BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 17:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 1 grudnia 2009, 10:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
ruhh napisał(a):
Ta igiełka co jest w środku ma wykonywać jakieś ruchy pod naszym okiem ?

Ten zaworek powinien się podnosić i opadać. Kiedy wszystko podepniesz możesz ten ruch sprawdzić ściągając kolanko Intercooler'a z EGRu, odpalić silnik i patrzeć do środka zaworu EGR. Co jakiś czas zaworek będzie się otwierał by wtłoczyć spaliny do ponownego przepalenia, a następnie zamykał.
Jeśli jednak nie zauważysz żadnego ruchu oznacza, że elektrozawór EGRu jest "trafiony", lub wężyk podciśnienia jest nieszczelny.pozdr
PS. zapomnij o zabiegach "blokowania/zamykania" zaworu EGR!!! ja to zrobiłem u siebie i myślałem, że było lepiej...jednak wrażenie to było wzmagane przez głośniejszą pracę silnika i TYLKO TYLE!!!Generalnie "efekt PLACEBO". Tydzień temu zapiąłem zawór EGR tak jak fabryka przykazała i jest o niebo lepiej.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 1 grudnia 2009, 12:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
no właśnie tak kombinowałem i nic sie nie poruszyło, ale to chyba ze względu na to że tylko go na chwilke zapaliłem,,, cóż może w weekend zajrze tam jeszcze raz bo i tak muszę filtry wymienić.

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 4 grudnia 2009, 11:02 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E65 3.0D
Witam

Postanowiłem profilaktycznie przeczyścić elektro zaworki i zawór egr, jest problem z dostępem do elektro zaworku od turbo, ponieważ od góry nie ma szans na dostanie się do niego. Z zaworkiem od egr poradziłem sobie łatwo bo wyjąłem kolektor ssący i dostęp był ok.
Moje autko to E65 3.0 D w poprzednim E39 3.0 D tego problemu nie było bo do zaworku od turbo dostałem się od góry bez większych problemów.
Mam pytanko czy w E65 najłatwiej będzie się dostać od spodu z kanału bo z tego co go namacałem jest bardzo nisko silnika.

pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 00:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: skarÂżysko-kam
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57
witam
na początku chciałem powiedzieć że sledze ten temat od jakiegos czasu i borykam sie z problemem zbyt poznego załaczania turbiny w mojej bmw e39 530 d mianowicie auto do 3000 zachowuje sie jak by turbinki w ogóle nie było, dopiero od tych obrotów ma przypływ mocy byłem na serwisie i komputer wykazał ze cisnienie doładowania jest dobre przepływka też wtryski ok ogólnie nie ma błedów tylko turbinka sie nie załancza wymieniłem zawór sterojacy podcisnieniem na nowy oczywiscie zamiennik z allegro i egr czyszczony i dalej to samo :mur: nie czysciłem tylko tego elektrozaworu od egra moze on miec wpływ nato.skonczyły mi sie pomysły co to moze byc prosze o pomoc.
moze jakis cud sprawi ze to zacznie działac
pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedz
zycze wszystkim zniwelowania dolegliwości waszych pociech


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 grudnia 2009, 21:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
lukasz-e39 napisał(a):
borykam sie z problemem zbyt poznego załaczania turbiny w mojej bmw e39 530 d mianowicie auto do 3000 zachowuje sie jak by turbinki w ogóle nie było, dopiero od tych obrotów ma przypływ mocy

hej Łuki, no to wyeliminowales juz prawie wszystkie prawdopodobne elementy. Pozostalo jeszcze przeczyscic czujnik cisnienia doladowania (znajduje sie na koncu kolektora ssacego--> u mnie byl zarosniety czapa nagaru, oleju, spalin).
No i pozostaje jeszcze chyba najbardziej prawdopodobny, a moge sie zalozyc ze to jest problemem, mianowicie zapieczone lopatki sterowania zmienna geometria turbiny. Ponizej link jak sie z tym uporac :) jestem przekonany na 100%, ze po tym zabiegu Twoja bawarka bedzie cisnac juz od 1700 (czy ile tam jest dla 3.0 litrow). pozdr.
viewtopic.php?f=25&t=56903

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 19:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E65 3.0D
Witam

Zaworek jest i tak jak myślałem dostać sie do niego mozna od dolu, własnie go wyjołem przeczyściłem filterek troche był brudny, przewody sprawdzone no i chyba po sprawdzeniu jest lepiej, zabieg robiłem profilaktycznie ale i tak chyba jest poprawa ale to sie okarze po tygodniu jazdy autem.

pozdro
Marrcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: skarÂżysko-kam
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57
witam
nareszcie poknałem swój problem ,mianowicie brak mocy od dołu w mojej bawarce powodował nie jak z poczotku myslałem zawór sterojący tórbiną tylko przewody doprowadzające podcisnienie to tego zaworu.był on przetarty tylko w takim miejscu że cieszko to było wykryć bez demontażu tego wężyka.Wramach mej pomocy chciałbym zwrócic waszą uwage na dokładne sprawdzenie tych przwodów albo odrazu wymienić na nowe bo koszt jest niewielki i być moze unikniecie kosztu kupna zaworu sterującego ja niestety niedokładnie sprawdziłem te przewody i kupiłem zawór i niestety nie pomogło,naszczescie niedałem sie namówić "mechaniorom"na regeneracje turbo,tylko jeszcze raz dokładnie zaczołem sprawdzać pokoleji
-egr czy sie otwiera (przyokazji go konkretnie wyczysciłem )
-wymieniłem zawór strujacy torbinką
-sprawdziłem czy jest szczelna ta bańka do której dchodzi podciśnienie
-no i szkoda że na samym początku troszke niedbale sprawdziłem szczelnosć przewodów

dziekuje wszystkim za pomoc i mam nadzieje że moje doswiadczenia wyżej opisane pomoga komuś
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
lukasz-e39 napisał(a):
brak mocy od dołu w mojej bawarce powodował nie jak z poczotku myslałem zawór sterojący tórbiną tylko przewody doprowadzające podcisnienie to tego zaworu.był on przetarty tylko w takim miejscu że cieszko to było wykryć bez demontażu tego wężyka.

To dobrze ze nie trzeba w takim razie rozbierac turbawki :)
PS. a zmieniales podcisnienie elektrozaworku sterujacego gruszka od zaluzji chlodnicy?

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 6 grudnia 2009, 20:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
ruhh napisał(a):
no właśnie tak kombinowałem i nic sie nie poruszyło, ale to chyba ze względu na to że tylko go na chwilke zapaliłem

sciagnij to kolanko od IC i odpal silnik, nic mu sie nie stanie jak sobie tak pochodzi ok 2min ;) Jesli jednak zaworek sie nie otworzy no to trzeba szukac przyczyny w:
1. elektrozaworku EGR-->przeczyscic membranke i styki wtyczki; sprawdzic przewody wtyczki.
2. zaworze EGR--> być moze peknieta membrana; zapieczony zaworek; rozszczelniony korpus zaworu; sprawdzic podcisnieniem zewnetrznym tj, kawalek wezyka i ustami zasysasz powietrze, co jakis czas blokujesz jezykiem wlot wezyka zeby nabrac powietrza i znowu zasysasz... w tym czasie obserwujesz zaworek.
4. wezyki podcisnienia (najlepiej wymienić na nowe).
3. najmniej prawdopodobna, ALE...Vacum pompa--> nie wytwarza podcisnienia przez co podzespoly ukladu podcisnienia nie dzialaj optymalnie lub w ogole; twardy pedal hamulca; nie dzialajace zaluzje chlodnicy; nie dzialajaca sterowanie zmienna geometria turbiny; nie dzialajacy zawor EGR.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 09:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: skarÂżysko-kam
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57
yoshimura01
To dobrze ze nie trzeba w takim razie rozbierac turbawki :)
PS. a zmieniales podcisnienie elektrozaworku sterujacego gruszka od zaluzji chlodnicy?[/quote]

:szok: A możesz troszke jasniej napisać bo nie wiem o co chodzi jak to zrobić i wjakim celu dzieki za odp
dzis wymienie wszystkie przewody a co niech beda nowe nie zaskodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 13:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 525
witam wszystkich mam problem z beemka 525tds mam takie objawy raz jedzie bardzo dobrze raz wcale tak jak by sie turbina nie zalanczala jak zalaczy to jezdzi a czasem jak by jej nie bylo nie ma mocy czy jest ktos kto mial taki sam problem nie wiem czy to turbina siada czy cos innego pomozcieladnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 525
witam wszystkich mam problem z beemka 525tds mam takie objawy raz jedzie bardzo dobrze raz wcale tak jak by sie turbina nie zalanczala jak zalaczy to ladniejezdzi a czasem jak by jej nie bylo nie ma mocy czy jest ktos kto mial taki sam problem nie wiem czy to turbina siada czy cos innego pomozcie wymienilem filtr paliwa i to samo raz dobrze raz zle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 18:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Witam!
Przestudiowałem forum i zabrałem się za czyszczenie EGRu, po zluzowaniu opaski i zdjęciu gumowego węża ukazał się straszny syf. Zdemontowałem zawór i wyczyściłem go solidnie zdemontowałem również te dwa kolanka łączące egr z chłodniczką spalin i te drugie przedmuchałem je sprężarką, przeczyściłem na tyle na ile sie dało odkurzaczem chłodniczke spalin. Kolektor był strasznie zasyfiony jednak go nie zdemontowałem wyskrobałem na tyle na ile się dało i wyssałem syf odkurzaczem. Złozyłem całość tak jak było, zadowolony chciałem odpalić silnik i zobaczyć efekt mojej walki jednak nie wiem co jest kręciłem rozrusznikiem słyszę, że silnik łapie i nagle załapał popracował przez chwile dodam, że dziwnie jak traktor i zgasł zacząłem dalej kręcić słyszę, że silnik łapie ale jakoś nie może załapać, ze względu że mam stary akumulator zabrakło mocy no i nie odpaliłem auta podłączyłem pod prostownik i ładuje. Pytanie czy to reakcja normalna po takim zabiegu? czy coś sknociłem proszę pomocy

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 18:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
masa100 napisał(a):
witam wszystkich mam problem z beemka 525tds mam takie objawy raz jedzie bardzo dobrze raz wcale tak jak by sie turbina nie zalanczala jak zalaczy to ladniejezdzi a czasem jak by jej nie bylo nie ma mocy czy jest ktos kto mial taki sam problem nie wiem czy to turbina siada czy cos innego pomozcie wymienilem filtr paliwa i to samo raz dobrze raz zle

hej, jak zauwazyles kolega Łukasz-e39 napisal o bardzo podobnym problemie. Sprawdz dokladnie wezyki podcisnienia, byc moze sie ktorys zsunal lub sa juz sparciale.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 18:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
karamba_5 napisał(a):
Pytanie czy to reakcja normalna po takim zabiegu? czy coś sknociłem proszę pomocy

Sprawdz dokladnie czy poprawnie podlaczyles wezyki podcisnienia. Nie powinno sie tak dziac i na pewno nic strasznego sie nie stalo :) Podpiales wtyczki elektrozaworkow? wszystkie wezyki poprawnie podpiete? opaski dobrze sciagniete? wszystko bedzie dobrze, tylko sprawdz doklanie wszystkie podpiecia :)

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 18:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Wyczyściłem tylko solidnie EGR, chłodniczkę spalin i te dwa łączące ją kolanka, skręciłem je dobrze sprawdzałem 2 razy sprawdziłem również przewód od przepływomierza do turbiny gdyż musiałem go zdemontować żeby wyjąć te drugie kolanko chłodniczki jak mówiłem kolektor dolotowy wyczyściłem bez demontarzu na tyle na ile to było możliwe srubowkretem syf zebrałem odkurzaczem skręciełm wszystko jak było, jeśli chodzi o wężyki podcisnienia to niczego nie ruszałem zsunełem tylko go z zaworuaby go wyjąć nic po za tym i po złożeniu w calość założyłem go ponownie nie dotykałem elektrozaworków gdyż już nie starczyło mi czasu

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
lukasz-e39 napisał(a):
:szok: A możesz troszke jasniej napisać bo nie wiem o co chodzi jak to zrobić i wjakim celu dzieki za odp...dzis wymienie wszystkie przewody a co niech beda nowe nie zaskodzi

hej,
Od trojnika podcisnienia odchodzi jeden wezyk w strone silnika do elektrozaworku sterujacego-->od elektrozaworku odchodzi dlugi wezyk do gruszki sterujacej zaluzjami (znajduje sie tuz przy zbiorniczku wody). Ponizej pogladowy szkic:
http://zapodaj.net/663b295fb1a9.jpg.html
Chodzi o dogrzewanie lub studzenie silnika w czasie jazdy.
pozdrawiam :)

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Ostatnio edytowano 7 grudnia 2009, 20:58 przez yoshimura01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 18:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
karamba_5 napisał(a):
Wyczyściłem tylko solidnie EGR, chłodniczkę spalin i te dwa łączące ją kolanka, skręciłem je dobrze sprawdzałem 2 razy sprawdziłem również przewód od przepływomierza do turbiny

Wiesz co, moze to co zeskrobales w kolektorze ulega przepaleniu i dlatego takie cyrki... ale dziwne ze nie chce odpalic:/
A wlozyles rurke odmy do tego przewodu ssacego (od przeplywki do sprezarki)??

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 grudnia 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 332
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Garaż: Było.. BMW e46 320d -> było.. e87 118d -> jest.. e60 525d
Wierszcie udało się tak jak mówisz to co zeskrobałem pewnie pociągneło w kolektor i był kłopocik, bo gdy auto odpaliło z wydechu poszła ogromna chmura dymu po czym ustabilizowało się. Nie poznaję auta po czyszczeniu zaledwie zaworu EGR już widać efekty auto stało się bardziej agresywne na reakcję pedału gazu cieszy mnie to. Przy wymianie oleju poświęce więcej czasu na to wyczyszcze na nowo zawór itd elektrozaworki, odmę i oczywiście od podstaw kolektor nie mogę doczekać się efektu :hyhy: Dziękuję za pomoc yoshimura01 :)

_________________
Przez całe ciało przechodzą ciarki
dwie nerki, rozpoznawczy znak wiadomej marki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 525
yoshimura01 napisał(a):
masa100 napisał(a):
witam wszystkich mam problem z beemka 525tds mam takie objawy raz jedzie bardzo dobrze raz wcale tak jak by sie turbina nie zalanczala jak zalaczy to ladniejezdzi a czasem jak by jej nie bylo nie ma mocy czy jest ktos kto mial taki sam problem nie wiem czy to turbina siada czy cos innego pomozcie wymienilem filtr paliwa i to samo raz dobrze raz zle

hej, jak zauwazyles kolega Łukasz-e39 napisal o bardzo podobnym problemie. Sprawdz dokladnie wezyki podcisnienia, byc moze sie ktorys zsunal lub sa juz sparciale.

dzieki kolego popatrze te przewody moze to w tym przyczyna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL