BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 02:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, 07:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: Zawiercie
a moze ktoś podpowie jak to zrobić w E46 ?? gdzie znaleśc tą odme ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2008, 07:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
memphis1988 napisał(a):
a moze ktoś podpowie jak to zrobić w E46 ?? gdzie znaleśc tą odme ??

chyba czytac nie potrafisz...to jest odma...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=448
http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html :hyhy: :wstyd: :wstyd: :wstyd:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 10:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Powodem złej pracy Egr był padniety przepływomierz,teraz auto z podpiętym Egr nie kopci i nie szarpie.Moje przemyslania na ten temat:auto z Egr jest słabsze ale za to pracuje ciszej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 13:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
LEGO napisał(a):
.Moje przemyslania na ten temat:auto z Egr jest słabsze ale za to pracuje ciszej


No i powinno mniej palić i być "czystsze" niż bez EGR.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 15:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
oo potwierszam bo testowałem. auto z podpiętym egr nie kopci i jest deczko słabsze z dołu. z tym że cichsze to też musze zwrócić uwage bo coś ostatnio głośniej klekocze ale myślałem że to po wlaniu cleanera do baku.

ktos wie jak działa egr bo ja jak sojego czysciłem to w srodku ten cyliderek nie pracował. szarpałem za niego, dmuchałem, ciągłem powietrze z króća i nic. zepsuty?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 18:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to jak w końcu z tym EGR: zostawić tak jak książka pisze (czyt. BMW) czy odpiąć? ja po odłączeniu zauważyłem znacznie lepszą charakterystykę momentu oraz elimincja dymienia. Mechanik powiedział mi, że odłączenie EGR może tylko pozytywnie wpłynąć na silnik ponieważ "syf" nie wraca ponownie do silnika. Nie pytam o aspekty ekologiczne.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 20:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
rorafalki, jezdziłemz Egr oraz bez niego:
Plusy wypietego Egr
-dynamika silnika sie poprawia (choc u mnie po przejechaniu kilkudziesieciu km auto z Egr pracuje juz normalnie ,nie ma zamułki)
-Spaliny nie zasyfiaja kolektora
- nie dymi (choc powodem dymienia nie jest sam Egr tylko to sygnał ze z przepływomierzem cos nie gra)

Minusy:
-Głosniejsza praca


Plusy działajacego Egr:
-wydaje sie mi ze automat płynniej zmienia biegi
-jest ciszej
-spaliny sa lepiej przepalone (teraz czuc ze ten diesel jest zdrowy)

U mnie powodem złej pracy Egr był przepływomierz (polecam sprawdzcie przepływki u Siebie) na ten moment auto zupełnie nie kopci nawet przy ostrej jezdzie.

rorafalki napisał(a):
to jak w końcu z tym EGR: zostawić tak jak książka pisze (czyt. BMW) czy odpiąć? ja po odłączeniu zauważyłem znacznie lepszą charakterystykę momentu oraz elimincja dymienia


Ja bym zostawił i skupił sie na tym czemu dymi z Egr

quote="darcyn"]ktos wie jak działa egr bo ja jak sojego czysciłem to w srodku ten cyliderek nie pracował. szarpałem za niego, dmuchałem, ciągłem powietrze z króća i nic. zepsuty?[/quote]

nie wiem czy dobrze mysle ale chyba tak:w Egr jest mebrana,po wpływem podcisnienia zostaje podciągnięta do góry przez co wytwarza sie 2 podcisnienie które podciaga ten cylinderek w Egr przez niego dostaja sie spaliny do kolektora


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 października 2008, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
LEGO, wg mnie są tylko plusy wypiętego EGR, minusów nie zauważyłem (dźwięk silnika jest bardziej "charakterny"). Moja 3er nie kopciła, tylko przy mocniejszym przyspieszaniu (np. w nocy gdzie widać w reflektorach innych aut ew. spaliny) troszeczkę przykapcała w początkowej fazie przyspieszania. Obecnie tego nie ma.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2008, 18:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
u mnie zawór egr wyglądał tak
Obrazek
Obrazek

do czyszczenia użyłem benzyny ekstrakcyjnej ale dużo lepszym środkiem jest spray do czyszczenia gaźników - rozpuszczał rewelecyjnie
teraz egr jest jak nowy

Cytuj:
ktos wie jak działa egr bo ja jak sojego czysciłem to w srodku ten cyliderek nie pracował. szarpałem za niego, dmuchałem, ciągłem powietrze z króća i nic. zepsuty?


po wyczyszczeniu przy użyciu większej siły zaworek pracuje tak że jak idzie ciśnienie na zaworek z dolotu podciśnienie mu pomaga i spaliny zostają wprowadzone w kolektor ssący :)

po przeczyszczeniu egr i elektrozaworów z turbo i egr auto praktycznie nie puści żadnego dymka ;) ;)

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 19:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Obrazek
takie same zaworki sa w VW :hyhy: :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 15:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Swindon Anglia
Moje BMW: e60 530d
MAM TEN SAM PROBLEM....WYCZYSCILEM EGR I EL-ZAWORKI WYMIENILEM FILTR KORBOWEJ SKRZ. PRZEPLYWOMIERZ MAM NOWKE WSZYSTKO ORG. I NIC ZASTANAWIAM SIE BO KTOS KIEDYS PISAL O STRZELANIU Z POD MASKI I ZE TO MOZE BYC PRZEPLYWOMIERZ, ALE CZY TO CZASEM NIE JEST WIESZAJACY SIE KTORYS Z WTRYSKOW???? CZY ONE MOGA POWODOWAC TAKI HALAS? I TO JEST STRZELANIE WYSTEPUJACE NA OBROTACH POMIEDZY 1000RPM-1600RPM NA WOLNYCH OBROTY SKACZA I CZESTO GASNIE....

LEGO CO Z TYM ROBIC, JA JUZ MIALEM OCHOTE TO AUTO SPALIC:) WYKOSZTOWALEM SIE JUZ JAKIES 500FUNTOW NA TO WSZYSTKO BO AUTO JEST ANGIELSKIE :zalamany:

_________________
Kamil Muszynski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 18:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
zbigniewst napisał(a):



powiedzcie mi jedno co w ogóle przy tych elektrozaworkach mam wyczyścić bo nie rozumiem? czytałem post od początku i nadal nie kumam w którym miejscu przeczyścić...

_________________
320d po wirusie: 202KM i 406Nm

"JeÂśli BĂłg byÂłby za przednim napĂŞdem, chodzilibyÂśmy na rekach" :D


Go¶æ oceñ moj± LALKÊ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 23:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
moadip napisał(a):
zbigniewst napisał(a):



powiedzcie mi jedno co w ogóle przy tych elektrozaworkach mam wyczyścić bo nie rozumiem? czytałem post od początku i nadal nie kumam w którym miejscu przeczyścić...

"Siateczka" z lewej jest wyczyszczona, z prawej jeszcze nie.
Wyraźnie widać to na powyższym zdjęciu.

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 kwietnia 2009, 10:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
no tak faktycznie, jakiś zawiany wczoraj byłem :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
320d po wirusie: 202KM i 406Nm

"JeÂśli BĂłg byÂłby za przednim napĂŞdem, chodzilibyÂśmy na rekach" :D


Go¶æ oceñ moj± LALKÊ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: Legnica
Obrazek

Co to za część ??? Zauważyłem ,że u mnie to miejsce jest gołe, tzn nie do końca, ale nie mam tego plastiku... Nie wiem jak to napisać, bo nie do końca orientuje co to w ogóle jest. :hyhy:

_________________
More!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 kwietnia 2009, 19:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Co ile tkm zalecane jest czyszczenie EGR?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 13:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: Legnica
Również wyczyściłem EGR, i powiem różnica jest znaczna, ale u mnie coś jeszcze musi siedzieć bo i tak nie ma takiego kopyta jak miała 2 miesiące temu.

Wie ktoś może, czym może być spowodowany błąd nazywający się:

"Blokada odjazdu" nie pamiętam teraz numeru, który i tak pewnie nie ma znaczenia bo nie byłem na kompie w BMW tylko u znajomego..

Charakteryzuje się "blokowaniem" w pewnym zakresie obrotów. Czuć opór, tak jakby tłoki sie zacinały lub nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa. Miał ktoś coś takiego?

_________________
More!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 16:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
jeszcze raz zajrzałem do egr. samo czyszczenie to nic. trzeba go też rozruszac bo może jest zacięty

Obrazek

w ten króciec wkładamy np styl od młotka i naciskamy tak żeby otworzył sie ten tłoczek

Obrazek

otwiera sie tylko ta zaznaczona "czapka" i przesuwa do góry. ja myślałem że cały ten tłoczek. zablokowałem go w otwartej pozycji i dikładnie wymyłem w środku. musiałem użyć siły żeby to rozruszać, ale teraz hula prawie samo :) jak ręką odjął kopcenie na pełnym gazie. jeszcze tylko zobacze jak przy wysokich prędkościach - bo na autostradzie przy 220 zostawiałem smuge za sobą jak samolot

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 22:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 3
Lokalizacja: LubartĂłw / Radom
Panowie ja mam pytanie odnośnie tych elektrozaworów, wyczyściłem obydwa i egr też, ale auto dalej zamulone, dziś wykręciłem znowu elektrozawory i tak z ciekawości dmuchnąłem w nie i ten od turbo blokował powietrze, a ten od egr puszczał i jestem ciekawy czy przypadkiem któryś z nich nie jest uszkodzony, bo niby takie same zawory a zachowują się inaczej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 08:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: okolice Mińska Maz.
Witam forumowiczów
Ten sam problem tez mnie dopadł ze spadkiem mocy:( Wymieniłem odmę, wyczyściłem elektrozawory (syf że szok u mnie). Czuję poprawę ale to jeszcze nie to co było wcześniej:( Przy czyszczeniu zaworu AGR spojrzałem na przewód ssący, syf także i tam!! Nie miałem pierścieni uszczelniających wiec go nie odkręcałem:( Czy ten syf znajdujący sie w przewodzie ssącym ma wpływ także na spadek mocy? Jak tak, to jaki jest sposób na wyczysczenie go? Powiem jeszcze, że przy czyszczeniu zaworu AGR nie wystarczył żaden środek czyszczący tylko musiałem śrubokrętem skrobać ten nagar!! Nic nie rozpuszczało nagaru!! Chyba ani razu nie był ruszany ten zawór:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL