BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 9 sierpnia 2016, 12:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E91
Panowie czy mógłbym prosić o odświeżenie zdjęć. W moim e91 również jest problem ze spadkiem mocy - czas się zabrać z czyszczenie. Zdjęcia jak ktoś ma to można na e-mail ja je wrzucę na swój serwer i będą wieczne dla wszystkich zainteresowanych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 7 listopada 2016, 20:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Ja mam takie problem z e46 320d. 136KM.
Mam "+" na elektrozaworku od turbiny ale nie ma nic na przewodzie masowym, tzn. podciśnienie dochodzi do zaworu ale nie wychodzi bo nie ma go czym sterować. Jak mniemam elektrozawór ten jest sterowany masą z ecu.
Co z tym fantem zrobić jeśli nie ma uszkodzenia przewodu masowego, a masy brak ? ECU nie steruje masą czy jak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 11 listopada 2016, 14:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 131
Moje BMW: e46 320d+, BBS 090
Kod silnika: m47n
Garaż: moja galeria, bogato :D zapraszam :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p2115267
radek6020 napisał(a):
Panowie czy mógłbym prosić o odświeżenie zdjęć. W moim e91 również jest problem ze spadkiem mocy - czas się zabrać z czyszczenie. Zdjęcia jak ktoś ma to można na e-mail ja je wrzucę na swój serwer i będą wieczne dla wszystkich zainteresowanych.

popieram !! wrzuccie zdjecia jeszcze raz na pierwszej stronie

_________________
gg 5216510

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 14 listopada 2016, 23:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 131
Moje BMW: e46 320d+, BBS 090
Kod silnika: m47n
Garaż: moja galeria, bogato :D zapraszam :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p2115267
ok juz nie trzeba, sam ogarnałem, moje diy na szybko
jedziemy dalej, ostatnio zauwazyłem dziwną rzecz, przy przyspieszaniu z trojki na czwórke jak wrzucam to przy puszczeniu sprzegła jest lekkie opoznienie z przyspieszeniem, podejrzewam 3 rzeczy, elektrozawory turbiny i egru, sam egr oraz czujnik cisnienia w kolektorze ktory mam uwalony, pierwsze wzialem sie za elektrozawór turbiny
czyszczenie elektrozaworu turbiny, wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

po rozebraniu okazało sie, że: membrana jak nowa, trzpien jak nowy, ori smar w idealnych stanie, same filterki brudne ale suche, i ten kanał wlotowy był jakby przytkany, dopiero po przedmuchaniu opływ powietrza byl czysty. foto
Obrazek
blaszke uciskową zdjąłem tak zeby ją pozniej znow zagiąć
filterki po wymyciu
Obrazek
myłem w rozpuszczalniku i benzynie ekstrakcyjnej + suszenie lekko kompresorem i pod cieplym powietrzem przed nagrzewnicą
zeby wyczyscic ten przytkany wlot "wlałem" pędzelkiem do srodka rozpuszczalnika i przedmuchałęm pod cisnieniem, pomoglo
Obrazek
filterki po wymyciu
Obrazek
Obrazek
tyle zdjęć, dodam ze: nie podklejałem membrany bo nie ma takiej potrzeby, wieczko które zamyka cały zawór ma specjalną fazke na przycisniecie membrany i uszczelnienie jej, ale lekko podkleiłem całe wieczko dookoła super glue, i pozniej zamknałem wieczko tą ori blaszką, załozylem i zagiałem w większosci to co odgiałem przy sciaganiu, wiec klej + wieczko jest na amen
akurat wtedy zdjałem węzyk od gruszki egru i zaslepiłem go srubką,
wiec dziwne zachowanie spoznienia przyspieszenia znikło po obu operacjach, ale mysle ze to była wida tego przytkanego kanału elektrozaworu :)
aha na trzpień membrany ktory miał smar, dałem krople oleju wurtha do zamków

_________________
gg 5216510

Obrazek


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2017, 10:29 przez stk29, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 16 listopada 2016, 18:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 131
Moje BMW: e46 320d+, BBS 090
Kod silnika: m47n
Garaż: moja galeria, bogato :D zapraszam :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 7#p2115267
drugi zawór podcisnienia, ten od egru:czytałem duzo marudzenia, ze nie wiadomo jaki trudny dostep, ze nie do odkrecenia, ze rece podrapane całe :D :duh:
dla mnie to tam miejsca jest w ch... co niektórym to dałbym porobic cos przy innych samochodach, to by sie dowiedzieli co to znaczy brak miejsca.
kluczem do wejscia jest odciagniecie węza od chłodzenia i przywiązania go czym sie da :D
Obrazek

nasz zawór
Obrazek

wyciągamy mądrą wtyczke, odkrecamy jedna srube całkiem, kluczyk nr 10, drugi popuszczamy
pierwszy raz był odkrecany od nowosci bo lewa ciezko sie kreciła przez oryginalny klej na srubie
Obrazek

odpinamy węzyki i gotowy do mycia
Obrazek


czyszczenie wstępne w rozpuszczalniku
Obrazek

po wymyciu, wstępnie w rozpuszczalniku, koncowo w zmywaczu do hamulcy
Obrazek

okazało sie że zewnetrzny filtr, brudny i mokry (nie od mojego rozpuszczalnika, wszystko od płynu od wspomagania ;/ )
Obrazek

wlot do zaworka kompletnie zatkany w srodku, brak przeplywu, wejscie zaznaczone strzałkami
Obrazek

odginamy blaszke od dołu i zdejmujemy
Obrazek

membrana w srodku w super stanie, tylko brudna od spodu, od góry jakby kropelki wody
Obrazek

smar jeszcze w dobrym stanie ale gorszym niz od zaworka turba co czyscilem
Obrazek

filterem w miare suchy ale brudny
Obrazek

i kąpiel w rozp. zaraz po tym zmywaczem zeby rozp zle nie wplynał na filt
Obrazek

niedrożny kanał zrobilem jak w z pierwszym zaworkiem, napchałem rozpuszczalnika pedzelkiem, do pełna i pod cisnieniem wypchałem
poszło jak malina :)
Obrazek

Obrazek
wszystko czystei suche
Obrazek

tutaj chcialem nasmarowac smarem do sworzni zacisków ale i ten okazał sie za gęsty, kurde nie mam takiego delikatnego smaru, wiec wyczyscilem znow i uzyłem tego oleju. wystarczyla duza kropla
chodzi super
Obrazek

kleimy ostatni rant na dekielku, dookoła super glue (wiem troche lepsza kropelka ale nie mieli w sklepie)
Obrazek

zaklejone,w zupelnosci wystarczy, tam nie ma zadnej siły zeby sie mialo odkleic, żadnego uszczelniania pod blaszką silikonami, bo po co, zakladmy blaszke
Obrazek

i zaginamy,w sumie blaszka zbędna ale niech bedzie dla swietego spokoju
Obrazek

zagięte
Obrazek

tam na dole dosc brudno (silnik myty chyba ze 2 razy, ostatnio gdzies ze 2 lata temu)
Obrazek

a jednak wszystko przez rozszczelnienie nakretki i wylotu plynu od zbiornika wyrownawczego ukladu sterowania, opaska dokrecona, nakretka od srodka wymyta, zew. tez
Obrazek

teraz czas na zaolejone wtyczki, od zaworka i od innego czujnika nizej, nie wiem od czego ale jak jest na wierzchu to warto przemyc, do pomocy kontakt spray, rozniez myjący
nim tylko wtyczki
Obrazek

http://i1243.photobucket.com/albums/gg5 ... sf2c5v.jpg

reszta zmyta szmatką i zmywaczem
Obrazek

to ta druga wtyczka nizej, do ktore idzie tylko jeden kabelek
Obrazek
gotowe
Obrazek

zakręcamy
Obrazek

zbiornik dookoła wymyty, przy myciu dół i paski obok zasłoniete szmatkami. odwiązujemy wąz i GOTOWE
Obrazek


za jednym zamachem zająłem sie korkiem wlewu oleju
Obrazek

najlepiej zdjac i do mycia, tym razem w benzynie z dodatkiem ropy
Obrazek

po przedmuchaniu i szmatce az sie blyszczy guma :D
Obrazek

po wyczyszczeniu zaworka turba pomoglo z tym opoznieniem przyspieszenia, po czyszczeniu zaworka egru zadnej roznicy

_________________
gg 5216510

Obrazek


Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2017, 10:32 przez stk29, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 11 kwietnia 2017, 07:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Mam kilka pytań do tego:

1: Czy w każdym M57 (przed i po, lifcie) są dwa takie same zawory? Bo u mnie jest jeden obok turbiny taki jak na zdjęciach powyżej, oraz drugi przypięty do kolektora, o taki:

https://zapodaj.net/4b5fe37e05e1c.jpg.html

Czy mam więc jeszcze trzeci elektrozawór gdzieś schowany głęboko pod kolektorem? Czy są tylko te dwa?


2: Czy po rozebraniu elektrozaworu widać że w tłoczku jest jeszcze drugi tłoczek? Bo znalazłem filmik na YT na którym jest N75 z VW (to samo co u nas) i wygląda to tak:

https://www.youtube.com/watch?v=0T-M4nfojg4

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Ostatnio edytowano 15 września 2017, 17:04 przez Marazzz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 12 kwietnia 2017, 09:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Ktoś pomoże?

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 15 września 2017, 09:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Odświeżam i dorzucam jeszcze jedno pytanie:
- czym różnią się zaworki montowane np. w dieslach VAG lub Forda, od tego w BMW? wejściem na wtyczkę, czy jeszcze czymś? Bo wyglądają identycznie.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 15 września 2017, 12:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 240
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 --> M57+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=qczy+e46
Można prosić o odświeżenie fotek ? :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 17 września 2017, 11:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Nikt nie wie?

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 29 września 2017, 19:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Odpowiedzi się nie doczekałem (może nikt nie wiedział..?), więc odpowiem sam sobie i wszystkim czytającym. Otóż zaworki Pierburg sterujące turbiną i EGR w BMW różnią się od tych z np. Opla lub VW i pozostałych marek jedynie gniazdem na wtyczkę i ewentualnie średnicą króćcy na wężyki - ta ostatnia nie jest kolosalna, więc to akurat nie problem, najważniejsze żeby pasowała wtyczka. Same króćce wychodzą też po przeciwnej stronie filterka. To tyle różnic w wyglądzie, natomiast różnica w cenie to blisko 200 zł, różnica w działaniu - ŻADNA. Aktualnie w moim 530d jest podłączony nowiuśki oryginalny Pierburg przy turbinie, przeznaczony do... Honkera ;) Wszystko to w porozumieniu z gościem zajmującym się zawodowo turbinami, choć pewnie i tak zaraz ktoś mi odpisze że to "druciarstwo" :oczami:
Co do ilości zaworów, to są dwa: ten przy turbo i drugi schowany głęboko pod kolektorem naprzeciw bagnetu oleju (ledwie widać wtyczkę zasilania). Żeby się dobrać do tego od EGR, to trzeba musowo ściągać kolektor (mam to w planie, tylko muszę znaleźć na to czas i ładną pogodę). To co wcześniej wkleiłem, to jest trzeci zaworek sterujący klapkami kolektora i (chyba) poduszkami silnika. Sporo tych zaworków i ogólnie cały układ jest skomplikowany i łatwo o nieszczelności, więc nie dziwne że na każdym forum są wątki dotyczące problemów z mocą.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 30 września 2017, 04:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Jak wrażenia z jazdy po wymianie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 30 września 2017, 05:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Poprawiła się reakcja na gaz, lepiej ciągnie z dołu (wcześniej jechała dopiero od 2500 rpm) i skończyły się "humory" - tj. raz ten samochód jechał jak należy, innym razem ruszał jak z podpiętą przyczepą. Natomiast czuję że to jeszcze nie to co było kiedyś, dlatego będę się chciał dobrać do zaworka pod kolektorem - też go wymienię na nowy.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 11 marca 2018, 15:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e90
Kod silnika: m47
Witam bmw e90 318d 2006 rok mam pytanie czy orientuje sie ktos gdzie znajduje sie elektrozawór od turbo ??? jaki najlepiej kupic oryginalny czy z allegro roznica ceny kolosalna? pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 11 marca 2018, 16:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 363
Lokalizacja: ZWA/ZS
Moje BMW: E39 530dA Touring
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123227
Nigdzie się nie znajduje. W N47 sterowanie kierownicami spalin (turbina Mitsubishi) jest realizowane za pomocą silnika krokowego zintegrowanego ze sterownikiem zamontowanym na korpusie turbiny.

_________________
Obrazek

Jeśli masz w swojej E38/E39 opcję składania lusterek która nie działa, a WD40 nie pomaga, to zapewne padł silniczek. Dysponuję zamiennikiem (wątek: viewtopic.php?f=1&t=41753), zapraszam na priv :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 12 kwietnia 2018, 06:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E90
Kod silnika: N47D20
Czy ma ktoś zdj z czyszczenia elektro zaworów w e90 bo te z pierwszej strony mi się nie otwierają :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57 M47 Czyszczenie elektrozaworów podciśnienia i Egr
PostNapisane: 6 maja 2018, 10:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E91
Kod silnika: M47N2
Tez poprosze o zdjecia do e90/e91. Dziekuje!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL