BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 14 grudnia 2017, 16:04


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 394 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 10:17 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Witam
Postanowiłem opisać czyszczenie elektrozaworów podciśnienia (Robertbmw opisywał co sie dzieje gdy sa niesprawne i zalecał ich wyczyszczenie)

Potrzebne narzedzia

Klucz 10
Klucz 10 przedłużany oraz najlepiej klucz 10 elastyczny
Patyczki (takie do uszu)
Aceton

Opaski (takie plastikowe,Ja np wszystko co przeszkadza spinam nimi żeby mieć jak najwięcej miejsca)

Tak wyglądają:

Obrazek

Tak wyglądają przygotowane do czyszczenia:

Obrazek

Obrazek

Pisze wyglądają bo sa idetyczne


Zawór sterujący turbiną znajduje sie po lewej stronie silnika w pobliżu rury od turbo.Na załączonym zdjęciu widać śrubki od elektrozaworu.

Obrazek

Dla łatwiejszego dostępu ,zdemontowałem dolot powietrza oraz rurę od turbo przywiązałem do rurek od klimy.

1.Elektrozawór sterujący zaworem Egr znajduje sie po prawej stronie silnika,pod kolektorem ssącym,naprzeciwko bagnetu do sprawdzania poziomu oleju.Najłatwiej zlokalizować go, śledząc wężyk idący od egr.

2.Egr-znajduje sie pod tymi plastikowymi osłonami,dochodzi do niego metalowa rurka,gruba
gumowa rura od IC,oraz podciśnienie (orginalnie czarno-niebieski wężyk)

Obrazek

Obrazek

Czyszczenie Egr (agr) to nr 10 z rysunku (nie mam fotek Egr,postaram sie zrobić)Egr jest przykręcony 4 śrubami na klucz 10,4 śruba(na dole,po prawo) jest słabo dostępna.Ja odkręcam 3 śruby,następnie okręcam Egr w prawo i dostęp jest malinowy :) Jako srodek czyszczący użyłem płynu do mycia silników oraz wody.Niestety u Mnie egr jest chyba zepsuty i postanowiłem go wogole odłączyć.

Obrazek

U Mnie zła praca zaworu Egr obajwiała sie:

-Dużym kopceniem,potrafił tak rzucić dymem ze zostawał czarny ślad na betonie.
-Dużym spalaniem ,średnio na kompie miałem 10,5l(cykl mieszany temperatura na dworze -4 C ) teraz spalanie spadło na 7,7l (cykl mieszany temperatura na dworze +4 C )
-Szarpnięciem na skrzyni skyrznia zachowywała sie jakby maiła poslizg odrobine wolniej zmieniała biegi oraz po zatrzymaniu miała objawy jakby chciał wysprzeglic i puścić auto)

Teraz po odłączeniu egr (agr)nie ma tych objawów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2008, 12:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
dodatkowo opis i zdjecia...
Elektrozawór sterujący turbo:
Aby znacznie ułatwić sobie demontaż elektrozaworu od strony turbo wskazane jest odpięcie (2 śruby torx) dolotu powietrza do turbo jak również odpowietrzenia skrzyni korbowej (jedno z drugim połączone).
Po wypięciu dolotu powietrza do turbo uzyskamy taki widok....
Obrazek
Elektrozawór sterujący EGR
- przy silniku M47 konieczny jest demontaż dodatkowej osłona z prawej części (trzy śruby torx) bez tego moim zdaniem nie ma możliwości odkręcenia zaworu,
- dodatkowo wypięcie czujnika (jeszcze nie wiem od czego jest) obok filtra oleju znacznie ułatwi na tą trudną operacje,

Samy demontaż jak i szczególnie ściągnięcie osłon tych filtrów wymaga dużo cierpliwości i spokoju. Ja przy pierwszym zaworze urwałem (małe pęknięcie) dwa zaczepy a przy drugim już tylko jeden, może przy trzecim udałoby się bez strat, kto wie Wink. Urwane zaczepy kleimy ale nie jest to konieczne gdyż ta osłona i tak siedzi pewnie na zaworze nawet z urwanymi zaczepami.

Samą operację czyszczenia polecam, zobaczcie zdjęcie poniżej:

Obrazek
Jak widzicie filtr był ostro zabrudzony ale polecam czyszczenie nie tylko dlatego bo brudny to pasowałoby wyczyścić ale jest i praktyczny aspekt. Przed czyszczeniem miałem tak: jade stałą prędkością np. na biegu czwartym z prędkością obrotowa 2500 obr/min i chcę nagle przyśpieszyć (wyprzedzić) a tu nic :/ chwilę potem, pełny ciąg. Jak już się domyślacie po wyczyszczeniu ta zwłoka czasowa przestała istnieć.

Co do samego czyszczenia:

Przed wyczyszczeniem najlepiej delikatnie zetrzeć zabrudzenia trzymając elektrozawór filtrem do dołu by zabrudzenia nie wpadały do jego środka. Później np. patyczkiem do czyszczenia uszu i acetonem (materiał filtrujący nie reaguje z nim) dokładnie wyczyścić powierzchnie filtrującą aż do zadowalającego nas efektu.

Przed montażem polecam prześnić dolot powietrza do turbo, nie zdziwcie się jak będzie dość mocno zaolejony (odpowietrzenie skrzyni korbowej robi swoje, czytajcie poniżej).

Przy okazji tych operacji rozkręciłem Breather (filtr odpowietrznika skrzyni korbowej). Nie planowałem tej operacji więc filtr został wyczyszczony a nie jak to powinno być wymieniony (ze względu na porę i dzień nie było gdzie kupić :/). A warto wymienić gdyż zmieniła się konstrukcja i teraz jest o wiele bardziej odporny na zabrudzenie od tego starego sznurkowego typu. ASO sprzedaje ponoć tylko zestaw: obudowa, filtr, śruby i uszczelki za około 180zł.

Odkręcamy 4 torx’y
Obrazek


Wyciągamy i widzimy jak mocno jest zanieczyszczony ten filtr:
Obrazek

nowszy typ filterka...osztuje ok.80zl.
Obrazek


Składamy, trzeba pamiętać o posmarowaniu o-ring’a,
Czyścimy jeszcze miejsce montażu i ponownie smarujemy uszczelki świeżym olejem, przy montażu nie dociągamy za mocno śrub bo nakrętki są zamocowane w plastikowej obudowie,
Obrazek

jak to wyglada...zawor EGR



Obrazek

Demontaż:
-4x10mm,
-dwie opaski zaciskowe,
-wężyk z podciśnieniem:

U mnie przy przelocie 194tkm
Obrazek
Obrazek

Tak wyglądał EGR u mnie przed czyszczeniem. Wyglądał bardzo ładnie w porównaniu do Waszych, jak sie okazało niczego nie trzeba było drapać śrubokrętem, więc tylko wytarłem szmatką tyle ile dałem radę ręką i to wszystko.
Obrazek
A tak po czyszczeniu.


Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d co wcale mnie nie dziwi, gdyż nawet serwisy nie potrafią ustalić przyczyny tego problemu.
Do tej pory nie zdradzałem w czym tkwi usterka tych objawów, gdyż pewnych tajemnic się nie zdradza, ale na dzień dzisiejszy nie prowadzę już żadnych napraw w kraju i tajemnica ta może już tylko Wam być przydatna.

Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.

To tyle.

Skorzystalem m.in. z tematu....[Exx] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2008, 17:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
Czy w silniku 2.5Td (TDS) w E39 jest to samo? czy tylko w 3.0D i 2.0D??

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 20:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 37
Lokalizacja: z Polski
mam problem z wyrzucaniem oleju - jak to jest z odmą w TDSie...

kiedyś miałem golfa i tam normalnie szła rura ze skrzyni korbowej na górę do nasady głowicy podrodze zachaczając o deparator umieszczony w najwyższym punkcie nasady....

w TDSie mam kanał z nasady poprzez obudowę filtra powietrza i dalej przewodem gumowym do dolotu...........więc olej nieszczęśnie trafia do kanału gdzie turbo ładuje go do intercoolera a potem do EGRA i do kolektora ssącego.........


ale niech ktoś mi powie gdzie jest odpowietrzenie skrzyni korbowej...!!!!

czy jakiś kanał idzie w głowicy czy co !!!!!

_________________
ufff


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2008, 08:57 
Witam!Gdzie kupie ten filtr odpowietrzania skrzyni korbowej w tej cenie 80pln ;) ;) ?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 09:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 40
Lokalizacja: Las
witam,
chciałbym sie dowiedzieć jak wygląda czyszczenie elektrozaworów w e34 520i 24V

pozdrawiam
wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 19:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
oring z kompletu w którym jest miejscu?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 22:13 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
zbigniewst,
Świetnie zareprezentowałeś istotę problemów :ok:

Dorzucę jeszcze jutro fotki i opis na temat samej turbiny. Mianowicie czym w niej tak dokładnie steruje cięgno siłownika podciśnieniowego, co wyjaśnia zasadę pracy turbiny.

Lego także fajnie przedstawił temat......szkoda, że niektóre fotki wygasły, ale można je poprawić :]

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2008, 23:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
tu jest jeszcze cos...http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=10490&highlight=odma :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 19:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
jaka jest metoda na sciągniecie tej zatyczki z elektrozaworu bo ja swój nieżle poturbowałem??

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2008, 19:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
jestem po wymianie odmy. wszystko ładnie, 10 min roboty,
przeczysciłem ten elektozaworek ale po lewej stronie silnika. takie zaworki są dwa?????
usunąłem też ten nagar z egra i... czy w środku ten tłoczek ma pracować czy stać w miejscu? a może tylko ten pręt w srodku? ciągłem powietrze ustami za ten króciec od przewodu, tego biało niebieskiego i nic....

po wymianie odmy i tych operacjach nadal dupa... nie ma osiągów. na dwójce 80, trójce 120 130... czwórka koło 170... nie ciągnie tak jak potrzeba a nadodatek nie przyspiesza płynnie tylko schodkowo (dam gaz, pociągnie troche, troche nic, troche pociągnie) oczywiscie to jest delikatnie, nie tak żeby szarpało. spalanie mam w normie 7 góóóóra 10. na baku zwykle robie koło 1000km po miescie! aha. tez nie mam tak jak tam pisaliście że wcisne gaz i od razu jest strzał. mam ponad sekunde opóznienia aż zakreci sie turbo.

szukać przyczyny jeszcze w tym drógim elektrozaworku po prawej stronie silnika??

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2008, 15:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
LEGO, co to znaczy odłaczyłem egr. czyli co???

jak dokopać się do elektozaworku z prawej strony silnika tego pod kolektorem. jest ledwie widoczny! a co dopiero trafic tam kluczem??!!

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 20:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 34622
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
dziś postanowiłem i ja powalczyć z elektrozaworami (EGR czyściłem ok. 2 miesiące temu). Zawór sterujący turbiną nie było łatwo wydostać (odkręcić) ale jakoś sobie z nim poradziłem. Patyczki namoczone zmywaczem do paznokci była badzo brudne. Uradowany złożyłem wszystko od strony turbiny i postanowiłem zająć się zaworek od EGR. Zająć tzn. odszukać go. Może specem nie jestem, ale lewusem też nie (chyba :niepewny: ) ale pochylając się w każdą stronę pod kolektorem dolotowym nie mogłem go zlokalizować. Głównie przyświecała mi mina: :zdziwko: W między czasie kilka razy zajrzałem na forum, przeczytałem o jego lokalizacji i nic. Jest czarna rurka z niebieskim paskiem, ale zaworu zlokalizować nie potrafię. W związku z tym mam prośbę: kto pomoże mi go zlokalizować :?: do dnia dzisiejszego myślałem, że silniczek krokowy w M50B20 był w trudno dostępnym miejscu... Mam jeszcze jedno pytanie (głównie do tych co odłączyli EGR): czy w dalszym ciągu wszystko jest OK? czy na pewno nie ma skutków ubocznych odłączonego EGR? może prościej będzie zaslepić przewód wychodzacy od EGR niż zlokalizować zawór i go przeczyścić

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2008, 21:55 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
darcyn, poprostu zaslepiłem wezyk idacy do Egr

rorafalki, zawor znajduje sie naprzeciwko bagnetu oleju,na bloku silnika.Odkrecamy go najlepiej takim elastycznym kluczem :zdziwko: heh odkrecic to nic załozyc to sztuka :cwaniak:

U mnie bez egr nic złego sie nie dzieje,przejechałem juz bez niego jakies 5-6 tys km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 06:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 34622
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
LEGO napisał(a):
rorafalki, zawor znajduje sie naprzeciwko bagnetu oleju,na bloku silnika.Odkrecamy go najlepiej takim elastycznym kluczem :zdziwko: heh odkrecic to nic załozyc to sztuka :cwaniak:

U mnie bez egr nic złego sie nie dzieje,przejechałem juz bez niego jakies 5-6 tys km.


:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: odkręcić nic, załozyć sztuka :rotfl: wszystko OK, ale pod maska w 5er jest trochę więcej miejsca niż w 3er.... sam już nie wiem czy sie do niego zabierać... LEGO, a może prościej się do niego dostać z kanału :?: odkręcić osłonę pod silnikiem i... sam już nie wiem :niepewny:

cały czas myślę, na odpięciem EGR... może go odepnę, zaślepię wężyk, pojeżdżę trochę i będę widział więcej...

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 17:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
ten zaworek jest prawie na końcówce bloku silnika. ja tylko widze napisy na nim

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 19:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
LEGO napisał(a):
darcyn, poprostu zaslepiłem wezyk idacy do Egr


poprostu sciągłeś wężyk i zaslepiłeś go? a przy egr tez zaslepiałeś? ja teraz zleciałem i zaslepiłem tylko wężyk i nadal po wciscnieciu gazu czekam sekunde aż napompuje turbina. kurde nikt sie nie odzywa z moich okolic bo może tak ma byc a ja jestem przewrazliwiony

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 czerwca 2008, 20:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 34622
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
darcyn, swego czasu zbigniewst napisał, że należy przeciąć wężyk od EGR i obustronnie go zaślepić (ew. zdjąć z EGR, zaślepić ten co idzie do elektrozaworu i dopasować kawałek gumowego przewodu, naciągnąć na rureczkę przy EGR i go zaślepić, wówczas jest możliwośc powrócenia do stanu pierwotnego)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2008, 19:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 6
Lokalizacja: krakĂłw
LEGO, witam Cię Lego, z dnia na dzień moja 530D przestała jeździć przez miesiąc było niemal ze idealnie niskie ( jak na takiego potwora bardzo niskie spalanie ) bardzo dobre przyspieszenie, żadnego czucia zmiany biegów ( steptronic ) aż tu nagle wszystko padło , autem da sie jezdzic tylko do momentu właczenia sie turbiny ( tj. okolo 2000 obr. ) olbrzymie chmury, zero mocy, wieksze spalanie, widziałem ze pisałeś o elektro zaworach, moje pytanie brzmi czy turbina moze pasc z dnia na dzień ? i czy znasz kogoś w krakowie kto jest rzetelny, wazniejsze zeby był lekko droższy niz mam mi spaprac moja bemke,nie chce sie zabierać za to sam bo widziałem, ze troszke odkręcania i znajomości by sie przydało, dzieki za pomoc z góry

Tomek

_________________
qpon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lipca 2008, 18:01 
LEGO, witaj logo chcialbym prosic cię o jakis kontakt mam bardzo warzne pytanie


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 394 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL