sposób nauczyliśmy silniczek położeń szyby.

Następnie zakładamy boczek i cieszymy się sprawną szybą :hurra: :hurra: :hurra:

Tak jak mówiłem u mnie pomogło to również na problem z zacinającą się szybą przy automatycznym podnoszeniu. Podejrzewam, że silniczek był już osłabiony po latach pracy i nowy poprostu lepiej znosi opory.

A teraz dla tych którzy chcą sprobować bez kupowania nowego silniczka. Po tym jak wyjęliśmy obie części silniczka z mechanizmu, czyścimy rotor i metalowa osłone z opiłków, które się nazbierały przez lata. A z plastikowej części odkrecamy dekielek, bodajrze jest to 7x torx. po wyczyszczeniu rotora spowrotem wkładamy ośkę w plastikową część, można to robic od razu z metalową osłoną. Czyli ośka w osłonę a potem w plastikową część silnika. Osłona metalowa musi byc założona tak jak wczesniej bo ma bieguny i jak założymy odwrotnie to guzik bedzie działał na odwrót i nie bedzie opcji odbijania przy włożeniu ręki przy podnoszeniu szyby. Po wsunięciu ośki na miejsce skręcamy dekielek i 4x torx od osłony metalowej i montujemy silniczek jak napisałem wyżej.

U siebie mam silniczek firmy brose :

Obrazek

Podejrzewam, że w przypadku tego drugiego silniczka cała operacja przebiega identycznie, ale tego nie robiłem więc musicie sami to zbadać.

Mam nadzieję, że ten poradnik zaoszczędzi wam pieniędzy za kupno nowego mechanizmu i klopotu jaki nastręcza jego wymiana ;)

_________________
|------------------------------------------------------------------------------|
Moje 3er ==> viewtopic.php?f=6&t=72749&p=788209#p788209
|------------------------------------------------------------------------------|

<Croniss>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 5 sierpnia 2011, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
super poradnik!

Dziś wymieniałem nagrzewnice przy domu, wszystko rozebrane, kiera, deska, tunel, schowek - dosłownie wszystko. Zastała mnie noc - więc mówie -wrzucam wszystko na tylną kanape, zamykam auto i jutro dokończe - a tu niespodzianka. szybe kierowcy wcześniej miałem na max opuszczoną, no i wciskam do góry i nie idzie w ogóle. Po wciśnięciu przycisku, podnosiła się o 2-3milimetry i stawła. Opuszczała się łatwiej, ale wyraźnie słychać było, że z podnoszeniem silnik miał większy problem.

Myślałem, że szlag mnie trafi - na szybko zdjąłęm boczek i próbowałem coś zrobić. Strałem się rozruszać mechanizm, nawet pukałem młotkiem w obudowe silnika bo noc mnie goniła - i nic. Dodam, że szyba pasażera działa idealnie. Było już ciemno, więc nie dałem rady odkręcić silnika - ale po prostu nie mogłem uwierzyć, co za baran z bmw wymyślił patent by wszystkie śruby od mechanizmu były od strony wewnętrznej, a cała osłona/konstrukcja była na nity? - to jakiś żart! przecież to nie jest chińskie auto - co to za durny pomysł? do niczego człowiek nie może się dostać i nic odkręcić. Idiotyzm. Bmw zaskoczyło mnie tyloma fajnymi rozwiązaniami - wysuwane kostki z dźwigienkami, rozbieralne kostki - w których można sobie kable poprzekładać - i mase innych ułatwień -ale kurde mechanizm szyby zanitowany a reszta srub odwrocona, no i troxy od silniczka - tez 3okrecisz a czwartą to jak bedziesz mial chyba klucz/srubokret wężowaty.


myśłałem, że może jakąś wiązke uszkodziłem pod deską - kiedy wypychałem kable od radia do wzmacniacza... Szyba normalnie działała - jedyne co robiłem, to dotykałem kabli pod deską rozdzielczą i odłączałem akumulator...


ostatecznie zakleiłem okno folią czarną i okleiłem ją taśmą - mam nadzieje że mi nikt się tam nie włamie hehehe


tak czy inaczej - dziękuje za opis - mam nadzieje że to tylko silnikczek padł -może to zwykły zbieg okoliczności i po prostu umarł w momencie kiedy wymieniałem nagrzewnice

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 20:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
No to widzę kolego że niezła przygoda:) he he ;) kolego Croniss, coś fotek brakuje :) :P :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 30 sierpnia 2011, 12:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
dziękuje za opis, super poradnik przydał się :) gdyby nie to forum to bym nie dał rady tego zrobić

_________________
odzież włoska - odzież włoska
domki holenderskie - domki holenderskie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 6 września 2011, 01:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
słuchajcie jedną ważna rzecz zauważyłem w sprawie tych szyb...


To co opisywałem to nie był problem silnika a sterownika. nie pytajcie jak to możliwe, dlaczego i czy dobrze się czuje :)

dam wam jedną rade - NIGDY nie odłączajcie akumulatora kiedy macie opuszczoną do końca szybe. Bo po podłączeniu aku, już jej nie podniesiecie. Wydaje mi się też, że odłączanie aku przy szybie na w pół otwartej też spowoduje ten problem - że po ponownym podłączeniu aku i wciśnięciu guzika w dół- szyba normalnie będzie opadać, ale jak wciśniemy w góre to zrobi tylko takie dżżyt i podniesie sie o milimetr i na tym koniec.

Wiem co mówie! nie mam nic uszkodzone. Czytałem na innym forum o takim przypadku. Kiedy koleś nie mógł podnieść szyby. Radzili mu wymienić silnik - to wymienił. Potem radzili mu zajrzeć do modułu komfortu -to zajrzał, a robiąc to odłączał przecież od niego kable. Pisał, że wszystko w środku wygłądało w porządku, a po złożeniu przestała się mu podnosić druga szyba. Forumowicze radzili mu wymienić cały moduł komfortu - bo widocznie on padł. Więcej nic nie wiem, bo wątek się urwał.

Jednak wszystko sobie skojarzyłem - stało mi się dokładnie tak samo. Pisałem tutaj wyżej, że nie chciała mi się podnosić szyba kierowcy. Następnego dnia przyszedłem i opuściłem szybe pasażera bo było gorąco i grzebałem przy mechaniźmie szyby kierowcy. Potem wpadłem na pomysł, że może w module od szyb jest błąd i może jak odłącze aku na kilka minut to się skasuje. Tak też zrobiłem, po paru minutach, po podłączeniu okazało się, że jednak to nie pomogło i szyba kierowcy dalej się nie podnosci, ale okazało się też że przestała się podnosić też ta na w pół opuszczona szyba pasażera! A dodam że silnk w niej działał idelnie tuż przed odłączeniem aku. Objaw ten sam - szyba pięknie idzie na dół, a po wciśnięciu w góre -robi dżyt, podnosi się o 1mm i staje. Nie pomagało nic. odłączanie kabli, kombinowanie itp.

No i nagle mnie olśniło - poszedłem po starego laptopa z portem COM. Wziąłem ze sobą moduł diagnostyczny do bmw. podłączyłem wszystko, odpaliłem carsoft 6.5 SP1, wszedłem w modul ZKE/ZVM i odczytałem błędy. Nie wykryło żadnych - modłuł działał sprawnie. Mimo to usunąłem pamięć usterek tego modułu.

Następnie wszdedłem w special functions i wybralem ZKE/ZVM Component activation. Laptop połączył się ponownie z modułem i wyskoczyły opcje zamykania i otwierania zamków, oraz szyb.
No to wybrałem ZAKMNIJ SZYBE KIEROWCY i szok! szyba ruszyła w góre bez żadnego problemu (a wcześniej nie chciała iść z przycisku). Wybrałem zamknij szybe pasażera i ta też ładnie się zamknęła.

Odstawiłem laptopa, wszedłem do auta i nagle się okazało, że szyby już reagują idealnie na guziki sterowania.

żaden silnik nie był zepsuty, żaden kabel uszkodzony, a moduł komfortu był sprawny, po prostu NIE ODŁĄCZAJCIE AKUMULATORA lub modułu komfortu kiedy macie OPUSZCZONE na max szyby lub częściowo otwarte. Bo widocznie moduł wtedy głupieje i nie pozwala później na zamykanie.

moje auto jest 93roku. Może po 96tym, po lifcie naprawiono ten problem. Ale jeśli ktokolwiek uważa mnie za debila i sądzi ze plece bzdury - to jeśli ma auto sprzed liftu, to niech opuści sobie szybe na max i odłączy akumulator, a ja mu życze powodzenia :) Testowałem to później jeszcze dwa razy. Ale kiedy szyby były do końca zamknięte -to odłączenie aku nie powodowało problemów!

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 6 września 2011, 15:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 12
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: m44
Jesli ktos nie posiada urzadzenia diagnostycznego wystarczy odpiac kostke od silniczka i podnies szybe bezposrednio z akumulatora działa na 100% . W przypadku odpiecia akumulatora gdy jest opuszczona szyba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 6 września 2011, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
teska95 napisał(a):
Jesli ktos nie posiada urzadzenia diagnostycznego wystarczy odpiac kostke od silniczka i podnies szybe bezposrednio z akumulatora działa na 100% . W przypadku odpiecia akumulatora gdy jest opuszczona szyba.


to widocznie, problem leży bardziej po stronie samego silnika. Idą do niego 2 kostki, więc z pewnością nie jest to tylko plus i minus, a dodatkowo jakieś informacje - być może w srodku są jakieś czujniki odpowiadające za blokade podnoszenia przy obciążeniu (próba wsadzenia ręki w zamykającą się szybe) itp. Może właśnie ten układ w środku silnika głupieje i pomaga mój sposób (wypuszczenie elektronicznego rozkazu zamknięcia szyby poprzez moduł)
jak i pomaga też Twój sposób - zmuszenie fizyczne silnika do pracy, poprzez podanie mu bezpośrednio napięcia.

tak czy inaczej - ludzie, najpierw tego spróbujcie zanim będziecie wymieniać silniki i moduł komfortu :)

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 7 września 2011, 13:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Jeżeli sprawdziłeś i za każdym razem działało to chwała tobie :) Jaki masz fejsik do auta??

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 7 września 2011, 15:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
radek-bmw napisał(a):
moje auto jest 93roku. Może po 96tym, po lifcie naprawiono ten problem. Ale jeśli ktokolwiek uważa mnie za debila i sądzi ze plece bzdury - to jeśli ma auto sprzed liftu, to niech opuści sobie szybe na max i odłączy akumulator, a ja mu życze powodzenia Testowałem to później jeszcze dwa razy. Ale kiedy szyby były do końca zamknięte -to odłączenie aku nie powodowało problemów!


Było zamknąć drzwi i wtedy spróbować.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 7 września 2011, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 33
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42
Ja mam podobny problem tylko że nie słychać i nie widać żadnej reakcji podczas wciskania przycisków od szyby pasażera tylko że mam lepiej bo mam zamkniętą całkowicie szybe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 7 września 2011, 23:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
timi-91 napisał(a):
Jaki masz fejsik do auta??

viaken-a, ten:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=4&prodid=173

kupilem go rok temu, zanim dowiedzialem sie ze jest beznadziejny,a duzo osob poleca interface nervusa, nie pamietam juz z ktorego forum. Problem z nim jest taki, ze na przejsciowkach com->usb polaczymy sie tylko i wylacznie z airbagiem, zke/zvm(modul zamkow/szyb) i klimatyzacja. Spedzilem kilka dobrych godzin konfigurujac przejsciowki i nic. Dopiero FIZYCZNY port com pozwala na laczenie z dme i pozostalymi rzeczami. Dodatkowo trzeba pamietac, ze odczyt tzn life-data, czyli podglad na zywo temp z czujnikow, parametrow silnika itp mozliwe jest tylko w e36 od 96go roku.
interface wtedy kosztowal mnie chyba za 120zl plus stary laptop ibm-a pentuium 3 dzialajacy na baterii 100zl. Czyli niby ktos powie 220zl to duzo. Ale jesli ktos nie ma znajomosci u elektromechanikow,
to niech sobie jedzie na odczyt błedow i kasowanie (150zl), potem do mechanika na wymiane uszkodzonych elementow i znow na podlaczenie do kompa. Jesli sie grzebie przy aucie czesto, cos zmienia i kombinuje albo ma sie auto w ciezkim stanie to te 220zl zwracaja sie blyskawicznie. Glupie zdjęcie kierownicy i przypadkowe wlaczenie zaplonu na zjetej poduszce, zrobi jej blad, za kasowanie ktorego policza nas jak za zborze, a to tylko 1 klikniecie i 10sekund :)

zastanawiam sie czy nie kupic sobie tego:
http://allegro.pl/interfejs-obd-bmw-inp ... 93369.html
brzmi obiecujaco, jest juz soft dolaczony i od razu wtyczka i wspolpraca z usb

Tomek napisał(a):
Było zamknąć drzwi i wtedy spróbować.

Tak po czesci masz racje. Nie pisalem juz o tym by nie mieszac, bo nie do konca to rozwiazuje sprawe. Mialem tak jak mowisz (bo pozniej jeszcze grzebalem silniczku), ze na tą nie zamykajaca sie szybe, podzialal patent, zamkniecia drzwi, wlaczenia zaplonu i wtedy szyba szla do gory. Ale stopniowo. np po 4cm i stawala - trzeba bylo puscic przycisk i ponownie wcisnac (przycisk sprawdzony przez podmiane). zadne "uczenie" sterownika nie pomagalo (tzn domkniecie do konca i trzymanie 10sek. a potem opuszczenie na max i trzymanie 10sek) Pomagalo jedynie podlaczenie do koma i wykasowanie pamieci modulu komfortu i reczny rozkaz z laptopa by calkowicie zakmnal szybe. Wtedy sie wszystko odblokiwalo i dopiero wtedy nauczylem sterownik punktow krancowych. Wiec tak jak mowie - nie wspominalem o tym bo to nie rozwiazywalo do konca mi sprawy. moze cos z moja elektronika jest nie tak, ze tak to wszystko dziwnie reaguje

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 8 września 2011, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 7
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B20
witam ja mam cos takiego http://allegro.pl/diagnostyka-bmw-inter ... 26776.html dziala, polecam ale wydaje mi sie ze tylko z carsoftem 6.1.4 , 6.5 jakos nie moglem sie polaczyc , jest jakas różnica miedzy tymi softami.

a co do twojej metody to mi nie pomogla a szkoda bo wydawala sie prosta , a moze nie lub zle wykasowalem pamiec modulu komfortu, mozesz opisac jak to dokladnie zrobic carsoftem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 10 września 2011, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: gdynia
Moje BMW: E36 coupe
Kod silnika: m42b18
fedor napisał(a):
mozesz opisac jak to dokladnie zrobic carsoftem.


1.najpierw z menu Erase Error Memory wybierz ZKE/ZVM
2.potem z menu Special Functions, wybierz ZKE/ZVM component activation:

Obrazek

(sprawdzalem carsoft 6.1, 6.5, 6.5 sp1 -te wersje maja to pod menu, ale nie wiem jak z wczesniejszymi wersjami)


3.pojawi sie takie lub podobne okienko z ktorego wybierz interesujace cie okno i je zamknij.

Obrazek

ta operacja "odblokowala" mi okno i od tego momentu dzialalo juz prawidlowo.
Pamietaj, ze potem nalezy "nauczyc" sterownik krancowych polozen. wsiadasz do srodka, zamykasz drzwi i guzikiem zamykasz okno do konca i trzymajac go mocno wcisniętego (chodzi o ten drugi stopien zamykania) czekasz tak 5-10sekund.

potem owierasz okno na max i tez mocno trzymasz te 5-10sekund. Jest to wazne w coupe. nie wiem jak to sie ma w sedanie, ale chyba tak samo.


Jesli okna nie dzialaja Ci w obie strony to moze byc bezpiecznik, lub przekazniki w module komfortu, ewenutalnie trzetarty gdzies kabel w wiązce lub przy kostce poluzowany. Lub jesli to sie tyczy tylko jednego okna, to polaczenia z silniczkiem lub sam silniczek.

_________________
E36 318is coupe, amory: BiLSTEiN B8, springi: EiBACH -30/-15, ringi+hid-y na soczewkach DEPO (nie oslepiam innych) Wydech Ulter dedykowany pod is-a + koncowka owal. biale felgi 17" i skóry, zegary Indiglo (jak w VW-ach bo niestety tak lubie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 1 listopada 2011, 11:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1442
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 325 tds touring
odgrzeje to troche, mam taki problem, otoz czasami szyba dziala tak jakby chciala sie zasunac, ale cos ja blokuje, podnosi sie troszeczke i po chwili slyuchac taki dziwny trzask ... a czasami wogole nie reaguje na przycisk a znowu czasami dziala tylko troszke do gory i spowrotem do dolu ... nie mam pomyslu co to moze byc :) ?? psiuknac silniczek jakims samrowaczem ?? cos sie wytarlo i nie ma sily bujnac do gory ?? beemka w cabrio jest

_________________
o gustach się nie dyskutuje ...
racja jest jak dupa ... każdy ma swoją !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 15 listopada 2011, 12:00 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
to i ja odgrzeje :/ mam podobny problem co DoReK, tylko ze u mnie jest taka akcja pod koniec zamykania szyby(drzwi pasazera),zamyka sie ok a jak juz dochodzi do zamkniecie to slychac trzask i szyba sie "cofa" te 2 do 5cm(juz nie pamietam) dodam ze uszczelka w drzwiach (ta pionowa) jest "wywinięta" do wewnatrz,na poczatku myslalem ze tu jest problem ale przytrzymalem uszczelke szczypczykami zeby byla w prawidlowej pozycji,puscilem szybe zeby sama sie zamknela i problem nie znikł,wiec rozebralem boczek,dostalem sie do calego mechanizmu,wszystkie ślizgi ok,nasmarowane,wszystko niby wygladalo na sprawne,pomyslalem ze moze mechanizm jest "krzywo ustawiony"(ktos mi mowil ze to mozliwe)poluzowalem sruby,ustawilem "na oko" :/ to wszystko,zakrecilem,zlozylem wszystko do kupy z powrotem,no i nie wiem bo problem nadal sie pojawia,nie za kazdym razem ale dosyc czesto :/ troche mnie to irytuje :mad: ,mial ktos podobny problem?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 17 listopada 2011, 23:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
ja znalazłem taką ofertę na allegro, czy ktoś już tego korzystał?
http://allegro.pl/naprawa-silniczka-szy ... 11523.html
Mam takie same objawy co na filmiku z tej aukcji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 18 listopada 2011, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 92
Lokalizacja: Siedlce / Siemiatycze
Moje BMW: 320i qp
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97197
Tak, objawy jak się wsłuchasz usłyszysz klikanie przycisku :) nie wierzę w takie uniwersalne metody... Wracając do tematu u mnie pomogło wyregulowanie prowadnicy. Pod drzwiami jest śruba mocująca, poluzowałem cofnąłem maksymalnie do wewnątrz i działa bez problemu. Była też kombinacja ze szczotkami (nieskuteczna i zbędna przynajmniej w moim wypadku), smarowanie i wymiana ślizgów. Szyba śmiga jak trzeba i nie mam z nią problemów od około 2-3 miesięcy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 4 marca 2016, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316i coupe
Kod silnika: M43
Witam,

odgrzewam nieco temat. Czy ktoś może mi powiedzieć, czy silniczek do szyby w modelu E36, jest taki sam dla coupe, sedan i compact? W sensie, czy mogę do coupe założyć silniczek, który był używany w sedanie.

Wdzięczny będę za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Elektryczna szyba naprawa. Dwa problemy rozwiązane.
PostNapisane: 14 czerwca 2020, 10:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: 3miasto
Piękne dzięki za ten opis! Bardzo pomógł mi przy mojej E36 Cabrio. Szyba przestała chodzić góra dół w ogóle. Przy zamykaniu drzwi też nie opuszczała się ani nie domykała.

W moim przypadku wystarczyło dostać się do silniczka, odkręcić 4 śruby torx od obudowy, wyjąć trzpień, dokładnie oczyścić zarówno obudowę jak i trzpień i zamontować spowrotem. Działa jak nowy. Miałem używany w pogotowiu ale nie przydał się.

Także zanim rozwiercicie nity to może wystarczy zrobić wariant minimum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL