BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 09:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 22:35 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
memphis1988, a ten emulator to nie jest dioda z resystorem, tylko ze w ladnym pudelku ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2008, 22:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: Zawiercie
nie wiem prawdopodobnie masz racje ,nie mogłem tego sprawdzic bo ładnie zaklajstrowane pudełeczko mi przysłali :) ważne ze tanio i wszystko działa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: Stolica
Moje BMW: E92
Jaki opornik zamiast poduszki do e34. Wyrwałem poduszkę i zmieniłem kierownice i świeci mi się poducha jaki opornik tam wrzucic i czy trzeba restowac kompa czy akumulator wystarczy.

Ppozdr

_________________
CZARNY
5 lat bez prawka, a punkty lecą :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2008, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Malechowo
to jak to w koncu jest z ta matą????? montowac diode rezystor czy coo tez mam ten problem.... to w koncu ta dioda eliminuje problem? zeczywiscie po w montowaniu tej diody komp nie widzi osoby siedzacej na foteli i poduszka nie wypali czy jest odwrotnie poduszka wypali bez wzgledu na to czy ktos tam siedzi czy nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Gdansk
kolega karol o jakim rezystorze mowisz?? wszystko rozumiem do momentu wlutowania diody ale nie mam pojecia jaki rezystor i o co w tym chodzi!!! gdzie moge zakupic ten caly sprzet najlepiej??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 18:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Gdansk
kolega karol o jakim rezystorze mowisz?? wszystko rozumiem do momentu wlutowania diody ale nie mam pojecia jaki rezystor i o co w tym chodzi!!! gdzie moge zakupic ten caly sprzet najlepiej?? podlaczylem pod kompa i wykazalo mi niby rozwalona mate u pasazera!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2008, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Bielsko
Kod silnika: M52B25
Witam, miałem podobny problem z matą pasażera. Wlutowałem diode z kondensatorem i wszystko jest ok, kontrolka zniknęła.
Pytenie jak widzi do sterownik AIRBAG, czy pasażer siedzi na fotelu czy nie siedzi, czy w razie uderzenia poduszka wystrzeli?
Dodam że jak sprawdziliśmy komputerem obecność pasażera to wyskoczył komunikat NR, czy ktoś orientuje sie w temacie?

_________________
BMW - Bandyci MajÂą Wszystko


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2008, 17:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
woyteck, jak z kondensatorem ??

ja mam zwykla diode, ale przeciez nie pojade specjalnie pocalowac sciany z rozbiegu, zeby sprawdzic czy mi sie 1 czy 2 poduszki odpala ;)


tez bym chcial wiedziec jak to dziala, i cyz w razie wypadku zadziala.


bo nie chcial bym zeby nie daj bog cos sie stalo, i przez moja oszczednosc ktos zginie....

tylko ze maty wymieniac to bez sensu, chyba taniej znajde dobry komplet foteli na przod...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 09:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Witam.

Koszt samej maty nie jest powalający (zwłaszcza jeśli chodzi o bezpieczeństwo). W ASO na wrocławskiej w Warszawie koszt maty to 281 zł brutto. Wymiana 500 zł (2 lata gwarancji).

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Witam,
mam dwa pytania w tym temacie mianowicie
1. czy na tylnej kanapie tez są maty? jedna czy dwie a może trzy??
2. co wy na to żeby zamiast zwyklej diody z rezystorem zamontować w łatwo dostępnym dla kierowcy miejscu przełącznik ze świecącą diodą którym można by taka matę dezaktywować w przypadku gdy na prawym fotelu jest zamontowany fotelik dziecięcy? W innych samochodach widziałem takie rozwiązanie tylko jeden warunek ze w momencie gdy poduszka wyłączona musi się świecić dość mocno(może nawet mrugać?) jakaś dioda której kierowca nie mógłby nie zauważyć. A może lepiej wozić dzieci na tylnej kanapie ale przecież tam też poduchy są i nie widać dziecka tak dobrze jak na przednim fotelu. Dlaczego w BMW nie można wyłączyć tej poduszki?

pozdrawiam

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: dioda i rezystor (E46)
PostNapisane: 13 marca 2009, 20:59 
kwestia jest taka ze emulator składa sie z diody i rezystora. jezeli wszczepimy samą diode to dla sterownika poduszki bedzie to informacja ze nikogo nie ma na siedzeniu pasażera, tym samym poduszka w razie draki nie zadziała. jezeli wlutujemy diode plus rezystor 25kOhm, sterownik stwierdzi ze ktos na niej siedzi, co sie objawi tym, że po naprawie kontrolka od poduszek zgasnie a zapali sie kontrolka od pasów do póki nie zapniemy pasa pasażera. Wiec mamy wybór albo jezdzimy z działającą poduszka i jezeli jezdzimy samemu to z bezsensownie zapietymi pasami pasazera, albo jezdzimy z nieaktywna poduszka pasazera tym samy narazamy podrózojącego obok na poziom bezpieczenstwa z początków lat 90. Jest tez inna opcja a mianowicie zabic weża w kieszeni i kupic mate (280pln).

Ps. Jak kogos nie stac na mate za 300pln to pytam sie skad miał na samochód. Musiał byc niezle popapranym zbieraczem dudków. Na wakacje by lepiej pojechał chocby samochodem z lat 90.

Ps. Wkurzaja mnie te fora wszystkie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 14:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57B25
worson1 napisał(a):
Witam ponownie! oryginalna doida w macie to 1n4007.
podaje rezystancje sprawnej maty.
18Kohm do 22Kohm dla "ludzia" wazacego ok 100kg siedzacego na fotelu ktory sie wierci ;) 23Kohm do28Kohm dla 80kg wagi (dla mnie) i z powodu braku ochotnikow (lzejszych) na tym pomiary zakonczono... przypominam ze rezystor lutujemy rownolegle do diody!!!


Cześć worson1

Ja mam do ciebie pytanie. Może masz pomysł jak poprawnie zasymulować tą matę. Piszesz, że jest w niej dioda. Czyli dlatego w emulatorze trzeba wlutowywać diodę. Nie rozumiem dlaczego piszą, że jeszcze trzeba dołączyć kondensator. Dlaczego nie opornik ok. 23 kOhm owy skoro mata podaje takie wartości z pasażerem.

_________________
Andrzej,
525d Touring '03
Wcześniej:
528i Touring '97
520i Touring '93


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata,; plus i minusy
PostNapisane: 18 listopada 2009, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: E39 528i touring
Nie sprawdzałem (czyt. nie miałem kolizji), ale system, na logikę powinien działać tak:
1.W razie kolizji poduszki odpalają zawsze - ze względów bezpieczeństwa, :ok:
2.Jeśli mata (sprawna) sygnalizuje brak pasażera to airbag pasażera nie odpala, :cwaniak:
3.Jeśli mata uszkodzona (led zapala się się na desce) to niezależnie od obecności pasażera airbag odpala (led świeci i denerwuje :(
4. Po "oszukaniu" czujnika = wlutowaniu diody czy opornika mata nie zmieni parametrów elektrycznych i airbag zawsze odpali (za to nie świeci led.) :hyhy:

KotSylwester napisał(a):
Po ustaleniach: to są maty - czujniki obecnośći osoby na fotelu. Bez nich nie zadziała poduszka. Jak się uszkodzą - poduszka nie odpali. Diodę wlutowuje się i czujnik jest cały czas w pozycji - jest pasażer i poduszka zadziała.

_________________
pozdrawiam - wet(eran)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 19 listopada 2009, 00:38 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 3355
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36 323ti Compact
Kod silnika: M52B25
zastosowanie diody 1n4007 i kondensatora 10nF emuluje matę i daję sygnał do sterownika że pasażer SIEDZI.


Po wlutowaniu samej diody i podpięciu pod skaner można skasować błąd, ale będzie ze zawsze fotel pasażera jest pusty. Dodanie kondensatora powoduje wieczne symulowanie obecności pasażera na fotelu i tym samy odpalenie poduszki w razie wypadku.


Dioda 1N4007 + kondensator 10nF wlutować pomiędzy niebieski, a biały (dioda w dobrą stronę)
Tam gdzie dioda jest oznaczona białym paskiem czyli katodą lutujemy do niebieskiego kabla , strona katody oznaczona jest białym paskiem na diodzie.



Dioda prostownicza 1N4007 - 1A / 1000V

Obrazek



Kondensator ceramiczny 10nF / 100V


Obrazek

_________________
Kierowca BMW bez punktów karnych ,nie ma takiego ,chyba że uciekł... lub ma CB ;)


moje CB -- > President Harry II ASC + Sirio ML-145

Mój mały czarny diabełek BMW 323Ti Compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 19 listopada 2009, 23:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Kupiłem emulator na aledrogo za całe 35 zł. Wiem że przepłaciłem ale emulator jest zaklejony w małym plastikowym pódełeczku z naklejką z naszym logo ;) więc warto było dać tą olbrzymią kasę. Dodam że w zestawie były dwie koszulki termokurczliwe i dwie opaski zaciskowe żeby to ładnie zapiąć do fotela :ok:
Podpiąłem auto pod kompa i on widzi że miejsce pasażera jest zajęte więc git, skasowałem błąd poduchy i już jakoś ponad miesiąc spokój :)
Odnośnie alarmu nie zapiętych pasów to ja go mam wyłączony i za pomocą bylejakiego interfejsu można to wyłączyć i jeździć z emulatorem bez drażniącego gongu :ok:

Ja ogólnie polecam emulatory z allegro bo to przeciez żadna kasa w porównaniu z matą siedzenia pasazera.

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 21 listopada 2009, 22:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Labrador napisał(a):
zastosowanie diody 1n4007 i kondensatora 10nF emuluje matę i daję sygnał do sterownika że pasażer SIEDZI.


Po wlutowaniu samej diody i podpięciu pod skaner można skasować błąd, ale będzie ze zawsze fotel pasażera jest pusty. Dodanie kondensatora powoduje wieczne symulowanie obecności pasażera na fotelu i tym samy odpalenie poduszki w razie wypadku.

Dioda 1N4007 + kondensator 10nF wlutować pomiędzy niebieski, a biały (dioda w dobrą stronę)
Tam gdzie dioda jest oznaczona białym paskiem czyli katodą lutujemy do niebieskiego kabla , strona katody oznaczona jest białym paskiem na diodzie.

Dioda prostownicza 1N4007 - 1A / 1000V

Kondensator ceramiczny 10nF / 100V



Ja tak kolego już ok. roku temu zrobiłem, sprawdziłem na komputerze czy pasażer siedzi na okrągło ;) , okazało się, że siedzi cały czas i do dziś dnia mam spokój. :ok:
Koszt "części" - nie jakieś 60 zł, nie 35 zł, a jakieś 80 groszy :rotfl: , już nawet nie pamiętam ale nie przekroczyło złotówki.

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 22 listopada 2009, 00:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
a moze ma ktos zdjecia albo rysunki jak powinny byc wlutowane dioda i kondensator bo na poczatku jest zdjecie tylko z dioda a sama dioda to malo tak wynika z wypowiedzi, bo przy mojej tez poszla mata.Z gory dziekuje!

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 22 listopada 2009, 10:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
Kondensator wlutowujesz pomiędzy niebieski a biały przewód, bez znaczenia czy przed diodą czy za diodą i bez znaczenia, którą stroną kondensatora do którego przewodu.
No i będzie git :super:

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 16 marca 2010, 02:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: torun
Moje BMW: 320d e46
Kod silnika: m47
czy kondensator z diodą mają być połączone szeregowo czy równolegle ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Mata pasażera-eliminacja poprzez wlutowanie diody-obrazki
PostNapisane: 16 marca 2010, 09:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 3258
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Klekot M47
dzidek44no napisał(a):
czy kondensator z diodą mają być połączone szeregowo czy równolegle ?

Równolegle i dioda katodą do niebieskiego przewodu :P

_________________
Moje BMW e46 Touring 99" - Fafik_____________________________________________Grosz do grosza... :)
///podpis niezgodny z regulaminem
Hobby: Sutenerstwo, kontrabanda, tkwienie po uszy w "układzie", notoryczna współpraca z WSI ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL