BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 23 lutego 2017, 08:24


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43
PostNapisane: 10 stycznia 2017, 23:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1045
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Postanowiłem nagrać filmy instruktażowe z aktualizacji sterowników MS41, MS42, MS43.

Sterowniki znajdują się na stole, dlatego INPA nie widzi zapłonu.
Na czas aktualizacji auto musi być podłączone pod dodatkowe źródło prądu, ja stosuje zasilacz impulsowy 50A, napięcie zawsze utrzymuję 13,8V.

MS41

Zmieniałem soft z M52B25 na M52B20 specjalna charakterystyka silnika S962A.

Przy MS41 (M52) na czas aktualizacji trzeba połączyć pin nr 18 w okrągłym złączu diagnostycznym z 12v.
Jeśli sterownik jest na stole to pin nr 60 do 12v.



MS42

Zmieniałem soft z M52TUB28 na M52TUB20 z normą emisji spalin EU2 S168A.



MS43

Zmieniałem soft z M54B22 na M54B30 z normą emisji spalin EU2 S168A.



Po aktualizacji trzeba wyłączyć zapłon na ok 10 sekund oraz skasować adaptacje.

Przy sofcie EU2 (MS42 i MS43) trzeba wyjąć bezpiecznik od podgrzewania sond 30A oraz jeśli jest to przekaźnik od SAF.

Aktualizację każdy robi na swoją odpowiedzialność.

Mam nadzieję, że się przyda.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Pokaz diagnostyki DIS,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja sterownika WINKFP - film na podstawie MS41 E36
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 08:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 22035
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530i & Y D4D
Kod silnika: M54B30
Garaż: E39 530iTg: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160019

Yaris D4D: viewtopic.php?f=55&t=159106

było E61 535d: viewtopic.php?f=6&t=156107
było e91 325d+ 6gang mpak
było 330dA: viewtopic.php?f=6&t=148798
było 330i: viewtopic.php?f=6&t=140444
było 330i polift
było 540iA: viewtopic.php?f=6&t=138107
było 330i: viewtopic.php?f=6&t=132335
było 520i: viewtopic.php?f=6&t=75184
robiłem w e46 i nie ma się czego bać :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja sterownika WINKFP - film na podstawie MS41 E36
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 10:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 54
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Cytuj:
Zmieniałem soft z M52B25 na M52B20 specjalna charakterystyka silnika S962A


Nie rozumiem, zmieniłeś soft silnika b25 na ten z b20?
Swoja droga ciekawe jakby sie zachowywał m54b25 na sofcie m54b30 :p
Ja wgrałem euro2 i problem z sondami zniknął :)

_________________
Obrazek
"Gdyby przedni napęd był lepszy – To chodzilibyśmy na rękach"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja sterownika WINKFP - film na podstawie MS41 E36
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 10:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 161
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
Robiłem tak samo tylko w e46 sterownik ms43 nawet zrobiłem sobie wiązkę
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja sterownika WINKFP - film na podstawie MS41 E36
PostNapisane: 11 stycznia 2017, 15:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1045
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M52B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
VGus napisał(a):
Nie rozumiem, zmieniłeś soft silnika b25 na ten z b20?


A co w tym takie dziwnego?
Mam E36 z M25B20 (oryginał z fabryki, żaden swap).
Trafił mi się w ręce sterownik do testów MS41 z softem M52B25.
Dlatego wgrałem do niego soft z M52B20. Niestety, nie mam do niego EWS, dlatego usunąłem imo z tego sterownika, abym mógł odpalić w moim aucie (synchronizacja EWS<->DME w MS41 niestety to ciężka sprawa).

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Pokaz diagnostyki DIS,
E46 - DRL przed liftem bez świecących kierunków NCSem, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43
PostNapisane: 13 lutego 2017, 19:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 7
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Winfkp instaluje się oddzielnie, czy razem z nsc/inpą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43
PostNapisane: 13 lutego 2017, 19:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 25
Posty: 1336
Lokalizacja: EL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B20TU + LPG
imiemichal napisał(a):
Winfkp instaluje się oddzielnie, czy razem z nsc/inpą?

razem

_________________
Falujące obroty słychać z dala to Bmka [cenzura]. Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43
PostNapisane: 14 lutego 2017, 12:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2513
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
rozumiem że wątek dotyczy podmieniania ori softu na inny ori soft? w sensie że 300 kunia u siebie tak nie zrobię? :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43
PostNapisane: 14 lutego 2017, 16:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 5652
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: viewtopic.php?p=2043810#p2043810
Tak jak widzisz. Ja się zastanawiam czy mocno różni się taka mama z bliźniaczego silnika o mniejszej pojemności. Ja mam u siebie w 2.8 sterownik od 523 i różnicy nie widzę (co prawda gaz stroiłem na lambdy) ale widzę że operacja jest prosta więc chyba sobie wgram mapkę z 2.8- a co mi tam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL