BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 31 lipca 2014, 21:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
dziabi3 napisał(a):
Mnie interesuje fakt zmiany manuala na automat , dużo z tym roboty i problemów ?
W co trzeba się zaopatrzyć pod względem części.


Roboty na 1-2 dni.
Problemów brak, wystarczy wiedzieć co gdzie przykręcić i będzie działać ;)

Do wymiany:
zegary
kolumna kierownicza
lewarek biegów
pedał hamulca
koło zamachowe
skrzynia + sprzęgło hydrokinetyczne
dociągnąć pod maskę kilka kabli
sterownik EGS
wiązka silnika (ta od sond)
uszczelka miedzy skrzynią a silnikiem
śruby do koła zamachowego
wał
dyfer
półosie
łapa skrzyni
podstawa chłodnicy
chłodnica oleju
programowanie ECU i EWS lub wymiana na wersje od automatu

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 23:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 302
Lokalizacja: WPN/WD
nie chodzi mi o to który silnik jest dobry a który zły..

tylko o nakład pracy przy przekładaniu... :)

_________________
Timeless Ultimate Driving Machine


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 19:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Czesc Piotrek, w zwiazku z rozmowa telefoniczna podaj proszę schemat podlaczenia pedalu gazu do ECU i jesli pamietasz, ktorej wtyczki brakuje w M52 a jest w M54. Dzieki wielkie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 16 grudnia 2014, 22:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Pedał gazu
pin 1 do pinu 7 ECU
pin 2 do pinu 12 ECU
pin 3 do pinu 14 ECU
pin 4 do pinu 8 ECU
pin 5 do pinu 9 ECU
pin 6 do pinu 13 ECU

jarommm napisał(a):
i jesli pamietasz, ktorej wtyczki brakuje w M52 a jest w M54

Chodzi o wtyczki w skrzynce ECU, w M54 są inne i trzeba je zmienić , dodatkowo trzeba dołożyć 1 kabel do wtyczki , który (niestety nie pamiętam).

To foto chyba tego dotyczy :P
Obrazek

A tu fotki auta po 1000km .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 00:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Piotrek, ale moja wtyczka ma 8 pinów (3 i 7 są wolne) :(
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 20:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Sprawdzałem w schematach i nie mam wtyczki pod 8 kabli, ja podpiąłem tak jak rozpisałem 6 i gaz działa łącznie z kick -down.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 19 grudnia 2014, 16:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Dziś po kilku(nastu) godzinach przed kompem udało mi się rozwiązać zagadkę.
Wtyczka, której zdjęcie przesłałem pochodzi z pedału gazu z 2.0D z E46, była też montowana w starszych modelach E39, E38 itp.
Udało mi się znaleźć schemat pinów do niej, zamontowałem i ... działa :))
Podaję dla potomnych:
Pin 7 X 6004 Czujnik pedału brązowy zielony 00:35 PWG Pin 4
Pin 8 X 6004 Czujnik pedału białe 12:35 PWG Pin 5
Pin 9 X 6004 Czujnik pedału żółty 0:35 PWG Pin 2
Pin 12 X 6004 Czujnik pedału brązowy 12:35 PWG Pin 8
Pin 13 X 6004 Czujnik pedału biały zielony 00:35 PWG Pin 1
Pin 14 X 6004 Czujnik pedału zielony 00:35 PWG Pin 6
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 22 grudnia 2014, 18:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 723
Moje BMW: E46 320Ci :)
Dlaczego konieczna jest wymiana kolumny kierowniczej?

piotrek200411 napisał(a):
dziabi3 napisał(a):
Mnie interesuje fakt zmiany manuala na automat , dużo z tym roboty i problemów ?
W co trzeba się zaopatrzyć pod względem części.


Roboty na 1-2 dni.
Problemów brak, wystarczy wiedzieć co gdzie przykręcić i będzie działać ;)

Do wymiany:
zegary
kolumna kierownicza
lewarek biegów
pedał hamulca
koło zamachowe
skrzynia + sprzęgło hydrokinetyczne
dociągnąć pod maskę kilka kabli
sterownik EGS
wiązka silnika (ta od sond)
uszczelka miedzy skrzynią a silnikiem
śruby do koła zamachowego
wał
dyfer
półosie
łapa skrzyni
podstawa chłodnicy
chłodnica oleju
programowanie ECU i EWS lub wymiana na wersje od automatu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 22 grudnia 2014, 18:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1378
Lokalizacja: ESSEX
Moje BMW: F11
cos tu jest nie halo?
jak wpasowales przeplywke od 3.0 do obudowy filtra od m52?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 26 grudnia 2014, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 42
Lokalizacja: Bad Tolz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1461168
kolumne trzeba wymienic poniewaz inna jest w automacie inna w manualu ze wzgledu na blokade stacyjki i lewarka skrzyni biegow co jest połączonę linką


A co do przeplywki
przez jakiś czas było prowizorycznie powiększony otwór w obudowie filtra powietrza M52

parę tygodni po tym zdjęciu wpadła seryjna pucha od M54b30 wraz z filtrem K&N i nowa przeplywka


dla osób ciekawych co sie dalej z autem dzieje tutaj

https://www.facebook.com/e46brzozmen

_________________
E46 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 20:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 151
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b22
Witam, planuję swap z M52 na M54.

Mam kilka pytań.
Silnik m54 który mam w angliku jest ze skrzynią automatyczna. Czy wiązka tego silnika może zostac jesli chcę wkładac go z manualna skrzynią?

Pedął gazu oczywiście automat z kick downem, pedał drugi juz kupiłem. Czy wie ktoś ja go podpiąć? Wu w temacie jeden pan podpinał do automata a drugi pan do diesla oile dobrze sie zorientowałem ;)

Wiązki od silników bedę se odpinał w puszkach.

Jest to moje pierwsze takie dzieło tak że liczę na wasza pomoc ;)
Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] SWAP silnika z 2.0i na 3.0i od podstaw
PostNapisane: 29 września 2015, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 151
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b22
Panowie, zabrałem się już za robotę.
Baza sedan 2000r silnik m52TUb20 i wkładam M54b22 z auta 2002r +dme z wiazkami

Różnice jakie już napotkałem:
Kostka DME przy budzie różni się od tej z dawcy, tzn u mnie jest więcej kabelków.
Pin1 Niebieski
Pin2 czerno zielony
Pin11 brązowo zielony
Pin 21 biało zielony
Pin 23 Niebiesko brązowy

I teraz tak. Piny te wywalam z kostki i łącze bezposrednio z silnikiem w skrzynce?
Pin4 Niebieski do zegarów
Pin6 czarno zielony do zegarów
Pin3 brązowo zielony do zegarów
pin 5 biało zielony do zegarów

Zagadka pozostaje ten Niebiesko zielony Pin 23 przy starej kostce DME

Czy jeszcze cos bedzie wymagać przeróbek po stronie elektryki?
Dodam że na moich zegarach mam ekonomizer, a w aucie z którego pochodzi silnik było ciśnienie oleju

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL