BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 21 lipca 2017, 03:47


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 13 listopada 2016, 23:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Postanowiłem do mojej E36 dorobić kluczyk z nowszych BMW tzw. "diament". W ten sam sposób można również dorobić kluczyk do BMW z oryginalnym kluczykiem "diamant" z EWS.

Tak dla przypomnienia oryginalne w E36 z 1997 roku jest kluczyk po lewej na zdjęciu a ja dorabiam nowszy, po prawej stronie na zdjęciu.

Obrazek

Istnieją dwa sposoby dorobienia pilota.
1. Można zastosować używany pilot z jakiegoś rozbitka, który miał kluczyk "diament"
2. Zakupić na np Aliexpress.com gotowy surowy kluczyk z pilotem i pestką.

Sposób nr 1 na podstawie EWS 2 z E36

Potrzebujemy:
-używany pilot z rozbitka, który miał kluczyk diament.

Obrazek

Widać, że już ktoś tu był, akumulatorem jest po wymianie.

Obrazek

-surowy kluczyk ( w moim przypadku z grotem o oznaczeniu HU58)

Obrazek

-pestka PCF7935

Obrazek

-bateria CR2025

Obrazek

W pierwszej kolejności zajmijmy się pilotem.
W kluczyku diament BMW zastosowało pamięć o oznaczeniu Elmos 10030A, który jest programowalny tylko jeden raz.
Układ ten w Polsce jest bardzo słabo dostępny a za granicą zupełnie nie opłaca się go zakupić. Trzeb użyć pestki z starszych BMW o oznaczeniu PCF7935. Wkładając taki układ powstają dwa problemy, stary ELMOS 10030A będzie zagłuszał sygnał z nowej pestki, dlatego trzeba usunąć cewkę z pilota.

Obrazek

Usuwając cewkę z pilota tracimy możliwość ładowania akumulatorka co za tym idzie wymiana co około pół roku, dlatego ja użyłem zwykłej baterii o oznaczeniu CR2025. Można użyć CR2016 ale według mnie CR2025 jest lepszym wyborem, gdyż ma większą pojemność oraz grubość praktycznie taka sama jak oryginalnego akumulatorka.

Usuwamy akumulatorek.

Obrazek

oraz kondensator zaznaczony na zdjęciu (będzie więcej miejsca na pestkę):

Obrazek

Montujemy baterię, ja użyłem cienkich blaszek i podkleiłem jest taśmą izolacyjną. Trzyma się idealnie, a obudowa jeszcze to wszystko dociśnie, nie powinno być problemy ze stykiem.

Obrazek

Na taśmę dwustronną przyklejamy pestkę do pilota.

Obrazek

Do otwartego nowego pilota

Obrazek

wkładamy nasz przygotowany pilot z pestką i baterią.

Obrazek

Zamykamy obudowę (jest na zatrzaski i trzyma bardzo mocno).

Obrazek

Następnie przyklejamy logo.

Obrazek

Kluczyk mamy już przygotowany.

Teraz odczyt danych z EWS i programowanie pestki.

Wyjmujemy z auta EWS w moim przypadku jest wersja 2. W mojej E36 sedan znajduje się za schowkiem.

Obrazek

Obrazek

Otwieramy EWS.

Obrazek

Naszym oczom ukazuje się cała elektronika EWS.

Obrazek

Przy EWS 2 interesuje nas układ o oznaczeniu 2D47J.

Obrazek

Odczytujemy dane z układu.

Obrazek

Obrazek

Następnie na podstawie danych z EWS programujemy nasz nowy kluczyk (dokładnie pestkę).

Obrazek

Teraz udajemy się do pobliskiego punktu, gdzie dorabiają klucze, aby dociąć grot na podstawie oryginału z naszego auta. Ja zapłaciłem 50 zł, (wycinany na super nowoczesnej maszynie).

Obrazek

Mamy już klucz, którym możemy odpalić auto.

Pozostało nam zakodować (przyuczyć) pilot do naszego auta, abyśmy mogli otwierać i zamykać drzwi.
Potrzebne są nam wszystkie kluczyki z auta.

1. Wsiadamy do auta i zamykamy drzwi.
2. Wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy na pozycję nr 1 na około 5 sekund, (zapali się airbag). W niektórych autach trzeba na chwilę odpalić silnik. Wyciągamy kluczyk.
3. Naciskamy i przytrzymujemy przycisk otwierania. Nie puszczając tego przycisku naciskamy na krótko, trzykrotnie w ciągu 10 sek przycisk zamykania.
4. Puszczamy przycisk otwierania i zamykania, jeśli próba się udała to centralny zamknie się i otworzy.
Dla kolejnych kluczy powtarzamy od razu (nie może być długiej przerwy) punkt 3 i 4.

To wszystko. Mamy kluczyk "diament" w E36.

Koszty.
-oryginalny pilot z rozbitka 50-80 zł.
-obudowa z grotem: 20 zł
-bateria: 5 zł
-pestka: 30zł
-docięcie grotu: 50zł

Musicie jeszcze doliczyć programowanie pestki, ja nie musiałem bo posiadam programator.

Koszt oryginału około 700 zł także się opłaca.

Sposób nr 2 na podstawie EWS 3 z E38 (dokładnie z auta DanyU)

Potrzebujemy:
-kluczyk z AliExpress z elektroniką oraz pestką PCF7935.

Obrazek

Do otwartego kluczyka wkładamy elektronikę z pestką i baterią.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zamykamy obudowę (jest na zatrzaski, trzyma bardzo mocno).

Obrazek

Następnie przyklejamy logo.

Obrazek

Kluczyk mamy już przygotowany.

Teraz odczyt danych z EWS i programowanie pestki.

Wyjmujemy z auta EWS w tym przypadku jest wersja 3. W E38 znajduje się pod kierownicą.

Obrazek

Otwieramy EWS i naszym oczom ukazuje się cała elektronika EWS.

Obrazek

Przy EWS 3 interesuje nas układ o oznaczeniu 0D46J.

Obrazek

Odczytujemy dane z układu.

Obrazek


Następnie na podstawie danych z EWS programujemy nasz nowy kluczyk (dokładnie pestkę).

Obrazek

Teraz udajemy się do pobliskiego punktu, gdzie dorabiają klucze, aby dociąć grot na podstawie oryginału z naszego auta.

Klucze z AliExpress zazwyczaj są ustawione na częstotliwość 315 Mhz. Europejskie auta są na 433 Mhz. Aby zmienić na 433 Mhz musimy wykonać tę procedurę:

1. Wciśnij przycisk otwierania drzwi i go trzymaj (przycisk od strony grotu).
2. Trzymając przycisk otwierania drzwi naciśnij 5 razy przycisk otwierania klapy w ciągu 5 sekund (przycisk od strony, gdzie montuje się oczko do zawieszenia breloka)

W ten sposób przestawiliśmy częstotliwość pilota na 433 Mhz.

Pozostało nam zakodować (przyuczyć) pilot do naszego auta, abyśmy mogli otwierać i zamykać drzwi.
Potrzebne są nam wszystkie kluczyki z auta.

1. Wsiadamy do auta i zamykamy drzwi.
2. Wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy na pozycję nr 1 na około 5 sekund, (zapali się airbag). W niektórych autach trzeba na chwilę odpalić silnik. Wyciągamy kluczyk.
3. Naciskamy i przytrzymujemy przycisk otwierania. Nie puszczając tego przycisku naciskamy na krótko, trzykrotnie w ciągu 10 sek przycisk zamykania.
4. Puszczamy przycisk otwierania i zamykania, jeśli próba się udała to centralny zamknie się i otworzy.
Dla kolejnych kluczy powtarzamy od razu (nie może być długiej przerwy) punkt 3 i 4.

To wszystko. Mamy dorobiony kluczyk "diament", w tym przypadku w E38.

Koszty.
-kluczyk z elektroniką i pestką z AliExpress 60-70 zł.
-docięcie grotu: 50zł

Musicie jeszcze doliczyć programowanie pestki, ja nie musiałem bo posiadam programator.

Koszt oryginału około 700 zł także się opłaca.

Niestety jest minus kluczyka z AliExpress. Nie będzie działało komfortowe opuszczanie i podnoszenie szyb z pilota.

Mam nadzieję, że się komuś przyda.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 14 listopada 2016, 00:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 100
Posty: 5650
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
Były compact 330td
viewtopic.php?f=6&t=141858&start=80
E91 320d
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163136
Byłe E38 740i m54b30
viewtopic.php?f=6&t=155904
Obecny compact 330td /M3D
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158866
No i to jest przydatne info :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 14 listopada 2016, 08:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 10561
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=141592
dobra robota :ok:

ale jak patrzę ile trzeba zrobić żeby sobie zmienić to mi się odechciewa :P

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 14 listopada 2016, 08:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Sylwek_ch napisał(a):
dobra robota :ok:

ale jak patrzę ile trzeba zrobić żeby sobie zmienić to mi się odechciewa :P


Przy kluczyku z Aliexpress bedzie dużo mniej pracy i bedzie taniej.
Jak przyjdzie to wstawię opis.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 14 listopada 2016, 16:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1774
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
Drugi sposób duuuużo prostrzy ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 14 listopada 2016, 18:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Lukasz_S widzę, że programujesz 10030A.
Wlutowałeś nowy układ?

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 14 listopada 2016, 19:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1774
Moje BMW: E46, E92, E38
Kod silnika: M54, N54, M62B44TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=104303
viewtopic.php?f=6&t=142594
kkkkamil26 napisał(a):
Lukasz_S widzę, że programujesz 10030A.
Wlutowałeś nowy układ?

Nie wiem skąd ten screen się wziął, ale klucze które dorabiałem były tylko i wyłącznie na pestkach PCF7935

Nie udało mi się ponownie zaprogramować 10030A

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 14 listopada 2016, 19:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
To by wszystko wyjaśniało.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 14 listopada 2016, 20:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 12918
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=156108&start=0
:ok: super opis, chyba znowu Cię odwiedzę :hyhy:

_________________
Obrazek


"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"
-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 14 listopada 2016, 21:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Daniel zapraszam.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 16 listopada 2016, 20:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: RLE
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Wszystko fajnie, ale prościej było usunąć układ z 8 nóżkami, i zostawić cewkę. Po usunięciu układu trzeba tylko połączyć 2 piny ze sobą i mamy ładowanie ze stacyjki i nic nie zakłóca pracy kości PCF


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 16 listopada 2016, 21:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Bartos napisał(a):
Wszystko fajnie, ale prościej było usunąć układ z 8 nóżkami, i zostawić cewkę. Po usunięciu układu trzeba tylko połączyć 2 piny ze sobą i mamy ładowanie ze stacyjki i nic nie zakłóca pracy kości PCF


Może i prościej ale w moim pilocie ktoś przede mną musiał delikatnie drasnąć czymś cewkę (był ślad) i nie byłem pewny co do jej działania.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 26 listopada 2016, 13:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 667
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/E46 Touring
Kod silnika: S50B32/N42B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=117601&start=0
Bartos napisał(a):
Wszystko fajnie, ale prościej było usunąć układ z 8 nóżkami, i zostawić cewkę. Po usunięciu układu trzeba tylko połączyć 2 piny ze sobą i mamy ładowanie ze stacyjki i nic nie zakłóca pracy kości PCF


Mozesz opisac ktore piny trzeba polaczyc? Widzialem gdzies info o wstawieniu diody, ale bez konkretow.

Btw.
Za kazdym razem kodowana PCF'ka wam dziala? AK mam juz chyba z pol roku i uzylem go moze 5 razy (na wlasne potrzeby), z czego chyba 2 pestki zadzialaly.
Moze ktos opisac kolejnosc czynnosci? Moze cos robie zle...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 26 listopada 2016, 15:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Tak jak pisałem wcześniej ja miałem draśniętą cewkę, dlatego zamontowałem baterię i nie usuwałem ELMOS 10030A.

Patrząc na schemat ja po usunięciu układu 10030A połączył bym tak:
pin nr 5 z 1 lub 2 lub 3 lub 7 (masa)
pin nr 6 przez diodę prostowniczą (np 1N4007) do pinu nr 8.

To jest teoria (być może się mylę), jak trafi mi się elektronika to sprawdzę.
Na pewno dam znać jak będę coś wiedział.

Co do kodowania PCF to za każdym razem u mnie jest ok.

Odczytujesz wsad z EWS i zapisujesz go na dysku -> write key ->wybierasz nr klucza i transponder PCF->write key -> potwierdzasz YES -> czekasz aż się zapisze, po weryfikacji powinien pojawić się komunikat write ok. Klikasz TEST KEY w celu sprawdzenia czy dane się zapisały.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Ostatnio edytowano 26 listopada 2016, 15:47 przez kkkkamil26, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 26 listopada 2016, 15:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: RLE
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Broder napisał(a):
Mozesz opisac ktore piny trzeba polaczyc? Widzialem gdzies info o wstawieniu diody, ale bez konkretow.


jak masz elektronikę w kluczyku, grot skierowany przed siebie to łączysz 3 pin z 8 pinem


piny
5 6 7 8
1 2 3 4

Tylko nie wiem jak w innych modelach ale ładowanie indukcyjne ze stacyjki jest w e38 po lifcie, przed liftem nie było. E36 chyba też nie ma ładowania ze stacyjki więc nie ma sensu łączyć pinów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 26 listopada 2016, 16:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 667
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/E46 Touring
Kod silnika: S50B32/N42B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=117601&start=0
Dzieki za info, akurat w moim przypadku rozchodzi sie o e46,wiec ladowanie by sie przydalo, a wlasnie usuwalem emla zamiast cewki.
Odnosnie kodowania pastylki to dokladnie tak robie, a nie kazda dzialala... bede musial jeszcze poprobowac.
To jeszcze pytanie odnosnie przebiegu - jak zrobicie pastylke i przetestujecie ja to zgadza sie w niej przebieg? U mnie w kazdym przypadku nie zgadza sie, zapisuje na nowej pastylce ponad 500kkm (a z ews odczytane powiedzmy 220kkm)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 26 listopada 2016, 16:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Broder napisał(a):
To jeszcze pytanie odnosnie przebiegu - jak zrobicie pastylke i przetestujecie ja to zgadza sie w niej przebieg? U mnie w kazdym przypadku nie zgadza sie, zapisuje na nowej pastylce ponad 500kkm (a z ews odczytane powiedzmy 220kkm)


Norma.

Jak pójdziesz się przejechać to powinien zrównać się z tym z EWS.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 26 listopada 2016, 16:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Bartos napisał(a):
jak masz elektronikę w kluczyku, grot skierowany przed siebie to łączysz 3 pin z 8 pinem


Sprawdzałeś to kiedyś?

Wiesz o tym, że pin nr 3 to masa a na pinie nr 8 jest 3v?
Zerknij na schemat (zapożyczony z sieci):

Obrazek

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 26 listopada 2016, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 130
Lokalizacja: RLE
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
sam tak mam, i tak mi powiedział gość, który to robi i sam wypuścił na fora ten "patent"

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] [E38] [E39] [E46] Dorobienie kluczyka "diament"
PostNapisane: 26 listopada 2016, 19:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1142
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Bartos napisał(a):
sam tak mam, i tak mi powiedział gość, który to robi i sam wypuścił na fora ten "patent"


Oj kłania się numeracja pinów w układach.
Z tego co ja widzę to masz zworkę na pinach nr 3 i 5.
Pomyliłeś numerację pinów.

Tu masz przykład na podstawie układu L9637d (ma ta samą obudowę co 10030A SO8)

Obrazek

Sprawdzałeś czy w ogóle jest u Ciebie ładowanie? Bo patrząc na to co masz zrobione to tylko jedną stronę cewki połączyłeś z masą.
A co z drugą stroną??? Gdzie idzie napięcie do ładowania akumulatora?

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL