BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 01:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 19 października 2011, 07:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 92
Lokalizacja: Siedlce / Siemiatycze
Moje BMW: 320i qp
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97197
Witam. Jak ktoś jest z okolic siedlce to mam sprawną mate do "oddania" za pifko. Oczywiście sprawną do standardowych foteli e36 coupe lub nawet z całym fotelem bo zmieniłem u siebie już więc stare leżą w garażu:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 2 listopada 2011, 17:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, czy napewno ta dioda ma być prostownicza i połączona równolegle z rezystorem? Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 4 listopada 2011, 09:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
tak napewno ma być prostownicza i napewno rezystorem, rezystorem dobierasz sobie wagę pasażera a dioda powoduje że komputer "widzi" że mata jest podpięta

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 6 listopada 2011, 05:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: E46 320d Touring
Trzeba odłączać aku przy tej operacji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 6 listopada 2011, 09:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, z tego co wiem to wystarczy mieć wyłączony zapłon i wyjęty kluczyk stacyjki najlepiej-tak mi powiedział gość od elektrodiagnostyki gdy mi kasował błąd, a u mnie złącze się rozłączyło jakimś cudem i mata się odłaczyła-wywaliło bład, a teraz już OK ;-).

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r, E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r. Jest Honda Accord Type-S, 2, 4 benzyna, 220KM(190KM podkręcone ze zmianami dolotu i wydechu), sedan, 2005r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 5 listopada 2012, 20:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Lokalizacja: Katowice
arek_ie napisał(a):
Witam wszystkich forumowiczów.

Jeżeli chodzi o wyłączenie maty poprzez ncsa wysypał mi się sterownik. Po fakcie już dowiedziałem się że mrsa2 podatne są na uszkodzenia modułu przy próbie dezaktywowania maty pasażera. Nie mogłem już zakodować lub powrócić do poprzednich wartości ze względu na uszkodzonego eeproma. Efekt jest taki że czekam na drugi sterownik.

Mam pytanie odnośnie tego tematu.

W moim e39 pod fotelem nie ma niestety modułu maty pasażera. Ktoś to wypiął i zostały jedynie 2 przewody. Jeden biało niebieski i drugi 3 żyłowy. Czy w tym momencie jeżeli przylutuję diodę z kondensatorem pomiędzy biały a niebieski przewód będzie to działało? Czy jednak muszę zakupić moduł maty i dopiero wtedy usunąć błąd?

Dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam


Szkoda że nie przeczytałem wcześniej dziś wysypałem sterownik Temic tak jak ty


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 5 listopada 2012, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 15 sierpnia 2013, 11:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
Witam
Mam właśnie taki problem i po przeczytaniu całego tematu wszystko rozumiem, tylko przez chwilę ktoś wspomniał o gongu zwracającym o nie zapięciu pasa przez niby siedzącego pasażera. Może to być trochę denerwujące. Macie jakiś pomysł z oszukaniem kompa, nie mówię o wpinaniu pasa? Czy te gotowe emulatory, wpinane w kostkę rozwiązują ten problem?
Ostatnie pytanie, jak wepnę ten emu pp w kostkę, to następnie całość do gniazda fotela się wpina, bo mam jeszcze grzanie, no i pas pirotechniczny?
Dzięki za odp i pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 4 września 2013, 19:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e60
witajcie.

skoro już temat odkopany to też zapytam.

czy ktoś próbował rozwiązać ten problem w e60? wersja przedliftowa, jednakże fotele z poliftu.
?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 13 września 2013, 21:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 994
Lokalizacja: radom
Moje BMW: E-36 323i SEDAN
Kod silnika: M52b25
panowie mam problem pod fotelem pasazera nie mam zadnych kabli ani puszki nic ,bo fotele byly zmieniane przez poprzedniego wlasciciela ,a z podlogi idzie mi wtyczka z 3 kabelkami czy da rde to jakos wlutowac te oporniki zeby sie nie palila poduszka od maty czy trzeba skolowac ten maly plastikowy modulek pod fotel i dopiero kombinowac pomoze ktos?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 14 września 2013, 00:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Z tego co mi wiadomo musi być ten moduł pod fotelem.
Jak nie masz nic w siedzeniu, to możliwe że masz fotel od angola.
Zobacz zatem czy nie ma tego modułu w fotelu kierowcy (angielskim pasażera).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 11 grudnia 2013, 18:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57
Nie trzeba odłączać aku , wystarczy nie włączać zapłonu

Kolega elektryk , zamiast ciąć i wstawiać diodę wyłączył mi mate z systemu bmw , a tak jak by w ogóle jej nie było.

nie wiem jakim softem to robił , zajęło mu to 3 minuty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 22:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Dokładnie. Wystarczy za pomocą NCSw module ABG zmienić:
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
nicht_aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
nicht_aktiv

odłączyć puszkę pod siedzeniem i wykasować błąd z pamięci Inpą.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 08:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 381
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120259
no i jak mata jest wyłączona to poduszka w czasie wypadku się otwiera czy nie ? pytam o e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 13 stycznia 2014, 10:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 164
Lokalizacja: Brzostek Podkarpacie
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
witam czy wlutowanie diody w e46 320d 2002r zadziala i poduszka po usunieciu bledu nie bedzie swiecic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 9 lutego 2014, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 70
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138003
Witam.Potwierdzam działanie dioda 1n4001 i rezystor
ucinamy wtyczke maty
Obrazek

lutujemy diode z rezystorem(zwracając uwagę na kierunek diody)
Obrazek

i naciągamy z powrotem pancerzyk
Obrazek
montujemy w aucie i kasujemy błąd
Czas pracy około 20min łacznie z kasowaniem błedu. Koszt od 0zł do 1zł :ok: :ok: :ok: :ok:

_________________
bioly


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 20 marca 2014, 16:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Panowie, a czy da się wykonać taka samą operacje aby efekt był przeciwny, czyli komputer widział siedzenie pasażera jako puste? Piszę to w kontekście przewozenia dziecka na przednim fotelu w BMW e36 Compact.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 20 marca 2014, 17:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Musiałbyś znaleźć taki rezystor, który by wskazywał siedzenie jako niezajęte.
Metoda prób i błędów. Bez INPY się nie obejdzie. W livedata widać czy jest zajęte.

Ja bym na twoim miejscu zrobił inaczej.
1. odpięcie poduszki.
2. usunięcie poduszki z modułu ABG za pomocą NCSa.
a dokładniej:
AIRBAG_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
AIRBAG_BEIFAHRER_2
nicht_aktiv
3. skasowanie błędu np za pomocą INPA.

W E36 Compact nie obejdzie się bez ADSa i laptopa z fizycznym portem com.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 20 marca 2014, 19:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
kkkkamil26 napisał(a):
Musiałbyś znaleźć taki rezystor, który by wskazywał siedzenie jako niezajęte.
Metoda prób i błędów. Bez INPY się nie obejdzie. W livedata widać czy jest zajęte.

Ja bym na twoim miejscu zrobił inaczej.
1. odpięcie poduszki.
2. usunięcie poduszki z modułu ABG za pomocą NCSa.
a dokładniej:
AIRBAG_BEIFAHRER_1
nicht_aktiv
AIRBAG_BEIFAHRER_2
nicht_aktiv
3. skasowanie błędu np za pomocą INPA.

W E36 Compact nie obejdzie się bez ADSa i laptopa z fizycznym portem com.


dzieki za odpowiedz, ale z racji tego, ze jestem laikiem w kwestii BMW to z Twojej wypowiedzi zrozumialem tylko do zdania "...Metoda prob I bledow" reszty nie rozumiem :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 6 kwietnia 2014, 19:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Moje BMW: 525d,05'
Witam, mam problem z mata obecności pasażera (bmw e60)- są inne kostki- jestem w trakcje rozwiązywania tego problemu ale ostatecznie można emulator zastosować choć cały czas będzie krzyczeć o zapięcie pasa pasażera dlatego też może uda się podłączyć te matę...

W instalacji przedliftowej jest kostka 3 przewodowa -fioletowy z białym paskiem, brązowy i biały z czerwonym paskiem pożniej wchodzą do takiego małego urządzenia z którego już wychodzą tylko dwa przewody biały i niebieski a z maty pasażera wychodzi kostka poliftowa 3 przewody biały,brązowy i czerwony...
jak to połaczyć żeby działało ok?

PS. problem powstał po wymianie siedzisk na poliftowe, ale instalacja i moduły są z przedliftu...

zrobiłem taki emulator dioda 1n4007 i rezystor 26kohm żeby zobaczyć co będzie się działo w e60 i działa!
tylko tak jak pisałem cały czas krzyczy o pasy, koszt 60groszy :) warto było sprawdzić!

_________________
e60-525dA- 230KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL