BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 25 kwietnia 2017, 07:31


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e91] 320d 163km wymiana świec żarowych
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 12:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 21
Moje BMW: E91
Kod silnika: M47T2 163KM
Witam,

Zabrałem się do wymiany świec w moim e91 i chciałem się podzielić wszystkimi informacjami na ten temat.
A więc objawy: po dopaleniu przy niższych temperaturach trzęsło i tak jakby nie palił na wszystkie cylindry przez pierwsze parenaście sekund. Diagnoza na kompie trzy świece 1, 3, 4 do wymiany lub sterownik. Stwierdziłem, że zacznę od świec i decyzja była trafna. Zakupiłem świece Beru (gdyż takie dokładnie są montowane seryjnie) dokładnie z tym samym numerem części produkcja niemcy. Dodatkowo komplet uszczelek 2 x po 4, wd-40, smar miedziany, klucz dynamometryczny juz posiadałem i szczerze polecam do wymiany.

A więc zaczynamy.
Obrazek
Odkręcamy wszystkie śruby zaznaczone na zielono i ściągamy osłony. Strzałkami na żółto zaznaczone są osłonki które są na zatrzaskach też ściągamy , a następnie zaznaczone na niebiesko śruby podpór. Po uporaniu się z tym ściągamy całą metalową osłonę pociągając do siebie i do góry jednocześnie. Aby odsłonić kolektor całkowicie ściągamy jeszcze osłonę plastikową znajdującą się pod nią. w ten sposób mamy odsłonięty cały kolektor dolotowy.
Obrazek
Tu już mam zdjęcie po demontażu kolektora bo zapomniałem zrobić. Ale sytuacja wygląda tak: przed demontażem ściągamy zaznaczone na niebiesko wtyczki, jest ich dwie i zsuwamy gumowy zaczep szt 1. Na czerwono zaznaczony jest wężyk który należy zsunąć oraz odkręcamy uchwyt bagnetu oleju zaznaczony na żółto. Jeżeli idzie o zawór EGR to ściągnąłem tylko wężyki i wtyczki, gdyż czyściłem go niedawno.
Następnie do odkręcenia mamy 8 nakrętek u góry (klucz 10mm nasadka) oraz 5 niżej (klucz 11mm nasadka) i tutaj uważać żeby nie powpadały gdzieś niżej.
I delikatnie próbujemy go podnieść do góry i wyjąć.
I tak oto mamy nasze świece na widoku.
Obrazek
Aby zdjąć kapturek ściskamy tak jak zaznaczone strzałkami na czerwono.
Następnie przez około 2 godziny systematycznie spryskiwałem gniazda świec WD40.
I najbardziej stresujący moment odkręcenie samych świec. Moment odkręcenia świecy ustawiłem na 25Nm ( moment zerwania wynosi 35Nm). Odkręcam i klik nic. I tak na każdej. Więc z sercem w gardle 30Nm i próba. Szczęście każda puściła. Po wykręceniu świec gwint nowych posmarowałem miedzianką i wkręcamy najpierw ile się da delikatnie palcami z samą nasadką, a później kluczem momentem 15Nm. Po dokręceniu powyciągałem i powymieniałem stare uszczelki ( polecam gdyż tak jak moje zapewne każde przy przebiegu 160 000 km będą już twarde).
Oraz polecam sprawdzenie słynnych klapek.
Obrazek
Po sprawdzeniu i oględzinach wszystko ok skręcamy.
Momenty dokręcania nakrętek kolektora to dla M6 10Nm, a dla M7 czyli tych pięciu niżej 15Nm.
polecam robić kluczem dynamometrycznym gdyż mamy większą pewność że nie zerwiemy gwintu czy śruby.
Składamy palimy i różnica kosmiczna. Zero drgań i równiutko na zimnym silniku
Dorzucam jeszcze foto starej świecy
Obrazek
I numer części 0 100 266 002
Mam nadzieje, że choć troszkę pomogłem
Pozdrowionka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e91 320d 163km wymiana świec żarowych
PostNapisane: 8 grudnia 2013, 18:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 2854
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: 328i
Fajnie opisane :ok: ,
co do tego smaru miedzianego to miedź reaguje z aluminium także nie wiem czy to dobry pomysł z akurat takim smarem.

_________________
"Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty dla szybkich kierowców" "Nie odkładaj marzeń, odkładaj na marzenia"|"Life's Too Short To Drive Boring Cars"
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320d 163km wymiana świec żarowych
PostNapisane: 25 października 2016, 12:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E91
Kod silnika: M47T2
Wszystko pięknie opisane, ale brakuje zdjęć (nie wiem jak inni, ale ja ich nie widzę)
Pozdrawiam
ZB


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320d 163km wymiana świec żarowych
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 12:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E91 320d
Kod silnika: M47
Zgadzam się zdjęcia by się mocno przydały...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e91] 320d 163km wymiana świec żarowych
PostNapisane: 6 stycznia 2017, 12:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 21
Moje BMW: E91
Kod silnika: M47T2 163KM
Witam nie wiem co się stało że zdjęciami może usunęli z imagesckaka bo tam były załadowane. Postaram się odnaleźć na komputerze i wstawić ale nie wiem czy znajdę bo to było 3 lata temu. Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL