BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 23:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 17 stycznia 2014, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 79
Lokalizacja: Nowogard
Garaż: X3 f25 2.0d
było 3 330d
3 320d
Nie wiem jak udało wam się wyczyścić zaworek egr po prawej stronie ja sie namęczyłem ale się udało. Ten przy turbince poszedł gładko a pod kolektorem zaczęły się schody, musiałem ściągać kolektor dużo roboty ale sie opłacało :) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 maja 2014, 08:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Panowie, pilna sprawa.
Czy można dokupić osobno i gdzie można dokupić Elektrozawór- elektryczny, sterowania turbiną, w BMW 330cd po 2003 roku, czyli tam turbina nie jest na podciśneniu tylko elektroycznie sterowana.

CZy te elektryczne zawory się psują ? i czy da się je naprawić, czy poprostu trzeba nowe kupować.

Mam objawy jak przy padającym elektrozaworze.... wężyki powymieniane, od egr wyczyszczony elektrozawów, egr również, a czasami zacina się, i czuje żę raz się włancza turbo, przy mocnym depnięciu, a przy delikatnym depnięciu się nie włancza....

Ma ktoś jakieś pomysly? na kompie brak błedów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 października 2014, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57N
Panowie to ja odświeżę wciąż aktualny temat. Posiadam e46 M57N koniec 2004 roku wersja 204km. Auto kopci i to bardzo. Nawet jak mu lekko wcisne przy 1500 obrotach potrafi kopcić. Dzisiaj auto odstawione na warsztat. Zrobiona diagnostyka. Według mechanika i diagnostyki wszystko jest sprawne. I tu się pojawia moje pytanie: czy mocno brudny i zacinający się EGR może być nie do wykrycia na kompie? Czy jest sens abym jednak go rozbieral i sprawdzał? Oprócz tego mechanik ma wymienić odme.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 października 2014, 13:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
I odma to może być dobry trop. Zależy jak kopci (na jaki kolor).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 października 2014, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57N
Kopci na czarno po uzyskaniu temp 80 st.na zimno nic nie kopci.bez obciazenia rowniez brak kopcenia.egr sprawdzony i dziala.tak twierdzi mechanik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 października 2014, 16:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
Jak na czarno to zła dawka paliwa. Sprawdź wtryski. Ale diesel zawsze troszekę kopci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 października 2014, 17:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 108
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1883757
Zacząłbym od przepływomierza , na podstawie m.in. jego pomiarów jest ustalana dawka paliwa ...poza tym nie tu sie powinno rozmawiać na ten temat...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 października 2014, 19:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57d25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6&start=20
Czy można gdzieś kupić samą wtyczkę do elektrozaworu turbin lub ją jakąś rozebrać. Mam kable przy samym końcu ułamane ale jakoś się trzymają. Patrzałem na realoem ale tam są same całe wiązki silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 października 2014, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57N
Dzięki panowie. Po wymianie odmy auto zdecydowanie odżyło i mniej kopci jednak nadal coś tam puści. Sorry za OT. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 8 października 2014, 14:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E46 330d
Kod silnika: M57N
Niestety nie wiem jak edytować stary post. Problem wciąż ten sam po wymianie odmy. EGR działa. Okazało się że mam pęknięty wąż od IC do dolotu. Nowy zamówiony. Zdam relację jak będzie po zamontowaniu. pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 13 października 2014, 21:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E90
Kod silnika: E90
Witam
Panowie wyjąłem Egr do czyszczenia i teraz pytanie: Próbowałem podważyć ten tłoczek w środku i nie ruszył się ani o mm. Rozumię ze działa na niego powietrze z jakąś tam siłą..ale czy ta siła jest na tyle duża że nie potrafie go ruszyć siłą własnych rąk?? Drugie pytanie czy uszkodzony EGR zostanie wykryty przy diagnozie komputerem??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 14 października 2014, 08:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 108
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p1883757
Tłoczek ruszany jest za pomocą podciśnienia i samemu ciężko to ruszyć...Uszkodzony EGR sam z siebie błędu nie pokaże - będzie błąd o złej ilości powietrza w dolocie - bo komp będzie oczekiwał mieszanki powietrza i spali na jak EGR jest zamknięty to dostaje samo powietrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 11 listopada 2014, 19:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57d25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 6&start=20
Rozbierał ktoś wtyczkę od tych elektrozawór bo mam tam kable trochę oberwane i chcę na nowo zlutować i dać rurki termokurczliwe. Nie wiem jak ją rozebrać z tyłu są takie uszczelki ale nie chcą wyjść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Exx M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia oraz Egr
PostNapisane: 29 listopada 2014, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: glogow
Moje BMW: e46 tour 320d kombi
Kod silnika: m47
witam
prosze o potwierdzenie
maly owal - sterowanie zaluzjami chlodnicy
duzy owal - zawor egr po stronie EGR'a

?
http://s11.postimg.org/b2afh5so3/20141129_114026.jpg

_________________
'jest tak przyjete, ze ostani gasi swiatlo' ks


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Exx M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia oraz Egr
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
witam.
koledzy proszę o pomoc bo szukam na forum jednej prostej informacji, a mianowicie jak sprawdzić ten zaworek, tzn gdzie dmuchnąć czy zassać powietrze żebym wiedział czy jest sprawny, on ma przepuszczać powietrze w jakimś stopniu?\


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 18:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 138
Lokalizacja: Suwałki
Moje BMW: E46 QP
Kod silnika: M52TUB28
Gdzie dokładnie znajduję sie zaworek sterujący trubiną. Objaw taki że czasami traci moc ale gdy włacze i wyłacze silnik wszystko wraca do normy może być to ten zawór od turba ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 25 czerwca 2015, 11:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57d30
mógłby ktoś jeśli ma odświezyć fotki z pierwszej strony tego poradnika bo same logo imageshack jest i nic więcej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 31 lipca 2015, 17:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Moje BMW: E39
Witam
Rowniez prosilbym o odswiezenie fotek z tego poradnika lub wyslanie ich na pw.
Dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 28 września 2015, 16:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Też bardzo bym prosił o odświeżenie fotek jeśli ktoś może


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 5 października 2015, 18:33 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E39 520d (136 PS)
Chyba najwyższa pora się przywitać, bo jestem nowy na forum. Dwa miesiące temu kupiłem moją wymarzoną e39 z 520d (sedan). Jeździła bezproblemowo, aż do niedzieli. Po przejrzeniu miliona postów i porad dotyczących mojego problemu wyszło na to, że winny jest zawór EGR. Odkręciłem i racja. W zaworze i dolotach syf maksymalny, właśnie siedzę i skrobię. Ale, że jestem świeżak jeżeli chodzi o BMW i o diesle, to mam trzy (pewnie proste) pytania.

Pytanie pierwsze dotyczy wężyka ze zdjęcia.

Obrazek

Dokładnie chodzi o to, że w miejscu, gdzie pada światło latarki jest króciec z pociągniętym w dół gumowym wężem (wybaczcie opis, ale nie bardzo mam pojęcie co to jest za część). Nie chodzi o czarny wąż na pierwszym planie, tylko to co jest za nim, na środku zdjęcia. Co to jest za element? Bo zauważyłem, że w miejscu naciągnięcia węża na ten króciec widoczny jest jakiś płyn. Spływa też po tym wężu, bo są widoczne białe zacieki. Co z tym zrobić?

Pytanie drugie dotyczy części za zaworem EGR (tej, z której odkręcamy 4 śruby mocujące zawór).

Obrazek

Zauważyłem, że jest tam tyle samo syfu co w zaworze. Jak najlepiej zabrać się za czyszczenie?

Trzecie pytanie dotyczy rury idącej do zaworu EGR z intercoolera. Jak można ją zdemontować jak najmniejszym nakładem sił? Bo wydaje mi się, że gumowy wąż na dole (tuż przy chłodnicy) jest przetarty i chciałbym go wymienić. Jest jakiś patent na demontaż?

I pytanie dodatkowe :) Co jeszcze wyczyścić jeżeli chodzi o EGR? (oprócz elektrozaworów, bo zamierzam się jutro nimi zająć).

Wybaczcie poziom pytań (bo pewnie dla większośći są banalne), ale pierwszy raz biorę się za coś takiego. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL