BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 22:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 13 lutego 2013, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 385
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47 teraz M54B25
Siema.Przy okazji wymiany tulei wahliwej u siebie w aucie postanowiłem zrobić parę fotek by pomóc którzy chcą to zrobić samemu.
Potrzebne narzędzia:
Klucze:
18,19 klucz do kół
ściągacz do tulei(jeżeli nie posiadamy pokaże jak to zrobić bez takiego sprzętu)
Zaczynamy:
Zdejmujemy koła z tyłu(tutaj chyba fotki nie potrzebne)
Odkręcamy śrubę trzymającą amortyzator śruba na klucz 18
Obrazek
Dzięki odkręceniu możemy sobie spokojnie wyjąć sprężyne.Mocno szarpiemy i sprężyna wychodzi.Jeżeli chcemy tylko wymienić sprężyne to wkładamy nową i przykręcamy amortyzator.Tyle potrzeba do wymiany sprężyny.
Lecimy dalej.Gdy wyjmiemy sprężynę naszym oczom ukaże się taki widok:
Obrazek
Bierzemy i odkręcamy śrubę trzymającą tuleje wahliwą klucz 18:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Śrubę wyjmujemy wahacz podnosimy sobie do góry by nam nie przeszkadzał.
Obrazek
Jeżeli mamy ściągacze wtedy używamy ściągacze i wyjmujemy tuleje.
Ja pokaże jak zrobić bez ściągaczy.
Więc załatwiamy sobie kilka nasadek dużych rozmiarów:
ja miałem 27,34,36,41,46
Do tego potrzebna nam śruba która przejdzie przez nasadki,i przez tulejkę o tak:
Obrazek
Obrazek
Do wyjęcia tulejki używamy jednej nasadki mniejszej np 27 a drugiej 46 i zakładamy na tuleję tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przekładamy śrubę przez cały kpl stworzony i skręcamy.Tulejka powoli nam wychodzi..
Wychodzi nam takie coś:
Obrazek
Bierzemy nową tulejkę i na odwrót ALE:
Smarujemy nową tulejkę smarem łącznie z gumową osłonką i dobieramy klucz który zaczepia nam o tuleje metalową a gumowa osłonka wchodzi nam w nasadkę o tak:
Obrazek
Obrazek
Następnie wkładamy w zwrotnice.Smarujemy sobie smarem żeby weszło lepiej i RÓWNOLEGLE do zwrotnicy.
Obrazek
Z drugiej strony nakładamy nasadkę jak największą ja miałem 46.Po to żeby nowa tuleja wchodziła w środek nasadki i nie poprzecinało nam nowej gumy itp:
Obrazek
Przekładamy śrubę i skręcamy.Robimy 4-5 obrotów i delikatnie stukamy młoteczkiem w śrubę żeby delikatnie się ułożyła tulejka i łatwiej nam wejdzie i potem znów co parę obrotów i stukamy(w nasadkę która wciska nam tuleję czyli 36).Skręcamy aż tuleja dojdzie nam do końca.
I wychodzi nam takie coś:
Obrazek
Tuleja wprasowana...można skręcać...wahacz do tulei wkręcamy,wkładamy sprężynę przykręcamy amortyzator.Zakładamy koło otwieramy piwko i cieszymy się nowymi tulejami wahliwymi...
Pozdrawiam Mateusz

_________________
Jak samochód robi BRUM BRUM to benzyna,Jak robi KLE KLE to ropniak,a jak robi BRUM BRUM i KLE KLE to gaz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 2 marca 2013, 22:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Moje BMW: E36 cabrio
he he zapomniałes dodac że ten temat nie przjdzie na szpilce z budowlanego do podwieszania sufitów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 13 października 2013, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Witamw e36 jest to podobnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 7 listopada 2013, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1723528
fajny DIY no domowy ściągacz bezcenny :P

_________________
Galeria E46-->320d
DYI e46 320d wymiana drążków kierowniczych + końcówki
DYI e46 320d wymiana tarcz hamulcowych przód
DYI e46 320d wymiana tarczobębnów klocków i szczęk ham


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 7 listopada 2013, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: WML / WK
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25
waldano43 napisał(a):
Witamw e36 jest to podobnie?


Tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 20 listopada 2013, 21:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
podstawowe dla mnie pytanie, ma znaczenie w którą stronę WYPYCHAMY starą tuleję? zakładam że tak, ale w którą? na zdjęciu widać że w kierunku tyłu auta.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 20 listopada 2013, 22:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 385
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47 teraz M54B25
W tą w która ci będzie wygodniej kręcić.Jest mało miejsca i trzeba się sporo nakręcić.Wprasowujesz tą stroną która ma delikatnie ścięty brzeg.

_________________
Jak samochód robi BRUM BRUM to benzyna,Jak robi KLE KLE to ropniak,a jak robi BRUM BRUM i KLE KLE to gaz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 20 listopada 2013, 22:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
kirpek napisał(a):
podstawowe dla mnie pytanie, ma znaczenie w którą stronę WYPYCHAMY starą tuleję? zakładam że tak, ale w którą? na zdjęciu widać że w kierunku tyłu auta.


jeśli nie zdemontujesz osłony tarczy to masz podejście tylko z jednej strony aby ją wyprasować, ogólnie to mało ważne w przypadku tej tulei

roki863 napisał(a):
Wprasowujesz tą stroną która ma delikatnie ścięty brzeg.


Z dwóch stron jest zatoczenie :)
czorny125p napisał(a):
he he zapomniałes dodac że ten temat nie przjdzie na szpilce z budowlanego do podwieszania sufitów


Tu potwierdzam trzeba mieś szpilke utwardzaną jak i nakrętki (najlepiej by było) ja musiałem użyć dwóch zwykłych jednej do wyprasowania a drugą do wprasowania jak i kilku zwykłych nakrętek :rotfl:

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 21 marca 2014, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU19
mysle ze jakbyscie dali łozyska między podkkładke a nakrętke (miedzy łozysko a nakretke tez) to by sie gwiny nie zrywały:) ale moge sie mylic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 21 marca 2014, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43TU19
tak swoja droga to ciekawe jaka wytrzymałosc maja oski od roweru, mozna takową zastosowac w sciagaczu o ile sa twardsze niz szpilki budowlane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 6 maja 2014, 17:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Ja takową wymianę przeprowadziłem u siebie. Kupiłem pręt gwintowany M12 w sklepie z częściami rolniczymi o twardości 8.8 i do tego łożyska oporowe płaskie oraz mocne ,długie około 2cm nakrętki i wszystko ładnie poszło. Nie mam zdjęć z samej wymiany ale postaram sie wrzucić na dniach zdjęcie tego mojego domowego ściągacza :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 5 marca 2016, 11:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Fotki wygasły :(
Nie masz może ich gdzieś, żeby ponownie wrzucić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Wymiana Tuleij wahliwej tył i sprężyny tył
PostNapisane: 6 marca 2016, 21:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Kod silnika: M43
Równiez prosiłbym o odnowienie zdjęć. Ułatwiło to by sprawę wymiany :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL