BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
PostNapisane: 23 września 2017, 18:41 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Pojawił się bardzo fajny projekt , w dalszym ciagu w rozwoju od firmy, która to zajmuje się sprzętem diagnostycznym w azji. Na dzień dzisiejszy macie
info o aucie
czytanie kasowanie błędów
live data
tpms
kasowanie serwisów itp.

Z tego co się zorientowałem to testujcie i wysyłajcie feedbacki, autor bardzo chętnie wprowadza poprawki. Były problemy ze starszymi andkami 4.3 ale juz wszystko smiga. Wiem tez ze testowane było na e46 320i i działało wszystko. Mając ich interfejs wykorzystujący bt4 live data na prawde jest szybka ;) Działa również z chinskimi klonami elm'a.
Póki co aplikacja jest darmowa, ale jak długo to nie wiem, warto więc zainstalować ;) Jeśli ktoś ma problemy ze znalezieniem to mogę wrzucić w chmurę.

https://www.jdiag.com/product.php?id=22



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lex stoi na wymianie h&r, także jak go zdejmą z podnośnika to wrzucę update ;) Jak jakąś bmkę dorwę to też nie omieszkam coś wrzucić, ale to może zająć trochę :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
PostNapisane: 26 września 2017, 10:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Który elm będzie najlepszy z podanego linka, z tego co znalazłem w sieci to te w niebieskiej obudowie elm327mini szybko wysiadają

https://pl.aliexpress.com/item/2016-ELM ... 87062.html

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
PostNapisane: 27 września 2017, 17:28 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Ja mam od paru lat taki jak ten w wersji 2.1

Obrazek

Daje radę aczkolwiek najlepsze są w wersji 1.5. Mój obecny nie ogarnął paru programów np oh no renault i jakiś tam jeszcze kilku, po prostu nie było połączenia. Kolega który miał 1.5 bez problemu obsłużył ten program.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
PostNapisane: 28 września 2017, 19:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Hi,
ELM jest fajny bo jest uniwersalnym standardem
nawet nie potrzeba zadnej aplikacji do ELMa :)

ELM jest interfacem podlaczonym do prostu do szeregoego ... to, ze jest on po BT czy na USB nie ma znaczenia...obecnie port szeregowy emuluje sie po usb czy BT

Techniczne ELMy zrobione sa na jedno kopyto, mamy w nich
- meska wtyczke OBD
- uklad konwertujacy to na sygnal szeregowy (czyli na wysjciu mamy sygnaly RX i TX, masa)
i teraz opcjonalnie
- uklad konwertujacy sygnal szeregowy na USB lub BT ... wsio:)

z ELMem "gada sie" poprzez AT commendy .. czyli na port szeregowy wysyla sie tekstowo jakas AT komende i interfejs odpowiada i to cala tajemnica
Do tego wiec wystarczy tylko jakis serial port reader i wiedziec co mu wyslac i umiec zinterpr odp

Przyklad czegos co zabija ELMa jako narzedzie do live data - czytanie cisnienia - ograniczenie do cisnienia bezw 2.55 bara - dlaczego? bo jakis krotkowzroczny gosciu wymyslil, ze odp z cisnieniem idzie na jadnym bajcie z factorem 10 czyli majac na wyjsciu wartosci 0-255 i cisnienie mierzalne ma zakres 0-2550 (czyli cisnienie wzgledne 1.55bara max! mniej niz dziesiejsza auta seryjnie!)

Wiecej o komunikacji z ELM
https://www.elmelectronics.com/wp-conte ... M327DS.pdf

tutaj nawet chyba na przykladzie bmw
https://theksmith.com/software/hack-veh ... sy-part-1/

a jak wyglada komunikacja AT commendami akurat na przykladzie wysylania SMSa np tutaj

Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
zaczalem robic "komputerek samochodowy" na arduino czytajac dane z czujnika cisnienia wlasnego + pozostale informacje z ELMa ale ja wiekszosc moim projektow zaczel mnie w polowie nudzic i przerzucam sie na kolejne pomysly :D
(taki prototype zrobiony na 4barowym mapsensorze od jakiegos VW


a ELMa podlaczylem do tego wyciagajac z niego RX i TX zgodnie zgonie z opisem jak np
http://www.instructables.com/id/Hack-an ... BD2-Scann/

Idea byla taka by polaczyc na jednym wyswietlaczu informacje zarowno zczytywane ELMem jak i z czujnikow podlaczonych pod analogowe we/wy w arduino
Do tego mialem przerzuci sie a arduino uno majacy jeden port szeregowy na jakis wyzszy model i na drugim szeregowym mial byc podlaczony GPS 10hz i mial byc wypas full race logic board computer ale jak to w zyciu...

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
PostNapisane: 29 września 2017, 17:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 511
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
przemek4net napisał(a):
Przyklad czegos co zabija ELMa jako narzedzie do live data - czytanie cisnienia - ograniczenie do cisnienia bezw 2.55 bara - dlaczego? bo jakis krotkowzroczny gosciu wymyslil, ze odp z cisnieniem idzie na jadnym bajcie z factorem 10 czyli majac na wyjsciu wartosci 0-255 i cisnienie mierzalne ma zakres 0-2550 (czyli cisnienie wzgledne 1.55bara max! mniej niz dziesiejsza auta seryjnie!)

Wiecej o komunikacji z ELM

Tajemnica rozwiązana, a ja głupi nieustannie próbowałem znaleźć aplikację ze skalą większą niż 2.55 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
PostNapisane: 29 września 2017, 19:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
haj,
W inpie takim swego rodzaju "driverem" do komunikacji z autem (jego komputerem) jest/sa plik PRG (<nazwakomputera>.prg) ... jak sie go zdekompiluje to mamy takie cosik
Obrazek

Widzimy sa parametry typu unsigned int jak i unsigned char

char to 1 bajt czyli liczba 0-255 (szesnastkowo 00-ff) a unsigned int to 2 bajty czyli 0-65535 (szesnastkowo 0000-ffff)

Dla STAT_LADEDRUCK_WERT (Laden - ladowac, Druck - cisnienie) mamy obok liczbe tajemnicza 0,125002
Teraz: 65535 * 0,125002 = 8192 - > i to jest limit diagnostyczny dla ladowania (8 tys vs 2550 - mala roznica, prawda? :D )

Teraz STAT_RAILDRUCK_WERT...mamy znowu unsigned int i liczbe 0.030518
65535 * 0,030518 = 2000 i jest to limit diagnostyczny dla tego komputera jezel chodzi o wskazanie rail pressure przez zlacze diagn (np 535D F10 LCI 313ps chodzi zupelnie seryjnie o ile pamietam na cisnieniu 2200b... no ale parametry sa dla silnika M57 chodzacego seryjnie na 1600b)

Jest tez "starego typu" parametr dla ladowania "ladedruck istwer" typu unsigned char z liczba 9.84costam
255*9,846154 = 2510... jest to limit diagnostyczny (podobny problem mamy w ELMie).. ale jak widac wiekszosc parametrow jakie mozna odczytac z ecu jest na 2 bajtach wiec to niewspolmiernie dokladniejsze wskazanie niz z ELMa
Podobno (nie sprawdzalem) jak sie zmieni te parametry i ponownie utworzy "zmodzony" plik PRG to podnosimu limit diagnostyczne ale tego potwierdzic nie moge
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 21:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Ciekawy temat.
Muszę kupić LM327 i udać się z nim do auta razem z analizatorem stanów logicznych.
Zobaczę co tam ciekawego leci po rs232.

Podejrzewam ze się da emulować oprogramowanie peceta prockiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jdiag Faslink - diagnostyka elm 327 android
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 23:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
nie potrzebujez zadnych "analizatorow" - wystarczy program typu "serial monitor" , transmisja idzie zywym tekstem (podobnie jak 30 lat temu w modemach komputerowych AT commandami)
Standard jest dobrze opisany na sieci - ne ma co tam odkrywac
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL