BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 08:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 5 maja 2013, 10:39 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Jako że Lf20 odmówiło posłuszeństwa musiałem to zmienić. Na początku szukałem tego nieszczęsnego lf20 ale znalazłem tylko nowe części w przedziale cenowym 1600-1000 zł nic taniej nie było. W używce to jest nie do osiągnięcia. W moje ręce jednak trafiła Lf30 nowsza - lepsza pompa. A to przyczyna wymiany :
Obrazek

Gdzie pompa powinna wyglądać tak :
Obrazek

Pompy są bardzo podobne do siebie niestety jest problem z ich umiejscowieniem bo inaczej idzie wężyk i trzeba pokombinować jak ten problem rozwiązać. Dokładniej chodzi o ten metalowy przewód :
Obrazek

Z tego co wyczytałem można kupić specjalny pod Lf30 ale koszt jego to 700 zł :o
Ja ten przewód odkręciłem od maglownicy żeby inaczej go podłączyć , nie chciałem naginać tej metalowej końcówki bo różnie mogło być z wytrzymałością jej mimo że wyglądała na zdrową. Po przykręceniu i podłączeniu pompy przewód ten zamocowałem tak :
Obrazek
Obrazek
Na koniec spiąłem to opaską bo inaczej nie wiedziałem jak to zamocować żeby ten przewód nie latał :
Obrazek

Sprawdziłem i przewód jest na luźno to znaczy że nie będzie obcierany przez stabilizator ani nic. Pewnie za jakiś czas zrzucę płyte pod silnikiem i zobaczę czy wszystko dobrze wygląda.O założeniu koła pasowego i zalania płynem to już nie wspominam ;)

Póki co wszystko ok jest , jezdzi skręca :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 20:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 320ci
Kod silnika: m52tub20
Mistrzu mam pytanie. Jak rozwiązałeś sprawę tylnego mocowanie pompy ?? też jestem w trakcie montażu i z tego co widzę nie da się zamontować tylnego mocowania. Nie wiem czy na dwóch śrubach będzie dobrze ?? dostałem kompletną pompę w dobrym stanie z uchwytami, jednak po zamontowaniu ustrojstwo przesuwa się odrobinę w prawo i pasek okazuje się za krótki.

Moje pytanie, Czy pompa może być zamontowana tylko na przednich uchwytach ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 24 listopada 2014, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Podbijam pytanie o sposób zamocowania lf 30 w miejsce lf 20. Ten sam problem z uchwytem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 11 grudnia 2014, 11:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Heja,
no ja też właśnie zamówiłem pompę LF30 bo LF20 już 3x mi padła...
Przerabiał ktoś ten temat jeszcze i może się wypowiedzieć ?

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 11 grudnia 2014, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 50
Lokalizacja: Nałęczów/Lublin
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: M52B28tu
Jakiś miesiąc temu robiłem taką przekładkę dokładnie to sprawa wygląda tak:
Tylne mocowanie należy przeciąć i przespawać według mnie na trzech śrubach z przodu to jednak nie będzie dobrze bo gdy pompa nie będzie umocowana z tyłu może ją ciągnąć ;/
A co do przewodu to u mnie udało się przegiąć ten od pompy LF20. Należało go wymontować z samochodu i mając starą do niczego już nie nadającą się pompę mamy ułatwione zadanie :)
Trzeba wkręcić pompę w imadło w nią wkręcić przewód i bardzo bardzo delikatnie przeginać wcześniej oczywiście patrząc sobie na spokojnie co i jak. Przewód z tego co pamiętam musi być wygięty w drugą stronę. Jest to ryzykowane i u mnie się udało i jest mocowany we wszystkich oryginalnych punktach jesli chcecie to zrobie foto w wolnej chwili :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 16:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Dzięki za info. Foty jak najbardziej wskazane :) :padam:

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 18:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Nie mogę edytować posta dlatego dodaję drugi...

Jak by dodał kawałek takiego przewodu:

Obrazek

Czy to by nie rozwiązało problemu z naciąganiem? Przewód hamulcowy od e28...

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 13 grudnia 2014, 11:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Morfii, to by było dobre rozwiązanie, tylko czy ten przewód będzie pasował plug and play ?

Ja w swoim też już się męczę z LF20. Szajba od pompy ma dosyć spore luzy i stuka, boję się że w pewnym momencie wałek się urwie i będzie pozamiatane :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 3 stycznia 2015, 13:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
No i jak z tym mocowaniem pompki LF30, będzie to dobrze na tylko tych 3 śrubach z przodu? i co z tym mocowaniem tylnim?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 9 stycznia 2015, 15:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Spokojnie LF30 montujesz zamiennie z LF20... są przeróbki ale nie trzeba kupować niczego dodatkowo.
Na pewno w tej dodatkowej metalowej blaszce trzeba wywiercić nowa dziurę i wygiąć, a wąż idzie tak jak na foto.

co do tego wężyka co proponowałem to nie wiem odpuściłem sobie puki co... ;)

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 17 stycznia 2015, 21:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Kilka dni temu zmieniałem LF20 na LF30 i wszystkie mocowania pasują plug&play. Moja nowa pompa idealnie pasowała na wszystkich trzech mocowaniach bez żadnych przeróbek, spawani i innych bzdetów o jakich można poczytać powyżej. Schody zaczęły się przy próbie podłączenia węża z LUK LF20 do LF30. Musiałem odwiedzić lokalny oddział HANSA FLEX gdzie panowie poradzili sobie z przeróbką węża na poczekaniu za jedyne 30zł :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 27 grudnia 2015, 18:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 31
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: E46 330CI 2003 M54B30/Manual BlackSaphireMetalic
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148121
Hehe, normalnie jak bym widział swoją "przeróbkę" u mnie luk 20 nie rozleciał się ani nie piszczał objaw był zupełnie dziwny po prostu buczał aż tak że na wolnym biegu była głośniejsza niż silnik. Tak i płukanie układu nic nie pomogło, pompy nie rozbierałem bo nie widziałem sensu zakupiłem odrazu luka 30 od E39 no i klops okazało się że pompa pasuje idealnie ale wąż założyłem tak samo jak Miłosz czyli oparty o stabilizator i trytką przypięty do dolnej osłony chłodnicy. Dokładnie tak samo i też gdzieś w roku 2012 2013 i tak działa do dziś.
Jak będzie chwila wolna wezmę jeden wąż od E39 i od E46 i zakuję go w całość. Rozwiązanie było oczywiście tymczasowe jak to bywa z rozwiązaniami tymczasowymi działa do dziś bezawaryjnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 30 grudnia 2015, 20:20 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Do dzisiaj na tym jezdze i wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 31 grudnia 2015, 17:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
poleca podjechać do firmy co regenerują siłowniki hydrauliczne i oni tak przerobią przewody za 50 - 100zł

ja kiedyś dorabiałem nowy przewód do punto gt i wzięli 80zł za przewód zbrojony drutem a nie płótnem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 27 grudnia 2017, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Witam panowie. Odgrzeje troche kotleta bo nie chcialem zakladac nowego tematu. Jutro biore sie za wymiane lf20 na lf30. Oczywiscie w mojej lf20 ukrecil sie walek... i moje pytanie brzmi jak mam przeplukac caly uklad skoro pompa stoi? Jak pozbyc sie starego oleju z ukladu? Mam zalozyc nowa pompe i wtedy plukac na nowej? Z gory dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] i inne wymiana pompy wspomagania Z LF20 na LF30
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Jestem juz po wymianie pompy, podziele sie z wami jak to zrobilem, moze przyda sie dla potomnych.
A wiec tak, nie bede krok po kroku pisac jak zdemontowalem pompe bo to raczej kazdy sie domysli lub znajdzie, w kazdym razie po zdemontowaniu pompy przypuszczenia co do urwanego walka potwierdzil sie:

Obrazek

Zakupilem taka oto pompke: http://allegro.pl/pompa-wspomagania-bmw ... ule_id=201

Wspornik ktory przykrecony jest do bloku silnika a do ktorego przykrecona jest pompa trzeba troszke przerobic zeby otwory montazowe nowej pompy pokrywaly sie z otworami na wsporniku, nalezy tam wybrac troche materialu, ja akurat mialem mozliwosc zrobic to frezarka pneumatyczna ale troche wytrwalosci i mozna to zrobic zwyklym recznym pilnikiem, wspornik wykonany jest chyba z aluminium wiec szybko idzie.

Gdy to juz mamy zalatwione nalezy dobrac dluzsze sruby poniewaz oryginalne zlapia nam wspornik i pompe razem ale dla pewnosci lepiej dac dluzsze poniewaz nowa pompa posiada w tej samej osi dwa otwory gwintowane, jesli zalapiemy sruba rowniez ten drugi otwor calosc bedzie sztywniejsza i pewniejsza.

Drugi wspornik widoczny na tym foto: Obrazek
darowalem sobie poniewaz nie pasuje P&P a po drugie pompa trzyma sie wystarczajaco mocno na trzech dlugich srubach ktore wczescniej dobralismy.

Gdy pompa juz siedzi pojawia sie problem z nieszczesnym przewodem wysokiego cisnienia. Facet z zakladu ktory zajmuje sie zakuwaniem wezy powiedzial ze nie mozna z nim zrobic za wiele bo ma jakies zakucia innego typu i nie moze mi przerobic tego metalowego krocca ktory jest fabrycznie lub dac taki sam tylko pod innym katem. Doradzil mi natomiast takie rozwiazanie:

Obrazek

Mufa do pompy, na mufe kolanko 90 stopni. Oryginalny przewod ucial, wydluzyl o 14cm i zakul w niego krociec 45 stopni widoczny na powyzszym foto, jest wkrecony w kolanko. Tutaj foto jak mierzylem dlugosc potrzebna do polaczenia:

Obrazek

Po zlozeniu wszystkiego do kupy okazalo sie ze dorobiony waz jest nawet troche za dlugi wiec mysle ze 10cm przedluzenia tez spokojnie by wystarczylo. Tak czy siak wszystko smiga a weze pieknie sie ulozyly, nic nie wisi i nie ociera. Kiera obraca sie jednym palcem :rotfl:

Troche to wszystko opisalem chaotycznie i przepraszam za ortografie i interpunkcje ale wszystko napisalem "na kolanie".
Mam nadzieje ze komus sie przyda, jesli macie jakies pytania chetnie pomoge. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL