BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 17:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Touring - montaż hydrauliki klapy
PostNapisane: 2 października 2013, 19:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 223
Lokalizacja: DJ
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134043
Witam

Trochę zaktualizowałem pierwszą moją wypowiedź w tym temacie, ze względu na to, że już udało mi się już wszystko pomontować i uruchomić, w związku z tym zapraszam do lektury, poniżej starałem się zebrać wszystkie istotne informacje.

Tak na początek, kilka zagranicznych tematów, które znalazłem na temat dokładania hydrauliki, część tematów dotyczy e38, inne e39 sedanów, ale instalacja jest bardzo podobna, szczególnie polecam pierwszy temat, na którym jest najwięcej informacji i zdjęć.

https://www.drive2.ru/l/4062246863888398354/
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/436427
http://www.e39-forum.de/thread.php?postid=290398
http://forum.bmw5.co.uk/topic/66054-e39-touring-hydraulic-tailgate-retrofit/

Elementy potrzebne do montażu:

1. 51 24 7 015 684 pompa hydrauliczna,
2. 51 24 7 015 853 siłownik hydrauliczny,
3. 51 24 7 004 881 uchwyt czujnika nachylenia,
4. 2 szt. kołków do przykręcenia czujnika nachylenia rozmiar otworów 7,5x7,5mm,
5. przewody ciśnieniowe,
6. 61 35 6 909 664 moduł HKM sterujący,
7. Mocowanie do HKM,
8. 51 24 7 004 890 podwójny bolec do siłownika dodatkowego,
9. lewy zawias klapy/szyby z potrójnymi mocowaniami,
10. Osłona zawiasu/kabla klapy plastikowa,
11. 41 32 8 199 467 śruba z kulistą głowicą do mocowania siłownika hydraulicznego z tyłu,
12. 61 31 8 373 951 czujnik nachylenia,
13. 61 31 8 375 580 przycisk do zamykania w tapicerce tylnej klapy, wraz z ramką
14. 51 49 7 004 896 tapicerka pod przycisk z dziurą (tego numeru nie jestem pewny) podobno można wyciąć dziurę pod przycisk w zwykłej,
15. mocowanie pompy hydraulicznej z mocowaniem klina pod koła,
16. instalacja elektryczna do tego wszystkiego z wtyczką do HKM, czujnika przechyłu, pompy, przycisku, oraz dużym bezpiecznikiem 40A
17. śruby/nakrętki,
18. zestaw naprawczy w skład, którego wchodzi buteleczka płynu, uszczelki itp. ,
Obrazek
19. wspornik mocowania dodatkowego siłownika w dachu, najlepiej wyciąć sobie od dawcy róg dachu, to przy okazji jest wiadomo jak otwory powycinać pod przewody hydrauliczne
Obrazek

To chyba tyle jeśli chodzi o potrzebne elementy, jakbym sobie coś przypomniał to będę dopisywał

Mam jeszcze zdjęcie elementów nie moich, ale mam nadzieję, że nikt nie będzie zły za użyczenie sobie, podałbym źródło, ale już nie pamiętam skąd to mam...
Obrazek


Poniżej zamieszczam link do strony, na której znajdziemy schematy podłączenia m.in hydrauliki, dla ułatwienia powiem że główny schemat znajdziemy wpisując w wyszukiwarce na tej stronie "Automatic rear lid".
http://www.bmw-planet.com/diagrams/"



UWAGA: Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Nie ponoszę konsekwencji za błędy i ewentualne usterki spowodowane wykonywaniem montażu według wskazówek podanych w tym temacie. Jeśli czegoś nie wiesz to najlepiej oddaj to do zrobienia fachowcom!

_________________

Obrazek


Ostatnio edytowano 2 października 2013, 21:32 przez jgkrzycho, łącznie edytowano 10 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Szukam informacji/schematów - hydrauliczna klapa tył
PostNapisane: 2 października 2013, 19:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Spytaj web on to próbował założyć do e46 może on ci pomoże


http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=91025&hilit=hydrauliczna+klapa+e46

A instalację masz???

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Szukam informacji/schematów - hydrauliczna klapa tył
PostNapisane: 2 października 2013, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 223
Lokalizacja: DJ
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134043
Mira_s1987 napisał(a):
Spytaj web on to próbował założyć do e46 może on ci pomoże


http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=91025&hilit=hydrauliczna+klapa+e46

A instalację masz???


Ja narazie nie mam nic. Najpierw muszę wiedzieć co dokładnie potrzebuje, żebym od jednego klienta wziął wszystko, bo jak czegoś zapomnę to potem będzie problem... Tak czy inaczej temat z Twojego linka znam, ale jest to sedan, ktoś mu podłączał elektrycznie więc wątpię żeby coś wiedział, a co gorsze ostatnio na forum był rok temu... Ale dzięki za chęci i czekam na pomoc innych chłopaków.

_________________

Obrazek


Ostatnio edytowano 2 października 2013, 20:09 przez jgkrzycho, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 3 kwietnia 2014, 21:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: E38 750iL
Kod silnika: M73N
Odgrzeję trochę kotleta, ale może w związku z montażem komuś się to przyda http://allegro.pl/show_item.php?item=4121946279

_________________
Chojnickie Muzeum Motoryzacji i Techniki

https://www.facebook.com/Chojnickie-Muz ... 857838311/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 3 kwietnia 2014, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
jgkrzycho, jakieś postępy?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 14:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 223
Lokalizacja: DJ
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134043
Supermen napisał(a):
Odgrzeję trochę kotleta, ale może w związku z montażem komuś się to przyda http://allegro.pl/show_item.php?item=4121946279


Dzięki dzięki, ale już olej kupiłem w ASO razem z kompletem uszczelek i śrubek. Tak jak w zestawie występuje.

Mira_s1987, Nie wiem czy postępem można nazwać to, że mam calutki komplet, ale nie mam czasu żeby zamontować :-(. Może jakimś cudem będę miał chwilę w tym tygodniu i powalczę z tematem. Bardzo bym chciał, ale chcę zacząć i zrobić na gotowo. Nie rozgrzebać i w połowie przestać, bo zbraknie czasu.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 24 kwietnia 2014, 20:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 223
Lokalizacja: DJ
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134043
Wczoraj korzystając z dnia wolnego wziąłem się za próbę montażu. Jednak po rozkręceniu "połowy" auta okazało się, że wszystko mogę złożyć z powrotem, bo brakuje w dachu miejsca mocowania 5 siłownika:
Obrazek
Obrazek
No chyba, że ja jakiś ślepy jestem albo głupi i nie mogę znaleźć miejsca mocowania... Zapowiada się, że jeszcze trochę będzie trzeba poczekać na hydraulikę w aucie.
Przy okazji ponawiam, jeśli ktoś ogarniał ten temat to może dać znać albo coś napisać na ten temat. Zawsze ułatwi mi albo innym chłopakom instalację.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 25 czerwca 2014, 11:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 223
Lokalizacja: DJ
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134043
Udało się, wracam do gry. Po długich poszukiwaniach dostałem kawałek dachu od auta z hydrauliką klapy ;-):
Obrazek
Obrazek
Oczywiście dałoby się to zrobić, bez tego elementu, poprzez jakieś przeróbki. Moim zdaniem jednak co oryginał to oryginał. Mam już brakujący element więc mogę kontynuować nierówną walkę.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 6 grudnia 2014, 23:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b23
Witam kolegów motoentuzjastów odświeżę troche kotleta. Mianowicie rozpocząłem walke z hydrauliczną klapą do e39, zakupiłem komplet od jak się później okazało niezbyt uczciwego sprzedawcy z Zielonej Góry ale nie o tym chciałem pisać.Postaram się opisać tu co i jak zamontować żeby było jak fabryka.
Na początek trzeba zdiąć tylną część podsufitki i lewą stron bagażnika
http://naforum.zapodaj.net/a36d6f0afe9a.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/2a66d8ab870d.jpg.html
Przykręcamy pompę obok koła zapasowego i prowadzimy przewody wzdłuż podłużnicy wraz z wiązką z hkm po słupku aż nad podsufitke.
Następnie trzeba wyfrezować otwór jak na zdjęciu.
http://zapodaj.net/964c22a58edbd.jpg.html
Kolejnym zabiegiem jest wywiercenie wiertłem 16 otworu w dachy na śrubę silownika hydraulicznego, w oryginale w dachu jest wspawana nakrętka ja jej nie miałem wiec dopasowałem nakrętke i skręciłem wszystko na kleju do gwintów
http://zapodaj.net/89525709f789a.jpg.html


Dzisiaj kolejny dzień zmagań dokończyłem frezować otwór na przewody siłownika, dodam tylko ze bardziej niż fabryka się już chyba nie da tego zrobić .
http://naforum.zapodaj.net/4477138b7c71.jpg.html
Po zakonczeniu tej operacji przystąpiłem do składania wszystkiego do kupy
http://naforum.zapodaj.net/e56aad158575.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/5af6e33fb1cf.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/773c09af7508.jpg.html
http://zapodaj.net/a1717fb823672.jpg.html
http://zapodaj.net/eb24f85cc46e3.jpg.html


Zmagań z hydroklapą ciąg dalszy dziś ogarnołem wiązkę jak narazie klapa nie pracuje samoczynnie ale jest już blisko, wiazka od modułu jak pisałem wczesniej biegnie lewą stroną po słupku (z wyjątkiem przewodu zasilania czerwono-niebieski i masy brazowy) nastepnie wzdłuż istniejącej wiązki z głośników itp. asz do miejsca w którym łączy sie z wiązką prawej strony klapy tylniej (gdzies w okolicy prawego głośnika). W tym miejscu przeciągamy przewody przez gumowe osłony i wplatamy sie w wiązkę idącą do klapy w rynnie szyby w klapie pod uszczelką i tak oto mamy wiazke w klapie teraz wystarczy połączyc wszystko według schematu wds. Przewód brazowo-czarny wychodzący z czujnika nachylenia klapy łączymy z masą w klapie biało-zielony z hkm, natomiast przewód biało-brazowy i czerwono-zółty z przycisku wplatamy w wiazke klapy i prowadzimy na lewą strone w okolice lampki w klapie, czerwono-żółty łączymy z tym samym który wychodzi z lampki a biało-brązowy z tym samym który wychodzi z siłownika zamka klapy, szary wychodzący z przycisku łączymy z hkm. Przewód masowy modułu hkm połączyłem z miejscem zbiorczym masy koło zmieniarki natomiast zasilanie przez oprawe bezpiecznika kupioną w sklepie z elektroniką do akumulatora. Przewody szaro-żółte (piny 12 i 4 w hkm) wpinamy (tzn. przecinamy istniejący przewód szaro-żółty i przewód z pinu12 łączymy z jednym jego końcem a przewód pinu4 z jego drugim końcem) w przewód szaro-żółty idący z prawej strony klapy z przycisku otwarcia klapy do GM. Następnie wycinamy w wewnętrznej osłonie klapy otwór na przycisk o wymiarach mniejwiecej 65mm x 35mm.
http://naforum.zapodaj.net/1acada058ec7.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/03eebc2c4a39.jpg.html
I tu pojawia sie dosyć spory problem bo nie wiem gdzie wpiąć biało-czerwony przewód z żółtymi paskami, nie wiem czy jest on konieczny do działonia całego zestawu, niewiem też czy trzeba to zakodować czy powinno zacząć działać już po podłączeniu wszystkich kabelków bo mi nie działa. Jeżeli ktoś posiada wiedze na ten temat proszę o POMOC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 12:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Wejdź tutaj: http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm i szukaj "hydraulic rear-lid" w opcji szukaj. Wg. WDSa to jest pin 13 tylnego modułu podnośnika (rear lid module), przewód 0,5mm kolor WS/RT/GE czyli biało/czerwony z żółtymi ciapkami. Idzie do pinu nr 20 licznika bez IKE (I/kbus) kość czarna 26 pinów lub do pinu nr 7 IKE (Integrated electronic control unit), kość ma 18 pinów, kolor natural. Sprawdź sobie dokładnie kolory i piny, różnice w podłączeniu to pewnie licznik z autkiem lub wyświetlaczem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 22:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b23
Dzięki za info kolego wlasnie nie wiem czy mam IKE czy nie mam? Zegary mam z dwoma przyciskami i z wyświetlaczem na którym wyswietla mi błędy, nie mam ikonki autka.
A czy kolega posiada wiedze na temat zasilania modułu HKM. Chodzi mi o to czy musi byc przekaznik czy poprostu zasilanie przez bezpiecznik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 9 grudnia 2014, 11:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
Sprawdź ile masz kości w liczniku, wtedy będziesz wiedział gdzie trzeba się podłączyć. Ten kabel przesyła dane, wiec bez niego raczej nic nie zadziała. Wyczytałem, że w e39 nie ma jakiegoś zaworu/przełącznika i klapa prawdopodobnie ma sygnał z zamka. Wtedy siłownik przestaje działać. Pilot też daje sygnał otwarcia z modułu GM3, więc siłownik musi wiedzieć kiedy ma zadziałać. Bezpieczniki to 40A, numer drugi w skrzynce bezpieczników, idzie z pinu nr 8 modułu, kolor czerwono/niebieski (4mm). Kolejny bezpiecznik to 30A, numer 54 w skrzynce bezpieczników ale on idzie od modułu GM3, wiec pewnie go już masz. No i ostatni nr 53, 5A i tam chyba jest przekaźnik. Na schemacie masz to opisane jako rear lid motor relay. Przynajmniej tak mówi obrazek opisany jako K70 jak i sam schemat. Ta część jest gdzieś w bagażniku. Co do kodowania to nic nie znalazłem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 12 grudnia 2014, 11:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
Trzymam kciuki i też czekam na jakieś porady bo w styczniu będę stał przed tym problemem. No chyba że odradzacie zakup bo nie da się tego ogarnąć.
Pierwsze pytanie mam czy takie sprzęty z polifta podejdą elektrycznie do przedlifta?
Pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 13 grudnia 2014, 11:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
W przedliftach hydraulika klapy również występowała, więc myślę że powinno to zadziałać.
Osobiście znam 2 auta przedliftowe które miały hydraulikę fabryczną, jeden 99 drugi 00, więc jak masz nie starsze jak 98 to pewnie da radę dołożyć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 26 grudnia 2014, 19:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 223
Lokalizacja: DJ
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134043
Dawno się nie wypowiadałem, bo nic się nie działo u mnie w temacie. Ostatnio w końcu podjąłem nierówną walkę z hydrauliką. Masakra jakaś, zamontowanie nawigacji przy tym jest bajecznie proste. Przy okazji montażu staram się w miarę możliwości robić zdjęcia i relacjonować postępy. Na dzień dzisiejszy udało mi się wyciąć otwór w dachu pod przelotkę przewodów hydraulicznych. Na szczęście miałem kawałek dachu z dawcy, więc mogłem sobie porobić szablony, co ułatwiło znaczenie wycięcie otworów tym bardziej, że nie są równe względem siebie. Trochę mi to zajęło, ale jestem całkiem zadowolony z efektu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie zabrałem się za przyspawanie wzmocnienia w dachu w miejscu mocowania dodatkowego siłownika. Wiem, że niektórzy nie robią tego, nawet kolega wyżej pokazywał takie rozwiązanie. Nie polecam tego, ze względu na to że bardzo duże siły działają na dach w tym miejscu.
Zrobiłem dwa zdjęcia samego elementu wzmocnienia, gdyby ktoś chciał sobie we własnym zakresie dociąć :)
Obrazek

Obrazek

Tak to wygląda już po spawaniu, spawy nie wyszły idealnie, ale myślę że biorąc pod uwagę bardzo niesprzyjające warunki, to jest :ok: .
Obrazek

Jeszcze taka jedna ciekawostka, okazuje się że same zawiasy też się różnią, a napewno lewy, do którego są przymocowane dwa siłowniki. Wychodzi na to, że bardzo dużo elementów się różni. Więc jeśli chce ktoś zrobić to porządnie, jak w oryginale i mieć pewność, że będzie to bezpieczne to polecam zaopatrzyć się we wszystkie potrzebne elementy. Na zdjęciu strzałkami zaznaczyłem elementy, które się różnią. Niestety nie miałem dwóch lewych zawiasów na wierzchu więc jest prawy i lewy. Różnica polega na tym, że zwykła wersja ma zawiasy klapy, które są tylko w jednym miejscu mocowane do siłownika, a wersja z hydrauliką ma jeden zawias z podwójnym mocowaniem. Mam nadzieję, że zrozumiecie co autor miał na myśli :).
Dodam tylko, że w katalogu bmw, nie ma dwóch rodzajów zawiasów :dobani: .
Obrazek

To by było na tyle jeśli chodzi o dziś, w miarę możliwości będę relacjonował dalej montaż, o ile będzie to coś istotnego, bo kabelki to każdy musi wg. schematu podłączać. A kodowanie zostawiam sobie na deser :). Pozdrawiam

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Montaż hydrauliki klapy touring
PostNapisane: 1 stycznia 2015, 02:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 223
Lokalizacja: DJ
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134043
Witam ponownie, po wielu dniach walki w końcu udało się zwalczyć temat. Misja zakończona sukcesem, hydraulika zamontowana, zostało tylko poskładać wszystko do kupy, ułożyć kable i zaprogramować klapę. Wygląda to tak:



Podczas montażu co chwilę wychodziły kolejne kwiatki, wraz z postępami okazywało się że coraz więcej elementów przy hydraulice jest innych, nawet osłona zawiasu lewego, przy którym są mocowane siłowniki, w której idą kable się bardzo różni. Do zamocowania stelaża pompy brakuje jednej szpilki, więc trzeba sobie dospawać najlepiej żeby nie latała.

Trochę późno, ale może innym się przyda, znalazłem temat na stronie rosyjskiej o montażu hydrauliki klapy (https://www.drive2.ru/l/4062246863888398354/), jest tam dość sporo napisane o podłączeniu, ale mimo wszystko trzeba też trochę samemu posiedzieć ze schematem, bo kilka elementów zostało pominiętych tam.

Jeszcze jedna istotna kwestia, że bez programowania klapę można otworzyć pilotem, ale zamknąć tylko przyciskiem w klapie, zapewne też tym koło kierownicy, ale tego nie sprawdzałem. Polecam taką modyfikację każdemu co nie ma co robić z czasem, bo naprawde dużo czasu trzeba na to poświęcić żeby zrobić porządnie. Bardzo ważne jest żeby komplet kupić, bo potem ciężko z dostaniem poszczególnych elementów. Postaram się jakoś ogarnąć pierwszą wypowiedź i zrobić spis wszystkich elementów potrzebnych do montażu.

Jeszcze jedna istotna kwestia, że w moim przypadku klapę można otworzyć pilotem (krótkie przyciśnięcie) i zamknąć (przytrzymując przycisk aż do zamknięcia), przyciskiem koło kierownicy można jedynie otworzyć. Na obecną chwilę nie jestem w stanie stwierdzić czy programowanie w komputerze da jakieś dodatkowe opcje :).

Polecam taką modyfikację każdemu co nie ma co robić z czasem, bo naprawde dużo czasu trzeba na to poświęcić żeby zrobić porządnie. Bardzo ważne jest żeby komplet kupić, bo potem ciężko z dostaniem poszczególnych elementów. Na początku tematu zrobiłem spis potrzebnych części itp. (mam nadzieję, że nie zapomniałem o niczym, jak sobie przypomnę o jakimś elemencie to będę dopisywał.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Touring - montaż hydrauliki klapy
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 11:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Poradnik pierwsza klasa :ok:
Jak zbiorę brakujące graty (czyli zawias i kawałek dachu :zdegustowany: ) to montuje u siebie :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Touring - montaż hydrauliki klapy
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 18:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: e39 540 iA
Kod silnika: m62b44tu
A nie za "ostro" sie ona domyka? masz elektr. dociąganie klapy po zamknięciu? Nie uszkodzi Ci sie zamek jak klapa tak trzaska? Marzy mi sie taka przeróbka, bo czasami się przydaje jak sie niesie pełne torby zakupów...

_________________
Moja Alpina b10 V8 idzie na sprzedaż. Pytać o wszystko na PW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Touring - montaż hydrauliki klapy
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 22:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 223
Lokalizacja: DJ
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134043
Shadow69, organizuj graty i montuj, fajna sprawa :)

Kmicic 540 napisał(a):
A nie za "ostro" sie ona domyka? masz elektr. dociąganie klapy po zamknięciu? Nie uszkodzi Ci sie zamek jak klapa tak trzaska? Marzy mi sie taka przeróbka, bo czasami się przydaje jak sie niesie pełne torby zakupów...


No właśnie trochę tak, na początku to zamknąć się nie chciała nawet, a teraz to trzaska wg. mnie też trochę za bardzo (mam dociąganie). Nie wiem jeszcze czego jest to kwestia, jestem na etapie diagnozowania ;) wiem tylko, że to problem w hydraulice jest, bo wcześniej nie dało się trzasnąć klapą. Zamka to raczej nie popsuje, bo jak kupiłem auto na zajechanych siłownikach to ledwo klapa się trzymała więc na pewno nie raz ktoś dobrze trzasnął.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Touring - montaż hydrauliki klapy
PostNapisane: 15 marca 2015, 09:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
Cześć
Właśnie mam zamiar zabrać się za montaż takiego systemu. Mam dawcę i po dogadaniu się ze sprzedawcą sam sobie ją wymontowuję. Jest gość co z mechaniką sobie poradzi, natomiast bardzo mnie podłamuje instalacja, ilość kabli wychodzących z klapy itd.
Mógłbyś bardziej, tak łopatologicznie wyjaśnić jakie kable muszę wyciągnąć od dawcy?
Co z tym w żółte ciapki co pisałeś że nie wiesz gdzie podłączyć- faktycznie poszedł do licznika?
Ja jestem na etapie że ta wiązka z 3 grubymi kablami i bodajże 6 cienkimi co idzie po lewej stronie idzie pod deskę- i tu się zatrzymałem do poniedziałku.
Po prawej idzie mnóstwo kabli z klapy do przodu i kolejne mnóstwo do bagażnika.
Może poradzisz które wyciągnąć bo zdaję sobie sprawę że nie będą mi wszystkie potrzebne bo się dublują z moimi?
Byłbyś tak miły i podał mi na PW swój nr tel, w razie problemów (obiecuję że nie nadwyrężę twojej prywatności bardziej niż będzie to konieczne).
Dzięki już za ten temat
Pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL