BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 19:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2009, 22:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Jeśli już czyścić to DOKŁADNIE!!!:D
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56903
pozdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 18:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: CiechanĂłw
Witam , przeczyściłem EGR rozebrałem część dolotu do niego , nie wiem jednak co to: http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/3c4 ... 2e05f.html , http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/79b ... 2e885.html jest, ogólnie nie źle jest zasyfione, w środku ma strukturę jak maszynka do mielenia mięsa :) , część otworów jest drożna a część trzeba śrubokrętem przekuwać , boję się tylko żeby tego nie uszkodzić . PZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Brzozka212 napisał(a):
nie wiem jednak co to

Jest to chłodniczka spalin. Spaliny wracające przez te przeloty do ponownego przepalenia są tam schładzane. Nr 1 z rysunku poniżej:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50


Ostatnio edytowano 22 września 2009, 16:42 przez yoshimura01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 15:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
U mnie tez byl syf total!!!!!!! Chlodniczke tez wyczyscilem, na ile sie dalo.........kolektor od srodka tez niezle zasyfiony....

Wrazenia........na dwojce troche wiekszego kopa dostala Bunia....lecz dziura w przyspieszeniu na 4 i 5 biegu nadal jest.....nie wiem co to moze byc......i nie wiem czy sobie z tym poradze.....

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 15:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
tomek-gti napisał(a):
nie wiem co to moze byc......i nie wiem czy sobie z tym poradze.....

Kolego, zapieczone łopatki zmiennej geometrii turbiny. Czy sobie poradzisz?? MUSISZ!!! chyba, że Ci nie szkoda wywalić 850zł na to, co sam możesz zrobić w kilka godzin za FREE :D link:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56903
pozdr!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: CiechanĂłw
A pytanie czy ktoś czyścił tą chłodniczkę i jak , boję się trochę przetykać te kanaliki śrubokrętem bo nie wiem co jest w środku .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2009, 21:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
Turbina jest ok. Wszystkie przewody rowniez. Zostala mi tylko jeszcze przeplywka.


Ja czyscilem chlodniczke.......Plynem do czyszczenia hamulcow.....troche pomoglem cienkim szpikulcem.....nie wiem czy jest to wskazane....ale gorzej napewno teraz nie jest niz bylo....jezeli bedziemy uwaznie i ostroznie sie z nia obchodzic, to nie powinno sie nic stac.....ale uwaga nie wiem jak cena w pl, bo u mnie w niemczech ona kosztuje ponad 200€

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 18:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
czy do 320D 136km mozna zalozyc odpowietrznik skrzyni korbowej od 150konnej jednostki?? czy trzeba to zmieniac wraz z obudowa?? czy wejdzie ten plastikowy filtr do obudowy odpowietrznika z 136tki??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2009, 18:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
Wydaje mi sie ze powinien pasowac, bo ten nowszy to taki cyklonowy, ktorego juz nie trzeba wyminiac. Ja taki chcialem u siebie, ale akurat nie mieli, wiec wzialem do PFL (136km).

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 października 2009, 22:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Panowie, tez mialem problem kopcenia i spadku mocy (330d 204km) i tak sobie poradzilem:

Zaslepilem otwor dolotowy spalin do egr (2x szara tasma na laczeniu z rura dolotowa i obudowy zaworu) i roznica jest dramatyczna na plus, do tego nie wywala mi zadnych bledow - wszystko wyglada wspaniale.

Odechcialo mi sie czyscic wszystkie te filterki i sam egr poniewaz jest dobrze tak jak jest, spaliny w ogole nie mieszaja sie z powietrzem wpadajacym do silnika. Mam pytanie czy ktos z Was rozwiazal swoj problem podobnie i przejechal tak wiecej km bez zadnych efektow ubocznych?

Czy moze jutro w drodze do pracy zatrzymam sie na poboczu i usmiech mi zniknie z geby?

_________________
poweeeeer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 11:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1247
Lokalizacja: NE/HL
Moje BMW: e46
Ha ha ha dobre dobra

Gratuluje, ale z tego co slyszalem powinno byc ok, nawet na dluzsza mete.

A mozesz jakies foto dac gdzie i jak to zaslepiles???? Tez bym sprobowal, skoro takie efekty

_________________
Wydajemy pieniadze, ktorych nie mamy, na tuning, ktorego nie potrzebujemy, by podobac sie ludziom, ktorych nie znamy.

moj BEAMER:
viewtopic.php?t=56107


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 października 2009, 22:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Foto nie mam bo nie mialbym nawet jak wziac aparatu do reki - bylem upackany w tym syfie po lokcie. Jak sobie pomysle ze ktos celowo skonstruowal takie urzadzenie co wpuszcza to z powrotem do silnika to mam watpliwosci czy on byl fanem motoryzacji.

W weekend moze sprawdze czy nie ma tam jakiegos dramatu (nie wiem jak ta tasma zniesie temperature spalin) to pstrykne - jak odkreci sie plastikowa pokrywe silnika to z przodu do kolektora ssacego dokrecony jest egr, u mnie na wprost do niego dolaczona jest szeroka plastikowa rura od turbo a z lewej wezsza metalowa od spalin - na tym laczeniu jest metalowa obejma/zacisk ktory trzeba zdjac i rozlaczyc dolot spalin od egr'a a nastepnie zaslepic otwor (ja zrobilem to podwojnie tasma na obudowie zaworu), potem podlaczyc dolot spalin i zalozyc zacisk - dobrze dokrecic zeby spaliny nie wydostawaly sie do komory silnika i zrobione (wybaczcie jezyk ale z mechanika nie mam za duzo do czynienia).

Gdyby ktos z kolegow mial dobry pomysl jak to zrobic bardziej fachowo, to poprosze o wskazowki, inni pewnie tez skorzystaja.

Roznica u mnie jest bardzo odczuwalna na wolnych obrotach, silnik chodzi rowno i nie dlawi sie (wczesniej przy ruszaniu bez gazu potrafil sie zdlawic), ma wieksza moc na wolnych obrotach zanim zalaczy sie turbo - a potem tez lepiej chociaz roznica jest mniej wyrazna, no i nie kopci (przedtem start ze swiatel potrafil byc upokarzajacy).

Jeszcze jedno pytanie - czy po zaslepieniu egr zawartosc CO2 w spalinach nie bedzie przekraczala normy? (mysle o przegladzie okresowym)

_________________
poweeeeer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 11:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
Witam
Podczas czyszczenia EGR, doszedlem do wniosku ze dobrze by bylo wyczyscic caly uklad dolotowy. Czy ktos juz moze probowal "wykapac" uklad dolotowy w jakims preparacie?? Jesli tak to co polecacie.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 15:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
cccq napisał(a):
Witam
Podczas czyszczenia EGR, doszedlem do wniosku ze dobrze by bylo wyczyscic caly uklad dolotowy. Czy ktos juz moze probowal "wykapac" uklad dolotowy w jakims preparacie?? Jesli tak to co polecacie.


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 97cc060dd2

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 97cc060dd2

Tutaj masz wszystko co powinieneś wiedzieć. pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 16:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 105
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e46 316i
yoshimura01 napisał(a):
cccq napisał(a):
Witam
Podczas czyszczenia EGR, doszedlem do wniosku ze dobrze by bylo wyczyscic caly uklad dolotowy. Czy ktos juz moze probowal "wykapac" uklad dolotowy w jakims preparacie?? Jesli tak to co polecacie.


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 97cc060dd2

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 97cc060dd2

Tutaj masz wszystko co powinieneś wiedzieć. pozdr


Dzięki yoshi za przeklejenie!
Powiedzcie mi jeszcze proszę czy te elektrozawory podcisnienia znajdują się w tym samym miejscu i wygladają tak samo w e46 320d CR( 150KM)??

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 października 2009, 19:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
cccq napisał(a):
Powiedzcie mi jeszcze proszę czy te elektrozawory podcisnienia znajdują się w tym samym miejscu i wygladają tak samo w e46 320d CR( 150KM)


Tak. Ponizej schematy:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 18:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: BIAÂŁYSTOK
panowie a jak zdjąc ten czarny platik z filterka ,męcze sie z tym już pół dnia a nie chcę nic zepsujc ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 18:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
florus1990 napisał(a):
panowie a jak zdjąc ten czarny platik z filterka ,męcze sie z tym już pół dnia a nie chcę nic zepsujc ??

Zcisnąć palcami na brzegach. Powierzchnie z dziurkami powinny sie minimalnie "nagiac" i wtedy lekko obruszac. Nic nie peknie, ani sie nie polamie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 14 listopada 2009, 18:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 303
Lokalizacja: Chrzanów/ Kraków
Moje BMW: a3 8P
Garaż: było:
e46 320d ,
e90 Lci 318d+
jest a3 2.0 tdi +++
wyczyściłem te filierki od turbo i od EGR wcześniej czyściłem tylko EGR i ... zamiast być lepiej to jest 2x gorzej silnik wkręca się jakby płynniej bo nic nie szarpie ale tak słabo wkręca się na obroty jakby turbinki w ogóle nie było wiec myślę ze chyba ten czujnik od turbo padł po tym czyszczeniu , zamówiłem wiec nowy ten filierek i zobaczymy co będzie jak założę , pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 30 listopada 2009, 23:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
Mobile czyściłem sobie ostatnio EGR, syf total i mam odnośnie tego takie pytanko :

Ta igiełka co jest w środku ma wykonywać jakieś ruchy pod naszym okiem ? tzn wiadomo że wchodzi tam czarny wężyk z niebieskim paskiem od podciśnienia które wywołuje ruch tej igiełki ... ja to czyściłem i za kija w żadną strone nie dało sie rozruszać tej igiełki .... czy zrobiłem coś dobrze czy wszystko źle ? :mur:

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL