BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 20:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] sworznie wahacza
PostNapisane: 20 października 2007, 18:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
witam wszystkich
mam kilka porad dla tych którzy zamierzają wymienic sworzeń wahacza w e-36
sworzeń jest wcisniety w wahacz dlatego należy (wahacz) wymontowac z auta
zamocowany jest w trzech punktach plus jeden punkt przykręcania drążka stabilizacyjnego
wszystkie punkty musimy odkrecic mając garaż z kanałem
na początek odkręcamy drązek stabilizacyjny nastepnie podnosimy auto i odkręcamy koło
dalej odkręcamy sworzen zewnętrzny (krótki) i wewnętrzny (długi ) na samym końcu odkręcamy przeci punkt mocowania wahacza
zużyty sworzen wymieniamy za pomocą prasy hydraulicznej, bicie młotkiem spowoduje ............
w celu ułatwienia wymiany wszystkie śruby psikamy wd-40 lub cx-60 i czekamy ok 20 min
przy wymianie sworznia z lewej strony musimy zdjąc wąż z turbiny e-36 325 td 325tds
pamietajmy dobrze zabezpieczyc auto gdy będzie stało na podnosniku
wszystkie prace zajeły mi osobiście ok 2 godz w warsztacie zaspiewali mi 70 zł za jeden sworzeń
!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WAŻNE kupujcie droższe i markowe sworznie !! tańsze długo nie wytrzymają


Ostatnio edytowano 13 października 2009, 12:01 przez kazio1919, łącznie edytowano 6 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 października 2007, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: OSTROW WLKP
dzieki za rade :ok: pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 239
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E36 2.5TD
Kod silnika: m51D25
no wlasnie o to chozi ze nie wiem jak to sie robi pod ciezarem samochodu

_________________
Zobacz moją E36 i oceń viewtopic.php?f=6&t=72918


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 19:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
tomek8507 napisał(a):
no wlasnie o to chozi ze nie wiem jak to sie robi pod ciezarem samochodu



opis masz w wiadomości prv :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2008, 15:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
no ja właśnie wczoraj wymieniałem u siebie sworzeń po prawej stronie, założe sie że jeszcze nikt nie widział takiego luzu na sworzniu :D jak go wciskałem na prasie to troszke blache mi przygięło tą która ten sworzeń zabezpiecza przed rozpadem bo sworzeń jest pływający, jak wam to wyszło ? bo na prasie ciężko mi było dobrze ucelować. Ja osobiście kupiłem sworzeń za 70zł firmy TRW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2008, 18:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
A ja proponuję przy wymianie zakupić sworznie od E30 bo nie są pływające tylko zwyczajne sztywne sworznie. Przy standardowym zawieszeniu wytrzymają na naszych drogach napewno dużo dłużej niż pływające. U mnie dodatkowo utwardziły auto :hyhy:

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 11:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
a co sadzicie o swozniach lemfordera?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 11:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
dziurkailoczek napisał(a):
a co sadzicie o swozniach lemfordera?


do E36 lepsze są tzw. wzmacniane Meyle

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 11:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
wzmacniane Meyle....tez polecam :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 czerwca 2008, 14:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Cytuj:
wzmacniane Meyle....tez polecam :P

Mialem z nimi stycznosc, od wymiany minelo prawie 2 lata i jeszcze nie ma objawow telepania kierownica przy wyzszych predkosciach

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: lodz
ladne autka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 czerwca 2008, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: lodz
przepraszam wszystkich dopiero sie zalogowalem i nie wiem co i jak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2008, 22:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 217
Lokalizacja: Strzelno
Moje BMW: E46
A ja mam takie pytanie, jaki wpływ ma wybity sworzeń na użytkowanie auta? Czy moze od tego kołysać autem na dziurach, studzienkach itp?

_________________
Moja byÂła e30 ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=41021#41021
oraz
Moja byÂła e36 ---> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19821


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lipca 2008, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: lodz
bedzie stukac pokac az odpadnie kolo jezeli autko plywa sprawdz tuleje wahacza ale sworzni nie ignoruj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] sworznie wahacza
PostNapisane: 31 lipca 2017, 19:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 499
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 2x E36, E39
Kod silnika: M52
mam pytanie co do sworzni to piszecie ze ze można stosować plywajace i sztywne ? mam taki problem ze miałem sztywne sworznie a jeden został wymieniony i jest to sworzeń plywajacy i nie wiem czy może tak być ze jeden inny drugi inny poza tym zbieznosc jest ok a kierownica przy jeździe na wprost jest skrzywiona

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL