BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 15:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 grudnia 2012, 18:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 116
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115233
snakes napisał(a):
Również klapki w kolektorze były wyczyszczone i rozruszane. Ale i klapki i zawór raczej pracowały.

Mogłeś od razu usunąć klapki w kolektorze ssącym, bo jak wpadną do cylindrów będzie koniec motoryzacji :cool:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 18 grudnia 2012, 01:10 
Pawele napisał(a):
Właśnie jestem po tej operacji ;)
U mnie przy 243K km tak:
Obrazek


Tak będzie wygladał EGR po następnych 10 tys.km więc najlepiej czyścic go raz w roku przy okazji 'wykąpać' dolot i wymienić olej oraz filtry. :cwaniak:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 18 grudnia 2012, 19:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
sirek napisał(a):
Tak będzie wygladał EGR po następnych 10 tys.km
:zdziwko: Mój tak nie wyglądał po 150tys., a wątpię, że ktoś w Niemczech czyścił go przede mną.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 19 grudnia 2012, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
podol napisał(a):
sirek napisał(a):
Tak będzie wygladał EGR po następnych 10 tys.km
:zdziwko: Mój tak nie wyglądał po 150tys., a wątpię, że ktoś w Niemczech czyścił go przede mną.

Ja nie wiem czy mój aż tak wyglądał po 250 000 także z tymi 10 000 to raczej niemożliwe

_________________
TYLKO FALUBAZ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 grudnia 2012, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
No i chwile mnie nie było bo zaczyna sie robić ciekawie...
Zrzuciłem kolektor, wymieniłem elektrozawór przy egr, również ten przy turbo wymieniony. Wyczyściłem czujnik ciśnienia w kolektorze. Tak go czyściłem, że myślałem że go rozwaliłem, ale działa. Dłubałem w nim aż poczułem błonkę :)
Niby wydawało się po złożeniu że jest lepiej, ale to chyba pozory. Pali nadal dużo. Pojawiło się jodłowanie w zakresie 1500 -do 2200obr/min. Nie wiem co jest zgrane. Wymieniłem też przepływke na new Pierburga. Soft chyba ten poprawiony bo siedział wcześniej bosch. Inpa wskazuje dwie aktualizacje. Ostatnia 2005r. Nie mogę znaleźć tabeli od e39 525d i tego numeru. Może ktoś wie co to za wersja 7789500. Po wymianie nic się nie zmieniło. Myślę co tu dalej. Grucha od turbo chodzi. Co jeszcze może być, macie pomysł?
Czyli elektro 3szt ok
Egr ok
węże podciśnień nowe
przepływa nowa
grusza turbo chodzi
czujnik ciśnienia dolotu ok
inpa nie wywala błędów, parametry live są w normie przynajmniej w analogu 2
od 3 tysi się pięknie zbiera ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 1 stycznia 2013, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46 330d
Panowie za co odpowiada elektrozawór ten przy EGR? Jakie są objawy jego uszkodzenia? Pytam ponieważ, na 90% jest u mnie uszkodzony ale nie zauważyłem zmiany w pracy silnika.. :looka:

_________________
~ Korekta Licznika Korekcja Liczników z grupy VAG VW AUDI SEAT SKODA do 2006r. ~
Oferuję usługę korekty licznika oraz w każdym innym miejscu gdzie jest zapisany przebieg auta z grupy VAG VW AUDI SKODA SEAT do 2006r.

cena od 80zł

tel: 793 30 30 60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 2 stycznia 2013, 13:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
za prace "tloczka" egr, ktory pracuje, dzieki wlasnie temu elektrozaworowi, moze struchlal tylko przewod podcisnienia, bo jesli uszkodzony jest zawor to powinno to miec slad w kompie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 2 stycznia 2013, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46 330d
KEMN1 napisał(a):
za prace "tloczka" egr, ktory pracuje, dzieki wlasnie temu elektrozaworowi, moze struchlal tylko przewod podcisnienia, bo jesli uszkodzony jest zawor to powinno to miec slad w kompie



565 Ladedruckfuehler

Mam taki błąd w komputerze czy on jest od tego?

_________________
~ Korekta Licznika Korekcja Liczników z grupy VAG VW AUDI SEAT SKODA do 2006r. ~
Oferuję usługę korekty licznika oraz w każdym innym miejscu gdzie jest zapisany przebieg auta z grupy VAG VW AUDI SKODA SEAT do 2006r.

cena od 80zł

tel: 793 30 30 60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 2 stycznia 2013, 19:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 116
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115233
kymec napisał(a):
KEMN1 napisał(a):
za prace "tloczka" egr, ktory pracuje, dzieki wlasnie temu elektrozaworowi, moze struchlal tylko przewod podcisnienia, bo jesli uszkodzony jest zawor to powinno to miec slad w kompie



565 Ladedruckfuehler

Mam taki błąd w komputerze czy on jest od tego?


Prawdopodobnie uszkodzony termostat główny, zrób test 7 i sprawdź czy temperatura utrzymuje się w przedziale 88-92

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 00:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
z niemieckiego to blad cisnienia doladowania, a skoro chodzi o egr to moze nie termostat glowny tylko wlasnie termostat EGR?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 01:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46 330d
W moim silniku jest tylko jeden termostat - główny, który dziś wymieniłem bo auto grzało mi się do max 70 stopni, teraz już jest wszystko ok, a co do błędu to nie wiem czy już go nie ma bo jeszcze nie podłączałem bmw pod komputer :)

_________________
~ Korekta Licznika Korekcja Liczników z grupy VAG VW AUDI SEAT SKODA do 2006r. ~
Oferuję usługę korekty licznika oraz w każdym innym miejscu gdzie jest zapisany przebieg auta z grupy VAG VW AUDI SKODA SEAT do 2006r.

cena od 80zł

tel: 793 30 30 60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 13:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
czyli zaworek wykorzystal 10% szans i jest sprawny, dobrze przynajmniej sytuacja jasna? hmm w 330d nie ma termostatu egr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 16:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 116
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115233
e46 330d m57 (184km) nie posiada termostatu egr, z kolei m57n (204km) już tak

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 16:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
czyli sytuacja jak w m47 i m47n


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 19:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 116
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115233
nie do końca jeśli chodzi o sam silnik M57, gdyż w 5er po lifcie były montowane termostaty egr

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46 330d
KEMN1 napisał(a):
z niemieckiego to blad cisnienia doladowania, a skoro chodzi o egr to moze nie termostat glowny tylko wlasnie termostat EGR?



Wymieniłem termostat jednak błąd nadal jest, zrobiłem w INPIE logi dynamiczne wyszło, że turbina nie doładowuje co to może być? Jutro wymieniam wszystkie wężyki podciśnienia, czy ten błąd to jakiś czujnik?

LINK do logów: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 8&t=206422

_________________
~ Korekta Licznika Korekcja Liczników z grupy VAG VW AUDI SEAT SKODA do 2006r. ~
Oferuję usługę korekty licznika oraz w każdym innym miejscu gdzie jest zapisany przebieg auta z grupy VAG VW AUDI SKODA SEAT do 2006r.

cena od 80zł

tel: 793 30 30 60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 09:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
wszystko leży u Ciebie :( wygląda na to , że jeździsz teraz SDI ;)
wymień te wężyki i sprawdź elektrozawory, sprawdź czy w ogóle masz podpięty czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze. Zobaczysz co wyjdzie z tego, następnie ruszysz przepływke.

_________________
TYLKO FALUBAZ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e46 330d
filterek w elektrozaworze sterującym turbiną był cały w nagarze, ale niestety dziś nie będe miał jak tego zmontować... możesz dokładniej opisać te słowa "wszystko leży" czy to znaczy ze przeplywka tez jest uszkodzona :znudzony: ? Czy pomiar przepływki jest miarodajny, jeżeli turbina ma za słabe cisnienie?

_________________
~ Korekta Licznika Korekcja Liczników z grupy VAG VW AUDI SEAT SKODA do 2006r. ~
Oferuję usługę korekty licznika oraz w każdym innym miejscu gdzie jest zapisany przebieg auta z grupy VAG VW AUDI SKODA SEAT do 2006r.

cena od 80zł

tel: 793 30 30 60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Turbina u Ciebie nie buja, na tych skanach to masz tylko ciśnienie atmosferyczne zmierzone, nie ma doładowania.
Pisałeś, że masz błąd czujnika ciśnienia doładowania, no to bierz się za niego, zobacz czy jest w ogóle podłączony.
Sprawdź wszystkie węże podciśnieniowe. Przepływka do bani ewidentnie zaniża, sprawdź jaką masz przepływke (numer).

_________________
TYLKO FALUBAZ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 11 stycznia 2013, 19:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1491
No poza tym co chlopaki napisali, to zobacz po prostu czy grucha dziala, gdy gazujesz, bo sam elektorzawor nie tyle streuje turbina co, jest "napedem" gruchy, ktora ustawia lopatki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL