BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 08:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Mata pasażera-eliminacja wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 12 października 2007, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Na zdjęciach poniżej macie pokazane jak krok po kroku odciąć mate i wlutować diodę
to musi być to dioda typ 4001 a dokładnie 1N4001


http://www.poltronic.com.pl/go/_info/?id=18758

diodę lutujemy mostkując biały kabelek z niebieskim

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fotel lepiej odkręcić z 4 śrub i unieść do góry
Po wszystkim wystarczy podjechać na kasowanie błędu do jakiegoś warsztatu.



zdjęcia i informacja została zaczerpnięta za zgodą piotrek1 z forum BMW Klub Polska

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 08:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Koszalin
Witam Ale podobno w bmw e46 320d 2002r nie da rady tego zrobic jak wiecie cos na ten temat to dajcie znac bo mam ten sam problem jak ktos mi siada na pasazerce to zapala sie kontroslak air bag


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 09:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A po co to robić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 10:01 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
KotSylwester napisał(a):
A po co to robić?


po to ze ,w E36 te maty są bardzo awaryjne i teoretyczne trzeba by je wymieniać kilka razy do roku :)

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 10:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Po ustaleniach: to są maty - czujniki obecnośći osoby na fotelu. Bez nich nie zadziała poduszka. Jak się uszkodzą - poduszka nie odpali. Diodę wlutowuje się i czujnik jest cały czas w pozycji - jest pasażer i poduszka zadziała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2007, 13:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
Czy w e39(1999r) sprawa wygląda podobnie?? i tez zadziała tak samo jak w e 36??

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2007, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
W sumie dla mniej rozgarniętych można dodać że dioda ma polaryzację i o ile ten sposób jest skuteczny to należy zwrócić uwagę na kierunek przewodzenia, aby przypadkiem przy tej próbie poducha nie strzeliła w nosa :)
Szczerze mówiąc to z punktu widzenia elektronika nie wiem ku czemu ma służyć ta dioda? przecież spowoduje ona tylko blokowanie lub przewodzenie, w tym przypadku sądze że mata działa troszkę innaczej mianowicie zmienia swoją rezystancje przy nacisku i raczej to rezystor o odpowiedniej wartości powinien rozwiązać problem a nie dioda.
Bo właściwie tłumacząc działanie tej diody w prosty sposób to tak jakbyśmy:
- skręcili niebiski z białym bez diody (pierwszy kierunek)
- zostawili rozwrte (drugi kierunek diody)

Diody IN4001 stosuje się głównie do zabezpieczenia instalacji niskonapięciowych (odpowiednio wstawione w obwód służą jako bezpieczniki).
W tej sytuacji nie wiem co one mają na celu, ale skoro sam admin twierdzi że to działa to warto sprawdzić :-)

Właściwie moim skromnym zdaniem aby nie było niespodzianek najlepiej wziąć omomierz posadzić kogoś po sprawnej stronie i sprawdzić reazystancje na tej kostce a następnie sprawdzić przy pustym fotelu.
Jeżeli przy pełnym okaże się że jest np. 3.9kOhma (proszę się nie sugerować tą wartość bo to jest przykład) kupujemy rezystorek za 5gr wpinamy go dokładnie jak diode i mamy 100% pewność poducha nas niezawiedzie.
Nie jestem do końca pewny czy w praktyce uda się to zmierzyć tak jak opisałem, ale warto spróbować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 grudnia 2007, 22:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
Labrador napisał(a):
zdjęcia i informacja została zaczerpnięta za zgodą piotrek1 z forum BMW Klub Polska



792238975 napisał(a):
Szczerze mówiąc to z punktu widzenia elektronika nie wiem ku czemu ma służyć ta dioda? przecież spowoduje ona tylko blokowanie lub przewodzenie, w tym przypadku sądze że mata działa troszkę innaczej mianowicie zmienia swoją rezystancje przy nacisku i raczej to rezystor o odpowiedniej wartości powinien rozwiązać problem a nie dioda.



hm no możliwe ze rezystor byłby lepszy skoro znasz się na tym i tak twierdzisz ,informacja o tym sposobie została zaczerpnięta z innego forum ale powszechnie na wielu forach przewija się własnie taki sposób z tym ze jedni piszą o diodzie a inni o rezystorze


792238975 napisał(a):
Nie jestem do końca pewny czy w praktyce uda się to zmierzyć tak jak opisałem, ale warto spróbować



no byłoby fajnie gdybyś kiedyś miał możliwość sprawdzenia tego i pomierzenia ,wiedzielibyśmy na 100 % co wlutować czy diode czy rezystor

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Maty
PostNapisane: 18 grudnia 2007, 23:59 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
zobacz to....Emulatory czujnika zajęcia fotela pasażera

Czujnik zajęcia fotela pasażera jest oprócz taśmy spiralnej, najbardziej zawodnym elementem systemu poduszek powietrznych. Czujniki te wykonane jako maty umieszczone są w siedziskach, narażone są tam na uszkodzenia mechaniczne. Poza tym po kilku latach intensywnej eksploatacji maty te po prostu pękają. W celu prawidłowego zlokalizowania usterki, zamiast uszkodzonej maty można zainstalować jej emulator. Sterownik "widzi" wówczas prawidłową matę, i można wykasować kody usterek. Wszystkie emulatory są skonstruowane tak, że sterownik dostaje informację o OBECNOŚCI pasażera.
Emulatory podłącza się do wyprowadzeń czujnika, zgodnie z kolorami przewodów.

Audi - A8 4D 50 zł
BMW - wszystkie modele do 3 E46 i 5 E39 włącznie 50 zł
Mazda - 626 GF, MX5 250 zł
Mercedes starszy - modele nie wyposażone w system AKSE - brak lampki Airbag OFF 50 zł
Mercedes nowszy - modele z systemem AKSE - występuje lampka Airbag OFF 250 zł

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2007, 23:48 
hmm kolega słusznie zauważył, że w wielu instalacjach tego typu jest detekcja oporności w związku z tym że dioda krzemowa ma oporność około 700-800R wystarczy dać tam opornik od 700 do 1k R i wszystko powinno być ok może warto sprawdzić dobrą matę miernikiem i wtedy ma się jasność o co chodzi


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2007, 23:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Lokalizacja: Olsztyn
Powiem wam tak, jako iż miałem pod ręką diodę jak zaglądałem u siebie w moją usterkę podstawiłem ją zamiast napinacza pasów (ponoć ma taką samą rezystancje co mata) po ponownym odczytaniu błędu komp widzi obwód przerwany niezależnie w którym kierunku wstawimy diodę, próbowałęm wstawić też rezystor 2,2kOhm próba też się nie powiodła. A błąd nadal aktualny. Być może CarSoft 6.5 nie jest idealnym urządzeniem do diagnostyki SRS i pokazuje błędnie usterke, narazie się z tym poddaje. Ale może ktoś z was ma pomysł jak sprawdzić napinacz pasów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 19:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
ja juz też próbowałem zrobić tak jak w piewszym poście i nic... błędy kasowałem dobrym kompem diagnostycznym :zly:
lipa :kwasny:

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2007, 21:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
moze to wam cos pomoze..BUDOWA SYSTEMÓW PODUSZEK POWIETRZNYCH SRS :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 09:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Sanok
792238975 napisał(a):
Diody IN4001 stosuje się głównie do zabezpieczenia instalacji niskonapięciowych (odpowiednio wstawione w obwód służą jako bezpieczniki).


Na pewno kolega jest elektronikiem?

Podaję linka do parametrów diody http://www.datasheetarchive.com/pdf/1770876.pdf

_________________
Pozdrawiam Mariusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2008, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: z Polski
martwi mnie tylko fakt że emulator zajęcia fotela pasażera
np taki

http://www.4b.pl/File.aspx?FileID=41958

ma do wlutowania trzy przewody... tzn oszujemy cały sterownik układu airbag pasażera

a naszą diodę wlutowujemy w układ biało-niebieski - tzn w matę

więc koledzy którzy po wlutowaniu mieli problem ze skasowaniem błędu !! może problem tkwi w sterowniku a nie w macie albo macie jeszcze inną przerwę w tym obwodzie

_________________
ufff


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2008, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: z Polski
czasem wina jesy po stronie słabych połączeń

_________________
ufff


Ostatnio edytowano 27 czerwca 2008, 18:11 przez mtworus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 06:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57d30
Witam wszystkich! jestem tutaj nowym ale mam jedna rzecz do powiedzenia, chodzi mi o ta diode-musze obalic ten Mit ze wlutowanie diody pomaga! :mur: (pomaga ale w ten sposob ze sterownik "widzi" sprawna mate ale pusta, czyli Bez pasazera!!!) wczoraj wyjalem mate z siedzenia (nie sprawna-pekniety obwod, lecz do pomiarow udalo sie ja "sklejić") :cwaniak: wszystko zmierzylemi wyszlo na to za ta dioda ma za zadanie przepuszczac prad w jedna strone a w przypadku ucisku na mate prad zaczyna plynac w obie strony ALE z pewnym oporem!!! opor ten waha sie w przedziale od 30KOhm do 250-350KOhm zaleznie od ucisku. tylko ze to na uszkodzonej macie... ale za kilka dni bede mial sprawna wiec dla pewnosci powtorze pomiary. wynika z tego to ze do diody trzeba jeszcze przylutowac rownolegle rezystor :hyhy: Pozdrawiam wszystkich!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 kwietnia 2008, 15:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57d30
Witam ponownie! oryginalna doida w macie to 1n4007.
podaje rezystancje sprawnej maty.
18Kohm do 22Kohm dla "ludzia" wazacego ok 100kg siedzacego na fotelu ktory sie wierci ;) 23Kohm do28Kohm dla 80kg wagi (dla mnie) i z powodu braku ochotnikow (lzejszych) na tym pomiary zakonczono... przypominam ze rezystor lutujemy rownolegle do diody!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwietnia 2008, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: wyspa wolin
możecie mi powiedzieć gdzie można kupić taką matę szukałem na allegro ale tam są same emulatory w sklepach moto też nie bardzo chcą to sprowadzić może znacie jakiś sklep internetowy z góry dzięki :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: Zawiercie
ja zamiast diody polecam emulator z firmy infocar.pl zapłaciłem 60zł razem z przesyłką
5 minut -wystarczy odciać kable od maty ,wyciągnac wtyczkę (nie trzeba demontowac siedzenia) wlutować kable zgodnie z kolorami i podpiac wtyczke do gniazda
ja tak zrobiłem i kontrolga od AirBagu zniknęła(po wykasowaniu będu) :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL