BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 11:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] compact montaż oryginalnego alarmu
PostNapisane: 21 listopada 2014, 23:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
W tym temacie zakładamy od podstaw alarm do E46 compact z szyberdachem. Wiązka, części i kodowanie sprawdzą się również w innych modelach (bez cabrio jeśli chodzi o czujnik wnętrza, ponieważ ma dwa takie czujniki). W dwa dni powinniśmy wszystko zamontować bez komplikacji. Przepraszam za jakość niektórych zdjęć, ale mam słaby aparat.
Potrzebujemy: Wkrętak krzyżowy, wkrętak płaski mały i duży, taśmę izolującą czarną oraz tekstylną z klejem do owijania wiązki. Nóż to tapet, ołówek i trytki. Klucz torx do odkręcenia mocowania filtra przeciwpyłkowego oraz do demontażu osłony słupka A (mniejszy rozmiar). Przyda się również lutownica, cyna oraz kwas plus ściągacz izolacji i obcęgi do cięcia kabli. Warto posiadać miernik, aby sprawdzić przejście kabli po lutowaniu i ułożeniu wiązki. Daje to pewność połączeń i brak kłopotów. Musimy posiadać również grzechotkę i nasadki 8 i 10mm.

Poza tym potrzebujemy przewody, 5 metrów X 5 kolorów do czujnika przechyłu, 3,5m X 4 kolory do czujnika ultradźwiękowego. 2,5m X 2 kolory do diody LED lusterka, 1m X 4 kolory do syreny. Podałem długości na zapas, zawsze można skrócić bo w drugą stronę nie da rady. Należy zmierzyć wszystko samemu, aby uniknąć problemów.
Nie ponoszę odpowiedzialności za jakiekolwiek kłopoty techniczne lub prawne powstałe podczas montażu jak i po jego wykonaniu. Wszystko robicie na własną odpowiedzialność.

Część pierwsza:

Potrzebne graty: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=65_0486&hg=65&fg=60

1. Ultradźwiękowy czujnik ruchu. Zamontowany na podsufitce. Należy kupić czujnik pasujący do naszego pojazdu. Jest kilka numerów i trzeba dobrać odpowiedni, kierując się wersją nadwozia. Cabrio posiada dwa czujniki ultradźwiękowe umiejscowione w tunelu środkowym, ponieważ nie ma stałego dachu. Potrzebna będzie również kostka z czterema pinami bo inaczej przepadniecie a ceny kostek i pinów z kablami w ASO powodują zawrót głowy.
Czujnik jak i jego obudowa posiada strzałkę. Jej kierunek wskazuje przód pojazdu/silnik. Czujnik mam z 2001 roku a auto z 2003 i wszystko działa.
Obrazek
Numer części czujnika dla compact: 65758379938 lub 65756938048. Postaram się dodać zdjęcia w późniejszym terminie.
1a. Osłona w kolorze podsufitki (szary, beżowy, czarny). Ma charakterystyczne kratki, przykładowy numer: 51447015880. Wewnątrz jest strzałka wskazująca kierunek montażu w stronę silnika.
Obrazek Obrazek
1b. Plastiki mocujące czujnik i osłonę w kolorze tapicerki. Oba są koloru mlecznego, mocujemy je w podsufitce po wycięciu otworu przeznaczonego na te elementy. Numery: 51448243665 i 51448243666, zakup nowych elementów jest oczywiście nieopłacalny. Mamy dwa elementy, jeden (większy) mocujemy pomiędzy dachem a podsufitką, ten mniejszy dociskamy wewnątrz kabiny do większego. Ten większy element ma zatrzaski i spina się z tym mniejszym, dzięki czemu możemy później zamocować obudowę czujnika w kolorze tapicerki wraz z czujnikiem. Większy element ma bolec, który ma być od strony pasażera :8) Mniejszy ma otwór na ten bolec oraz strzałkę wskazującą przód pojazdu, nie da się pomylić.
Obrazek
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=51_4495&hg=51&fg=40
2. Czujnik przechyłu wraz z kostką 5 pin. Zamontowany w tylnej części pojazdu po prawej stronie (gdy siedzimy za kierownicą). W compact jest on pod prawym tylnym boczkiem, wewnątrz kabiny a nie w bagażniku. W innych modelach trzeba sobie poszukać lokalizacji tej części. Podpowiem, że jest to bagażnik, prawa strona. Trzeba będzie kupić plastikowe nakrętki, aby go zamocować numer części 16131176747, dwie sztuki http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=16131176747. Czujnik przechyłu do 06/2002 numer: 65756904268, po tej dacie ma inny numer: 65756923208. Zainstalowałem ten starszy i wszystko działa. Ważne, aby kupić go z metalowym uchwytem, przeznaczonym do danego modelu. Czujnik montujemy ściętym elementem w kierunku silnika. Nie ma na nim daty produkcji.
Obrazek Obrazek Obrazek
3. Syrena plus kostka numer: 65758383152. Jest umieszczona za filtrem kabinowym po prawej stronie pojazdu. Potrzebujemy syrenę wraz z uchwytem (numer: 65758377290) i osłoną (numer: 65758385999) oraz kostką 4 pin. Trzeba zdemontować osłonę filtra i sam filtr. Potem ściągamy odkręcaną część ściany grodziowej, wtedy mamy na widoku osłonę silnika dmuchawy. Idą tam przewody klimatyzatora. Syreny dzielimy na wersję USA i ECE. Nie wiem jaka jest różnica.
Obrazek Obrazek
Osłona syreny, mocowanie i syrena:
Obrazek Obrazek Obrazek
Mocowanie uchwytu syreny do karoserii (numer: 32411095443):
Obrazek Obrazek Obrazek
Zamontowana syrena wraz z uchwytem i osłoną (śruba M6 ocynkowana):
Obrazek
4. Czujnik maski plus kostka dwa piny. Numer części: 8 352 229 Znajduje się on pod maską, w modelu z silnikiem benzynowym R4 tam gdzie mamy akumulator. W dieslu lub PB R6 jest tam pusta wnęka lub webasto. Na dole tej wnęki jest sterownik DSC (w PB R4 służy on za podstawkę akumulatora), który będziemy musieli zdemontować (nie odpinać kostki). Poniżej znajduje się guma, dzięki której możemy przeciągnąć wiązkę czujnika.
Obrazek
Ten element mamy już w samochodzie:
Obrazek
5. Lusterko z diodą LED plus kostka. Występuje kilka opcji jeśli chodzi o lusterka. Trzeba sprawdzić czy mamy fotochrom, bądź zwykłe lusterko. Dioda jest pod lusterkiem, ma czerwoną obudowę. Z kostki lusterka potrzebujemy dwa piny, które zasilają diodę. Przekładamy je do naszej kostki lusterka (jeśli mamy fotochrom to jest też kostka). Jeśli nie macie fotochromu to można go bezproblemowo dołożyć. Trzeba dołożyć dodatkowe trzy kable bo i tak trzeba zrobić wiązkę do diody LED alarmu.
Lusterko fotochromatyczne z diodą LED, obudowa czujnika deszczu, kostka lusterka, na końcu lusterko fotochrom bez diody LED:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Niżej widać, różnice co do obudowy lusterka, ta z czujnikiem deszczu jest większa (element nr 9), zwykła to nr 4.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=51_3244&hg=51&fg=40
6. Pin bezpiecznika, jeśli go nie mamy: 61138377730. W moim aucie był razem z bezpiecznikiem. Trzeba więc wlutować się w wiązkę. Jeśli ktoś chce to mam 10 sztuk.
7. Piny modułu GM5 oraz rysunek kostki, którą będziemy uzupełniać: http://www.bmwgm5.com/GM5_Connections.htm

Część druga:

Demontaż:

1. Odłączamy akumulator. Wyciągamy go (tylko silnik R4 PB). Akumulator odłączamy bez względu na wersję silnikową.
2. Odkręcamy sterownik DSC będący pod akumulatorem/we wnęce na webasto w D/ PB R6.
3. Zaczynamy od demontażu osłony słupka A. Jest tam zaślepka z napisem AIRBAG, podważamy jej dłuższy bok płaskim wkrętakiem. Pod zaślepką jest śruba torx, odkręcamy ją i wyciągamy razem z blaszką. Wyjmujemy osłonę uważając, aby nie połamać uchwytu znajdującego się na środku. Trzeba również mieć na uwadze poduszkę powietrzną, która jest za tą osłonę. Nie szarpiemy!! W Coupe jest chyba inaczej, występuje tam długa materiałowa zaślepka a pod nią są trzy śrubki, które musimy odkręcić.
4. Demontujemy tylną kanapę. Trzeba wejść do tyłu i szarpnąć bardzo mocna do góry z lewej i prawej strony. Kanapę wynosimy z auta w bezpieczne miejsce. Po demontażu kanapy ściągamy część będącą elementem oparcia (tam gdzie leży pas bezpieczeństwa). Trzeba otworzyć oparcie kanapy i wsadzić rękę pomiędzy boczek bagażnika a tą część. Ten element dość łatwo wychodzi, ciągnijcie bardziej na górze.
5. Następnie wyciągamy listwę idącą wzdłuż drzwi pojazdu. Nie ma na to rady, trzeba szarpać. Połamałem tylko jeden uchwyt więc nie ma tragedii. Jak ściągniecie tą listwę to trzeba wyciągnąć kołki i zamontować je w listwie. Ułatwi to późniejsze składanie. Tam będzie szła wiązka od czujnika przechyłu.
6. Ściągamy prawy tylny boczek. Wsadzamy palce w miejscu gdzie była listwa, kołki są koło przedniego pasa bezpieczeństwa i pod szybą, więc nie ma większych problemów ze ściągnięciem tego elementu. Warto kupić kilka kołków bo przy składaniu można je połamać, z biegiem czasu plastik robi się twardy.
7. Po usunięciu boczku widzimy słupek B. Trzeba wyciągnąć dwa kołki mocujące tą część. Są to kołki 2w1. Głowa kołka jest większa, użyłem do tego płaskiego wkrętaka. Ściągamy osłonę słupka B w kierunku podłogi.
8. (tylko compact) Za boczkiem mamy gąbkę i dwa duże plastikowe bolce, demontujemy lewy bolec (ten bliżej przedniego pasa bezpieczeństwa). Odchylamy gąbkę w kierunku oparcia kanapy. Pod gąbką znajdziemy blachę i kilka śrubek na klucz 8mm. Odkręcamy je i podważamy blachę płaskim wkrętakiem. Widzimy gwinty czyli miejsce na czujnik przechyłu. Na ostatnim miejscu, czujnik jest już zamontowany.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
9. Odkręcamy rączki z tyłu i z przodu. Potem usuwamy lampkę wewnętrzną przednią oraz osłonę przeciwsłoneczną pasażera (jest tam kostka więc uwaga) oraz lampkę do makijażu pasażera. Następnie demontujemy uszczelkę szyberdachu. Podsufitka jest już dość luźna, dzięki temu będziemy mogli wyciąć otwór oraz przeciągnąć wiązkę czujnika i diody lusterka. Trzeba bardzo uważać z podsufitką, bo jest dość gibka i łamliwa. Najgorzej załamuje się przy rączce pasażera, więc tam skupcie swoją uwagę. Podsufitka ma bardzo prostą konstrukcję: materiał podobny do kartonu, cienka gąbka oraz tkanina, którą widzimy w aucie.
10. Demontujemy schowek pasażera (kilka śrubek) oraz czarną dolną osłonę słupka A. Tą ostatnią szarpiemy w kierunku tunelu środkowego.
11. Odczepiamy osłonę lusterka, mam czujnik deszczu więc osłona różni się od takiej bez tego czujnika, ponieważ ta druga jest mniejsza. Odczepiamy kostkę od czujnika deszczu bo to ułatwi nam przekręcenie zamka lusterka. Potem demontujemy lusterko przekręcając zamek. Teraz odczepiamy kostkę lusterka fotochromowego.
12. Wycinamy dziurę w podsufitce, umiejscowimy tam mocowania czujnika ultradźwiękowego. Potrzebny będzie nóż do tapet. Zaznaczamy sobie linie ołówkiem, bo łatwo go usunąć jeśli się pomylimy. Środek bierzemy z uchwytu przysłony szyberdachu, potem zaznaczamy to na podsufitce po ściągnięciu listwy okalającej szyberdach. Przystawiamy mniejsze mocowanie czujnika do podsufitki i odrysowujemy potrzebny kształt. Mocowanie większe, musi wejść w otwór podsufitki bez problemów bo inaczej zamknięcie będzie się otwierało.

Część trzecia:

Wiązka:

1. Jeśli już zamontowaliśmy czujnik przechyłu to pora na wiązkę idącą do modułu komfortu znajdującego się za schowkiem pasażera. Trzeba zarobić pięć przewodów. W blasze znajdującej się za tylnym boczkiem jest guma, odczepiamy ją. Przeciągamy tam wiązkę i lutujemy przewody. Guma jest zabezpieczona taśmą tekstylną, trzeba to odwinąć. Jak już polutujemy przewody to dobrze izolujemy całość i przeciągamy przez odpowiednie miejsca
(pod czarnymi osłonami) od czujnika przechyłu w kierunku schowka pasażera. Po odchylaniu wykładziny podłogowej widzimy trytki i oryginalną instalację. Wkładamy tam wiązkę i blokujemy znalezionymi oryginalnymi trytkami. Można ich użyć ponownie, nie ulegną uszkodzeniu.
2. Czujnik ultradźwiękowy umieszczony w podsufitce posiada 4 przewody więc musimy naszykować właśnie taką ilość. Po demontażu elementów z części drugiej mamy odpowiedni dostęp przez dziurę szyberdachu. Wiązka trzyma się obudowy szyberdachu, są tam dwa otwory, możemy zastosować trytki, aby kabel nie latał podczas jazdy po nierównościach.
Przewody trzeba też zamontować w trzecim miejscu, bo mogą kolidować z AIRBAGiem, jest takie zagłębienie, gdzie przechodzi trytka. Potem kable idą za czarnym metalowym stelażem, do którego przykręcona jest rączka i schodzą w dół w kierunku podszybia (słupek A).
3. Wiązka diody LED lusterka składa się tylko z dwóch przewodów, jest tam guma będąca osłoną wiązki. Trzeba przewlec kable przez tą gumę, jest tam bardzo mało miejsca. Jak już zrobimy wiązkę to przeciągamy ją przez słupek A, łącząc ją razem z wiązką czujnika ultradźwiękowego. Następnie całość przeciągamy koło poduszki, kable wyjdą nam pod deską w okolicy bezpieczników.
4. Instalacja syreny i jej wiązki. Jeśli mamy zdemontowany filtr przeciw pyłkowy i jego mocowania/osłony to możemy przystąpić do robienia wiązki. Następnie zdejmujemy szufladę bezpieczników z zawiasów. Wtedy zejdzie lekko w dół i zobaczymy gumową zaślepkę. We wnęce obok przewodów klimatyzatora (aluminiowe) mamy drugą stronę gumowej zaślepki. Idą tam jakieś przewody i trzeba zrobić dziurę na naszą nową wiązkę. Guma jest dość twarda. Zrobiłem dziurę wiertarką w dolnym rogu (od strony kabiny), przewody przeszły bez problemu.
Obrazek Obrazek
5. Moduł GM5. Potrzebujemy kilka pinów do kostki X254, 26 pin. W moim aucie ta kostka miała tylko jeden podłączony kabel. Trzeba kostkę rozsunąć, jest tam języczek, który trzeba odchylić, wtedy obudowę z białym zatrzaskiem wysuwamy. W części czwartej trzeba sobie policzyć ile pinów potrzebujemy.
Obrazek Obrazek Obrazek
6. Wiązki spotykają się przy słupku A we wnęce schowka pasażera. Jest tam dużo miejsca oraz kilka możliwości przypięcia całości trytkami.

Część czwarta:

Schematy:
Obrazek
Piny, numery: 61130006663 oraz 61130006661.
Moduł GM5 jest za schowkiem pasażera, trzeba odkręcić plastikową nakrętkę, znajdującą się pod mlecznym stelażem modułu. Trzeba najpierw ściągnąć małą czarną obudowę. Potem szarpiemy z wyczuciem górne części stelażu, aby wyszedł z uchwytów w kształcie litery "U". Stelaż siedzi dość mocno. Robimy to po to, aby można było wysunąć kostki z modułu GM5. Inaczej będą nam przeszkadzały dwie blachy z otworami.
1. Czujnik przechyłu (tilt sensor):
Pin 1 czarno/niebieski idzie do pinu nr 6 w GM5 kość X254, 26 pinów.
Pin 2 czarno/czerwony idzie do pinu nr 2 czujnika ultradźwiękowego (mostek).
Pin 3 czerwono/czarny idzie do bezpiecznika nr 67 (5 amper).
Pin 4 czarno/czerwony idzie do pinu nr 5 w GM5 kość X254, 26 pinów.
Pin 5 czarno/czerwony idzie do pinu nr 2 syreny (mostek).
2. Czujnik ultradźwiękowy w podsufitce:
Pin 1 brązowo/czarny to masa.
Pin 2 czarno/czerwony idzie do pinu nr 2 sensora przechyłu, (mostek).
Pin 3 czarno/żółty idzie do pinu nr 24 w GM5 w kości X254, 26 pinów.
Pin 4 czerwono/czarny do bezpiecznika na 67, ponownie mamy mostek.
3. Lusterko z diodą LED:
Pin 8 czerwono/czarny idzie do bezpiecznika nr 67, więc znowu mostek zasilania.
Pin 9 szaro/czarno/żółty idzie do pinu nr 23 modułu GM5 kość X254, 26 pinów.
4. Syrena:
Pin 1 brązowy, idzie do masy.
Pin 2 czarno/czerwony idzie do pinu nr 5 czujnika przechyłu (mostek).
Pin 3 czerwono/czarny idzie do bezpiecznika nr 67 (mostek).
Pin 4 czarno/niebieski, idzie do pinu nr 8 modułu GM5 kość X254, 26 pinów.
5. Przełącznik maski:
Pin 1 brązowo/czarny, to masa.
Pin 2 fioletowo/zielony idzie do pinu nr 7 modułu GM5 kość X254, 26 pinów.

Część piąta:

Kodowanie:

Do poprawnego działaniu alarmu potrzebne jest jego zakodowanie w module GM5 (general module). Włączamy NCSexpert kilka poniższych podstawowych funkcji:
1. DWA, zmieniamy na aktiv – włącza alarm.
2. MIT_OPT_ALARM na aktiv – włącza sygnalizację światłami.
3. ALARM_OPT_ABBLENDLICHT na aktiv – mruganie krótkimi
4. ALARM_OPT_FERNLICHT na aktiv – mruganie drogowymi.
5. ALARM_OPT_WARNBLINKER na aktiv – kierunkowskazy.
6. SCHAERFEN/ENSCHAERFEN
schloss_und_fernbedienung zmieniamy na nur_mit_fernbedienung, wtedy alarm aktywujemy i dezaktywujemy tylko pilotem.

Mając funkcjonujący alarm możemy dokodować dodatkowe funkcje:
1. PANIK_MODUS na aktiv, gdy dłużej przytrzymamy przycisk otwierania bagażnika to alarm zacznie wyć.
2. QUIT_AKUST_ENTSCH na aktiv, dwa piknięcia syreny przy otwieraniu (działa dość znośnie).
3. QUIT_AKUST_SCHAERF na aktiv, jedno piknięcie przy zamykaniu (jw.).
4. QUIT_AKUST_SCHAERF_KLAPPE na aktiv, akustyczne uzbrojenie zamkniętych drzwi (w moim nie działa).
5. QUIT_OPT_ENTSCH na aktiv, dwa mrugnięcia kierunków przy otwieraniu.
6. QUIT_OPT_SCHAERF na aktiv, jedno mrugnięcie kierunków przy zamykaniu.
7. QUIT_OPT_SCHAERF_KLAPPE na aktiv, optyczne powiadomienie o zamkniętych drzwiach (w moim nie działa).

Jeśli alarm nie rusza, to można dodać kod wyposażenia w postaci $302 lub wykorzystać DISa, który zrobi to za nas:
1. Podłączamy komputer i uruchamiamy DISa.
2. Przekręcamy stacyjkę w pozycję nr 2.
3. Wchodzimy w opcję coding/program.
4. ZCS CODING, zatwierdzamy zieloną strzałką. Wyskoczy komunikat Coding by means of central code (ZCS) Version C__._.
5. Zaznaczamy E46 i klikamy strzałkę.
6. Retrofit i zielona strzałka.
7. Anti-theft system
8. Retrofit anti-theft alarm system i zielona strzałka.
9. Trzeba wybrać czy mamy czujnik stabilności czy nie. Potem wybieramy czy alarm ma być włączany pilotem czy również z kluczyka (zamkiem).
10. Wyskoczy komunikat: The anti-theft alarm is coded with emergency power siren and interior protection. Zatwierdzamy strzałką.
11. Znów komunikat: GM V is recoded and the central coding key in the KOMBI is automatically altered. Zatwierdzamy strzałką.
12. Następny komunikat: GM V Start automatic coding? Wciskamy YES.
13. Alarm jest kodowany przez DISa.
14. Wyskoczy komunikat o VIN, SA, VN. Przesuwamy ekran strzałką w dół.
15. Znów mamy komunikat: Coding code for printout stored Coding complete.
16. Wyłączamy zapłon na 10 sekund (minimum).
17. Przekręcamy kluczyk na pozycję 2.
18. Wychodzimy z DISa.
19. Testujemy alarm.

Część szósta:

Test alarmu:
1. Otwieramy szybę kierowcy.
2. Zamykamy auto pilotem lub zamkiem w zależności jaką opcję wybraliśmy przy kodowaniu.
3. Dioda LED zacznie mrugać co 2 sekundy jeśli wszystko się uzbroiło.
4. Odczekaj 30 sekund.
5. Sięgnij do uchwytu otwierającego maskę i otwórz ją, alarm zacznie wyć.
6. Wyłącz alarm strzałką na pilocie (przycisk otwierania).
7. Test czujnika przechyłu przeprowadzamy lewarkiem, czynności od 1 do 4 powtarzamy. Kiwanie pojazdem nic nie daje (przetestowane).
8. Test czujnika ultradźwiękowego: czynności od 1 do 4 powtarzamy. Następnie wkładamy rękę do pojazdu i machamy kilka razy. Alarm załączy się. Można też siedzieć w aucie. Po 30 sekundach alarm powinien się włączyć jeśli wykryje ruch.
9. Zamknij auto z pilota a następnie otwórz z kluczyka. Otwórz drzwi, alarm zacznie wyć.

Dioda alarmu, wytłumaczenie działania.
1. Brak świecącej diody: alarm nieuzbrojony.
2. Dioda miga co 2 sekundy: alarm uzbrojony.
3. Dioda mruga bardzo szybko przez 10 sekund a potem co 2 sekundy: mamy otwarty bagażnik lub drzwi.
4. Wyłączanie czujnika ruchu i przechyłu: Naciśnij dwa razy przycisk LOCK na pilocie lub dwa razy zarygluj auto kluczykiem. Jest to potrzebne np. na promie lub gdy zostawiamy w aucie teściową.
Reszta jest w instrukcji obsługi pojazdu. E46 Compact strona nr 33 i 34 wersja PL. Opis działania alarmu jest też w TIS pod hasłem DWA.

Przydatne linki:
http://www.my330i.com/mod8.php#C
http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/4%20Central%20Body%20Electronics%20Internet.pdf
http://e46fanatics.com/faq/alarminstall/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] compact montaż oryginalnego alarmu
PostNapisane: 7 grudnia 2014, 13:21 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 624
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Świetnie! :super: Biorę się za kompletowanie gratów :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] compact montaż oryginalnego alarmu
PostNapisane: 7 grudnia 2014, 21:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Poradnik reweleacyjny :ok: ale po co kłaść zabezpieczenie które każdy szanujący się złodziej ogarnie w 30 sekund...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] compact montaż oryginalnego alarmu
PostNapisane: 7 grudnia 2014, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 35
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Moje BMW: E46
Kod silnika: N47D20
Tak się właśnie zastanawiałem czy jest jakiś skuteczny sposób zabezpieczenia 'gabloty'. Sam zastanawiałem się nad założeniem oryginalnego alarmu ale wygenerowane koszty i nakład pracy chyba nijak mają się do jakości zabezpieczenia. Czyżby jedynym w miarę skutecznym sposobem było wykupienie autocasco?

_________________
greyhound
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] compact montaż oryginalnego alarmu
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 10:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 525
Lokalizacja: DZA/DW
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: n42b18
MAJSU napisał(a):
Poradnik reweleacyjny :ok: ale po co kłaść zabezpieczenie które każdy szanujący się złodziej ogarnie w 30 sekund...

Niestety to prawda, ale zawsze sądziłem iż lepiej mieć jakiekolwiek zabezpieczenie. Poza tym auta lub części są kradzione również przez niedoświadczonych złodziejaszków, przez co taki delikwent może ominąć auto zabezpieczone nawet prostym alarmem np. przy kradzieży felg aluminiowych. Do alarmu dorzuciłem również fizyczne zabezpieczenie ECU, aby nikt nie rozpiął wtyczek w puszce pod maską oraz przeniosłem gniazdo OBDII w inne miejsce. Trzeba będzie również zmienić piny w gniazdku. Zastanawiam się nad odcięciem pompy paliwa lub stacyjki. Skwituję to tak: moje sumienie zostało zabezpieczone, zrobiłem co mogłem.

dieeiervonsatan napisał(a):
Tak się właśnie zastanawiałem czy jest jakiś skuteczny sposób zabezpieczenia 'gabloty'. Sam zastanawiałem się nad założeniem oryginalnego alarmu ale wygenerowane koszty i nakład pracy chyba nijak mają się do jakości zabezpieczenia. Czyżby jedynym w miarę skutecznym sposobem było wykupienie autocasco?

Lepszego sposobu chyba nie ma. Mój pojazd będzie miał za mniej niż 6 miesięcy 12 lat, wiec z AC już zaczyna być ciężko. Opłaty z tytułu AC niestety nie są małe a ewentualna wycena auta woła o pomstę do nieba. Co do kosztów to zmieściłem się w kwocie 200zł ze wszystkimi gratami wraz z kablami i taśmami. Oczywiście mam multum narzędzi w postaci dobrze zaopatrzonego garażu. Swojej pracy nie liczę, bo to tez rodzaj hobby :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] compact montaż oryginalnego alarmu
PostNapisane: 30 czerwca 2015, 19:37 
UP!

Powyższy tekst został dziś (patrz data mojego wpisu) przez autora tematu zaktualizowany - uzupełniony - dlatego jeśli ktoś jest zainteresowany tematem, polecam!


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL