BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 14:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 20 grudnia 2009, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: skarÂżysko-kam
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57
kolego masa 100
Jesli raz jest dobrze a raz zle to ja bym zaczoł od sprwadzenia przewodów od pocisnienia tak jak napisał yoshimura01 oraz sprawdz zbiornik podcisnienia przy turbinie( u mnie było podobnie tylko ze turbinka włanczła sie na chwile i zaraz wyłanczła )przyczyną był włanie nieszczelny zbiornik podcisnienia ,mozesz sprawdzic czy zawór sterujacy działa prawidłowo bo moze to on własnie sie zacina kosz takiego zaworu to 130 zł na alllegro (oczywiscie zamiennik ale działa)w serwisie to wydatek 350 zł .Jest jeszcze szansa że to filtr turbiny jest zapchany i przytrzymuje turbawke(ale to takie mało prawdopodobne chociasz w serwisie czesto od tego zaczynaja )no i w ostatecznosci turbawka zpieczone łopatki o zmiennej geometri ale to juz ostateczność
pozdrawiam
p,s.W imieniu wszystkich forumowiczów prosze o opisanie rozwiazania jesli je znajdziesz (moze komus to pomoze)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
mam pytanko,niedawno zakupiłem bmw3 e46 1999rok,była bardzo mułowata,dusiła się przy większych prędkościach(czułem jakby paliwo się odcinało tak że o wyprzedzeniu mogłem zapomniec)a ze startu zbierała się tak że rowerem można mnie było wyprzedzić,dopiero przy około 3000tys obrotów zaskakiwała,więc zaprowadzłem ją do mechanika.,mechanik po podłączeniu do kompa stwierdził że wyskakuje błąd EGR,zostawiłem mu autko aby się nim zajął,trwało to zaledwie 2 godz.kosztowało 150zł,po odebraniu od mechanika samochód zamienił się w rakietę,na 1,2,3, biegu wbijał w fotel.Byłem bardzo zadowolony,jednakże przy demontażu plastikowej obudowy z silnika zauważyłem że wszystko co on zrobił aby poprawić dynamikę pracy silnika to to że włożył pomiędzy łączenie jednej rurki metalowej z drugą wyciety kawałek blachy na wzór podkładki,tym zablokował mi przepływ spalin.Autko miało kopa,po wyciągnieciu tej blachy i założeniu normalnej podkładki auto zrobiło sie znowu mułowate.Moje pytanko do was jeśli ktos wie pomózcie,-po co on to zrobił?,czy ta blache lepiej założyć i znią jeździć?,czy nic się nie stanie ze silnikiem?,kiedy spalanie jest mniejsze z tą blacha czy bez niej?oraz dlaczego wyskoczył mu błąd egr co może być przyczyną.mój e-mail:roper2@wp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 3 stycznia 2010, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e46
mam pytanko,niedawno zakupiłem bmw3 e46 1999rok,była bardzo mułowata,dusiła się przy większych prędkościach(czułem jakby paliwo się odcinało tak że o wyprzedzeniu mogłem zapomniec)a ze startu zbierała się tak że rowerem można mnie było wyprzedzić,dopiero przy około 3000tys obrotów zaskakiwała,więc zaprowadzłem ją do mechanika.,mechanik po podłączeniu do kompa stwierdził że wyskakuje błąd EGR,zostawiłem mu autko aby się nim zajął,trwało to zaledwie 2 godz.kosztowało 150zł,po odebraniu od mechanika samochód zamienił się w rakietę,na 1,2,3, biegu wbijał w fotel.Byłem bardzo zadowolony,jednakże przy demontażu plastikowej obudowy z silnika zauważyłem że wszystko co on zrobił aby poprawić dynamikę pracy silnika to to że włożył pomiędzy łączenie jednej rurki metalowej z drugą wyciety kawałek blachy na wzór podkładki,tym zablokował mi przepływ spalin.Autko miało kopa,po wyciągnieciu tej blachy i założeniu normalnej podkładki auto zrobiło sie znowu mułowate.Moje pytanko do was jeśli ktos wie pomózcie,-po co on to zrobił?,czy ta blache lepiej założyć i znią jeździć?,czy nic się nie stanie ze silnikiem?,kiedy spalanie jest mniejsze z tą blacha czy bez niej?oraz dlaczego wyskoczył mu błąd egr co może być przyczyną.mój e-mail:roper2@wp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 4 stycznia 2010, 00:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
robert16111979 napisał(a):
Moje pytanko do was jeśli ktos wie pomózcie,-po co on to zrobił?

Po to żeby zablokować recyrkulację spalin. Zaworem EGR steruje elektrozawor podcisnienia (N18),ktory otwiera i zamyka tłoczek zaworu EGR, ktory otwiera lub zamyka droge spalinom. Jego awaria zapewne polegała na tym, ze nie domykal tłoczka EGRu i auto dusiło sie wlasnymi spalinami. Błąd komputera dotyczy właśnie złej pracy tego elktrozaworu.

robert16111979 napisał(a):
czy ta blache lepiej założyć i znią jeździć?,czy nic się nie stanie ze silnikiem?,kiedy spalanie jest mniejsze z tą blacha czy bez niej?

Nalezy jak najszybciej wymienic elektrozaworek EGRu (N18) i podłączyć recyrkulację spalin. Tak naprawdę wydaje Ci się że auto jest "rakietą", ale to nie jest 100% możliwości silnika! Nic się nie stanie silnikowi, ale sugeruje jak najszybsze usuniecie tej usterki. Spalanie jest wyzsze w tej sytuacji w ktorej jestes obecnie tj z zepsutym N18 i zablokowanym EGRem.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
Witam.
Z zainteresowaniem czytam ten temat i postanowiłem wymienić odme i przeczyścić Egr oraz elektrozaworka od turbiny.
Zaznaczę że moje autko ma 205 tys przebiegu, realnego (sprawdzane po Vin z Francji) i muszę powiedzieć że w odmie był filterek, więc pewnie był od nowości i był w zdrowo nasączony w oleju, a i Egr był tak zabity że jak to zobaczyłem to sie przeraziłem (zdjęcie dołączę poźniej)

I mam pytanko co może oznaczać że w odmie jest olej??? i że Egr też był leciutko zaolejony??
Proszę o info


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
koroner77 napisał(a):
I mam pytanko co może oznaczać że w odmie jest olej???

hej, ponizej wszystko o odmie.
http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html
koroner77 napisał(a):
i że Egr też był leciutko zaolejony??Proszę o info

to oznacza ze nalezy wymienic filtr odmy, poniewaz nie spelnia funkcji filtrowania i puszcza olej z silnika do dolotu.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
dzięki, już prawie ogarnąłem ten temat.
wymieniłem dziś całą odmę z ASO, więc myślę że będzie ok.
dodam że może faktycznie autko nabrało większego przyśpieszenia niecałe 6 sek 40-80 na 3 biegu

mam jeszcze jedno pytanie czy osłona filtra powietrza trzyma się tylko na 1 śrubkę??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
koroner77 napisał(a):
mam jeszcze jedno pytanie czy osłona filtra powietrza trzyma się tylko na 1 śrubkę?

Wiesz zależy która osłona, bo są dwie:
1--> to ta która doprowadza powietrze "na" filtr i trzyma się na bolcu i przykręcana jedną śrubką.
2--> to ta która przykrywa filtr i odmę i jest ona przykręcana na dwie śrubki. Jedna z tyłu (trochę trudny dostęp) i druga z przodu.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
zdecydowanie chodzi mi o tą 1, bo śrubka jest jedna i dziś jak składałem to zauważyłem że z drugiej strony ten plastyk odstaje mi i widać filtr powietrza, czy to nie ma jakiegoś większego wpływu bo łapie powietrze tuż znad silnika??

PS.
jak można dodać zdjęcie Egr żeby pokazać innym co jest przy 200 tyś przebiegu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 5 stycznia 2010, 22:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
koroner77 napisał(a):
zdecydowanie chodzi mi o tą 1, bo śrubka jest jedna i dziś jak składałem to zauważyłem że z drugiej strony ten plastyk odstaje mi i widać filtr powietrza, czy to nie ma jakiegoś większego wpływu bo łapie powietrze tuż znad silnika??

A to nie masz takiego bolca/ haczyla żeby go wlozyc pod ta 2 oslone?? :szok: to ma ogromny wplyw na silnik, a przede wszystkim na przeplywomierz! "zalataj" to jak najszybciej zebys sobie nie narobil kosztow!
PS. nie mam pojecia jak oni dodaja te "publiczne" fotki :zdziwko: :zawstydzony:

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 stycznia 2010, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: poÂłudnie
Przeczyściłem u siebie trochę syfu było i silnik jak by ładniej zaczął pracować i mniej dymi polecam tą operacje przebieg 180 tys.

_________________
www.pro-met.com.pl
Skrzynki Metalowe - Tv Kablowa, Sieci internetowe, Apteczki Eu, Drzwiczki Metalowe, Kasety Metalowe Na Dokumenty ITP

http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=3626533


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 7 stycznia 2010, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
witam.
ja jak wcześniej pisałęm jestem już po zabiegu, wyczyściłem 2 elektrozaworki, Egr i wymiana odmy.
poniżej link do foty Egr przebieg 205, nieźle sie nazbierało

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/75b ... 6e063.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 8 stycznia 2010, 12:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
koroner77 napisał(a):
nieźle sie nazbierało

No rzeczywiscie MASAKRA. Polecam takze przeczyscic kolektor ssacy i czujnik cisnienia doaldowania. Wtedy zobaczysz prawdziwy potencjal swojego autka :D

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 9 stycznia 2010, 08:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
a jest do tego jakiś manual??
w zaciszu swojego garaż opanuje temat?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 9 stycznia 2010, 11:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
koroner77 napisał(a):
a jest do tego jakiś manual??w zaciszu swojego garaż opanuje temat?

Oczywiscie! odkrecasz oslonki silnika, zdejmujesz plastikowe oslonki miedzy żebrami kolektora saacego, odkrecasz sruby kolektora ssacego, odpinasz EGR od kolektora, odpinasz wtyczke czujnika cisnienia doladowania, wymontowujesz kolektor ssacy, odkrecasz czujnik, czyscisz kolektor w srodku, czyscisz czujnik, czyscisz uszczelki... smarujesz uszczelki swiezym olejem, wkladasz w ich pierwotne miejsca, przykrecasz czujnik c.d., przykrecasz kolektor ssacy. Czas ok 1,5godz. pozdr
Najlepiej czyscic na myjce wysokocisnieniowej. 10min roboty, a masz kolektor jak z ASO :hyhy: no i sie tak nie upaprzesz! jak masz jakies pytania to pisz na priv, chetnie pomoge :ok:

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 16 stycznia 2010, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: skarÂżysko-kam
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57
witam
czy ktos moze zauwarzył taka sprawe że po wymianie przewodów od pod cisnienia troszke dziwnie załancza sie turbina bo ja zanim wyminiłem na nowe oczywiscie nie kupywane w aso i jakies mam wrazenie ze lepiej było na tym starym tylko zaklejonym tasmom"(bo był o czywiscie przetarty)
prosze o odpowiedz jeli ktos cos podobnego zauwazył
pozdrawiam
:super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Siemano Panowie,
jakby ktoś był zainteresowany przeprowadzką zaworka turbiny, aby na przyszłość mieć szybki dostęp do czyszczenia membranki filtrującej to poniżej foto jak zrobiłem to u siebie. Od razu mówię, że zwiększenie długości wężyków podciśnienia nie gra żadnej roli (różnica ok 2cm). Poniżej link do foto:
http://zapodaj.net/fff89136f387.jpg.html
pozdrawiam! :ok:

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 21:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
musisz poprawić link do fotki :niepewny: nie działa :/

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 21:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
palec216 napisał(a):
musisz poprawić link do fotki :niepewny: nie działa :/

kolego u mnie wszystko działa! włącza się od razu!

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57 (M47)Czyszczenie elektrozaworow podcisnienia oraz Egr
PostNapisane: 22 stycznia 2010, 22:31 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 44
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
a ok działa ee ładnie to "wyciągnąłeś " ten zaworek na wierzch ładnie :hyhy: te przewody dałeś dłuższe

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 20  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL