BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 14 grudnia 2017, 15:53


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Swap z N42 na M54
PostNapisane: 13 października 2016, 15:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 173
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Witam opiszę jak najprościej wykonać swap z N42 na M54 do takiej operacji potrzebujemy żurawia warsztatowego oczywiście odpowiednie narzędzia.
Do swapu potrzebujemy
SILNIK m54
Skrzynia pasuje z N42
Wał napędowy z M54 z n42 nie pasuje
Łapa skrzyni z m54 z n42 nie pasuje
Drążki zmiany biegów z n42 nie pasują
Stabilizator 6cyl.
Przewody wspomagania 6cyl.
Przód samochodu podnosimy na wysokość ok 30cm można wykorzystać najazdy albo podkładać deski pod koła lub kobyłki co kto lubi i tyle wystarczy żeby dostać się do wszystkich śrub chyba że mamy kanał
Najłatwiej silnik wyciągamy razem ze skrzynią kolektory dolotowe zostają i tak samo montujemy ściągamy cały przedni pas razem z chłodnicą opróżniamy układ chłodzenia i wspomagania

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Silnik wyciągnięty
Obrazek
Silnik m54 wkładamy razem ze skrzynią żeby było prościej odkręcamy maglownicę i opuszczamy trochę i tyle wystarczy przy wkładaniu niezbędny jest BALANCER do żurawia.
Dawca silnika
Obrazek
Silnik wyciągnięty i gotowy do swapu
Obrazek
Silnik na miejscu
Obrazek

Obrazek
Pierwsze odpalenie bez układu wydechowego

Teraz Elektyka najłatwiejsza wiązkę silnika podłączamy bardzo prosto pasują tylko w jedno miejsce i nie można się pomylić wszystko podłączamy w skrzynce jedynie kabel od kompresora klimy musimy pociągnąć osobno bo w N42 jest w wiązce silnika,wystarczy ze starej wiąski n42 wyciągnąć niebieski kabel razem z pinem i pociągnąć go od kompresora do skrzynki DME
Czarna kostka wiązki M54 8 pin w m54 to miejsce jest puste i w to miejsce wciskamy pin i klima działa
Obrazek

Swap zakończony
Obrazek

Obrazek

Jak po swapie nie będzie ładowania i kontrolka akumulatora zapala się i gaśnie to trzeba dorobić dwa przewody
Zielono brązowy -- wzbudzenie akumulatora
Niebieski -- kontrolka ładowania
W wiązce silnika M54 czarna wtyczka 8 pin te przewody już są wystarczy w wiązce nadwozia czarna wtyczka 8pin dołożyć brakujące przewody
Czarna wtyczka nadwozia 8pin
Pin 2 do skrzynki bezpieczników Plus po zapłonie
Pin 4 do czarnej wtyczki licznika pin 2
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Teraz żeby kontrolka ładowania działała prawidłowo trzeba zakodować licznik
Z czytujemy dane licznika NCS EXPERT i za pomocą NCSDUMMY odnajdujemy wpis i zmieniamy jak na obrazku kodujemy licznik i tyle ładowanie i kontrolka działają prawidłowo
Obrazek


Ostatnio edytowano 4 lutego 2017, 20:08 przez darek K, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 października 2016, 19:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Czyli nie ma praktycznie zabawy z elektryką? Wszystko idzie prawie P&P?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 października 2016, 19:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 563
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: bylo m43 jest m50
no dokladnie p&p tylko tego luja teza wbic w dowod bo jak cos sie stanie to kryminał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 października 2016, 20:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 34621
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
darek K, świetnie, krótko i na temat :ok:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 października 2016, 21:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 173
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Wpisanie w dowòd to żaden problem
Elektryka to najłatwiejsza część swapu jedynie problem jest jak silnik pochodzi z automatu jest na to prosty sposób kupujemy instalację z manualna i zmieniamy tylko tylną część instalacji ta która idzie z sondami lambda Ews kodujemy na manuala i tyle
Swap został przeprowadzony na BMW E46 Compact z układem wydechowym nie było problemu bo kupiłem cały z 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 14 października 2016, 07:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
I ile Cię taka zabawa wyniosła?

Jak nie trzeba przekładać licznika i wiązki to sprawa super prosta. Jakieś moduły przekładałeś od m54 oprócz ews i kompa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 14 października 2016, 22:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 173
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Tylko EWS i DME wszystkie koszty to 6000zł i auto gotowe do jazdy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 15 października 2016, 16:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 563
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: bylo m43 jest m50
jak nie ma problemu,,,nie wiem jak z e46 ale w e36 musialem zalozyc na tyl tarcze a na przod wentylowane,tylko amory zostaly z 4 garowki ze sprezynami bo nizej stoi...ale ten co wystawia kwit ze auto jest ok bierze 200zl plus 100zl przeglad i 56zl zmiana dowodu i po sprawie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 15 października 2016, 18:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 173
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Co do układu hamulcowego to 325ti ma tarcze przód 300mm tył 294mm i takie mam zamontowane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 17 października 2016, 10:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 511
Lokalizacja: Radom, Zawady k Wieniawy
Moje BMW: e46
Kod silnika: 330Ci m54b30
pawelp napisał(a):
.ale ten co wystawia kwit ze auto jest ok bierze 200zl plus 100zl przeglad i 56zl zmiana dowodu i po sprawie...

Ja zgłosiłem zmianę silnika przy standardowym przeglądzie, zapłaciłem jak za normalny przegląd, diagnosta wpisał w uwagach wymiane silnika, pojemność i moc.
Na innej stacji robili problemy i chcieli fakture za silnik.

_________________
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 19 października 2016, 08:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: e46
darek K napisał(a):
Co do układu hamulcowego to 325ti ma tarcze przód 300mm tył 294mm i takie mam zamontowane
znaczy masz ori tarcze z 318i?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 19 października 2016, 12:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 173
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Z 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 19 października 2016, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 173
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Bmw jeździ i ma się dobrze zostało tylko jeszcze akumulator przenieść do tyłu
Ostatnia jazda przed zimą
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 4 lutego 2017, 19:59 przez darek K, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 20 października 2016, 07:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 21
Moje BMW: e46
w razie cos masz moze jakies pewne zrodlo gdzie mozna kupic taki kompletny silnik do swapa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 5 listopada 2016, 16:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 173
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Witam ponownie po przejechaniu kilku set kilometrów testowych Swap został ukończony pomyślnie Compact ma się dobrze jeździ wyśmienicie w międzyczasie doszły zaciski hamulcowe po kompletnej regeneracji nowe tarcze przewód wspomagania hamulca z M54 i oryginalny cały kompletny układ wydechowy z 325ti do montażu czeka jeszcze tylny dyferencjał o przełożeniu 3.23 na dużej głowie wraz z półosiami.
Jak by ktoś miał jakieś pytania to chętnie odpowiem na temat Swapu
Tarcze i zaciski 300mm przód 294mm tył
Obrazek
przewód wspomagania hamulca nr.części BMW 34 33 6 751 108
Obrazek
Kompletny układ wydechowy z 325ti
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 7 listopada 2016, 12:06 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 3729
Moje BMW: e92, e36
Kod silnika: N47, m52
Wszystko pięknie ale dlaczego nie krok dalej i nie 3.0 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 7 listopada 2016, 12:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 173
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Miał być m54B30 ale ciężko było znaleźć w takim stanie w jakim był M54B25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 listopada 2016, 03:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 576
Lokalizacja: SBI
Moje BMW: e36 318tds e46 330Ci
Kod silnika: M41 M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135207
Któredy pociągłeś Pin 2 do skrzynki bezpieczników Plus po zapłonie ?

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 13 listopada 2016, 08:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 173
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Przez skrzynkę gdzie jest dme masz tam specjalne otwory którymi można przeciągnąć przewody potem do skrzynki bezpieczników wszystko zabezpieczyć bezpiecznikiem 5A


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Swap N42 na M54B25
PostNapisane: 14 listopada 2016, 22:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: e 46
Kod silnika: M54
Bardzo fajny poradnik ! szkoda, że nie 3.0 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL