BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 18:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 21 września 2011, 14:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
kuruś napisał(a):
kkkkamil26 napisał(a):
Wlutuj jeszcze rezystor równolegle bo teraz komputer widzi siedzenie jako niezajęte. (bo widzę, że masz samą diodę)
Kondensator, a rezystor to to samo?? raz piszecie tak, a raz tak więc już nie wiem...

Wujek google poda ci odpowiedź. Definicje są na wikipedii.
kuruś napisał(a):
Bylem w sklepie elektronicznym i kupiłem kondensator 10nK100 ale nie ceramiczny czy taki może być?


Ma być dioda plus rezystor/opornik równolegle. Nie pamiętam jakie dokładnie wartości. W tym wypadku nie powinno się stosować kondensatora.
Wieczorem pstryknę zdjęcie jak powinno być. Kiedyś robiłem taki myk, ale się później okazało, że mata jest ok i już mi nie jest potrzebny ten "emulator".
Dodam, że w Inpie po zastosowaniu diody + rezystora było widać zajęte siedzenie pasażera.



arek_ie napisał(a):
Tak wszystko sprawdziłem jest ok. Po odłączeniu napinaczy dochodzi mi kolejny błąd. Podłączyłem błąd wykasowałem i wraca tylko jeden. Błąd nr 24. W przyszłym tygodniu będę miał sensor maty pasażera podłącze go i wtedy zobaczę może tu jest problem że w ogóle go nie posiadam ktoś go po prostu wyjął Na zdjęciach jest opisane że cały układ robi się na przewodach od wtyczki a potem wtyka się ją do sensora (modułu) maty pasażera. Sam nie wiem u wszystkich działa a u mnie nie i cały czas poducha świeci.


Sprawdź jeszcze wszystkie kostki pod siedzeniem pasażera. Dobrze je wyczyść najlepiej jakimś środkiem.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 21 września 2011, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Irlandia Birr - Polska Przasnysz
Moje BMW: e39 523
Kurcze u mnie to jest jakaś kombinacja, gdyż żadnych kostek tam nie mam. Przewody który wychodzą spod dywanika (chyba 3) są polutowane oprócz tych 2 kostek co są luzem i podpina się je do sensora maty jedna ma 3 przewody druga 2 przewody. Nie wiem może faktycznie to jest to że nie ma w ogóle tego urządzenia modułu (sensora) maty i poprzez to jest sygnalizowany błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 21 września 2011, 17:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Ja dałem diodę 1N4007 i rezystor 10Kohms. (wylutowane ze starego zasilacza komputerowego)
W Inpie siedzenie było jako zajęte.

Obiecane zdjęcie (luty jakie są takie są):
Obrazek

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 21 września 2011, 18:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
kkkkamil26 napisał(a):
luty jakie są takie są

Porządna robota ;) :)

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 21 września 2011, 19:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Vanduch napisał(a):
kkkkamil26 napisał(a):
luty jakie są takie są

Porządna robota ;) :)


Dzięki

Oczywiście kolory kresek to kable, a rezystor nie ma różnicy którą stroną przylutujemy.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 21 września 2011, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Koledzy nie jestem mistrzem ani znawcą jeśli chodzi o elektryke ale dowiedcie sie jaki płynie tam prąd bo podłaczona dioda i rezystor muszą przenosić pewną moc żeby czasem sie nie przepaliły i na nowo robić to samo.
Patrząc na pierwsze zdjecie nie zauważyłem paranetrów tego pudełeczka , a jeśli dobrze oceniłem grubość białego czy niebieskiego przewodu to tam zbyt dużego prądu raczej nie ma. Jeśli tego nie zmierzycie to po prostu kupcie diode i rezystor o większej mocy. U mnie układ elektryczny AIRBAG zabezpieczony jest dwoma bezbiecznikami każdy po 5A . Tak wiec kupujemy dio. i rezy. o parametrach : napięcie powyżej 14 V prąd ok 5 A . Jeśli chodzi o koszty to jeśli dany element elektroniczny ma większą moc tym jest droższy tak więc nie ma co za bardzo przesadzać. Nie byłem dawno w sklepie elektronicznym lecz myślę ze to bedą niewielkie koszta.
Jedyna wiadome to pewnie napięcie od 12 - 13.8 V.
Na koniec dobrze byłoby to wszystko zaizolować bo w autach występuje duża wilgoć.
Pozdrawiam :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 27 września 2011, 18:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Irlandia Birr - Polska Przasnysz
Moje BMW: e39 523
Vanduch napisał(a):
arek_ie napisał(a):
wyłączę palący się airbag?

Tak, ale po podłączeniu się pod komputer i wykasowniu błędu poduszek.



Witam

Bez sterownika maty pasażera się nie obeszło. Dzisiaj kupiłem sterownik z nadzieją, ze mata będzie ok. Podłączyłem go ale niestety błąd po wykasowaniu inpą powrócił.
Wlutowałem diodę 1N4007 oraz kondensator ceramiczny 10NF pomiędzy niebieski i biały przewód od wtyczki. Podłączyłem ją do sterownika. Błąd wykasowałem i jest ok. Poducha już się nie świeci.

Dziękuję za podpowiedzi, Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 27 września 2011, 20:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
A sprawdziłeś w Inpie czy siedzenie jest zajęte?

Kondensatora nie powinno się tu stosować bo gromadzi się w nim ładunek elektryczny.
Lepiej zastosować tu rezystor.
Najlepszy zestaw to dioda + rezystor.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 27 września 2011, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Irlandia Birr - Polska Przasnysz
Moje BMW: e39 523
kkkkamil26 napisał(a):
A sprawdziłeś w Inpie czy siedzenie jest zajęte?

Kondensatora nie powinno się tu stosować bo gromadzi się w nim ładunek elektryczny.
Lepiej zastosować tu rezystor.
Najlepszy zestaw to dioda + rezystor.


Tego nie sprawdzałem, ale sprawdzę i dam znać. Dzięki za przypomnienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 28 września 2011, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Irlandia Birr - Polska Przasnysz
Moje BMW: e39 523
Siedzenie pasażera jest zajęte po sprawdzeniu inpą. Zostawię to tak na chwilę obecną jak coś się zacznie dziać wlutuję rezystor. Jaka powinna być oporność 2,2 będzie odpowiednie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 28 września 2011, 14:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kkkkamil26 napisał(a):
Najlepszy zestaw to dioda + rezystor.


kkkkamil26 napisał(a):
Ja dałem diodę 1N4007 i rezystor 10Kohms.


To dotyczy e36 czy w e46 jest to samo?


Bo muszę w końcu zrobić coś z tą kontrolką :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 28 września 2011, 19:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Też powinno działać ale czy we wszystkich to ciężko mi powiedzieć.

Na allegro na aukcjach z emulatorami maty pasażera piszą że pasują do:
"E31
E34
E36
E38
E39
E46
E60 ( do 2006r ze zwykłym kluczykiem)
E66
X5/E53
Z3"
A tak naprawdę te emulatory to to samo o czym tu piszemy tylko zamknięte w pudełeczku.

Na forum Bmw-Klub montują diodę+rezystor do E46 i im działa.
Tylko jak masz poduchy dwu nabojowe (chyba MRS4) to nie będzie wtedy możliwości przez system airbag odczytania wagi pasażera. W tym wypadku bezpieczniejsze jest naprawa lub wymiana maty. Albo jak jeżdżą na miejscu pasażera osoby o podobnej wadze dobrać tak rezystor aby odpowiadał tej wadze.
Tu jest poruszany ten wątek: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... &start=255

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 28 września 2011, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kkkkamil26, hmmm a jak sprawdzić jakie mam poduchy? Powiem szczerze, wolałbym nie eksperymentować bo co prawda lutownicę umiem trzymać w ręku, ale pojęcia o tych elementach nie mam... :(



A z ludzi którzy robili to w e46 może się ktoś wypowiedzieć? :luka:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 7 października 2011, 10:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Gdzie inpa pokazuje czy fotel jest zajęty czy nie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 8 października 2011, 17:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
kuruś napisał(a):
Gdzie inpa pokazuje czy fotel jest zajęty czy nie??


Jak się połączysz z modułem airbag to musisz wybrać F5 (read status). Później strzałką w dół aż dojdziesz do seat occupancy.
Tak jest w E36. Z tego co kojarzę to w E46 jest podobnie. Zależy jeszcze jaki masz moduł airbag. W niektórych opcje są trochę inaczej pokazywane.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 13 października 2011, 14:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Mam problem, podłączyłem sobie diodę 1n4007 i rezystor 27kohm czyli dla pasażera o wadze około 80kg jednak kontrolka airbag nie gaśnie, nie wieżę że trzeba wykasować aby zgasła bo gdy mata było nie do końca sprawna dioda mrugała (gdy mata zaskoczyła, dioda gasła... wiadomo o co chodzi) podłączyłem wg schematu z tego postu czyli niebieski i biały przewód tylko że ja wlutowałem się w środku tego pudełeczka aby nie było widać, no ale to bez różnicy gdzie...
Ma ktoś jakiś pomysł ?
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 13 października 2011, 20:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 485
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Dioda od Airbag-ów sama nigdy nie zgaśnie, musisz skasować błąd, inaczej będzie ciągle świecić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 14 października 2011, 11:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
kkkkamil26 napisał(a):
Lepiej zastosować tu rezystor.
Najlepszy zestaw to dioda + rezystor.


Wystarczy sama dioda,
deejeys napisał(a):
kkkkamil26, hmmm a jak sprawdzić jakie mam poduchy? Powiem szczerze, wolałbym nie eksperymentować bo co prawda lutownicę umiem trzymać w ręku, ale pojęcia o tych elementach nie mam... :(


Stary odpinasz mate odetnij sobie wtyczke maty z kablem o dowolnej dlugości ja dalem ok 5 cm, bierzesz dwa kabelki które łaczysz (mostkujesz dioda) kasujesz blad w inpa i z glowy masz caly czas aktywna poduche pasazera:)
powodzenia

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 18 października 2011, 19:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Faktycznie, zainwestowałem w kabel i za pomocą inpy pozbyłem się problemu nareszcie :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 18 października 2011, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 320
Lokalizacja: Legionowo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
chockie napisał(a):
Faktycznie, zainwestowałem w kabel i za pomocą inpy pozbyłem się problemu nareszcie :hurra:

gratulacje:P

_________________
Żyj tak byś mógł patrzeć w lustro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL